Győzike és Tóth Gabi kormánypártisága a fókuszban

A 16 év feletti lakosság többségét nem érdekli a celebek politikai állásfoglalása, legalábbis saját elmondásuk szerint: a teljes népességnek csak 12 százaléka állítja, hogy többnyire, vagy rendszeresen követi a celebek ilyen típusú megnyilvánulásait. Érdekesség, hogy elsősorban a fiataloknál (16-29 évesek) jellemzőbb az ilyen irányú figyelem, az ő esetükben 16 százalék követi bevallottan a celebek politizálását.

Ennek megfelelően a fiatalok elnézőbbek a celebek politikai állásfoglalásaival kapcsolatban, közel annyian tartják kifejezetten helyesnek (33 százalék) az ilyen típusú állásfoglalásokat, mint helytelennek (40 százalék).

Ezzel szemben az idősek körében sokkal elutasítóbb az ezzel kapcsolatos uralkodó attitűd: a 60 év felettiek 56 százaléka helytelennek és 23 százaléka helyesnek tartja, amikor a celebek politizálnak. Érdekesség, hogy a pártpolitikai szakadék is kifejezetten széles ebben a kérdésben: míg a kormánypártiak egyértelműen a celebek távolmaradását preferálják (60 százalék ellenzi, 20 százalék helyesli), addig a Tisza-szavazók inkább elvárják a celebektől a politikai állásfoglalást (47 százalék szerint helyes, 37 százalék szerint helytelen).

10-ből 4 magyar esetén legalább egyszer (24 százalékánál pedig többször is) előfordult, hogy egy adott celeb politikai véleménynyilvánítása miatt hagyott fel a celeb követésével. A fenti eredményeknek megfelelően inkább az idősek érzékenyebbek a celebek politikai megnyilvánulásaira: a 60 év felettiek körében 48 százalék követett már ki celebet ilyen okból. A fővárosiak körében még ennél is magasabb, 53 százalékos ez az arány.

Ehhez kapcsolódóan a szűk többség (53 százalék) elég, vagy nagyon gyakran tapasztalja, hogy egyes celebek igyekeznek saját politikai nézeteiknek megfelelően befolyásolni a követőiket.

A celeb világ átpolitizáltsága Magyarországon tehát általános jelenség, legalábbis a lakossági percepciók szintjén. Pártok politikai kampányaiban is a többség szerint fontos (47 százalék), vagy központi (12 százalék) szerepet töltenek be a celebek és csak 16 százalék gondolja úgy, hogy egyáltalán nincs fontos szerepük ezekben a kampányokban.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo