Piac & marketing cikkek


Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat

Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat 

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.
Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás 

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.
Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei 

A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre.
A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra

A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra 

A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.
Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok

Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok  

Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.
Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra

Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra  

Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.
Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok

Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok 

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.
Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről

Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről 

A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.
Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista

Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista 

Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.
Nő a „porszívóügynökök” száma

Nő a „porszívóügynökök” száma 

Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.

Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH 

Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló  

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.

Karácsonyi hajrá 2022-ben 

A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van.

Kevesebbet rendelünk a netről  

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok  

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.

Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben  

Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.

Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait  

Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.

Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól  

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula 

A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.

Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday 

Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat? 

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat 

Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?  

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.

Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól 

Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?  

A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.

Musk beválotta ígéretét, kirúgta a Twitter dolgozóinak felét  

A Twitter mikroblog platform elbocsátotta alkalmazottainak felét - derül ki a cég biztonsági és integritásért felelős vezetője, Yoel Roth a tweetjéből.

Szabad a madárka: Elon Musk máris kirúgásokba kezdett  

 Elon Musk csütörtök éjjel átvette a Twitter irányítását.

Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot 

Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.

Gond van az egyik online szerencsejáték-szolgáltatóval  

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy máltai székhelyű online szerencsejáték-szolgáltató ellen a magyar fogyasztók megtévesztése miatt.

Megálltak a hazai cégek a digitalizációban  

A hazai kis- és középvállalkozások megtartották a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit.

Most kerülhetnek komoly bajba a figyelmetlen kereskedők 

A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra.

Nem vették elég komolyan a GDPR-t, ment a gigabírság  

Fiatalkorú felhasználók adatvédelmi jogait sértette meg Európában a Meta-csoporthoz tartozó Instagram.

Nem volt minden rendben a MindentMent reklámjaival - frissítve 

Fogyasztókat megtévesztő fogászati hirdetései miatt a GVH figyelmeztetésben részesítette a MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft.-t.

Lecsapnak az influenszerekre  

Ősszel fogja közzétenni a GVH az új influenszer marketing tájékoztatóját.

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs 

Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve.

600 millió forint értékű ékszer érkezett Budapestre 

1,5 millió euró értékű ékszer kollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten.

Hihetetlen pályázat a magyar kkv-k számára, ezen kötelező indulni 

Az ISUZU pályázatot hirdetett hazai vállalkozók számára.

Gond volt az egyik gyógyszer reklámjával - bírságolt a hatóság 

Jogsértő gyógyszerreklám miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 millió forint bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, a STADA Hungary Kft.-re.

Miért jó a cégeknek a TikTok és a LinkedIn? 

Virágkorukat élik a közösségi platformok, korosztálytól, funkciótól függően szinte mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

Kiderült mire vágynak a fiatalok 

Corvinus-kutatás: luxusélményekre vágynak a magyar fiatalok luxustárgyak helyett.

A cashback, az azonnali pénzvisszafizetés a király 

Magyarországon is nagyot robban a cashback.

Soha nem találná ki mennyit költ egy átlagos magyar fiatal egy fesztiválon 

A fiatalok több mint fele szülői forrásból jár fesztiválozni évente jellemzően 1-2 alkalommal, melyeken egyenként átlagosan 39.312 forintot költenek el, derült ki a BME Egyetemi Napok szervezőinek megbízásából készült kutatásból. A kérdőívre adott több ezer válasz alapján kijelenthető, hogy a fiatalok inkább bérletet vesznek, a legfontosabb elemeknek pedig a hangulatot és a zenei kínálatot tartják egy fesztiválon.

Egyre több az átverés az online piactereken 

Tavaly a Facebook Marketplace felhasználóinak száma átlépte az egymilliárdot. Az egymás közötti adásvételt lehetővé tévő platform ingyenes és könnyen használható, a felhasználók pedig biztonságosnak érzik, mivel az eladók profilját is meg tudják nézni. Sajnos azonban ez a biztonságérzet gyakran hamis, figyelmeztetnek az ESET szakértői. Mint minden más online piactér, a Marketplace is rengeteg csalót vonz.

Nagyot változtak a magyarok netezési és mobilozási szokásai 

Öt év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre: egyre többet böngészünk, videocsetelünk és nagyobb felbontásban élvezzük a streamelt médiát.

Drágább díjcsomagok, több szolgáltatás - ennyit emeltek a mobilszolgáltatók 

Elsősorban a legolcsóbb díjcsomagok ára emelkedett, amik ugyanakkor minden esetben többletszolgáltatást is tartalmaztak - derült ki a mobilszolgáltatók díjcsomagjait vizsgáló felmérésből.

Magyar találmány az Ausztriában üzemelő kriptovalutás szendvicsező 

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte. Szalkai Tímea, a cég vezérigazgatója arról beszélt, éttermük koncepciója eddig is egyedülálló volt, hiszen itt egyszerre tudnak egy társaság vegán, vegetáriánus, húsevő, laktózérzékeny, búzaliszt allergiás és candida problémával küzdő tagjai enni, amelynek létjogosultságát Google értékelések is alátámasztanak.

Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni 

Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Hónapokig használta volt cége tankolókártyát egy férfi

Hónapokig használta volt cége tankolókártyát egy férfi  

Egy férfi nyolc hónap leforgása alatt közel 4500 liter üzemanyagot tankolt volt munkáltatója kontójára.

Pénzszerzés

A 2008-as válság óta nem volt ennyire siralmas időszaka az ingatlanpiacnak

A 2008-as válság óta nem volt ennyire siralmas időszaka az ingatlanpiacnak  

2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el.

Adózás

Kudarc lett a borravaló megadóztatásából

Kudarc lett a borravaló megadóztatásából  

Romániában a vártnál jóval kevesebb borravalót vallottak be, így kevesebb személyi jövedelemadót fizettek meg 2023-ra ezen a címen

Cégblog

A Facebook buktatott le egy céget a NAV előtt

A Facebook buktatott le egy céget a NAV előtt  

Több mint kilencmillió forint adókülönbözetet, adóbírságot és késedelmi pótlékot kellett megfizetnie egy ruházati vállalkozásnak.

Klímablog

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek

Zöld hitelhez juthatnak magyar cégek  

Az Európai Beruházási Bank és a Deutsche Leasing kedvező hitellel segíti a kkv-k zöld átátállását.

Társadalom

Rengetegen akarnak Európába jönni

Rengetegen akarnak Európába jönni  

Novemberben 108 950 nem uniós állampolgár nyújtott be első alkalommal nemzetközi védelem iránti kérelmet.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo