„Az elektronikus polccímkék alkalmazása egy olyan nemzetközi trend, amely a modern, fenntartható és vásárlóközpontú kereskedelem irányába mutat. A Spar Magyarország ebben a folyamatban is szerepet vállal: az első három saját üzemeltetésű áruházunkban szerzett kedvező tapasztalataink és a vásárlóinktól, valamint a kollégáinktól érkező pozitív visszajelzések megerősítettek bennünket abban, hogy jó úton járunk” – emelte ki Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője.
Fotó: Spar
A Pricer elektronikus polccímkékkel lehetővé válik a valós idejű árkommunikáció, így a polcokon mindig az aktuális árak és akciók jelennek meg. A rendszer számos további előnyt kínál, amelyek egyaránt kedveznek a vásárlóknak és az áruházi dolgozóknak. Az új címkék például villogó LED-jelzéssel segítik az árufeltöltők munkáját: többféle színváltozat áll rendelkezésre a termékek könnyebb beazonosítása érdekében. Ha egy áruházban átrendezés történik, a rendszer automatikusan leköveti a termékek helyváltoztatását, ami jelentős könnyebbséget jelent a munkaszervezésben.
A vásárlói élmény is új szintre lépett az NFC technológia bevezetésével. A vásárlók okostelefonjukat a címkéhez érintve azonnal elérhetik az áruház térképét, amely egyrészt pontosan megmutatja az adott termék elhelyezkedését, másrészt a térkép keresőfunkcióval is rendelkezik, így bármely más, az áruházban található termék is gyorsan megtalálhatóvá válik. A háromszögelési technológiával meghatározott pozíciók pedig még pontosabb tájékozódást tesznek lehetővé. A rendszer informatikai szempontból is előrelépést jelent a Spar áruházakban. A Pricer optikai vezérlési technológiájának köszönhetően kevesebb vezérlőegység szükséges egy-egy áruházban, ami nemcsak a telepítést, hanem az üzemeltetést is gazdaságosabbá teszi.