Piac & marketing cikkek

Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten
Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán.
Aggódhatnak a bankalkalmazottak, digitális fiókot adtak át, ahol egy kapszula szolgálja ki az ügyfeleket
Digitális kioszkot adott át a győri egyetemen az MBH Bank.

Hatalmasat ugrott a magyar streamingpiac
Nőtt a streaming-előfizetések száma Magyarországon.

Hadüzenet a Google-nak Brüsszelből
Az EU szerint a Google visszaél erőfölényével az uniós hirdetési piacon.

A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság
A Fővárosi Törvényszék megerősítette a Gazdasági Versenyhivatal határozatát.

A dráguló megélhetés miatt nagy bajba kerültek a világmárkák
Dráguló megélhetés, sokak szerint lesz ez még rosszabb is.

Vigyázat, gond van a mobilra letölthető ingyen játékokkal
Számos problémát talált a mobiltelefonra ingyenesen letölthető játékoknál a Gazdasági Versenyhivatal.

Külföldről jött csomagok millióit nézte meg idén a NAV
Ebben az évben több mint 210 ezer vámkezelést és 28 millió e-kereskedelmi csomag vizsgálatát végezte el az adóhatóság.

A kisvállalkozók marketing korszaka érkezik a mesterséges intelligenciával
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget.

Hiány van a boltokban az egyik alapélelmiszerből - a kereskedők kiakadtak az árstop miatt
Az árstopos termékből fakadó súlyos problémákra hívta fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség.
Feje tetejére állt a netes vásárlás
Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt.
A reklámokon faragnak a cégek a költségekből
A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.
Megdőlt a 120 milliós közösségi finanszírozási rekord Magyarországon
Van az EU pénzeknek alternatívája.
Ilyen se volt még, influenszerek terjesztettek tisztességtelen hirdetéseket, büntetést kapnak
A versenyhivatal 19 millió forint bírságot szabott ki egy sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztő hirdetései miatt.
Új időszámítás kezdődik a logisztikai parkoknál
A versenyképesség növelése érdekében létrejön a logisztikai parkok egységes rendszere.
Felveszi a harcot a posta a csomagszállításban
Több mint hetven új munkahelyet teremtett a Magyar Posta az új, automatizált csomaglogisztikai üzemcsarnokában Zalaegerszegen.
Egyre keserűbb a német sör
Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben.
Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás
A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra.
Így figyelnek minket a weboldalak
A GDPR miatt egyre szigorúbbak a sütikre vonatkozó szabályozások, de még mindig beazonosíthatóak vagyunk felhasználóként.
Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig
Az ételen igen, az ajándékokon viszont nem nagyon spórolnának idén húsvétkor a hazai netezők.
Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból
Ukrajnában épít új sampon- és tusfürdőgyárat az Unilever.
Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak
Ismét árat csökkent a Lidl.
A Spar is beszáll az árháborúba
Minden hétfőn Árzuhanás a Sparnál.
Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak
Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony.
Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal
Száz százalékos fordulat. Eddig a sógorok jártak hozzánk élelmiszert vásárolni, most mi megyünk hozzájuk.
Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak
Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti.
Gond van a cégek zöld reklámjaival
Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.
Történelmi lépést tett a Google, bealkonyulhat az internetes párt és kereskedelmi propagandának
Egy hónap alatt feje tetejére is állhatott a találati lista.
Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja?
A tehetségek megtartása és a digitalizáció terén is kitörési pont lehet Magyarország számára a startup-ökoszisztéma fejlesztése.
Napi 10 óra médiafogyasztás, havi 18 ezer forintért a magyar átlag
A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH.
Új fizetési mód érhető el Magyarországon
Már nálunk is elérhető a digitális részletfizetési lehetőség.
Megbüntették az eMAG-ot
A GVH 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire.
Öt makrotrend a vállalkozásoknak
A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz.
Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.
Vizsgálatot folytat a GVH a Google-lel szemben
A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben.
Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat
Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.
Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás
Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.
Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei
A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre.
A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra
A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.
Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok
Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.
Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra
Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.
Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok
Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.
Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről
A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.
Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista
Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.
Nő a „porszívóügynökök” száma
Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.
Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH
Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.
Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló
Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.
Megtévesztő volt az Euronics reklámja
Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.