Piac & marketing cikkek


Változnak az árfeltüntetés szabályai

Változnak az árfeltüntetés szabályai 

Jó hír a fogyasztóknak, azonban többletmunka a vállalkozásoknak. Május végétől az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban már nem kerekíthetik vonzóbbá a kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat. Ettől kezdődően ugyanis az árleszállítások bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni a termékek korábbi árát, amely kizárólag az árcsökkentést megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet - emelte ki dr. Majoros Lilla, az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője.
Hogyan ne veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt?

Hogyan ne veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt? 

Az online ügyintézés és vásárlás során két dolog fontos: minél gyorsabb és minél egyszerűbb legyen. Ebben a technológia hatalmas segítséget nyújt, hiszen a felhőben működő, a vásárlás minden lépését és adatát egy helyen kezelő ügyfélszolgálati rendszerek végig látják és segíteni tudják a teljes folyamatot.
Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is

Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is 

Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.
Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek

Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek 

Az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata betiltaná az EU-ban a "zöldre mosás" (greenwashing) gyakorlatát, és új jogokat vezetne be a fogyasztók számára annak érdekében, hogy a termékvásárlás során környezetbarát döntéseket hozzanak.
Óriási átalakulás vár a gyógyszergyártó cégekre

Óriási átalakulás vár a gyógyszergyártó cégekre 

A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt.
Adatmentésben is segítséget kap Ukrajna

Adatmentésben is segítséget kap Ukrajna 

A háború sújtotta Ukrajnának ajánlotta fel segítségét az adatmentésről ismert Kürt Zrt.
A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek

A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek 

A Maserati lesz az első olasz luxusautó-márka, amely 100 százalékban elektromos járműveket gyárt majd: a következő 3 évben minden modelljük elérhető lesz környezetbarát kivitelben, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínálnak majd. A márka történetének új fejezetét a chiphiány és a globális kihívások ellenére is erős 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg, a tavalyi évben ugyanis közel 25.000 járművet adott át ügyfeleiknek világszerte, így értékesítési mutatói 41 százalékkal nőttek éves szinten.
Súlyos bírságot kaphatnak a hozzáférési jogot megsértő cégek

Súlyos bírságot kaphatnak a hozzáférési jogot megsértő cégek 

A GDPR értelmében a magánszemélyek tájékoztatást kérhetnek a cégektől személyes adataik kezeléséről. A vállalatoknak Magyarországon is különösen ügyelniük kell a hozzáférési jog megfelelő betartására. A jogsértés súlyos szankciókkal jár, van már precedens 20 millió forintos adatvédelmi bírságra is – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit

MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit 

A MagyarBrands díjazási rendszer 2010 óta értékel magyar vonatkozású márkákat. A program küldetése az elmúlt 12 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. 
Őrült tempóban nő a mobiltelefonba regisztrált bankkártyák száma

Őrült tempóban nő a mobiltelefonba regisztrált bankkártyák száma 

A múlt év végén már több mint 1,3 millió bankkártya volt túl a mobiltelefonba történő költözésen.

Változtat a magyar Coca-Cola 

Az újítással kevesebb műanyagot használnak fel.

Egy új lehetőség, hogy a magyar kkv-k a nemzetközi piacon is hasíthassanak 

A koronavírus rámutatott, hogy a lakossági termékek vásárlásánál megszokott kényelem és gyorsaság ma már egyre égetőbb elvárás más szektorokban is. Kutatások szerint az utóbbi két évben 30-40 százalékkal emelkedett az online értékesítések forgalma, az Egyesült Államokban pedig a cégek 65 százaléka bonyolítja üzleteit kizárólag online. Ez a trend gyűrűzik át Európába is, ami nem csak a vásárlói szokásokra, de a hazai vállalkozások versenyképességére is komoly hatással van. Egy nemzetközi startup egyszerű és gyors megoldást nyújt a magyar kkv-knak a teljes digitális átállásban és a nemzetközi piacra lépésben.

Nem áprilisi tréfa, használt ruhákat fog árulni az Auchan 

Március közepétől újabb forradalmi lépést tesz az Auchan a fenntarthatóság felé, hiszen új esélyt ad a jó minőségű használt ruháknak. A vállalat nagyon következetesen építkezik ezen a területen, így például a közelmúltban újabb környezetbarát csomagolóeszközökkel szélesítette portfólióját, most pedig Új Élet by Auchan néven használt ruhadarabok értékesítésébe kezd. Ezzel a lépéssel a túlzott mennyiségű ruhagyártás környezetszennyező hatása ellen kívánnak fellépni.

Pénzügyi veszteségek és biztonsági kockázatok, amelyeket észre sem vesznek a cégek 

Nem használt, de a háttérben folyamatosan működő fantomszoftverek és online szolgáltatások okoznak jelentős veszteséget és kockázatokat a cégeknek, és észre sem veszik. A veszteség több százezer forint is lehet vállalkozások esetén, országos szinten pedig akár milliárdos nagyságrendű, pedig némi odafigyeléssel roppant egyszerűen elkerülhető lenne a probléma.

Balázs Péter: az uniós pénzeknél nem a kormány színe számít 

Az uniós pénzcsapok elzárása nem a kormány színén múlik, hanem az EU feltételeinek teljesítésén, mondta el a lapunknak adott interjúban Balázs Péter. A Bajnai-kormány külügyminisztere szerint a pénzvisszatartás oka az állam elfoglalása és a korrupció. A volt uniós biztos beszélt arról is, mi történne ellenzéki győzelem esetén, mi a siker receptje Brüsszelben, kell-e tartani a migránsoktól, miért változtak meg a nagy pártok, és hogyan tehetnénk ismét normális hellyé Magyarországot.

Organikus elérések a Facebookon 

A közösségi oldalakon egyre nehezebb tartalmakat közvetíteni ingyen. Az üzemeltetők ma már inkább bevételeik növelésére koncentrálnak.

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia 

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia Mintha csak otthon lennénk, - ismerős a táj - de persze külföldre utazunk: Szlovákia az idei Utazás kiállításon Csallóköz szépségeit helyezte előtérbe.

Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején? 

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.

Gond lehet a Media Markt és az Euronics hirdetéseivel 

Jogsértést követhettek el.

Drasztikus lépés: ezen a weboldalon már ne keressen orosz árukat 

Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen. 

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években 

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.

Ingyenesen elérhető az egyik vállalati kommunikációs szoftver az ukrán kitettségű cégeknek 

Újra bekapcsolta a CHEQ Krízisplatformot a Talk-A-Bot. Közben a Vodafone és Telekom is díjmentessé tette a roamingot Ukrajnában.

Milyen hirdetéssel lehet a legjobban megfogni az embereket? 

Meglepő eredmény született.

Egyre pofátlanabbak a csalók - így húznak le a netes oldalak 

Erőfeszítés nélküli, szupergyors gyógyulással, fogyással vagy nyelvtanulással kecsegtetnek a csodát ígérő termékeket árusító, tisztességtelen weboldalak.

Még a munkahelyünket is veszélyeztethetjük a facebookozással 

Komoly biztonsági kockázatokkal jár a közösségi média használata.

Megszűnnek a sütik és ez nem tréfa 

A Google 2023 végére kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütiket a Chrome böngészőből, ami alapjaiban változtatja majd meg a cégek hirdetési magatartását.

5 trend, ami a kkv-k világára alapvető hatást gyakorol 2022-ben 

Az elmúlt két év a bizonytalanság jegyében telt az üzleti világban. A globális járvány gyökeresen felforgatta a kereskedelmet, a munkavégzést és a pénzügyi világot is, de talán egyetlen egy szektor sem nézett szembe annyi nehézséggel, mint a kisvállalkozások. 

Hogyan tudsz pénzt keresni a Google-el – a nem fizetés is fontos 

Ha csak a Google kereső rendszeréről beszélünk, akkor egy weboldal látogatottsága alapvetően két dologtól függ. A fizetett hirdetésektől és az organikus találati listától.

A K&H után újabb felhasználókat vettek célba a kiberbűnözők 

Több napnyi intenzív támadókampány után a K&H ügyfelei mellett már a LinkedIn felhasználóinak is nagyon körültekintőnek kell lenniük, ugyanis az elmúlt órákban a kiberbűnözők tömegével küldtek ki olyan adathalász leveleket, amiben a platform felhasználóit próbálják rávenni a kattintásra.

Miért nem bírják sokáig a mobilok? 

A mobiltelefonok előállításához ritka nyersanyagokat használnak, a gyártás, a szállítás és a használat pedig jelentős károsanyag-kibocsátással és hulladékkal jár. Éppen ezért aggasztó, hogy aránylag kevés időt töltenek el egy tulajdonosnál: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint a használt mobilok 53 százaléka legfeljebb két éves, 85 százaléka pedig nem idősebb öt évnél.

Hogyan adóznak az influenszerek? 

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el – nem mindegy azonban, hogyan adózunk utánuk. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője néhány mindennapi példán keresztül mutatja be a buktatókat.

Nagyon pesszimista a hangulat - közel ötszáz webáruházat érint a törvénymódosítás 

Tavaly novemberben fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, mely értelmében a nem vényköteles gyógyszereket január elsejétől csak és kizárólag patikai szakdolgozók szállíthatják ki. Az új szabályozás közel ötszáz webáruház és kiszállító partnercég működésére van hatással. A szabályozás következtében vannak online üzletek, melyek meg fognak szűnni, mások egyszerűen profilt váltanak, azonban ennél is nagyobb problémát jelenthet sok kereskedő számára a termékek és az alapanyagok árának növekedése – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

A pénzt nem keressük, hanem csináljuk 

Elsőre talán kis különbséget látunk az angolszász és magyar kifejezés között az előállított vagyonra. Magyarul jellemzően azt a kifejezést használjuk, hogy pénzt keresek. Angolul a pénzt megszerzik, kiérdemlik, csinálják (earn money vagy make money). Elsőre kis különbségnek hathat a szavak cseréje, mégis fontos mentális és hozzáállásbeli különbséget rejt.

Mi lesz a Facebook-profilunkkal halálunk után? 

Bonyolult és részleteiben még nem szabályozott a digitális javak átörökítése, pedig rohamos terjedésük miatt egyre fontosabbá válik, mi lesz a sorsuk halálunk után. Ezt mutatja, hogy már a hagyatéki eljárásokban is egyre gyakrabban jelennek meg a kriptopénzek, a közösségimédia-profilok vagy a felhőben tárolt dokumentumok. Kevesen tudják ugyanakkor, hogy megfelelő szabályozás, rendelkezés híján a kriptojavakhoz való hozzáférés az örökösök számára kérdésessé válhat, vagy hogy a techóriások csak saját, egyedi szabályaik alapján engednek hozzáférést az arra jogosultaknak az elhunytak adataihoz. Míg például a Facebookon az elhunyt üzeneteit nem láthatják, addig a Google-nál akár az összes levelet elolvashatják, és az ott tárolt dokumentumokat is letölthetik az erre feljogosított személyek.

Miért nem szeretik a magyar cégek a Facebookot? 

Az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések, a gyakori problémák ellenére a cégek döntő többsége szerint még mindig megéri a Facebookot üzleti célra használni. Az adatvédelmi hiányosságok és főleg a közösségi platformokat övező botrányok problémákat okoznak a marketinggel foglalkozóknak.

Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon? 

A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.

Sok pénzt bukhat, aki nem tudja, milyen jogok illetik meg a netes vásárlás során 

Egyre többen intézik online a karácsonyi ajándékvásárlást, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában azzal, milyen jogok illetik meg őket az internetes rendelés során, és mit tehetnek, ha nem elégedettek a kifizetett termékkel – derül ki a Magyar Országos Közjegyzői Kamara online felméréséből. A kitöltők fele nem tudta például, hogy az online rendelt termékekre is ugyanolyan garanciát kell vállalniuk az eladóknak, mintha egy üzletben vásárolták volna. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy nem kell búcsút mondaniuk a pénzüknek, ha a webshopot tulajdonló cég nem hajlandó visszafizetni a jogszerűen visszaküldött termék árát.

Nem lesz pardon: durva bírságra számíthat, aki átveri a magyarokat 

Jövő nyártól bírságolással vehetik fel a kesztyűt a hatóságok a kettős minőséggel szemben.

Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból 

Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint. Az online kereskedelem bővülése mellett boltba is többet megyünk a PwC felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég.

Vége a gigarazziának: mire jutott a hatóság? 

Lezárult a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első szakasza.

Óriási kockázatokkal jár a home office 

Az otthoni munkavégzéssel terjed a veszélyeket rejtő árnyékinformatika használata is, egy globális tanulmány szerint az otthonról dolgozók több mint fele, 56 százaléka használ nem munkahelyi alkalmazást vállalati eszközén és 66 százalékuk töltött fel erre vállalati adatokat.

Újabb feketelistára kerülhetnek a vállalkozások 

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény értelmében már 2017 óta kötelező a vállalkozásoknak minősített adatokat szolgáltatni magukról, de hamarosan mindenki számára elérhetővé válik a nyilvántartási rendszer, ami hatással lesz a cégek mindennapjaira. Dr. Tóth Judit Lenke adatvédelmi szakjogász elmondta, azok a tényleges tulajdonosok, akiknek hiányosak lesznek az adatai, tiltólistára kerülhetnek a pénzintézeteknél. Ez azt jelenti, hogy azok a cégvezetők, akik nem tesznek eleget adatszolgáltatási kötelezettségüknek és megbízhatatlan minősítést kapnak, tiltó listára kerülnek az adott pénzintézetnél.

Újra itt van a Black Friday: mekkora bombát dobnak le a kereskedők? 

Magyarországon immár 2014 óta tart a Black Friday őrület. Bár az eredeti, amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi 2 évben már az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.

Mit lehet tenni, ha nem jött meg a külföldről rendelt áru? 

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

Berobbantak a webáruházak – mint imádnak a netről rendelni a magyarok? 

A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.

5 tuti tipp üzletfejlesztéshez 

Óriási kihívást, és gyakran új időszámítást jelent a kkv-k életében, amikor új piacok felé fordulnak, bővítik tevékenységi körüket vagy egyszerűen csak ugrásszerűen megnő az ügyfélkörük. Az üzletfejlesztés ugyanakkor legalább annyi buktatót rejthet magában, mint amekkora sikerrel kecsegtet, így nem árt jónéhány szempontot figyelembe venni, mielőtt belevágunk. Vajon elég stabil az informatikai rendszerünk és meg tudunk felelni a szigorú adatbiztonsági szabályoknak? Tudjuk menedzselni az esetlegesen megugró ügyfélforgalmat vagy elég rugalmas a pénzügyi tervünk a nagyobb volumenű beszerzések és a váratlan események kezeléséhez? 5 tipp a Brillit.com online üzleti platform szakértőitől, hogy szárnyalás helyett ne zuhanás legyen a nagyratörő elképzelések vége.

Gond van a Media Marktnál 

Nemzetközi kibertámadás érte az áruházlánc weboldalát.

Büntetés komment-törlésért: erre GVH-bírságra minden vállalkozásnak figyelni kell 

Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Hónapokig használta volt cége tankolókártyát egy férfi

Hónapokig használta volt cége tankolókártyát egy férfi  

Egy férfi nyolc hónap leforgása alatt közel 4500 liter üzemanyagot tankolt volt munkáltatója kontójára.

Pénzszerzés

A 2008-as válság óta nem volt ennyire siralmas időszaka az ingatlanpiacnak

A 2008-as válság óta nem volt ennyire siralmas időszaka az ingatlanpiacnak  

2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el.

Adózás

Kudarc lett a borravaló megadóztatásából

Kudarc lett a borravaló megadóztatásából  

Romániában a vártnál jóval kevesebb borravalót vallottak be, így kevesebb személyi jövedelemadót fizettek meg 2023-ra ezen a címen

Cégblog

A Facebook buktatott le egy céget a NAV előtt

A Facebook buktatott le egy céget a NAV előtt  

Több mint kilencmillió forint adókülönbözetet, adóbírságot és késedelmi pótlékot kellett megfizetnie egy ruházati vállalkozásnak.

Klímablog

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek  

Az Európai Beruházási Bank és a Deutsche Leasing kedvező hitellel segíti a kkv-k zöld átátállását.

Társadalom

Rengetegen akarnak Európába jönni

Rengetegen akarnak Európába jönni  

Novemberben 108 950 nem uniós állampolgár nyújtott be első alkalommal nemzetközi védelem iránti kérelmet.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo