Elárulták a magyar kkv-k titkát

Tízből nyolc magyar kis- és középvállalkozás aktívan dolgozik vevőkörének bővítésén – derül ki a K&H bizalmi index 2025 harmadik negyedéves friss kutatási eredményeiből. Míg tavaly a cégek 74 százaléka foglalkozott ügyfélszerzéssel, addig idén már 83 százalék. A legnépszerűbb módszerek közé a személyes kapcsolatok felhasználása és az ajánlás tartozik: ma már minden második vállalkozás ezekre építi üzleti növekedését.

A kkv-k körében a személyes kapcsolat és az ajánlás bizonyult a leggyakoribb és legsikeresebb módszernek, ugyanis 56 százalékuk építi erre elsődlegesen ügyfélszerzési stratégiáját. Ez a megközelítés nem csupán a bizalmat építi az ügyfelekben, de fenntartható és hatékony módon segíti a vállalkozásokat abban, hogy új vásárlókat érjenek el és hosszú távú partnerségeket alakítsanak ki.

Mi a kkv-k sikerének titka?
Mi a kkv-k sikerének titka?
Fotó: DepositPhotos.com

Miközben az online és offline hirdetések alkalmazásának aránya mérséklődött, a további lehetőségek kerültek előtérbe: a kollaboráció 27 százalékkal, a közösségi média 17 százalékkal, valamint a promóciók és akciók 15 százalékkal továbbra is meghatározó szerepet játszanak az ügyfélkör bővítésében. Ezek a csatornák a kreatív együttműködésre és az élményalapú kapcsolattartásra helyezik a hangsúlyt, ami erősíti a kkv-szektor közösségi és üzleti hálózatait.

Maradt a régi fókusz: a meglévő ügyfelek értéke felbecsülhetetlen

Bár a vállalkozások egyre aktívabbak az új vásárlók megszerzésében, a legtöbben továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a meglévő kapcsolatok ápolására. A kutatás szerint tízből négy cég számára az ügyfélmegtartás kiemelt stratégiai cél, ami a tudatos, hosszú távú gondolkodás egyik fő mutatója, míg további 51 százalékuk szerint a meglévő ügyfelek megtartása legalább olyan fontos, mint az új ügyfélkör bővítése.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo