Piac & marketing cikkek


Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten

Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten 

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán.
Aggódhatnak a bankalkalmazottak, digitális fiókot adtak át, ahol egy kapszula szolgálja ki az ügyfeleket

Aggódhatnak a bankalkalmazottak, digitális fiókot adtak át, ahol egy kapszula szolgálja ki az ügyfeleket 

Digitális kioszkot adott át a győri egyetemen az MBH Bank.
Hatalmasat ugrott a magyar streamingpiac

Hatalmasat ugrott a magyar streamingpiac 

Nőtt a streaming-előfizetések száma Magyarországon.
Hadüzenet a Google-nak Brüsszelből

Hadüzenet a Google-nak Brüsszelből 

Az EU szerint a Google visszaél erőfölényével az uniós hirdetési piacon.
A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság

A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság 

A Fővárosi Törvényszék megerősítette a Gazdasági Versenyhivatal határozatát.
A dráguló megélhetés miatt nagy bajba kerültek a világmárkák

A dráguló megélhetés miatt nagy bajba kerültek a világmárkák 

Dráguló megélhetés, sokak szerint lesz ez még rosszabb is.
Vigyázat, gond van a mobilra letölthető ingyen játékokkal

Vigyázat, gond van a mobilra letölthető ingyen játékokkal 

Számos problémát talált a mobiltelefonra ingyenesen letölthető játékoknál a Gazdasági Versenyhivatal.
Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV

Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV  

Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28 millió e-kereskedelmi csomag vizsgálatát végezte el az adóhatóság.
A kisvállalkozók marketing korszaka érkezik a mesterséges intelligenciával

A kisvállalkozók marketing korszaka érkezik a mesterséges intelligenciával 

A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget.
Hiány van a boltokban az egyik alapélelmiszerből - a kereskedők kiakadtak az árstop miatt

Hiány van a boltokban az egyik alapélelmiszerből - a kereskedők kiakadtak az árstop miatt 

Az árstopos termékből fakadó súlyos problémákra hívta fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség.

Feje tetejére állt a netes vásárlás  

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.

A reklámokon faragnak a cégek a költségekből  

A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.

Megdőlt a 120 milliós közösségi finanszírozási rekord Magyarországon 

Van az EU pénzeknek alternatívája.

Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak 

A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.

Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál 

A versenyképesség növelése érdekében létrejön a logisztikai parkok egységes rendszere.

Felveszi a harcot a posta a csomagszállításban  

Több mint hetven új munkahelyet teremtett a Magyar Posta az új, automatizált csomaglogisztikai üzemcsarnokában Zalaegerszegen. 

Egyre keserűbb a német sör 

Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben.

Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás 

A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra.

Így figyelnek minket a weboldalak 

A GDPR miatt egyre szigorúbbak a sütikre vonatkozó szabályozások, de még mindig beazonosíthatóak vagyunk felhasználóként.

Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig 

Az ételen igen, az ajándékokon viszont nem nagyon spórolnának idén húsvétkor a hazai netezők.

Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból 

Ukrajnában épít új sampon- és tusfürdőgyárat az Unilever.

Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak 

Ismét árat csökkent a Lidl.

A Spar is beszáll az árháborúba 

Minden hétfőn Árzuhanás a Sparnál.

Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak  

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony.

Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal 

Száz százalékos fordulat. Eddig a sógorok jártak hozzánk élelmiszert vásárolni, most mi megyünk hozzájuk.

Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak  

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti.

Gond van a cégek zöld reklámjaival  

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Történelmi lépést tett a Google, bealkonyulhat az internetes párt és kereskedelmi propagandának 

Egy hónap alatt feje tetejére is állhatott a találati lista.

Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja? 

A tehetségek megtartása és a digitalizáció terén is kitörési pont lehet Magyarország számára a startup-ökoszisztéma fejlesztése.

Napi 10 óra médiafogyasztás, havi 18 ezer forintért a magyar átlag 

A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH.

Új fizetési mód érhető el Magyarországon  

Már nálunk is elérhető a digitális részletfizetési lehetőség.

Megbüntették az eMAG-ot 

A GVH 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire.

Öt makrotrend a vállalkozásoknak 

A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz.

Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac 

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.

Vizsgálatot folytat a GVH a Google-lel szemben 

A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben.

Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat 

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás 

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei 

A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre.

A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra 

A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.

Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok  

Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.

Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra  

Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.

Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok 

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.

Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről 

A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.

Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista 

Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.

Nő a „porszívóügynökök” száma 

Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.

Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH 

Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló  

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Így hoz milliókat és tonnákkal kevesebb CO₂-t az okos épületmenedzsment

Így hoz milliókat és tonnákkal kevesebb CO₂-t az okos épületmenedzsment 

A Schneider Electric jövőformáló vállalatként eszközök, alkalmazások és szolgáltatások széles skálájával segíti ügyfeleit és partnereit.

Cégblog

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon 

Az új webáruház a Huawei teljes hazai termékpalettáját kínálja.

Klímablog

Több pénzt adnak elektromos autóra

Több pénzt adnak elektromos autóra  

30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emelik a keretet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo