Az értékesítés csodafegyvere

„Adatai vannak? Akkor nyerhet. Csak érzései? Akkor kockáztat” – mondta egyszer Peter Drucker. Az üzleti világ mára aligha ismer ennél aktuálisabb dilemmát. Az értékesítés – amelyet sokáig az ösztön, a sárm és a kapcsolati háló uralt – átalakul. A kérdés már nem az, hogy jó érzékkel hívunk-e fel egy potenciális vevőt, hanem az, hogy tudjuk-e, mikor hívjuk, miért, és mit mondjunk neki. Az adatalapú értékesítés pontosan erről szól.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi az az adatalapú értékesítés?

Az adatalapú értékesítés (data-driven sales) olyan értékesítési módszertan, amely az ügyfelek viselkedéséről, preferenciáiról, vásárlási szokásairól vagy akár döntéshozatali mechanizmusairól gyűjtött adatokra épül. A cél: hatékonyabbá tenni az értékesítési folyamatokat, csökkenteni a felesleges köröket, és növelni a konverziós arányokat.

Nálunk még gyerekcipőben jár
Nálunk még gyerekcipőben jár
Fotó: Depositphotos

Nem csupán számokról van szó – hanem mintázatokról, előrejelzésekről és valós idejű döntéstámogatásról. A szoftverek – mint a HubSpot, Salesforce, vagy a magyar fejlesztésű MiniCRM – ma már képesek megjósolni, melyik lead mennyire értékes, mikor esedékes egy új ajánlat, vagy épp mikor veszíthetjük el az ügyfelet.

Hogyan terjed Magyarországon?

Magyarországon az adatalapú értékesítés még formálódik – különösen a kkv-szektorban. A multinacionális cégeknél és a startup világban már természetes a CRM-rendszerek és adatvizualizációs eszközök használata, azonban a hazai középvállalatok jó része még mindig „Excel-vezérelt” módban működik.

Pedig az adat itt is jelen van – csak kevésbé használják. Egy vidéki nyílászáró-forgalmazó vállalkozásnál például évekig manuálisan vezették az ajánlatkéréseket. Miután bevezettek egy egyszerű, adatgyűjtésre és utánkövetésre alkalmas rendszert, három hónap alatt 21 százalékkal nőtt a lezárt ügyletek száma. Nem lett több értékesítőjük – csak pontosabban céloztak.

Kik használják, és hogyan?

A leggyorsabban a következő szektorok adaptálták:

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo