Győzike és Tóth Gabi kormánypártisága a fókuszban

A 16 év feletti lakosság többségét nem érdekli a celebek politikai állásfoglalása, legalábbis saját elmondásuk szerint: a teljes népességnek csak 12 százaléka állítja, hogy többnyire, vagy rendszeresen követi a celebek ilyen típusú megnyilvánulásait. Érdekesség, hogy elsősorban a fiataloknál (16-29 évesek) jellemzőbb az ilyen irányú figyelem, az ő esetükben 16 százalék követi bevallottan a celebek politizálását.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ennek megfelelően a fiatalok elnézőbbek a celebek politikai állásfoglalásaival kapcsolatban, közel annyian tartják kifejezetten helyesnek (33 százalék) az ilyen típusú állásfoglalásokat, mint helytelennek (40 százalék).

Ezzel szemben az idősek körében sokkal elutasítóbb az ezzel kapcsolatos uralkodó attitűd: a 60 év felettiek 56 százaléka helytelennek és 23 százaléka helyesnek tartja, amikor a celebek politizálnak. Érdekesség, hogy a pártpolitikai szakadék is kifejezetten széles ebben a kérdésben: míg a kormánypártiak egyértelműen a celebek távolmaradását preferálják (60 százalék ellenzi, 20 százalék helyesli), addig a Tisza-szavazók inkább elvárják a celebektől a politikai állásfoglalást (47 százalék szerint helyes, 37 százalék szerint helytelen).

10-ből 4 magyar esetén legalább egyszer (24 százalékánál pedig többször is) előfordult, hogy egy adott celeb politikai véleménynyilvánítása miatt hagyott fel a celeb követésével. A fenti eredményeknek megfelelően inkább az idősek érzékenyebbek a celebek politikai megnyilvánulásaira: a 60 év felettiek körében 48 százalék követett már ki celebet ilyen okból. A fővárosiak körében még ennél is magasabb, 53 százalékos ez az arány.

Ehhez kapcsolódóan a szűk többség (53 százalék) elég, vagy nagyon gyakran tapasztalja, hogy egyes celebek igyekeznek saját politikai nézeteiknek megfelelően befolyásolni a követőiket.

A celeb világ átpolitizáltsága Magyarországon tehát általános jelenség, legalábbis a lakossági percepciók szintjén. Pártok politikai kampányaiban is a többség szerint fontos (47 százalék), vagy központi (12 százalék) szerepet töltenek be a celebek és csak 16 százalék gondolja úgy, hogy egyáltalán nincs fontos szerepük ezekben a kampányokban.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo