Piac & marketing cikkek

Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége
Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján. Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.

2019-ben is 10 vállalat kapta meg az Üzleti Etikai Díjat
Az alapítók huszadik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis- közép és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális vállalatoknak. Immár 102 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A díjakat már csak olyan cégek, vállalatok kaphatják meg, melyek a fenntartható fejlődés szolgálatába állították gondolkodásukat, működésüket és profitérdekeiket.

Idén is a legkiválóbb márkák közé került a Piac & Profit
Tizenötödik alkalommal ült össze a független szakemberekből álló bizottság, amely kilencedszer is érdemesnek találta a Piac & Profitot a Superbrands Business védjegyre.

Jogtalan a 10 százalékos borravaló: komoly büntetést szórt ki a GVH
Megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a HelloPay Zrt. - mondta ki a GVH.

"Kell egy jó legenda" - hogyan csomagoljuk sztorikba a terméket?
A vevőt nem a cégek önfényezése és a puszta termékleírás érdekli, hanem az áru gyakorlati haszna és a termék, szolgáltatás, a márka avagy a cég ethosza, küldetéstudata.

Segítség egy jó projekthez – 10 szervezetet támogatott az Erste SEEDS2 programja
Tíz társadalmilag hasznos szervezet kapott testreszabott tanácsadást működési modelljének továbbfejlesztéséhez vagy egy konkrét projekt megvalósításához a nemrég zárult SEEDS2 programban. Az Erste Bank jövőre elindítja a SEEDS3-at.

Már nem jó üzlet a temetés? Egyre kevesebb cég működik a piacon
Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint az elmúlt négy évben a temetkezéssel foglalkozó társas vállalkozások száma folyamatosan csökken. A működő cégek számának zsugorodásával párhuzamosan a foglalkoztatotti létszám is csökkent 2018-ig. Az idei évben viszont enyhe emelkedés mutatkozott.

Mik a jó fizetett hirdetések alapelvei?
A BP Digital SEO ügynökség közel 47 hete tart csapat reggeliket marketing szakemberek, vállalkozók bevonásával. A legutóbbi alkalmon Fodor Ákos PPC specialistát, a Markestic digitális ügynökség vezetőjét látták vendégül, aki a szakmájáról és annak gyakorlati felhasználásáról mesélt. Kiderült, hogy milyen szempontok szerint dolgozik egy jó PPC szakember, és mindez milyen összeköttetésben áll a keresőoptimalizálással.

Leáldozott a budapesti lakáspiac pörgésének
Majdnem felére zuhant a fővárosi forgalom.

Tisztességtelen piaci előnyhöz juttat orosz légitársaságokat az állami támogatás
Állami kompenzációt kaphatnak az orosz légitársaságok a magasabb kerozinárak miatt. Az még kérdéses, mihez igazítják majd a kompenzáció mértékét, mikori kerozinárat vesznek alapul.
Mégsem az Airbnb vágta gajra a fővárosi albérletpiacot
Válságos állapotúnak is nevezhető a budapesti albérletpiac – állapította meg a GKI Gazdaságkutató friss tanulmánya. Mi segíthetne a helyzeten? Több önkormányzati lakás kellene? Kevesebb Airbnb? Mennyit számít a csok bevezetése és a kedvezményes lakásáfa eltörlése? Ami biztos: többet kell dolgozni egy lakás megvásárlásához, mint 10 éve.
A kultúra is lehet az innováció hajtóereje
2 000 támogatott vállalkozás, 1,5 milliárd euró befektetés, több mint 6 00 új munkahely. Csak néhány szám az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) budapesti fórumáról, amelyen bemutatkozhattak a legújabb európai fejlesztések is.
Hol úsztuk meg a legolcsóbban az őszi nagybevásárlást?
Áremeléssel indították az őszt a hazai hipermarketek: mind az előző hónaphoz képest, mind éves szinten is drágulást tapasztaltunk az októberi Árkosár-felmérésünkben. Ugyan szeptemberhez képest csak néhány forinttal került többe, de most is 20 ezer forintot jelentett egy átlagos családi bevásárlás. Vaskos áremelkedés volt a gyümölcsosztályon. Hol és mennyiért adják a sütnivaló tököt? Mennyiből jön ki egy hiperolcsó borozás? Megnéztük.
Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot
Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Ötmilliós versenyfelügyeleti bírság Rubint Réka cégének
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megbírságolta Rubint Réka cégét, az Alakreform Kft.-t és a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft.-t, mert nem teljesítették maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket.
Az apróhirdetési oldalakat így érdemes marketing célra is használni
Vállalkozóként korántsem egyszerű napjaink piacán, hiszen minden korábbinál szélesebb körben van jelen a konkurencia. Nem elég megfelelő árakon dolgozni, az sem mindegy, milyen minőséget vagyunk képesek nyújtani és az hogyan jut el az érdeklődőkhöz, vásárlókhoz. Nem véletlen, hogy az online marketing világa iránt rendkívül sokan érdeklődnek. Vannak, akik maguk igyekeznek elsajátítani az ehhez szükséges tudást, mások profi cég segítségét kérik az interneten történő megjelenéshez. Van azonban egy olyan terület, melyet szintén érdemes kihasználni ahhoz, hogy sikerüljön minél többeket elérni a kínált termékekkel, szolgáltatásokkal.
Európa legjobb vállalkozásai között egy magyar cég
A Growww Digital lett a 2019. évi European Business Awards digitális technológia kategóriájának Nemzeti Győztese, ezzel bekerült a nemzetközi döntőbe.
Öröm Kazincbarcikán – díjat nyert a BorsodChem
A vállalat fenntarthatósági munkájáért kapott elismerést.
Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség?
Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.
Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást
A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.
A blokklánc felforgathatja a hűségpont-rendszert
Minden magára valamit is adó kereskedő tart fenn valamiféle hűségprogramot vagy kedvezményrendszert korábbi vevőinek. A blockchain technológia és a kripto-tokenek lehetnek ennek a már bevált rendszernek a felforgatói.
Irtózatos pénzek gyűlnek az online kereskedelemben
A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot. Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.
Az eladónak követni kell a vásárló szokásait
Az ipari vásárlók demográfiai változásai szükségessé teszik, hogy az őket kiszolgáló cégek is alkalmazkodjanak a változó vásárlói elvárásokhoz, és gyorsabb, ügyfélcentrikus szolgáltatásokat nyújtsanak.
Így regisztráld vállalkozásod a Google Térképre ingyenesen
Egy vállalkozás Google Térképre történő regisztrációjával megjelenik a helyi keresést célzó találati listákban, lehetővé téve, hogy az érdeklődők akár azonnali útvonal tervezéssel eljuthassanak a céghez. Cikkünkben a Google My Business regisztrációt mutatjuk be.
Még mindig erős, de visszaesőben a Facebook
Továbbra is a Facebook vezet a közösségimédia-marketing szinte minden területén. A marketingesek elkezdtek reagálni az organikus eredmények csökkenésére, ugyanakkor hirdetésekben még most is mindent visz a kék platform – derül ki a Social Media Examiner 2019 Social Media Marketing Industry Report tanulmányából.
Ismét Siófok a Marketing Fővárosa
Zsinórban másodszor, 2019-ben is Siófok nyerte el a Marketing Fővárosa címet a Magyar Marketing Szövetség Országos Városmarketing pályázatán.
9 trükk, hogy elolvassa a cégvezető a hideg e-mailed
Nem csak hideghívás létezik. Ha nincs, aki beajánljon, s kéretlenül és ismeretlenül jelentkezel be egy cégvezetőnél, az a hideg e-mail. Néhány trükk, amivel növelheted az esélyeid, hogy elolvassa a címzett VIP, és választ is kapj tőle.
Mit takar a one pager design, és kinek érdemes használni?
Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.
5 érv: miért érdemes videót használni?
Több elérést és aktivitást hoz, mint egy poszt vagy egy link? Ez fontos, de vannak ennél izgalmasabb indokok is. Persze, ha ugyanannyi munka elkészíteni egy videót, mint egy blogbejegyzést, akkor ez is egy jó érv a videó mellett, de a videó nem szöveges tartalom helyett kell – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Nem bízik a digitalizációban a magyar Y és Z generáció
A Magyarországon élő Y és Z generáció biztos benne, hogy a jövőben mindent áthat majd a digitalizáció és az online tér, viszont nem látják úgy, hogy ez egyértelműen jó lesz nekik – derül ki egy friss hazai kutatásból. A válaszadók többsége szívesen veszi az okos eszközök és az okoskörnyezet kényelmét, de pesszimista a személyes adatok védelmével, valamint a személyes szabadsággal és biztonsággal kapcsolatban. Érdekesség, hogy a két korcsoport válaszai között nem volt szignifikáns különbség.
Miért használjunk céges e-mail címet?
Miért kell külön címet használnunk a céges levelekhez? Egyáltalán milyenek legyenek ezek az e-mail címek, hogyan kezeljük őket? Szakértőnk válaszol.
A tájékozatlanság is segíti az álhírek terjedését
Jelentősen csökkent a közösségi oldalak hitelessége az újságírók szemében az elmúlt négy év során – derül ki a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérésből. A bizalomvesztés fő oka az álhírek fokozott terjedése.
A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben
Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.
Ha étterem, akkor a magyar vagy az olasz a nyerő
A magyar internetezők a hazai ízek után az olasz ételeket szeretik a legjobban és a legtöbben internetes értékeléseket olvasnak, mielőtt beülnek valahova - derült ki egy friss, az étterembe járási szokásokról készült kutatásból.
Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget!
A hitelesség és az érzelmekre hatás ma a nyerő. Ezt bizonyítják be a marketingszakmai legjobbjai a Piac & Profit idei Cégmarketing konferenciáján, ahol a saját, személyes sztori népszerűsége, annak forintra váltása áll a fókuszban. Megtanulhatjuk azt is, hogyan kell Love Brandet építeni B2B-ben.
Formáljuk együtt a digitális szakmát
Előbb-utóbb minden vállalkozásnál elérkezik a pillanat, amikor az egyre tornyosuló digitális feladatok elvégzéséhez ügynökség bevonása szükséges. Ügynökséget választani azonban nem egyszerű, jó ügynökséget pedig különösen nem. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Keresőmarketing tagozata most a hazai vállalkozások döntéshozóinak véleményére kíváncsi digitális ügynökségválasztással kapcsolatban. Az eredményeket ez alkalommal is a szakmai edukációba építik majd be.
Kiderült, melyek a legnépszerűbb rádiócsatornák
Naponta csaknem 5,8 millióan, hetente több mint 7,2 millióan hallgatnak rádiót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2019 első negyedéves hallgatottsági adatai szerint. Ez azt jelenti, hogy országosan a 15 éves vagy idősebb lakosság 69 százaléka naponta, míg 87 százaléka hetente rádiózik.
Már a nagyi is posztolja a szelfit
Az ötvenesek körében is egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról – egy friss kutatás szerint.
A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor
A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.
Gyűlnek a kihívások a marketingszakma előtt
Összegyűltek a marketingszakma „nagyágyúi”, hogy közösen gyűjtsék össze a szakma aktuális és jövőbeni kihívásait. A Marketing Summit Hungary szervezői azonban továbbra is gyűjtik a kihívásokat, melyeket összegezve Marketing Challenge List 2019 néven fognak nyilvánosságra hozni. A lista a konferencia programalkotási folyamatának alapját képezi.
Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása
Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján, az ott futó influencerek ugyanis ezentúl közvetlenül is betagelhetik egy-egy márka termékeit - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Gyökeresen új Facebook a láthatáron
A Facebook fejlesztői konferenciájának első napján ismét rengeteg újdonságot jelentett be a Facebook. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtötte a legfontosabbakat egy felsorolás erejéig.
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra
Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.
Az influencerek ereje
Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.
Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében
Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.
Putyinnál jobb reklámarcot el sem lehet képzelni
Oroszország tavaly átvette a második helyet a világ legnagyobb fegyverkereskedőinek listáján. Közel 38 Mrd. dollár értékben adott el fegyverzetet, túlnyomórészt ázsiai és afrikai országoknak.
Beelőzheti az Amazon a Facebook-ot a hirdetési piacon?
Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból – figyelmeztet a Kosárérték magazin legfrissebb cikke.
Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez
Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.