Piac & marketing cikkek

Hatékony reklámhoz nem elég az öncélú hangoskodás
Csak a pénzügyi cél kitűzése vagy a túl hangsúlyos imázselemek mind jelentősen ronthatják a reklámunk hatékonyságát – már ha egyáltalán tudjuk, mit értünk hatékonyság alatt. A csak konverziók alapján mért hatékonyságnak üzen hadat Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.

Itt a Facebook Live, miért kell az MTVA?
Szél Bernadett Facebook live-ját közel annyian követték élőben, mint az MTV híradóját. Ráadásul nem ő volt az egyetlen, aki közvetített az elmúlt napokban. Minden nagyobb, – elsősorban ellenzéki beállítottságú, – portál élőben közvetítette a tüntetéseket, nem is beszélve a magánszemélyekről és a politikusokról. De akkor mi szükség van közmédiára?

Új irányba megy a Facebook és ez a marketingre is hatással lesz
Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.

Rabszolga, vagy túlóratörvény? Az adatvezérelt igazság nyomában
Mivel az elmúlt hónapokban a közbeszédet leginkább uraló téma a Munka Törvénykönyvének módosítása volt, a Piac & Profit kérésére a SentiOne social listening ügynökség megvizsgálta, hogyan követte az eseményeket a magyar nyilvánosság a közösségi oldalakon. Meglepő eredményekre jutottunk.

A férfiak tényleg disznók, avagy a lenge öltözék neuromarketingje
A hiányos öltözékű nők képét évszázadok, sőt évezredek óta használják a termékek eladásában. Egy vonzó embertársunk mosolygó képe több százalékpontot is javíthat egy-egy termék, akár még egy hitel értékesítési mutatóin. Vajon ha többet is mutatunk, az többet ér? Földi Miklós Dániel reklámpszichológus erre a kérdésre kereste a választ.

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk
Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.

A személyes kapcsolat még mindig mindennél többet ér
Az online platformok széleskörű marketingeszközei egyre nagyobb tért nyernek az üzleti életben, a hosszú távú elköteleződéseket mégis inkább a közvetlen személyes kapcsolatok hozzák. Éppen ezért ajánlatos részt venni szakmai programokon és kiállításokon, hiszen itt lehetőség nyílik szemtől-szembe megismerni partnereket, megrendelőket és befektetőket is.

Ma már a figyelem az igazi hiánycikk, de megszerezhető
A legviccesebb reklám is értelmetlenné válik, ha nem kelt figyelmet. Mert a jó reklám - legyen szó online vagy offline reklámról - célja, hogy felkeltése a figyelmet. Figyelem nélkül nincs kapcsolat a befogadóval, azaz a fogyasztóddal.

Elszámoltatná a kókler marketingeseket a Marketingőrség
A Kreatív Kontroll megalapította a Magyar Marketingőrséget, hogy – közleményükből idézve – „a hazai marketingkonferenciákat megtisztítsa a semmitmondástól, a piacon elszaporodó kóklereket felismerje és elszámoltassa, operatív eszközeivel pedig a hazai kkv-piacon helyszíni biztosítást nyújtson a marketingsérült vállalkozásoknak.”

A magyarok fele lemeózza az ügyvédjét a neten
Ügyvédet választani nem egyszerű feladat, hiába praktizálnak ma Magyarországon aktívan közülük 10 000-nél is többen. Ilyenkor nem csak egy szolgáltatást választunk, hanem életünk egy fontos részét bízzuk egy szakértőre, legyen szó lakásvásárlásról, cégalapításról vagy családjogi ügyről. De hogyan választjuk ki a megfelelő szakembert a feladatra?
Márkaépítés idegi alapon
A tapasztalatok képesek átprogramozni az agyunkat, ezt a fiziológiai jelenséget pedig a tudatos márkaépítésben is felhasználhatjuk. De vigyázzunk, mert akár éppen a célunkkal ellentétes hatást is kiválthatjuk – figyelmeztet Földi Miklós reklámpszichológus.
Külpiaci terjeszkedésnél a kulcsszó a lokalizáció
Bőven van még lehetősége a magyar webáruházaknak a terjeszkedésre, de a sikeres megjelenésnek a külpiacokon van egy kulcsfontosságú eleme, mégpedig a lokalizáció. Az Expandeco szakértőinek segítségével ezt a kérdést jártuk körül.
Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus
Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.
Neked milyen szagú a marketinged?
Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.
A nyolcezer forintos fagylalt tanulságai
Nem csak Budapesten működnek turistacsapdák, most éppen egy olasz fagyiárus próbált meg lehúzni egy távol-keleti turistát. Itt következik a mese a nyolcezer forintos fagylaltról és hogy mi az a tanulság, amelyet minden magyar vállalkozónak érdemes megszívlelnie.
Az már kevés az elégedettséghez, hogy valami olcsó
Ma már nem elég a minél olcsóbb és jobb minőségű termék és kiszolgálás, hiszen a fogyasztók egyre tudatosabban választanak a számtalan márka és ajánlat között. Ezt mutatja a KPMG legfrissebb ügyfélélmény-kutatása.
Ezek a 2019-re várható marketingtrendek
Harmadik éve adják közre a Magyar Marketing Szövetség tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai az előttünk álló esztendő meghatározó marketing- és kommunikációs trendjeit.
A szövegírás nem agysebészet
Pazarold bátran a tudásod, mert megtérül! Szövegírás-tréningjein és tudásanyagaiban gyakran biztatja erre ügyfeleit a Langmár Kommunikáció csapata. Ebben a cikkben szabad a gazdát játszanak, és elárulnak párat a kedvenc marketinges fortélyaik közül.
A leghatékonyabb Facebook-poszt a videó
Ha Te is szeretnél hatékonyabban kommunikálni vagy hirdetni, biztos folyamatosan keresed azokat a megoldásokat, amikkel javíthatsz az eredményeiden. Ehhez nyújt egy kis támogatást a Buzzsumo legújabb kutatása, amiben 777 millió Facebook-posztot elemeztek ki sok szempontból.
Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra
Több mint egy héttel meghosszabbították az Employer Branding Award 2018 nevezési határidejét, így a pályaműveket 2019. január 21-ig várják.
Gombokat kaptak a Facebook-sztorik
Az évet egy fontos újdonsággal nyitotta a Facebook: gombokat – ezek segítségével pedig akár linkeket is – tudunk rakni a sztorikba. Elkezdődhet a forgalomterelés a Facebook-sztorikból is.
Az első benyomás megismételhetetlen
A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.
Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás
Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.
Mit kezdhetünk a felesleges karácsonyi ajándékkal?
Karácsonyt követően rengeteg ajándékról derül ki, hogy felesleges. Ruházati termékek esetében a méretezés lehet a fő gond, de szintén igen gyakori, hogy több helyről is ugyanazt a játékot kapja ajándékba a gyerek. Más esetben az ajándékozó egyszerűen csak rosszul méri fel az igényeket. Vajon a hibátlan termékek visszavihetők-e a boltba? Ha igen, milyen határidővel, és a levásárlás mellett választható opció-e a vételár-visszatérítés? Ebben segít eligazodni a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég alábbi összefoglalója.
Tedd könnyebbé ügyfeled életét
Ha nem kápráztatod el a fogyasztód, céged napjai meg vannak számlálva. Rajongókká kell változtatnod az ügyfeleidet, így tehetsz csak szert vásárlói hűségre. Ez úgy lehetséges, hogy könnyebbé tesszük az életüket, megoldjuk valamilyen problémájukat. A gyakorlati hasznosságra reagálnak. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt
A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Út a céges weboldalhoz: most jön a lényeg
A weboldal készítést bízhatjuk profi csapatra, vagy megoldhatjuk magunk is. Csapó Gergely informatikai szakértőnk, a Rackhost Zrt. vezérigazgatója szerint bárhogy is döntünk, a legfontosabb, hogy pontosan tudjuk, milyen oldalt, milyen célra szeretnénk.
Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz
Karácsonykor az ajándékvásárlás előtt sokan tanácstalanok a minden korábbinál szélesebb palettát látva. Számos esetben a családtagjainknak is nehéz kiválasztani a legmegfelelőbb ajándékot, de mi a helyzet akkor, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Alább öt pontban gyűjtöttük össze, mire kell odafigyelni ez esetben.
Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re
A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.
Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben
Egy friss neuromarketing kutatás szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árukat teszel egymás mellé. Egy kevésbé vonzó termék könnyen ronthatja egy vonzó termék megítélését, ha túl közel kerülnek a polcon egymáshoz. A tudatalatti undort kiváltó termékek ronthatják a fogyasztó más termékről kialakított véleményét.
Szép csendben változott a Google algoritmusa
2018-ban a Google hirdetési felülete nagy változáson ment keresztül. A reflektorfénybe az új kinézetű, ráncfelvarrott felület került, ami a szakmán belül is sokakat megosztott. Idén a Google véget vetett a türelmi időszaknak, és kötelezővé tette az új felület használatát – hívta fel a figyelmet a 7digits szakértője.
Nem szűnik meg a CEBIT, csak átalakul
November utolsó hetében robbant a hír, hogy jövőre már nem lesz CEBIT. Legalábbis önálló kiállításként nem rendezik meg. A döntéshez a visszaeső látogatói létszám, illetve a HANNOVER MESSE és a CEBIT közötti tematikus átfedés problémája vezetett – hangzott el a társaság budapesti sajtóbeszélgetésén.
Ezzel az aprósággal is megfoghatjuk a vevőt
Ismert és bevált, mégsem túl gyakran alkalmazott gyakorlat az e-kereskedők körében, hogy a csomagokba a megrendelt termékeken kívül valamilyen egyéb tárgyat is elhelyeznek. Ez az apró "ajándék" a kereskedő számára sokoldalú marketing- és promóciós eszköz, amely arra szolgál, hogy fokozza az ügyfélelégedettséget, lojalitást építsen és természetesen növelje a bevételt.
Marketingkísérlet, avagy a joghurt neurológiája
Van aki, szereti, van, aki hozzá sem nyúl. Ráadásul tele van „élőflórával”, ami önmagában nem túl bizalomgerjesztő. Ez bizony a joghurt, amiről egy nemrég végzett neuromarketing kísérlet igen érdekes dolgokat fedezett fel.
A marketing fenegyerekei sem vetik meg az előadói képzést
Mit keresnek a Kreatív Kontroll profi előadói egy előadói képzésen? Zoli okosórát vásárolna, de Magyarországon ez sem egyszerű. Folytatódik a Kreatív Kontroll valóságshow-ja a Piac & Profiton.
Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre?
Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.
A nagy ötös, avagy személyiségjegyek az üzleti kommunikációban
Hogyan lehetne mindenki számára egyszerre érdekes és vonzó az Ön cége által folytatott üzleti kommunikáció? Lehet, hogy sehogy, de éppen ez lehet a titka a sikernek. Kinek kell, és miként lehet tetszeni valójában, hogy a folyamat vége eladás legyen? A Langmár Kommunikáció szakértőinek segítségével ennek a nyomába eredtünk.
Fontos tanácsok a tökéletes céges ajándékozáshoz
Nem elég azt tudnunk, hogy kinek szeretnénk valamilyen ajándékkal kedveskedni az év végi ünnepek alkalmából az üzleti partnerek és ügyfelek közül. Gondosan kell eljárnunk az ajándék kiválasztásánál, a csomagolásnál és az ajándék átadásánál. Szakértőnk segít!
Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot
Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve persze, ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének – figyelmeztet Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.
Itt van tíz új Facebook hirdetési funkció, amit jó, ha megismersz
A Facebook hirdetési rendszerében annyi újdonság van, hogy nehéz őket követni. Lévai Richárd cikkében összegyűjtötte az utóbbi idők fontosabb, illetve érdekesebb változásait, amik jól jöhetnek akár az év végi kampányaidon dolgozol, akár a jövő évedet készíted elő.
Álmodnak-e a mesterséges intelligenciák Jézussal?
Egy robotporszívó kapcsán merül fel a kérdés a No Kontroll alkotóiban. Folytatódik a Kreatív Kontroll valóságshow-ja a Piac & Profiton.
Ők a Marketing Diamond Awards 2018-as nyertesei
A Marketing Store Kft. lett „Az Év Ügynöksége 2018-ban”, a Billingo pedig „Az Év Marketingaktív Vállalkozása 2018” címet nyerte el a Marketing Diamond Awards idei pályázatán. Az egyedülálló díj küldetése, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára.
Hét trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned
Hamarosan itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha már most szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.
Idén már két hétig tart a Fekete Péntek
Ebben az évben nagyon elhúzódik a Black Friday, akár 2 hétig is tarthat az év végi kiskereskedelmi szezont felvezető legnagyobb akciós időszak, az online forgalom pedig elérheti a 40 milliárd forintot – derült ki az Euronics-GKI Digital jelentéséből.
Szakértők: a bizonytalanság dicsérete
Lassan szakértőre van szükségünk, aki segít választani nekünk a szakértők tengerében – hívta fel a figyelmet szakértőnk. Érdekes azonban, de van egy meglepő szempont, ami jelentősen befolyásolja, hogy mennyire hiszünk egy szakértő véleményében.
Ingyen vagy gyorsan? Ön melyiket választaná?
A gyors vagy az ingyenes kiszállítás a legjobb opció? Melyik előnyösebb ügyfeleink, illetve cégünk számára? Az előnyökről és a hátrányokról is olvashatunk a Marketing döntések blogjában.
Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter
Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.