Piac & marketing cikkek


Videó: ilyen volt a hangulat a világ legnagyobb influencer eseményén

Videó: ilyen volt a hangulat a világ legnagyobb influencer eseményén 

Szántó Péter ősszel másodszorra megrendezésre kerülő Influencer Festival-nak köszönhetően megnézhette a világ egyik legnagyobb influenceres happeningjét, a Vidcon európai verzióját. Most vlogjának köszönhetően mi is megosztjuk a tapasztalatait
Egyre nagyobbat harapnak a globális szereplők a magyar reklámtortából

Egyre nagyobbat harapnak a globális szereplők a magyar reklámtortából 

A 2018-as Reklámtorta mérete 259.69 milliárd forint, amely 2017-hez (240,98 Mrd Ft) képest 7,77 %-os, az előző évek növekedési üteméhez képest kisebb növekedést jelent ez 2016-nak és 2017-ben meghaladta 11%-ot.
Néhány pofonegyszerű e-mail tipp, amiért kedvelni fogják

Néhány pofonegyszerű e-mail tipp, amiért kedvelni fogják 

Napjainkban objektív valóságként kezeli mindenki, hogy a szóbeli, illetve írásbeli kommunikációs stílus egyre több kívánnivalót hagy maga után. Dr. Erdős Zsuzsanna etikett- szakértő tippjeit érdemes megfontolni az írásbeli kommunikációban.
Arról is tud a Facebook, mikor akarunk teherbe esni

Arról is tud a Facebook, mikor akarunk teherbe esni 

Egy sor népszerű alkalmazás közvetlenül továbbítja használóinak adatait a Facebooknak, ami nyilvánvalóan sérti az EU adatvédelmi előírásait. New York állam kormányzója már vizsgálatot rendelt el az ügyben.
A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak

A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak 

Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni

Social media: adatokkal pontosan lehet célozni 

Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Beépített automatizmus álláshirdetés posztokhoz

Beépített automatizmus álláshirdetés posztokhoz 

Egyre több olyan hasznos funkció van, amihez nem kell chatbot. Az instant válaszok mellett ugyanis új funkciót kaptunk, aminek a segítségével az álláshirdetés posztokra érkező jelentkezéseknél tudunk egyedi automata válaszokat használni.
Automatizált köszönőüzenet az ajánlóknak

Automatizált köszönőüzenet az ajánlóknak 

Miután nemrégiben átalakult az ajánló-rendszer a Facebookon, egy hasznos kis újítást is bevezetett a cég, ami nemcsak egyszerűbbé teszi a céges kommunikációt, de egyben még egy szép gesztust is gyakorol a felhasználók felé – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.
Bővült az automatikus címkézés a hirdetéskezelőben

Bővült az automatikus címkézés a hirdetéskezelőben 

A Facebook adta, a Facebook elvette - sokszor előfordult már, többek között a dinamikus url paraméterekkel. De úgy tűnik, most visszakapjuk ezt a rendkívül hasznos funkciót – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.
Az újságírókat már meghódította az Instagram

Az újságírókat már meghódította az Instagram 

Négyszeresére nőtt az Instagramot rendszeresen használó újságírók száma 2014 óta a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérés eredményei alapján, így mostanra a sajtó munkatársainak közel fele megtalálható a legnépszerűbb fotómegosztón. A Facebook-felhasználók arányának növekedése is folytatódott, mostanra gyakorlatilag szinte mindannyian naponta felkeresik az oldalt.

Képletek és logikák a hatékony szövegírás mögött 

Te ismered az Aidát? Nem az operára gondolunk, hanem az értékesítési szövegírás több mint százéves képletére, ami az ’50-es évek amerikai szappanoperáiból, a reklámszünetekből indult világhódító útjára. A Langmár Kommunikáció cikke bemutatja az emögött húzódó logikát és számos korszerűbb változatát is.

Fúvódik az Instagram-lufi? 

Az Instagram zseniális platform, remek marketingeszköz. Azonban van egy új trend kibontakozóban, miszerint hagyjuk a fenébe a Facebookot, a Facebook-oldalakat, és irány az Instagram, mert ott vannak a fiatalok, ott van a (marketinges) jövő. Érdemes vigyázni, mert az Insta messze nem ugyanaz a pálya, mint a Facebook – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi média szakértő.

A divat logisztikája 

Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból. 

Agymosás Facebook hirdetéssel? 

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Hatékony reklámhoz nem elég az öncélú hangoskodás 

Csak a pénzügyi cél kitűzése vagy a túl hangsúlyos imázselemek mind jelentősen ronthatják a reklámunk hatékonyságát – már ha egyáltalán tudjuk, mit értünk hatékonyság alatt. A csak konverziók alapján mért hatékonyságnak üzen hadat Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.

Itt a Facebook Live, miért kell az MTVA? 

Szél Bernadett Facebook live-ját közel annyian követték élőben, mint az MTV híradóját. Ráadásul nem ő volt az egyetlen, aki közvetített az elmúlt napokban. Minden nagyobb, – elsősorban ellenzéki beállítottságú, – portál élőben közvetítette a tüntetéseket, nem is beszélve a magánszemélyekről és a politikusokról. De akkor mi szükség van közmédiára?

Új irányba megy a Facebook és ez a marketingre is hatással lesz 

Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.

Rabszolga, vagy túlóratörvény? Az adatvezérelt igazság nyomában 

Mivel az elmúlt hónapokban a közbeszédet leginkább uraló téma a Munka Törvénykönyvének módosítása volt, a Piac & Profit kérésére a SentiOne social listening ügynökség megvizsgálta, hogyan követte az eseményeket a magyar nyilvánosság a közösségi oldalakon. Meglepő eredményekre jutottunk.

A férfiak tényleg disznók, avagy a lenge öltözék neuromarketingje 

A hiányos öltözékű nők képét évszázadok, sőt évezredek óta használják a termékek eladásában. Egy vonzó embertársunk mosolygó képe több százalékpontot is javíthat egy-egy termék, akár még egy hitel értékesítési mutatóin. Vajon ha többet is mutatunk, az többet ér? Földi Miklós Dániel reklámpszichológus erre a kérdésre kereste a választ.

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk 

Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.

A személyes kapcsolat még mindig mindennél többet ér 

Az online platformok széleskörű marketingeszközei egyre nagyobb tért nyernek az üzleti életben, a hosszú távú elköteleződéseket mégis inkább a közvetlen személyes kapcsolatok hozzák. Éppen ezért ajánlatos részt venni szakmai programokon és kiállításokon, hiszen itt lehetőség nyílik szemtől-szembe megismerni partnereket, megrendelőket és befektetőket is.

Ma már a figyelem az igazi hiánycikk, de megszerezhető 

A legviccesebb reklám is értelmetlenné válik, ha nem kelt figyelmet. Mert a jó reklám - legyen szó online vagy offline reklámról - célja, hogy felkeltése a figyelmet. Figyelem nélkül nincs kapcsolat a befogadóval, azaz a fogyasztóddal.

Elszámoltatná a kókler marketingeseket a Marketingőrség 

A Kreatív Kontroll megalapította a Magyar Marketingőrséget, hogy – közleményükből idézve – „a hazai marketingkonferenciákat megtisztítsa a semmitmondástól, a piacon elszaporodó kóklereket felismerje és elszámoltassa, operatív eszközeivel pedig a hazai kkv-piacon helyszíni biztosítást nyújtson a marketingsérült vállalkozásoknak.”

A magyarok fele lemeózza az ügyvédjét a neten 

Ügyvédet választani nem egyszerű feladat, hiába praktizálnak ma Magyarországon aktívan közülük 10 000-nél is többen. Ilyenkor nem csak egy szolgáltatást választunk, hanem életünk egy fontos részét bízzuk egy szakértőre, legyen szó lakásvásárlásról, cégalapításról vagy családjogi ügyről. De hogyan választjuk ki a megfelelő szakembert a feladatra?

Márkaépítés idegi alapon 

A tapasztalatok képesek átprogramozni az agyunkat, ezt a fiziológiai jelenséget pedig a tudatos márkaépítésben is felhasználhatjuk. De vigyázzunk, mert akár éppen a célunkkal ellentétes hatást is kiválthatjuk – figyelmeztet Földi Miklós reklámpszichológus.

Külpiaci terjeszkedésnél a kulcsszó a lokalizáció 

Bőven van még lehetősége a magyar webáruházaknak a terjeszkedésre, de a sikeres megjelenésnek a külpiacokon van egy kulcsfontosságú eleme, mégpedig a lokalizáció. Az Expandeco szakértőinek segítségével ezt a kérdést jártuk körül.

Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus 

Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.

Neked milyen szagú a marketinged? 

Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.

A nyolcezer forintos fagylalt tanulságai 

Nem csak Budapesten működnek turistacsapdák, most éppen egy olasz fagyiárus próbált meg lehúzni egy távol-keleti turistát. Itt következik a mese a nyolcezer forintos fagylaltról és hogy mi az a tanulság, amelyet minden magyar vállalkozónak érdemes megszívlelnie.

Az már kevés az elégedettséghez, hogy valami olcsó 

Ma már nem elég a minél olcsóbb és jobb minőségű termék és kiszolgálás, hiszen a fogyasztók egyre tudatosabban választanak a számtalan márka és ajánlat között. Ezt mutatja a KPMG legfrissebb ügyfélélmény-kutatása.

Ezek a 2019-re várható marketingtrendek 

Harmadik éve adják közre a Magyar Marketing Szövetség tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai az előttünk álló esztendő meghatározó marketing- és kommunikációs trendjeit.

A szövegírás nem agysebészet 

Pazarold bátran a tudásod, mert megtérül! Szövegírás-tréningjein és tudásanyagaiban gyakran biztatja erre ügyfeleit a Langmár Kommunikáció csapata. Ebben a cikkben szabad a gazdát játszanak, és elárulnak párat a kedvenc marketinges fortélyaik közül.

A leghatékonyabb Facebook-poszt a videó 

Ha Te is szeretnél hatékonyabban kommunikálni vagy hirdetni, biztos folyamatosan keresed azokat a megoldásokat, amikkel javíthatsz az eredményeiden. Ehhez nyújt egy kis támogatást a Buzzsumo legújabb kutatása, amiben 777 millió Facebook-posztot elemeztek ki sok szempontból.

Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra 

Több mint egy héttel meghosszabbították az Employer Branding Award 2018 nevezési határidejét, így a pályaműveket 2019. január 21-ig várják.

Gombokat kaptak a Facebook-sztorik 

Az évet egy fontos újdonsággal nyitotta a Facebook: gombokat – ezek segítségével pedig akár linkeket is – tudunk rakni a sztorikba. Elkezdődhet a forgalomterelés a Facebook-sztorikból is.

Az első benyomás megismételhetetlen 

A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.

Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás 

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

Mit kezdhetünk a felesleges karácsonyi ajándékkal? 

Karácsonyt követően rengeteg ajándékról derül ki, hogy felesleges. Ruházati termékek esetében a méretezés lehet a fő gond, de szintén igen gyakori, hogy több helyről is ugyanazt a játékot kapja ajándékba a gyerek. Más esetben az ajándékozó egyszerűen csak rosszul méri fel az igényeket. Vajon a hibátlan termékek visszavihetők-e a boltba? Ha igen, milyen határidővel, és a levásárlás mellett választható opció-e a vételár-visszatérítés? Ebben segít eligazodni a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég alábbi összefoglalója.

Tedd könnyebbé ügyfeled életét 

Ha nem kápráztatod el a fogyasztód, céged napjai meg vannak számlálva. Rajongókká kell változtatnod az ügyfeleidet, így tehetsz csak szert vásárlói hűségre. Ez úgy lehetséges, hogy könnyebbé tesszük az életüket, megoldjuk valamilyen problémájukat. A gyakorlati hasznosságra reagálnak. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt 

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.

Út a céges weboldalhoz: most jön a lényeg 

A weboldal készítést bízhatjuk profi csapatra, vagy megoldhatjuk magunk is. Csapó Gergely informatikai szakértőnk, a Rackhost Zrt. vezérigazgatója szerint bárhogy is döntünk, a legfontosabb, hogy pontosan tudjuk, milyen oldalt, milyen célra szeretnénk.

Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz 

Karácsonykor az ajándékvásárlás előtt sokan tanácstalanok a minden korábbinál szélesebb palettát látva. Számos esetben a családtagjainknak is nehéz kiválasztani a legmegfelelőbb ajándékot, de mi a helyzet akkor, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Alább öt pontban gyűjtöttük össze, mire kell odafigyelni ez esetben.

Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re 

A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.

Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben 

Egy friss neuromarketing kutatás szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árukat teszel egymás mellé. Egy kevésbé vonzó termék könnyen ronthatja egy vonzó termék megítélését, ha túl közel kerülnek a polcon egymáshoz. A tudatalatti undort kiváltó termékek ronthatják a fogyasztó más termékről kialakított véleményét.

Szép csendben változott a Google algoritmusa 

2018-ban a Google hirdetési felülete nagy változáson ment keresztül. A reflektorfénybe az új kinézetű, ráncfelvarrott felület került, ami a szakmán belül is sokakat megosztott. Idén a Google véget vetett a türelmi időszaknak, és kötelezővé tette az új felület használatát – hívta fel a figyelmet a 7digits szakértője.

Nem szűnik meg a CEBIT, csak átalakul 

November utolsó hetében robbant a hír, hogy jövőre már nem lesz CEBIT. Legalábbis önálló kiállításként nem rendezik meg. A döntéshez a visszaeső látogatói létszám, illetve a HANNOVER MESSE és a CEBIT közötti tematikus átfedés problémája vezetett – hangzott el a társaság budapesti sajtóbeszélgetésén.

Ezzel az aprósággal is megfoghatjuk a vevőt 

Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek. Ez az apró "ajándék" a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt.

Marketingkísérlet, avagy a joghurt neurológiája 

Van aki, szereti, van, aki hozzá sem nyúl. Ráadásul tele van „élőflórával”, ami önmagában nem túl bizalomgerjesztő. Ez bizony a joghurt, amiről egy nemrég végzett neuromarketing kísérlet igen érdekes dolgokat fedezett fel.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo