“A magyar kis- és középvállalatok stabil alapokra építenek: értékelik a már kialakult ügyfélkapcsolatokat, és a bizalomra, lojalitásra építve tervezik a jövőt. A személyes kapcsolatok erősítése nemcsak eredményes, hanem költséghatékony is, így több forrás maradhat az innovációra és fejlesztésre. A K&H: üzletet ide! kollaborációs pályázat és az üzleti reggelik is ezt a szemléletet támogatják, hiszen céljuk, hogy a kkv-k inspiráló példákon keresztül, közös gondolkodással és kapcsolatépítéssel erősítsék üzleti közösségüket” – hangsúlyozta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A kutatás eredményei szerint az ügyfélszerzés iránti aktivitás főként a szolgáltató szektorban, Közép-Magyarországon, valamint a 20-100 millió forint közötti árbevételű cégek körében növekedett az előző évhez képest. Ez azt mutatja, hogy ezek a vállalkozások kiemelten építenek a piac dinamizmusára és nyitottak az új lehetőségek kihasználására.
“A növekedésre nyitott vállalkozások jellemzően ott találhatók, ahol a piac dinamikusan fejlődik, a cégek pedig stabil alapokon működnek. Ez különösen igaz a szolgáltató szektorra, ahol az új ügyfelek megszerzése gyorsan kézzelfogható eredményeket hozhat. Egyre több kkv épít tudatos, kapcsolatközpontú stratégiára, amely hosszú távon a magyar gazdaság egészének fejlődését támogatja” – tette hozzá a szakember.