Az értékesítés csodafegyvere

„Adatai vannak? Akkor nyerhet. Csak érzései? Akkor kockáztat” – mondta egyszer Peter Drucker. Az üzleti világ mára aligha ismer ennél aktuálisabb dilemmát. Az értékesítés – amelyet sokáig az ösztön, a sárm és a kapcsolati háló uralt – átalakul. A kérdés már nem az, hogy jó érzékkel hívunk-e fel egy potenciális vevőt, hanem az, hogy tudjuk-e, mikor hívjuk, miért, és mit mondjunk neki. Az adatalapú értékesítés pontosan erről szól.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi az az adatalapú értékesítés?

Az adatalapú értékesítés (data-driven sales) olyan értékesítési módszertan, amely az ügyfelek viselkedéséről, preferenciáiról, vásárlási szokásairól vagy akár döntéshozatali mechanizmusairól gyűjtött adatokra épül. A cél: hatékonyabbá tenni az értékesítési folyamatokat, csökkenteni a felesleges köröket, és növelni a konverziós arányokat.

Nálunk még gyerekcipőben jár
Nálunk még gyerekcipőben jár
Fotó: Depositphotos

Nem csupán számokról van szó – hanem mintázatokról, előrejelzésekről és valós idejű döntéstámogatásról. A szoftverek – mint a HubSpot, Salesforce, vagy a magyar fejlesztésű MiniCRM – ma már képesek megjósolni, melyik lead mennyire értékes, mikor esedékes egy új ajánlat, vagy épp mikor veszíthetjük el az ügyfelet.

Hogyan terjed Magyarországon?

Magyarországon az adatalapú értékesítés még formálódik – különösen a kkv-szektorban. A multinacionális cégeknél és a startup világban már természetes a CRM-rendszerek és adatvizualizációs eszközök használata, azonban a hazai középvállalatok jó része még mindig „Excel-vezérelt” módban működik.

Pedig az adat itt is jelen van – csak kevésbé használják. Egy vidéki nyílászáró-forgalmazó vállalkozásnál például évekig manuálisan vezették az ajánlatkéréseket. Miután bevezettek egy egyszerű, adatgyűjtésre és utánkövetésre alkalmas rendszert, három hónap alatt 21 százalékkal nőtt a lezárt ügyletek száma. Nem lett több értékesítőjük – csak pontosabban céloztak.

Kik használják, és hogyan?

A leggyorsabban a következő szektorok adaptálták:

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo