Piac & marketing cikkek


Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló  

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.
Megtévesztő volt az Euronics reklámja

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.
Karácsonyi hajrá 2022-ben

Karácsonyi hajrá 2022-ben 

A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van.
Kevesebbet rendelünk a netről

Kevesebbet rendelünk a netről  

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.
Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok  

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.
Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben

Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben  

Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.
Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait

Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait  

Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.
Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól

Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól  

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.
A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula 

A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.
Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday

Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday 

Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat? 

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat 

Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?  

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.

Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól 

Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?  

A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.

Musk beválotta ígéretét, kirúgta a Twitter dolgozóinak felét  

A Twitter mikroblog platform elbocsátotta alkalmazottainak felét - derül ki a cég biztonsági és integritásért felelős vezetője, Yoel Roth a tweetjéből.

Szabad a madárka: Elon Musk máris kirúgásokba kezdett  

 Elon Musk csütörtök éjjel átvette a Twitter irányítását.

Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot 

Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.

Gond van az egyik online szerencsejáték-szolgáltatóval  

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy máltai székhelyű online szerencsejáték-szolgáltató ellen a magyar fogyasztók megtévesztése miatt.

Megálltak a hazai cégek a digitalizációban  

A hazai kis- és középvállalkozások megtartották a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit.

Most kerülhetnek komoly bajba a figyelmetlen kereskedők 

A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra.

Nem vették elég komolyan a GDPR-t, ment a gigabírság  

Fiatalkorú felhasználók adatvédelmi jogait sértette meg Európában a Meta-csoporthoz tartozó Instagram.

Nem volt minden rendben a MindentMent reklámjaival - frissítve 

Fogyasztókat megtévesztő fogászati hirdetései miatt a GVH figyelmeztetésben részesítette a MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft.-t.

Lecsapnak az influenszerekre  

Ősszel fogja közzétenni a GVH az új influenszer marketing tájékoztatóját.

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs 

Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve.

600 millió forint értékű ékszer érkezett Budapestre 

1,5 millió euró értékű ékszer kollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten.

Hihetetlen pályázat a magyar kkv-k számára, ezen kötelező indulni 

Az ISUZU pályázatot hirdetett hazai vállalkozók számára.

Gond volt az egyik gyógyszer reklámjával - bírságolt a hatóság 

Jogsértő gyógyszerreklám miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 millió forint bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, a STADA Hungary Kft.-re.

Miért jó a cégeknek a TikTok és a LinkedIn? 

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

Kiderült mire vágynak a fiatalok 

Corvinus-kutatás: luxusélményekre vágynak a magyar fiatalok luxustárgyak helyett.

A cashback, az azonnali pénzvisszafizetés a király 

Magyarországon is nagyot robban a cashback.

Soha nem találná ki mennyit költ egy átlagos magyar fiatal egy fesztiválon 

A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el, derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon.

Egyre több az átverés az online piactereken 

Tavaly a Facebook Marketplace felhasználóinak száma átlépte az egymilliárdot. Az egymás közötti adásvételt lehetővé tévő platform ingyenes és könnyen használható, a felhasználók pedig biztonságosnak érzik, mivel az eladók profilját is meg tudják nézni. Sajnos azonban ez a biztonságérzet gyakran hamis, figyelmeztetnek az ESET szakértői. Mint minden más online piactér, a Marketplace is rengeteg csalót vonz.

Nagyot változtak a magyarok netezési és mobilozási szokásai 

Öt év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre: egyre többet böngészünk, videocsetelünk és nagyobb felbontásban élvezzük a streamelt médiát.

Drágább díjcsomagok, több szolgáltatás - ennyit emeltek a mobilszolgáltatók 

Elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára emelkedett, amik ugyanakkor minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak - derült ki a mobilszolgáltatók díjcsomagjait vizsgáló felmérésből.

Magyar találmány az Ausztriában üzemelő kriptovalutás szendvicsező 

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte. Szalkai Tímea, a cég vezérigazgatója arról beszélt, éttermük koncepciója eddig is egyedülálló volt, hiszen itt egyszerre tudnak egy társaság vegán, vegetáriánus, húsevő, laktózérzékeny, búzaliszt allergiás és candida problémával küzdő tagjai enni, amelynek létjogosultságát Google értékelések is alátámasztanak.

Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni 

Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?

A távmunka fejlesztés az élen, nőtt a magyar vállalkozások innovációs indexe 

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára - derült ki a K&H innovációs indexből.

Sokszor felületes a cégek panaszkezelési eljárása 

A postai- és a távközlési szolgáltatások, valamint a közüzemi ügyek kerültek a legnagyobb arányban a Budapesti Békéltető Testület elé.

A fiatalok is érzik az inflációt 

A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.

Elkezdhetik lemondani a TV-előfizetéseiket az emberek 

A világjárvány és a lezárások idején soha nem látott mértékben nőtt az online tartalom fogyasztása. Az EY több mint 20 ezer háztartás megkérdezésével készült nemzetközi felmérése alapján azonban most visszavonulót fújhatnak az emberek. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, a válaszadók jelentős része ráadásul a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.

Kevesebb előfizető mellett nőtt a Netflix bevétele 

A negyedéves bevétel 8,6 százalékkal, 7,97 milliárd dollárra nőtt.

Bármikor felvehető fizetés, akár néhány munkanapot követően 

Közép-Kelet-Európa piacvezető létesítményüzemeltető szolgáltatója, a B+N Referencia Zrt. – elsőként az FM szektorban – 2022 júliusban vezeti be a Salarify Pay-t, a Swipe Technologies Kft. megoldását. A munkavállalói létszámot tekintve a B+N a legnagyobb hazai felhasználója a rendszernek. Az alkalmazással a munkavállalók hóközben is hozzáférhetnek a már ledolgozott munkabérük egy részéhez, így a fizetésnapokat saját pénztárcájukhoz alakíthatják. Mindezt egyszerűen és gyorsan, egy applikáción keresztül.

Átverhette ügyfeleit a Telekom 

Megtévesztően népszerűsítették a hűségidő vállalása esetére kínált, mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeket.

Nagyüzemben a netes csalók 

A digitális megoldások lépésről lépésre váltak a vállalkozások marketing- és értékesítési stratégiájának nélkülözhetetlen szereplőivé a 2010-es években, olyannyira, hogy ma már közel tízezer MarTech (marketing technology) eszköz közül válogathatnak a cégek üzleti céljaik támogatására. A pandémia ráadásul jelentősen felpörgette a piacot és megváltoztatta a fókuszt is: a hangsúly az új ügyfelek megszerzéséről a vásárlói lojalitás felé mozdult el, miközben a hétköznapok mind nagyobb szelete került az online térbe.

Az ásványvízpiacon tör előre a MOL 

100 százalékban újrahasznosított PET-palackban, szénsavas és mentes változatban, két kiszerelésben lehet mostantól megvásárolni a MOL új ásványvízmárkáját, a Fonte Naturát. A jégkorszakból származó, kiemelkedő minőségű vizet a Somogy megyei Somogyváron palackozzák.

Elon Musk meggondolta magát 

A technológiai milliárdos visszavonta a Twitter megvásárlására tett 44 milliárd dolláros ajánlatát, arra hivatkozva, hogy a vállalat nem nyújtott elegendő információt a hamis fiókokról - derül ki az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelethez (SEC) benyújtott bejelentéséből.

Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben? 

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
A meggazdagodás szabályai

A meggazdagodás szabályai 

Ahogy Máté apostol mondta: "Mert mindenkinek, akinek van, adatik, és megszaporíttatik; a kinek pedig nincsen, attól az is elvétetik, a mije van".
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Cégblog

A meggazdagodás szabályai

A meggazdagodás szabályai 

Ahogy Máté apostol mondta: "Mert mindenkinek, akinek van, adatik, és megszaporíttatik; a kinek pedig nincsen, attól az is elvétetik, a mije van".

Társadalom

Szijjártó Péter a világbéke legfőbb barátja nem kérette be az izraeli nagykövetet

Szijjártó Péter a világbéke legfőbb barátja nem kérette be az izraeli nagykövetet 

Franciaország bekérette Izrael párizsi nagykövetét az ENSZ libanoni missziója elleni újabb támadást követően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo