árazás cikkek
A jövőben ellenőrizhetjük, hogy jogszerű-e a boltban az árcédula
A helyes árfeltüntetésről készített oktatóvideót a kereskedőknek a Gazdasági Versenyhivatal.
Komoly változásra készülhetnek a boltosok
Az eladóhelyeknek, így a webáruházaknak is fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A leértékelés mértékét az árcsökkentés bejelentése előtt harminc nappal alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyítva kell majd megadni. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Készülhetnek a kereskedők - komoly változás jön jövőre
Egy uniós irányelv módosítása után 2022. május 28-tól lényegesen szigorúbb szabályok vonatkoznak majd az árkedvezmények feltüntetésére vagyis a leértékelések és az árcsökkentések fogyasztói kommunikációjára.
Hogyan lőjük be jól az árat
Rengeteg árazási technika létezik, de csak az működik igazán, amivel ténylegesen profitot lehet növelni anélkül, hogy drasztikusan árat növelnénk és beszállítókat húznánk le. Íme néhány ötlet a szakértőtől.
Mire jó az APA-kérelem?
Mire jó az APA-kérelem? Egyáltalán mit jelent? A Reggeli egyperces megmagyarázza.
Az alku pszichológiája
Mindenki szeretné a legjobb árat kapni. A gond csak az, hogy a vásárló a legalacsonyabbat, az eladó pedig a legmagasabbat. Szakértőnk most az eladóknak gyűjtött össze hasznos tanácsokat, hogy minél jobban érvényesíthessék érdekeiket egy ártárgyaláson.
Az ingyenesség sötét oldala
Az ingyen az egyik legerősebb értékesítési kifejezés. Éppen ezért lépten-nyomon találkozhatunk vele. Kevés olyan vállalkozás létezik, amely ne használná valamilyen módon. Mint minden hatásos módszer óriási erővel rendelkezik, amiben benne rejlik a kimagasló siker és profit, és egyben a kimagasló bukás lehetősége is, ha rosszul használjuk. Mi a titok? Íme.
Ár, márka és hangulat alapján döntenek a hazai fiatalok
Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felmérése szerint. Az ország első, magyar WSET képzésre is jogosult egyetemeként a METU minden hallgatójának elérhetővé teszi a középszintű bor- és párlatismeret kurzust. Az intézmény a kezdeményezéssel összhangban 34 hazai borkülönlegességből választotta ki saját protokollborát.
5 jel, hogy itt az ideje az áremelésnek
Az árak meghatározásával nem csak a vállalkozás indulásakor kell foglalkozni! A megfelelő ár kitalálása minden új terméknél új feladat, és a meglévő ártáblát is naprakészen kell tartani. Mutatunk öt jelet, ami arra utal, hogy itt az ideje az emelésnek!
Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat
Nagy pénzeket költenek a fiatalabb korosztályok megnyerésére a vállalkozások, pedig a szépkorúak egyre nagyobb részét alkotják társadalmunknak, mindinkább lépést tartanak a korral és hűségesebbek is a márkánkhoz. Ahhoz azonban, hogy eredményesen célozhassunk rájuk, nem árt néhány dolgot szem előtt tartanunk.
Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak
A legolcsóbbnak lenni könnyű a piacon, de az esetek kilencven százalékában ez a stratégia nem működik. Ezért inkább azt kell megcéloznia egy cégnek, hogy a lehető legdrágább legyen, mégis őt válasszák a fogyasztók, ügyfelek – hangzott el a Piac&Profit konferenciáján.
Így kezdjünk neki az árazásnak
Ha kevés a bevétel, sok vállalkozó hajlamos a piacot szidni. Pedig nem biztos, hogy az a hibás. Ha nem megfelelően árazunk, könnyen lehet, hogy csak magunk tehetünk róla, ha nem szárnyal a cég.
Függővé teszi a vásárlókat az állandó akciózás
A kedvezményes akciók vadászata szinte függővé teszi a fogyasztókat, ugyanakkor hajlandóak többet is fizetni egy termékért, ha úgy gondolják, hogy annak előnyei ellensúlyozzák az árát – derül ki egy friss kutatásból. A prémium termékek ezért egyre népszerűbbek.
Mindig a kiírt ár az igazi?
Előfordul, hogy egy meghirdetett akciónál némi kavarodás történik, és az adott termék a boltban több különböző áron is fellelhető. Vagy éppen egy fatális hiba folytán 5 forintért kerül ki egy 50 ezret érő termék. Mennyiért kell eladni a terméket? És mit kérhet a vevő? Jogi szakértőnk segít!
Kinek éri meg a korlátlan fogyasztás?
Korlátlan fogyasztási lehetőséggel csábítják vendégeiket az all you can eat éttermek. A rendszer lényege, hogy egy fix ár befizetése után ki-ki annyit fogyaszt az ételekből, amennyit csak szeretne. A kérdés, hogyan éri meg a tulajdonosoknak.
Kisvállalkozás is lehet erőfölényben
Gazdasági erőfölényben „konyhanyelven” szólva az a vállalkozás van, amely valamilyen okból a piactól függetlenül hozhat döntéseket például arról, hogy mennyiért adja a termékét. Ez nemcsak nagy cégekre lehet igaz, a tisztességtelen verseny viszont mindenki számára tilos.
Hogyan árazzunk?
Ha a „legyünk mi a legolcsóbbak” árazási stratégiát követjük, kész is van a fenntarthatatlan cég. Az akciózáson kívül még legalább 15 mód létezik, amelyek vonzóvá teszik az árainkat ügyfeleink számára. A felsorolt árprezentálások nem minden cégnél, nem minden terméknél, nem minden árkategóriánál és nem minden célpiacon működnek ugyanúgy, hisz univerzális megoldások nincsenek, de irányokat mutatnak.
Mennyit enged a feléből?
Az alku az üzlet része, amíg egy szerződés megkötése során eljutunk a megállapodásig, a „ki mit ajánl fel, ki mit enged”, a folyamat természetes velejárója. Ha jól csináljuk, mindkét fél elégedetten távozhat. Szakértőnk segít!
Az 5 leggyakoribb értékesítési baki
A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.
15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink
A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!
Pánik a trafikokban!
Kisebb pánik tört ki a dohányboltosok körében, ugyanis elterjedt, hogy bírságol a fogyasztóvédelmi hatóság, ha nem tüntetik fel, mennyibe kerül szálanként a cigaretta. A Nemzeti Dohányszakkereskedők Egyesülete felhívta tagjai figyelmét, hogy ne csak a teljes doboz árát írják ki. A fogyasztóvédők szóvivője szerint azonban nincs ok aggodalomra.