Vigyázat, gond van a mobilra letölthető ingyen játékokkal

A mobiltelefonra ingyenesen letölthető játékok vizsgálatakor a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorselemzése számos problémát tárt fel, amelyek túlnyomó része a játékot megszakító reklámokkal volt kapcsolatos - közölte a nemzeti versenyhatóság.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A versenyhivatal tájékoztatása szerint májusban átfogó gyorselemzés (sweep) keretében vizsgálták meg az ingyenesen mobiltelefonra letölthető, gyermeket célzó játékokat abból a szempontból, hogy azok alkalmaznak-e olyan digitális üzeneteket és felhasználói felületeket, amelyek észrevétlenül késztetik a fogyasztókat nem kívánt döntések meghozatalára.

Mi játszunk, vagy velünk játszanak? Fotó: depositphotos.com)
Mi játszunk, vagy velünk játszanak? Fotó: depositphotos.com)

A GVH szakértői 30 népszerű játékot vizsgáltak meg Androidon és iOS-en, ebből 19 minden korosztály számára ajánlott, 10 óvodás korosztálynak nem ajánlott, további 1 pedig csak nagyobbaknak volt ajánlott.

A reklámokat tartalmazó játékok közül csak minden másodikban tüntették fel a hirdetés reklám jellegét. Előfordult, hogy a kijelző sarkában megjelenő, a kilépést jelölő "x" az eredeti játék folytatása helyett alkalmazásáruház oldalára vitte a felhasználót, ahol egy kattintással azonnal le is tölthette a reklámozott játékot.

A reklámok megtekintéséért gyakran ajánlottak jutalmat, de nem volt tisztázott, hogy azt jóváírták-e, illetve több esetben a reklámból való idő előtti kilépés a felajánlott jutalom elvesztésével járt. Volt olyan alkalmazás, amely egy bizonyos szint elérése után csak úgy engedte továbblépni a játékost, ha megnéz egy vagy több reklámfilmet.

A 30 vizsgált játékot ugyan ingyenesen lehetett letölteni, de 24-nél volt lehetőség játékon belüli vásárlásra. A vásárlásokkal kapcsolatos tájékoztatások jellemzően érthetőek és világosak voltak, de 3 játék esetében nem volt egyértelmű a fizetendő összeg nagysága, illetve pénzneme.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo