A kkv-k körében a személyes kapcsolat és az ajánlás bizonyult a leggyakoribb és legsikeresebb módszernek, ugyanis 56 százalékuk építi erre elsődlegesen ügyfélszerzési stratégiáját. Ez a megközelítés nem csupán a bizalmat építi az ügyfelekben, de fenntartható és hatékony módon segíti a vállalkozásokat abban, hogy új vásárlókat érjenek el és hosszú távú partnerségeket alakítsanak ki.
Fotó: DepositPhotos.com
Miközben az online és offline hirdetések alkalmazásának aránya mérséklődött, a további lehetőségek kerültek előtérbe: a kollaboráció 27 százalékkal, a közösségi média 17 százalékkal, valamint a promóciók és akciók 15 százalékkal továbbra is meghatározó szerepet játszanak az ügyfélkör bővítésében. Ezek a csatornák a kreatív együttműködésre és az élményalapú kapcsolattartásra helyezik a hangsúlyt, ami erősíti a kkv-szektor közösségi és üzleti hálózatait.
Maradt a régi fókusz: a meglévő ügyfelek értéke felbecsülhetetlen
Bár a vállalkozások egyre aktívabbak az új vásárlók megszerzésében, a legtöbben továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a meglévő kapcsolatok ápolására. A kutatás szerint tízből négy cég számára az ügyfélmegtartás kiemelt stratégiai cél, ami a tudatos, hosszú távú gondolkodás egyik fő mutatója, míg további 51 százalékuk szerint a meglévő ügyfelek megtartása legalább olyan fontos, mint az új ügyfélkör bővítése.