Az értékesítés csodafegyvere

„Adatai vannak? Akkor nyerhet. Csak érzései? Akkor kockáztat” – mondta egyszer Peter Drucker. Az üzleti világ mára aligha ismer ennél aktuálisabb dilemmát. Az értékesítés – amelyet sokáig az ösztön, a sárm és a kapcsolati háló uralt – átalakul. A kérdés már nem az, hogy jó érzékkel hívunk-e fel egy potenciális vevőt, hanem az, hogy tudjuk-e, mikor hívjuk, miért, és mit mondjunk neki. Az adatalapú értékesítés pontosan erről szól.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

  • IT és technológia – már alapértelmezett az automatizált lead scoring.
  • E-commerce – minden kattintás értékes adat.
  • Pénzügyi szolgáltatók – precíz ajánlati logikákat építenek fel.
  • B2B tanácsadás és értékesítés – hideghívások helyett célzott értékesítési kampányokat futtatnak.

A módszer nemcsak a szoftverről szól – hanem a hozzáállásról is. Egy jól beállított CRM-rendszer nem helyettesíti az értékesítőt, de olyan intelligens társává válik, amely figyelmeztet, priorizál, és javasol.

A szoftver és az értékesítő kapcsolata

A jó értékesítő nem tűnik el az adat mögött – hanem erősebb lesz általa. A modern értékesítési csapatokban a CRM-rendszer társ, nem pótalkatrész. A napi riport nem büntető eszköz, hanem döntéstámogató tükör. Az adat nem elveszi az intuíciót – finomhangolja azt.

Természetesen nem mindenhol zökkenőmentes az átállás. „A mi ügyfeleinket nem lehet számokba zárni” – mondják sokan. És igazuk is van – az emberi kapcsolatok nem Excel-sorok. De a viselkedési mintázatok, a reakcióidők, az árajánlatokra adott válaszok – ezek már igenis adatként értelmezhetők.

Ember vs. Algoritmus

A legnagyobb konfliktus tehát nem technológiai – hanem pszichológiai. Az értékesítő, aki évek óta saját módszerrel dolgozik, gyakran ellenáll a digitális kontrollnak. Érthető. Az adat ugyanis nem csak lehetőség, hanem tükröt is tart. Láthatóvá válik, ha egy értékesítő túl sok időt tölt „kedvenc” ügyfeleivel, miközben a valós érték máshol lenne.

Véleményvezér

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo