Piac & marketing cikkek


Egyre keserűbb a német sör

Egyre keserűbb a német sör 

Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben.
Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás

Mindenhova kamerát tettek - súlyos bírságot kapott a kukkoló vállalkozás 

A Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra.
Így figyelnek minket a weboldalak

Így figyelnek minket a weboldalak 

A GDPR miatt egyre szigorúbbak a sütikre vonatkozó szabályozások, de még mindig beazonosíthatóak vagyunk felhasználóként.
Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig

Nem olyan lesz a húsvét, mint eddig 

Az ételen igen, az ajándékokon viszont nem nagyon spórolnának idén húsvétkor a hazai netezők.
Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból

Gigameglepetés, 20 millió eurós beruházást kezd egy világcég Ukrajnában demonstratív célból 

Ukrajnában épít új sampon- és tusfürdőgyárat az Unilever.
Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak

Újabb árzuhanás a Lidl-nél, a pékáruval támadnak 

Ismét árat csökkent a Lidl.
A Spar is beszáll az árháborúba

A Spar is beszáll az árháborúba 

Minden hétfőn Árzuhanás a Sparnál.
Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak

Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak  

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony.
Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal

Tele vannak a határmenti osztrák élelmiszerboltok parkolói magyar rendszámú autókkal 

Száz százalékos fordulat. Eddig a sógorok jártak hozzánk élelmiszert vásárolni, most mi megyünk hozzájuk.
Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak

Lassan leuralják a hazai piacot a külföldi webáruházak  

Bár a koronavírus alatt a magyar e-kereskedelem a maga 30 százalékos növekedésével behozott 5-10 év lemaradást, a szomszédos országokhoz képest még mindig leghátul kullogunk, ami az online piac forgalmát illeti.

Gond van a cégek zöld reklámjaival  

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Történelmi lépést tett a Google, bealkonyulhat az internetes párt és kereskedelmi propagandának 

Egy hónap alatt feje tetejére is állhatott a találati lista.

Mi lehetne a magyar gazdaság igazi kitörési pontja? 

A tehetségek megtartása és a digitalizáció terén is kitörési pont lehet Magyarország számára a startup-ökoszisztéma fejlesztése.

Napi 10 óra médiafogyasztás, havi 18 ezer forintért a magyar átlag 

A háztartások médiafogyasztását és költését vizsgálta az NMHH.

Új fizetési mód érhető el Magyarországon  

Már nálunk is elérhető a digitális részletfizetési lehetőség.

Megbüntették az eMAG-ot 

A GVH 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire.

Öt makrotrend a vállalkozásoknak 

A több éve tartó folyamatos globális instabilitás után az emberek egyre könnyebben férhetnek hozzá az új technológiákhoz.

Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac 

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.

Vizsgálatot folytat a GVH a Google-lel szemben 

A Google egyértelműbb tájékoztatást vállalt az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nyomására; Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erőfölényes vizsgálatot folytat az óriáscéggel szemben.

Trükkös előfizetésekkel verik át a gyanútlanokat 

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok trükkös gyakorlatra hívják fel a figyelmet az online térben.

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás 

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei 

A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre.

A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra 

A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.

Komoly razziákra készülhetnek a hazai vállalatok  

Átfogó fogyasztóvédelmi vizsgálatokra számíthatnak 2023-ban is a hazai cégek.

Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra  

Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.

Neten vagy boltban - így szeretnek vásárolni a magyarok 

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között.

Elon Musk elmondta, mit gondol a Twitterről 

A Twitter nem megy csődbe egyhamar, nagyjából jó irányba is halad.

Nem is gondolnánk, melyek a világ legveszélyesebb vállalatai - itt van a lista 

Azok, amelyeknek termékeit mindennap használjuk, fogyasztjuk, szolgáltatásait igénybe vesszük, mégsem gondolnánk rájuk ebből szempontból.

Nő a „porszívóügynökök” száma 

Folyamatos a növekedés a közvetlen értékesítésben.

Probléma van az egyik webáruház hirdetéseivel, vizsgálódik a GVH 

Jogsértést gyanít a Gazdasági Versenyhivatal a gymbeam.hu hirdetéseiben, ezért versenyfelügyeleti eljárást kezdett az üzemeltetők ellen.

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló  

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.

Karácsonyi hajrá 2022-ben 

A globális gazdasági helyzet és az infláció a 2022-es ünnepi készülődésre is hatással van.

Kevesebbet rendelünk a netről  

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok  

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.

Szemet szúrt a trükközés a GVH-nak, eljárást indítottak egy vállalkozással szemben  

Nem volt minden rendben az eOptika Kft. kereskedelmi gyakorlatával.

Nagyító alá veszi a GVH a cégek zöld reklámait  

Átvizsgálja a GVH a környezetvédelmi reklámüzeneteket, hogy jogalkotói szempontokkal segíthesse az egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetését.

Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól  

Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula 

A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.

Túlköltekezést és vásárlási kényszert hoz a Black Friday 

Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon a Black Friday.

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat? 

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tényleg elhiszik a Fidesz-szavazók, hogy a magyar kormány nem szavazta meg a szankciókat 

Erősen hat a magyar társadalomra a kormány szankcióellenes kampánya – többek között ez derül ki a Political Capital friss kutatásából.

Hogyan hirdethetnek az influenszerek?  

Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját, amelyben konkrét példákkal és gyakorlati tanácsokkal segíti az influenszerek és a reklámügynökségek jogkövető magatartását.

Több százezer adatot szereztek meg a Belügyminisztériumtól 

Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság.

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat?  

A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel a TikTokról.

Musk beválotta ígéretét, kirúgta a Twitter dolgozóinak felét  

A Twitter mikroblog platform elbocsátotta alkalmazottainak felét - derül ki a cég biztonsági és integritásért felelős vezetője, Yoel Roth a tweetjéből.

Szabad a madárka: Elon Musk máris kirúgásokba kezdett  

 Elon Musk csütörtök éjjel átvette a Twitter irányítását.

Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot 

Az infláció, a rezsiköltségek emelkedése és a fogyasztók körében tapasztalható bizonytalanság hamar éreztette hatását az online kiskereskedelmi forgalomban is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben

A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben 

Új hitelprogramok várnak a kkv-kra.

Pénzszerzés

Ötezer felett jár a kifizetések száma a zöldautók vásárlására ösztönző programban

Ötezer felett jár a kifizetések száma a zöldautók vásárlására ösztönző programban 

A pályázati lehetőség december elsejéig még nyitva áll a flottáik zöldítését tervező gazdasági társaságok előtt.

Infokom

Érkezik a nagy sebességű internet

Érkezik a nagy sebességű internet  

2030-ra az ország minden részében elérhetővé válik a gigabit-képes hálózat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo