Piac & marketing cikkek
	Egyre keserűbb a német sör
Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben.
	
	Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás
A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra. 
	
	Így figyelnek minket a weboldalak
A GDPR miatt egyre szigorúbbak a sütikre vonatkozó szabályozások, de még mindig beazonosíthatóak vagyunk felhasználóként. 
	
	Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig
Az ételen igen, az ajándékokon viszont nem nagyon spórolnának idén húsvétkor a hazai netezők.
	
	Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból
Ukrajnában épít új sampon- és tusfürdőgyárat az Unilever.
	
	Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak
Ismét árat csökkent a Lidl.
	
	A Spar is beszáll az árháborúba
Minden hétfőn Árzuhanás a Sparnál.
	
	Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak
Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony. 
	
	Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal
Száz százalékos fordulat. Eddig a sógorok jártak hozzánk élelmiszert vásárolni, most mi megyünk hozzájuk.
	
	Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak
Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti. 
	Gond van a cégek zöld reklámjaival
Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.
	Történelmi lépést tett a Google, bealkonyulhat az internetes párt és kereskedelmi propagandának
Egy hónap alatt feje tetejére is állhatott a találati lista.
	Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja?
A tehetségek megtartása és a digitalizáció terén is kitörési pont lehet Magyarország számára a startup-ökoszisztéma fejlesztése.
	Napi 10 óra médiafogyasztás, havi 18 ezer forintért a magyar átlag
A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH.
	Új fizetési mód érhető el Magyarországon
Már nálunk is elérhető a digitális részletfizetési lehetőség.
	Megbüntették az eMAG-ot
A GVH 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire.
	Öt makrotrend a vállalkozásoknak
A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz.
	Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.
	Vizsgálatot folytat a GVH a Google-lel szemben
A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben.
	Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat
Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.
	Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás
Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.
	Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei
A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre. 
	A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra
A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.
	Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok
Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.
	Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra
Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát. 
	Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok
Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.
	Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről
A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.
	Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista
Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.
	Nő a „porszívóügynökök” száma
Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.
	Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH
Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.
	Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló
Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.
	Megtévesztő volt az Euronics reklámja
Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján. 
	Karácsonyi hajrá 2022-ben
A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van.
	Kevesebbet rendelünk a netről
A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.
	Veszélyesek lehetnek az okosjátékok
Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.
	Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben
Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.
	Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait
Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.
	Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól
Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.
	A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula
A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.
	Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday
Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday. 
	Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?
A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.
	Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat
Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.
	Hogyan hirdethetnek az influenszerek?
Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.
	Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól
Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.
	A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?
A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.
	Musk beválotta ígéretét, kirúgta a Twitter dolgozóinak felét
A Twitter mikroblog platform elbocsátotta alkalmazottainak felét - derül ki a cég biztonsági és integritásért felelős vezetője, Yoel Roth a tweetjéből.
	Szabad a madárka: Elon Musk máris kirúgásokba kezdett
 Elon Musk csütörtök éjjel átvette a Twitter irányítását.
	Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.