A GVH videója szorosan kapcsolódik ahhoz a kampányhoz, amit a hivatal az idei Black Friday akciók időszakában indított a közösségi oldalán - közölték.
A GVH felidézte: május 28-a óta minden hazai kereskedőnek egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetnie az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat.
A nemzeti versenyhatóság a jogszabály-változásokat követően átfogó gyorselemzés keretében vizsgálta, hogy egy mintaként kiválasztott, gyakori árleszállításokat és kupon-akciókat tartó szektor szereplői - a ruházati termékeket forgalmazó hazai webshopok - milyen lépéseket tettek a fogyasztók megfelelő tájékoztatására. A gyorselemzés eredményei alapján a hatóság több javaslatot fogalmazott meg a kereskedőknek, amelyeket egy edukációs videóban foglalt össze.
A videó pozitív és negatív példákon keresztül mutatja be a megújult jogi követelményrendszert, egyúttal segítséget nyújt a gyorselemzés során feltárt, jellemző árfeltüntetési problémák kiküszöböléséhez. A hatóság célja, hogy támogassa a kereskedőket a szabályrendszer megértésében és az ahhoz való igazodásban. A vállalkozások így elkerülhetik a megtévesztő akciókból fakadó fogyasztói és hatósági jogvitákat, a fogyasztók pedig áttekinthető és könnyen értelmezhető akciókkal találkozhatnak a hazai boltokban és webáruházakban - jelezte a GVH.
A versenyhatóság az oktatóvideó mellett javasolja a kereskedőknek a kormány fogyasztóvédelmi portálján közzétett tájékoztató anyag tanulmányozását is.
Az év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal is segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában - írták a közleményben. (MTI)