hirdetés

A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula

Oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a vásárlók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket - hívta fel a figyelmet a nemzeti versenyhatóság kedden.

hirdetés

A GVH videója szorosan kapcsolódik ahhoz a kampányhoz, amit a hivatal az idei Black Friday akciók időszakában indított a közösségi oldalán - közölték.

Valószínűleg a piaci árcédulák nem jogszerűek (Fotó: Depositphotos)Valószínűleg a piaci árcédulák nem jogszerűek (Fotó: Depositphotos)

A GVH felidézte: május 28-a óta minden hazai kereskedőnek egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetnie az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat.

A nemzeti versenyhatóság a jogszabály-változásokat követően átfogó gyorselemzés keretében vizsgálta, hogy egy mintaként kiválasztott, gyakori árleszállításokat és kupon-akciókat tartó szektor szereplői - a ruházati termékeket forgalmazó hazai webshopok - milyen lépéseket tettek a fogyasztók megfelelő tájékoztatására. A gyorselemzés eredményei alapján a hatóság több javaslatot fogalmazott meg a kereskedőknek, amelyeket egy edukációs videóban foglalt össze.

A videó pozitív és negatív példákon keresztül mutatja be a megújult jogi követelményrendszert, egyúttal segítséget nyújt a gyorselemzés során feltárt, jellemző árfeltüntetési problémák kiküszöböléséhez. A hatóság célja, hogy támogassa a kereskedőket a szabályrendszer megértésében és az ahhoz való igazodásban. A vállalkozások így elkerülhetik a megtévesztő akciókból fakadó fogyasztói és hatósági jogvitákat, a fogyasztók pedig áttekinthető és könnyen értelmezhető akciókkal találkozhatnak a hazai boltokban és webáruházakban - jelezte a GVH.

A versenyhatóság az oktatóvideó mellett javasolja a kereskedőknek a kormány fogyasztóvédelmi portálján közzétett tájékoztató anyag tanulmányozását is.

Az év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal minivideókkal is segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és a vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában - írták a közleményben. (MTI)

hirdetés

Véleményvezér

Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo