Piac & marketing cikkek


Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók

Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók 

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.
Nem akármivel állt elő egy startup: víz alatt termesztenek növényeket

Nem akármivel állt elő egy startup: víz alatt termesztenek növényeket 

A Nemo’s Garden egy különleges startup. Bár 2022-ben már nem egyedi az, hogy szokatlan helyszíneken és körülmények között termesztenek növényeket, a vállalat ötlete mégis újdonságnak számít. Az alapítók víz alatti üvegházakkal kísérleteznek, amelyekben egészséges növényeket nevelnek hasonlóképpen, mint a csehországi okos konténerkertészetben.
Hamarosan nem kaphatnak vacakabb árut a magyarok, mint tőlünk nyugatra

Hamarosan nem kaphatnak vacakabb árut a magyarok, mint tőlünk nyugatra 

Szigorodik a fogyasztóvédelem: májustól nem lehet jelentős minőségi különbség azonosként forgalmazott termékeknél.
Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés

Súlyos veszteség és nagy gond a cégek: egyre több a visszaélés 

A kiskereskedelmi ágazatban még sosem volt ilyen magas a csalásokból és visszaélésekből származó veszteségek szintje. A termék visszaváltás a kereskedők éves bevételének 12 százalékába kerül, amelyből 8 százalék visszaélés. Tízből hét kiskereskedő pedig 1,62 százalékos éves veszteséget szenvedett.
Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön?

Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön? 

A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.
Látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását a kormányzati osztogatás

Látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását a kormányzati osztogatás 

Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban az év első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek.
Cégvezetők a kamera előtt: hogyan lehet 90 másodpercben jó üzleti bemutatkozást tenni?

Cégvezetők a kamera előtt: hogyan lehet 90 másodpercben jó üzleti bemutatkozást tenni? 

A TikTok és az Instagram korában nem érdemes behúzódnia egyetlen cégvezetőnek sem a négy fal közé. A nemzetközi trendekkel egyetemben idehaza is egyre több vállalat vezetője, tisztségviselője dönt úgy, hogy egy képzésen tanulja meg a közönség előtti szereplés mesterfogásait. Becslések szerint évente több, mint 100 kurzust tartanak az országban, a trendekből pedig az is látszik, hogy a 8-10 fős cégek irányítói ugyanúgy fontosnak tartják az előadói képességek, praktikák elsajátítását, mint a 100-200 főt foglalkoztató nagyobb magyar vállalatok.
Bekeményített az EU: szigorúbb szabályok vonatkoznak az online piacterekre

Bekeményített az EU: szigorúbb szabályok vonatkoznak az online piacterekre 

Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament tárgyalói megállapodtak az illegális, valamint a hamis online tartalmak terjedésének hatékony kezelését és az alapvető jogok védelmét a digitális térben védelmező új szabályokról.
Kamu akció miatt indított eljárást a GVH egy vállalkozással szemben

Kamu akció miatt indított eljárást a GVH egy vállalkozással szemben 

Elég megtévesztő a budapesti cég reklámja.
Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai

Elő a mobillal! Gyökeresen változtak meg a magyarok fizetési szokásai 

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon.

Nagy változás jön az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál - ezt minden vevő észre fogja venni 

Május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait. 

Ez lenne a televíziós reklámok jövője? 

Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal. A targetált hirdetési technológia lehetőséget teremt arra, hogy különböző hirdetések jelenjenek meg ugyanazt a műsort néző fogyasztóknak. A Deloitte Global előrejelzése szerint a célzott televíziós reklám 2022-ben világszerte mintegy 7,5 milliárd dollár bevételt jelent majd a társaságoknak.

Az ukrán elnök neve, Csernobil és az orosz gáz - kiderült, mik érdekelték leginkább a háború kitörése óta a magyar internetezőket 

A legtöbben az orosz-ukrán háború percről-percre történő tudósítására, a gáz árára és árfolyamára, valamint a csernobili atomerőmű felrobbanásának több mint 30 évvel ezelőtti részleteire voltak kíváncsiak az utóbbi hetekben az interneten. A top 25 magyarországi keresésben a február 25. és március 5-e közötti időszakban 6 kulcsszó is az orosz-ukrán háborúra, illetve annak következményként az euró árfolyamára irányult – derült ki az Avantgarde Group kommunikációs tanácsadó cég internethasználati szokásokról készült elemzéséből. A kereséseket jelentősen befolyásolták a napi hírek, események, például a csernobili vagy éppen zaporizzsjai erőművek elfoglalása és visszafoglalása.

Bővít a Yettel: örülhetnek a kkv-k is 

Az országos hálózatfejlesztés mellett jönnek az új üzleti díjcsomagok.

Megvolt a húsvét előtti nagy razzia - sonkák buktak el a teszten 

Az édességek és a pálinkák is átmentek a vizsgálaton, 5 sonkánál azonban problémát találtak.

Változnak az árfeltüntetés szabályai 

Jó hír a fogyasztóknak, azonban többletmunka a vállalkozásoknak. Május végétől az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban már nem kerekíthetik vonzóbbá a kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat. Ettől kezdődően ugyanis az árleszállítások bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni a termékek korábbi árát, amely kizárólag az árcsökkentést megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet - emelte ki dr. Majoros Lilla, az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője.

Hogyan ne veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt? 

Az online ügyintézés és vásárlás során két dolog fontos: minél gyorsabb és minél egyszerűbb legyen. Ebben a technológia hatalmas segítséget nyújt, hiszen a felhőben működő, a vásárlás minden lépését és adatát egy helyen kezelő ügyfélszolgálati rendszerek végig látják és segíteni tudják a teljes folyamatot.

Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is 

Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.

Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek 

Az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata betiltaná az EU-ban a "zöldre mosás" (greenwashing) gyakorlatát, és új jogokat vezetne be a fogyasztók számára annak érdekében, hogy a termékvásárlás során környezetbarát döntéseket hozzanak.

Óriási átalakulás vár a gyógyszergyártó cégekre 

A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt.

Adatmentésben is segítséget kap Ukrajna 

A háború sújtotta Ukrajnának ajánlotta fel segítségét az adatmentésről ismert Kürt Zrt.

A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek 

A Maserati lesz az első olasz luxusautó-márka, amely 100 százalékban elektromos járműveket gyárt majd: a következő 3 évben minden modelljük elérhető lesz környezetbarát kivitelben, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínálnak majd. A márka történetének új fejezetét a chiphiány és a globális kihívások ellenére is erős 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg, a tavalyi évben ugyanis közel 25.000 járművet adott át ügyfeleiknek világszerte, így értékesítési mutatói 41 százalékkal nőttek éves szinten.

Súlyos bírságot kaphatnak a hozzáférési jogot megsértő cégek 

A GDPR értelmében a magánszemélyek tájékoztatást kérhetnek a cégektől személyes adataik kezeléséről. A vállalatoknak Magyarországon is különösen ügyelniük kell a hozzáférési jog megfelelő betartására. A jogsértés súlyos szankciókkal jár, van már precedens 20 millió forintos adatvédelmi bírságra is – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit 

A MagyarBrands díjazási rendszer 2010 óta értékel magyar vonatkozású márkákat. A program küldetése az elmúlt 12 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. 

Őrült tempóban nő a mobiltelefonba regisztrált bankkártyák száma 

A múlt év végén már több mint 1,3 millió bankkártya volt túl a mobiltelefonba történő költözésen.

Változtat a magyar Coca-Cola 

Az újítással kevesebb műanyagot használnak fel.

Egy új lehetőség, hogy a magyar kkv-k a nemzetközi piacon is hasíthassanak 

A koronavírus rámutatott, hogy a lakossági termékek vásárlásánál megszokott kényelem és gyorsaság ma már egyre égetőbb elvárás más szektorokban is. Kutatások szerint az utóbbi két évben 30-40 százalékkal emelkedett az online értékesítések forgalma, az Egyesült Államokban pedig a cégek 65 százaléka bonyolítja üzleteit kizárólag online. Ez a trend gyűrűzik át Európába is, ami nem csak a vásárlói szokásokra, de a hazai vállalkozások versenyképességére is komoly hatással van. Egy nemzetközi startup egyszerű és gyors megoldást nyújt a magyar kkv-knak a teljes digitális átállásban és a nemzetközi piacra lépésben.

Nem áprilisi tréfa, használt ruhákat fog árulni az Auchan 

Március közepétől újabb forradalmi lépést tesz az Auchan a fenntarthatóság felé, hiszen új esélyt ad a jó minőségű használt ruháknak. A vállalat nagyon következetesen építkezik ezen a területen, így például a közelmúltban újabb környezetbarát csomagolóeszközökkel szélesítette portfólióját, most pedig Új Élet by Auchan néven használt ruhadarabok értékesítésébe kezd. Ezzel a lépéssel a túlzott mennyiségű ruhagyártás környezetszennyező hatása ellen kívánnak fellépni.

Pénzügyi veszteségek és biztonsági kockázatok, amelyeket észre sem vesznek a cégek 

Nem használt, de a háttérben folyamatosan működő fantomszoftverek és online szolgáltatások okoznak jelentős veszteséget és kockázatokat a cégeknek, és észre sem veszik. A veszteség több százezer forint is lehet vállalkozások esetén, országos szinten pedig akár milliárdos nagyságrendű, pedig némi odafigyeléssel roppant egyszerűen elkerülhető lenne a probléma.

Balázs Péter: az uniós pénzeknél nem a kormány színe számít 

Az uniós pénzcsapok elzárása nem a kormány színén múlik, hanem az EU feltételeinek teljesítésén, mondta el a lapunknak adott interjúban Balázs Péter. A Bajnai-kormány külügyminisztere szerint a pénzvisszatartás oka az állam elfoglalása és a korrupció. A volt uniós biztos beszélt arról is, mi történne ellenzéki győzelem esetén, mi a siker receptje Brüsszelben, kell-e tartani a migránsoktól, miért változtak meg a nagy pártok, és hogyan tehetnénk ismét normális hellyé Magyarországot.

Organikus elérések a Facebookon 

A közösségi oldalakon egyre nehezebb tartalmakat közvetíteni ingyen. Az üzemeltetők ma már inkább bevételeik növelésére koncentrálnak.

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia 

Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia Mintha csak otthon lennénk, - ismerős a táj - de persze külföldre utazunk: Szlovákia az idei Utazás kiállításon Csallóköz szépségeit helyezte előtérbe.

Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején? 

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.

Gond lehet a Media Markt és az Euronics hirdetéseivel 

Jogsértést követhettek el.

Drasztikus lépés: ezen a weboldalon már ne keressen orosz árukat 

Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen. 

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években 

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.

Ingyenesen elérhető az egyik vállalati kommunikációs szoftver az ukrán kitettségű cégeknek 

Újra bekapcsolta a CHEQ Krízisplatformot a Talk-A-Bot. Közben a Vodafone és Telekom is díjmentessé tette a roamingot Ukrajnában.

Milyen hirdetéssel lehet a legjobban megfogni az embereket? 

Meglepő eredmény született.

Egyre pofátlanabbak a csalók - így húznak le a netes oldalak 

Erőfeszítés nélküli, szupergyors gyógyulással, fogyással vagy nyelvtanulással kecsegtetnek a csodát ígérő termékeket árusító, tisztességtelen weboldalak.

Még a munkahelyünket is veszélyeztethetjük a facebookozással 

Komoly biztonsági kockázatokkal jár a közösségi média használata.

Megszűnnek a sütik és ez nem tréfa 

A Google 2023 végére kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütiket a Chrome böngészőből, ami alapjaiban változtatja majd meg a cégek hirdetési magatartását.

5 trend, ami a kkv-k világára alapvető hatást gyakorol 2022-ben 

Az elmúlt két év a bizonytalanság jegyében telt az üzleti világban. A globális járvány gyökeresen felforgatta a kereskedelmet, a munkavégzést és a pénzügyi világot is, de talán egyetlen egy szektor sem nézett szembe annyi nehézséggel, mint a kisvállalkozások. 

Hogyan tudsz pénzt keresni a Google-el – a nem fizetés is fontos 

Ha csak a Google kereső rendszeréről beszélünk, akkor egy weboldal látogatottsága alapvetően két dologtól függ. A fizetett hirdetésektől és az organikus találati listától.

A K&H után újabb felhasználókat vettek célba a kiberbűnözők 

Több napnyi intenzív támadókampány után a K&H ügyfelei mellett már a LinkedIn felhasználóinak is nagyon körültekintőnek kell lenniük, ugyanis az elmúlt órákban a kiberbűnözők tömegével küldtek ki olyan adathalász leveleket, amiben a platform felhasználóit próbálják rávenni a kattintásra.

Miért nem bírják sokáig a mobilok? 

A mobiltelefonok előállításához ritka nyersanyagokat használnak, a gyártás, a szállítás és a használat pedig jelentős károsanyag-kibocsátással és hulladékkal jár. Éppen ezért aggasztó, hogy aránylag kevés időt töltenek el egy tulajdonosnál: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint a használt mobilok 53 százaléka legfeljebb két éves, 85 százaléka pedig nem idősebb öt évnél.

Hogyan adóznak az influenszerek? 

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el – nem mindegy azonban, hogyan adózunk utánuk. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője néhány mindennapi példán keresztül mutatja be a buktatókat.

Nagyon pesszimista a hangulat - közel ötszáz webáruházat érint a törvénymódosítás 

Tavaly novemberben fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, mely értelmében a nem vényköteles gyógyszereket január elsejétől csak és kizárólag patikai szakdolgozók szállíthatják ki. Az új szabályozás közel ötszáz webáruház és kiszállító partnercég működésére van hatással. A szabályozás következtében vannak online üzletek, melyek meg fognak szűnni, mások egyszerűen profilt váltanak, azonban ennél is nagyobb problémát jelenthet sok kereskedő számára a termékek és az alapanyagok árának növekedése – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

A pénzt nem keressük, hanem csináljuk 

Elsőre talán kis különbséget látunk az angolszász és magyar kifejezés között az előállított vagyonra. Magyarul jellemzően azt a kifejezést használjuk, hogy pénzt keresek. Angolul a pénzt megszerzik, kiérdemlik, csinálják (earn money vagy make money). Elsőre kis különbségnek hathat a szavak cseréje, mégis fontos mentális és hozzáállásbeli különbséget rejt.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta  

A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől. 

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo