Piac & marketing cikkek


Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak

Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak 

A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.
Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál

Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál 

A versenyképesség növelése érdekében létrejön a logisztikai parkok egységes rendszere.
Felveszi a harcot a posta a csomagszállításban

Felveszi a harcot a posta a csomagszállításban  

Több mint hetven új munkahelyet teremtett a Magyar Posta az új, automatizált csomaglogisztikai üzemcsarnokában Zalaegerszegen. 
Egyre keserűbb a német sör

Egyre keserűbb a német sör 

Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben.
Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás

Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás 

A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra.
Így figyelnek minket a weboldalak

Így figyelnek minket a weboldalak 

A GDPR miatt egyre szigorúbbak a sütikre vonatkozó szabályozások, de még mindig beazonosíthatóak vagyunk felhasználóként.
Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig

Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig 

Az ételen igen, az ajándékokon viszont nem nagyon spórolnának idén húsvétkor a hazai netezők.
Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból

Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból 

Ukrajnában épít új sampon- és tusfürdőgyárat az Unilever.
Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak

Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak 

Ismét árat csökkent a Lidl.
A Spar is beszáll az árháborúba

A Spar is beszáll az árháborúba 

Minden hétfőn Árzuhanás a Sparnál.

Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak  

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony.

Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal 

Száz százalékos fordulat. Eddig a sógorok jártak hozzánk élelmiszert vásárolni, most mi megyünk hozzájuk.

Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak  

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti.

Gond van a cégek zöld reklámjaival  

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Történelmi lépést tett a Google, bealkonyulhat az internetes párt és kereskedelmi propagandának 

Egy hónap alatt feje tetejére is állhatott a találati lista.

Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja? 

A tehetségek megtartása és a digitalizáció terén is kitörési pont lehet Magyarország számára a startup-ökoszisztéma fejlesztése.

Napi 10 óra médiafogyasztás, havi 18 ezer forintért a magyar átlag 

A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH.

Új fizetési mód érhető el Magyarországon  

Már nálunk is elérhető a digitális részletfizetési lehetőség.

Megbüntették az eMAG-ot 

A GVH 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire.

Öt makrotrend a vállalkozásoknak 

A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz.

Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac 

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.

Vizsgálatot folytat a GVH a Google-lel szemben 

A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben.

Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat 

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás 

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei 

A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre.

A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra 

A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.

Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok  

Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.

Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra  

Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.

Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok 

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.

Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről 

A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.

Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista 

Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.

Nő a „porszívóügynökök” száma 

Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.

Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH 

Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló  

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.

Karácsonyi hajrá 2022-ben 

A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van.

Kevesebbet rendelünk a netről  

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok  

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.

Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben  

Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.

Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait  

Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.

Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól  

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula 

A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.

Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday 

Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat? 

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat 

Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?  

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.

Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól 

Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?  

A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit?

Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit? 

A Smart Insurance Broker kiváló minőségű auditokat biztosít.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

A NAV-razzia mérlege: minden ötödik vállalkozásnál találtak valamit

A NAV-razzia mérlege: minden ötödik vállalkozásnál találtak valamit 

Több mint háromezer ellenőrzés, csaknem hatszáz adóügyi visszaélés – ez a NAV nyári akciójának mérlege a Balatonnál és a Velencei-tónál.

Jogi kisokos

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek  

A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontoknak kell megfelelniük.

Cégblog

Megtévesztő hirdetések miatt bírságolt egy céget a GVH

Megtévesztő hirdetések miatt bírságolt egy céget a GVH 

Az Innovelle Pharma Kft-nek 36 millió 450 ezer forintos bírságot kell fizetnie.

Klímablog

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs 

Eltűnhet a málna, terem a banán, új háziállatok lesznek a magyar mezőgazdaságban.

Gazdaság

Imádják a magyarok a home office-t: ha tehetnénk, be se járnánk az irodába

Imádják a magyarok a home office-t: ha tehetnénk, be se járnánk az irodába  

Az igény sok helyen még megmaradt a munkavállalók részéről.

Infokom

 Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál

Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál  

Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo