Piac & marketing cikkek


Az ügyfélvéleményt ignorálni, az is egy döntés

Az ügyfélvéleményt ignorálni, az is egy döntés 

Mire jó igazából a mobilod? (Spoiler: nem telefonálásra), és mi baj Tibi atyával? - Vavrek Balázs előad a Piac&Profit rendezvényén. Láthatod a Kreatív Kontrollt öltözni és vetkőzni, és ha ez még nem elég: Sipos Zoli megint elküld egy céget a búsba.
Hogyan hirdessünk a Facebookon?

Hogyan hirdessünk a Facebookon? 

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.
Van zsákjában minden jó... Így terjeszkedik az Amazon

Van zsákjában minden jó... Így terjeszkedik az Amazon 

Az Amazon, amely már az amerikai kiskereskedelemnek mintegy a felét lebonyolítja, új, rendhagyó módszerekkel kíván további piacokat szerezni.
Két napig Siófok volt a marketing magyar fővárosa

Két napig Siófok volt a marketing magyar fővárosa 

Csordultig teli ház és mindent elsöprő lelkesedés a közösségi médiában. Minden jel arra utal, hogy Siófokon szeptember 20–21-én világszínvonalú marketingkonferencia zajlott le: a Content Plage.
A chatbot tudja, mikor van szükség emberi beavatkozásra

A chatbot tudja, mikor van szükség emberi beavatkozásra 

Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad és rövid időn belül nem kap segítséget – így vevőik több mint felét veszíthetik el azok a kereskedelmi vállalatok, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a megfelelő ügyfélélmény biztosítására – hangzott el egy szakmai konferencián.
Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten?

Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten? 

Online reputációdnak, vagyis hírnevednek része minden olyan információ, ami megtalálható rólad és a márkádról a digitális térben. Ezek a digitális lábnyomok pedig kihatnak az online megítélésedre. Még akkor is, ha erről te nem is tudsz, vagy nem is te kontrollálod az információkat.
Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben

Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben 

Két amerikai szakember, egyikük a World Wildlife Fund alelnöke, sorra vette, hogyan tudják a cégek elrontani a fenntartható megoldásaikat és programjaikat. Mikre kell ügyelni, hogy egy zöld céges újítás, az üzletvitel és gyártás átszervezése ne ártson a természeti környezetnek?
Dzsiu-dzsicu-marketing kifogáskezeléssel

Dzsiu-dzsicu-marketing kifogáskezeléssel 

Akár küzdősport, akár marketing: a dzsiu-dzsicu az ellenfél támadóerejét használja fel a győzelem érdekében. Nem saját lendületre épít, hanem a másik fél lendületét fordítja vissza ellene. Szakértő partnerünk, a Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan működhet ez az elv az értékesítési szövegírás gyakorlatában, a kifogáskezeléssel.
Nagyobb a vásárlói hűség a körforgásos gazdaság márkáinál

Nagyobb a vásárlói hűség a körforgásos gazdaság márkáinál 

Túl sok cuccunk van, nem akarunk már mindent megvenni. A vásárlásnál egyre fontosabb szempont a termék gyakorlati haszna, ökolábnyoma, valamint a visszagyűjtés, az újrafeldolgozás megszervezése. Ha ezt tudja kínálni egy brand, vevői körében nő a márkahűség.
Ajánló: vállalkozásról szóló podcastek

Ajánló: vállalkozásról szóló podcastek 

A Kosárérték Magazin összegyűjtött néhány, kifejezetten az e-kereskedelemmel foglalkozó, angol nyelvű internetes rádióműsort, amelyekből hasznos tanácsokat kaphatunk vállalkozásunkhoz.

Így tereld a közönséged 

Minden online megmozdulás végső célja az eladás, a bevételgenerálás, a pénzes tranzakció. Az ehhez vezető trükkökről és terelőeszközökről hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Szeretet az üzletben 

A toll hatalmasabb fegyver, mint a kard – tartja a mondás, és ez az üzleti életben is igaz: a jól megválasztott szavaknak üzletteremtő ereje van, főként ha pozitív érzelmeket, üzenetet közvetítünk partnerünk, ügyfelünk felé – hívta fel a figyelmet szakértőnk.

Miért fontos a fókusz az online vállalkozásban? 

Rengetegszer előfordul, hogy egy új online vállalkozás vezetője irányt veszít, mert egyidőben túl sokfelé próbál mozdulni. Az összpontosításnak, összetartásnak és összehangoltságnak (amit most összefoglalóan és az egyszerűség kedvéért nevezzünk fókusznak) hiánya az üzlet mozdíthatatlanságához, végső soron kudarcához vezet.

A hazai webshopok nem túl keresettek külföldön 

A világ fele külföldről is vásárol az Interneten, a magyar webshopok viszont nincsenek a legnépszerűbb célpontok élmezőnyében. Itt a magyarázat.

Tonk Emil: az lesz sikeres, aki a többek előtt jár 

Ha alacsonyra tesszük a lécet, többen átugorják, de ez egyben azt is jelenti, hogy több lesz a gyenge a szakmában – véli Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség egyik alapítója, akivel a szervezet által indított minősítő rendszer kapcsán beszélgettünk.

Online vagy offline hirdessünk? 

Adódik a kérdés, vajon online vagy offline marketing eszközöket használjunk? Vajon milyen jellegű célcsoportok mentén kell ezen döntést meghozni? Vajon mi szolgálja a hatékonyságot? A Marketing Döntések blog erre kérdésekre kereste a választ.

7 sikeres reklámkampány - miért működnek? 

Vajon mi ösztönöz inkább vásárlásra: a humor, vagy az adott termék használatából adódó exkluzivitás-érzet? A Marketing Döntések hét sikeres reklámkampányt mutatott be, és azt, miért működnek ezek a reklámok.

Új üzleti szolgáltatások a Facebookon 

A Facebook az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be az ún. Facebook Business felületén – írja a Kosárérték Magazin.

Vevővélemény: százezreket ér 

Bevennél egy olyan gyógyszert, amit Te próbálnál ki először? Beülnél egy olyan autóba, aminek a legelső darabja éppen most gördült le a gyártósorról, és még egy törésteszten sem vett részt? Ugye te sem feküdnél egy olyan sebész kése alá, aki még nem végzett az egyetemen?

Musk, a Starbucks és a Spotify – így törődj az ügyfelekkel 

Az ügyfélszolgálatos munka legtöbbször, sokszor szó szerint gépies, unalmas és nagyon sok türelem kell hozzá. A marketingdöntesek.hu portál összegyűjtött néhány igen szórakoztató, humoros esetet, ami komoly cégekkel történt.

Ez lehet a kiskereskedelem jövője 

Nincs pénztáros, a vonalkódot mobillal olvassuk le, fizetni akár arccal is lehet – az Alibaba a közelmúltban számos futurisztikus, szinte teljesen automatizált boltot indított Kínában. A kényelem árnyoldala, hogy az árukért részben az adataikkal fizetnek a vásárlók.

Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz? 

Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.

Bonyhádi Gábor: nem a nagy durranások hozzák meg az áttörést 

Elsőként hozták be a gerillamarketinget, alkalmazták a vírusvideókat és cloud alkalmazásokat a céges kommunikációban, az innovatív eszközök után Bonyhádi Gábor a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy bár fontos az innovatív szemlélet, nem a nagy durranások, hanem a folyamatos jó munka hozza meg az áttörést a céges kommunikációban.

Az Insta’ és a magyarok 

Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.

Bukunk mindenre, amit a médiában látunk 

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok, míg az egyéni, személyre szabott termékekre alig voltak kíváncsiak.

Ezek a legviccesebb hashtagek a Twitteren 

Ha valami érdekesség történik a világon, az emberek a közösségi médiában azonnal be akarnak számolni róla. Nem véletlen, hogy lassan már minden tevékenységre, vagy érzésre találunk egy hashtaget, természetesen a humor az egyik legnépszerűbb téma!

Influencer-marketing sztárok nélkül? Itt a példa, hogy működik 

A sikeres stratégia nem arról szól, hogy százezrekhez jussunk el, akiktől aztán semmilyen profitot nem remélhetünk, hanem arról, hogy képesek vagyunk egy influenceren keresztül a számunkra leginkább releváns célközönség elérésére.

Öt hiba, amitől a legjobb üzleti blog is bedöglik 

Ha a keresőoptimalizálás a tét, akkor az üzleti blog rendszeres írása a legjobb stratégia. A hasznos tartalommal gyakran frissülő oldalakat imádja a Google, és nagyobb bizalommal keresik fel az érdeklődők is. De csakis akkor, ha a blog elkerüli azt az 5 hibát, amire a Langmár Kommunikáció cikke hívja fel a figyelmet!

Hogyan használjuk a YouTube-ot az online marketingben? 

Az online marketing területén a mai időben a YouTube és a videó marketing egyre inkább megkerülhetetlenné válik. Bodrogi Bozán Andrással, a a Google Ground hivatalos YouTube szakértő trénerével beszélgettünk a videómegosztó portál nyújtotta lehetőségekről.

Ezek a legsikeresebb magyar webáruházak 

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került.

Magyarok a Facebook-on 

Időről időre érdemes megnézni, mit jelent a magyar piac a Facebook platformjain keresztül. Lévai Richárd, Facebook-marketingszakértő, a Piac & Profit Online Akadémia oktatójának segítségével most egy gyors pillantást vetünk a legnagyobb közösségi oldalon aktív magyarokra.

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is 

Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.

Így használd a metaforát a szövegírásban 

Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora. Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz. Ott van a kedvenc dalszövegedben és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen). És ott van a salesszövegeidben is. Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.

Influencerek: az eredetiség a varázsszó 

Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.

A cégtábla kihelyezésének szabályai – miért kötelező minden cég részére? 

A cégeknek számos - széles körben ismert - szabálynak kell megfelelniük, így szinte mindenki tudja, hogy a cég székhelyén cégtáblát kell kihelyezni. De tekintsük át röviden, pontosan milyen szabályok is vonatkoznak rájuk? Melyek a cégtáblával kapcsolatos lényeges előírások? Az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás segítségével az alábbiakban szedtük össze a legfontosabb tudnivalókat.

Influencerek - a figyelemgazdaság győztesei 

Andy Warhol óta tudjuk, mindenki híres lehet tizenöt percre. De ki marad az hosszabb távon? A kérdésre adandó válasz a legnagyobb kihívás a jelen „figyelemgazdaságában”.

Mobil, messenger, chatbot: itt a marketing jövője 

A laptop inkább munkaeszköz, de mindenütt máshol a mobil van a kezünkben. Értelemszerűen a marketingnek is ezen az eszközön kell elérnie az ügyfelet, a vásárlót. Hogyan érvényesül e terepen a közösségi média, a tartalommarketing, a tartalommutáció, a videók, a bannerek? A Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján a marketingszakma neves szakemberei ismertették meglátásaikat és tanácsaikat.

A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak 

Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.

Három tanács, hogyan fogja betartani a grafikusod a határidőket 

Amikor már megrendeltük egy grafikustól a munkát, mit várhatunk el annak érdekében, hogy úgy érezzük, maximálisan kiszolgáltak minket és nyugodtak lehetünk, hogy tartani fogják a határidőket?

Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben 

Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer... 

Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.

Magunk szabályozhatjuk, mennyit lógjunk a Facebookon 

Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is az oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.

Manipuláció és/vagy befolyásolás? 

A modern reklámokat sokszor vádolják azzal, hogy manipulálni próbálják a fogyasztókat. Természetesen minden márka megkísérli alakítani a vevők ízlését, és hatást gyakorolni a vásárlói szokásokra. De hol húzódik a határ a jó szándékú befolyásolás és a káros manipuláció között?

Bátorság nélkül nem leszel véleményvezér 

Bloggerek, YouTuberek, vloggersztárok, véleményvezérek alakítják ízléseinket és hatnak a vásárlásainkra. Vavrek Balázs, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak karakán "megmondóembere" beszélt arról, hogyan válhat valaki véleményvezérré és mi jó származik ebből egy-egy márkának.

5 grafikai trend 2019-re: van élet a Helveticán túl? 

Visszatekintve 2018 első félévére, már láthatjuk, hogy mik voltak a legmeghatározottabb irányzatok az első fél évben és mit jósolhatunk a 2019-es évre. Az év eleje nem hozott nagy meglepetéseket. Viszont annál mozgalmasabb év második felét és jövő évet várunk.

Nagy buli a dobozolás, a vevő magától odaszokik 

Szerte a világon és immár Magyarországon is egyre terjed az üzleti modell, amelyben az e-kereskedő egyfajta előfizetés keretében rendszeres szállítást vállal. Ez lehet önálló, kifejezetten erre szakosodott webshop, vagy hagyományos webáruház egyik eleme.

Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól 

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya  – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön 

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo