Piac & marketing cikkek
Nagyobb a vásárlói hűség a körforgásos gazdaság márkáinál
Túl sok cuccunk van, nem akarunk már mindent megvenni. A vásárlásnál egyre fontosabb szempont a termék gyakorlati haszna, ökolábnyoma, valamint a visszagyűjtés, az újrafeldolgozás megszervezése. Ha ezt tudja kínálni egy brand, vevői körében nő a márkahűség.
Ajánló: vállalkozásról szóló podcastek
A Kosárérték Magazin összegyűjtött néhány, kifejezetten az e-kereskedelemmel foglalkozó, angol nyelvű internetes rádióműsort, amelyekből hasznos tanácsokat kaphatunk vállalkozásunkhoz.
Így tereld a közönséged
Minden online megmozdulás végső célja az eladás, a bevételgenerálás, a pénzes tranzakció. Az ehhez vezető trükkökről és terelőeszközökről hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Szeretet az üzletben
A toll hatalmasabb fegyver, mint a kard – tartja a mondás, és ez az üzleti életben is igaz: a jól megválasztott szavaknak üzletteremtő ereje van, főként ha pozitív érzelmeket, üzenetet közvetítünk partnerünk, ügyfelünk felé – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Miért fontos a fókusz az online vállalkozásban?
Rengetegszer előfordul, hogy egy új online vállalkozás vezetője irányt veszít, mert egyidőben túl sokfelé próbál mozdulni. Az összpontosításnak, összetartásnak és összehangoltságnak (amit most összefoglalóan és az egyszerűség kedvéért nevezzünk fókusznak) hiánya az üzlet mozdíthatatlanságához, végső soron kudarcához vezet.
A hazai webshopok nem túl keresettek külföldön
A világ fele külföldről is vásárol az Interneten, a magyar webshopok viszont nincsenek a legnépszerűbb célpontok élmezőnyében. Itt a magyarázat.
Tonk Emil: az lesz sikeres, aki a többek előtt jár
Ha alacsonyra tesszük a lécet, többen átugorják, de ez egyben azt is jelenti, hogy több lesz a gyenge a szakmában – véli Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség egyik alapítója, akivel a szervezet által indított minősítő rendszer kapcsán beszélgettünk.
Online vagy offline hirdessünk?
Adódik a kérdés, vajon online vagy offline marketing eszközöket használjunk? Vajon milyen jellegű célcsoportok mentén kell ezen döntést meghozni? Vajon mi szolgálja a hatékonyságot? A Marketing Döntések blog erre kérdésekre kereste a választ.
7 sikeres reklámkampány - miért működnek?
Vajon mi ösztönöz inkább vásárlásra: a humor, vagy az adott termék használatából adódó exkluzivitás-érzet? A Marketing Döntések hét sikeres reklámkampányt mutatott be, és azt, miért működnek ezek a reklámok.
Új üzleti szolgáltatások a Facebookon
A Facebook az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be az ún. Facebook Business felületén – írja a Kosárérték Magazin.
Vevővélemény: százezreket ér
Bevennél egy olyan gyógyszert, amit Te próbálnál ki először? Beülnél egy olyan autóba, aminek a legelső darabja éppen most gördült le a gyártósorról, és még egy törésteszten sem vett részt? Ugye te sem feküdnél egy olyan sebész kése alá, aki még nem végzett az egyetemen?
Musk, a Starbucks és a Spotify – így törődj az ügyfelekkel
Az ügyfélszolgálatos munka legtöbbször, sokszor szó szerint gépies, unalmas és nagyon sok türelem kell hozzá. A marketingdöntesek.hu portál összegyűjtött néhány igen szórakoztató, humoros esetet, ami komoly cégekkel történt.
Ez lehet a kiskereskedelem jövője
Nincs pénztáros, a vonalkódot mobillal olvassuk le, fizetni akár arccal is lehet – az Alibaba a közelmúltban számos futurisztikus, szinte teljesen automatizált boltot indított Kínában. A kényelem árnyoldala, hogy az árukért részben az adataikkal fizetnek a vásárlók.
Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz?
Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.
Bonyhádi Gábor: nem a nagy durranások hozzák meg az áttörést
Elsőként hozták be a gerillamarketinget, alkalmazták a vírusvideókat és cloud alkalmazásokat a céges kommunikációban, az innovatív eszközök után Bonyhádi Gábor a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy bár fontos az innovatív szemlélet, nem a nagy durranások, hanem a folyamatos jó munka hozza meg az áttörést a céges kommunikációban.
Az Insta’ és a magyarok
Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.
Bukunk mindenre, amit a médiában látunk
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok, míg az egyéni, személyre szabott termékekre alig voltak kíváncsiak.
Ezek a legviccesebb hashtagek a Twitteren
Ha valami érdekesség történik a világon, az emberek a közösségi médiában azonnal be akarnak számolni róla. Nem véletlen, hogy lassan már minden tevékenységre, vagy érzésre találunk egy hashtaget, természetesen a humor az egyik legnépszerűbb téma!
Influencer-marketing sztárok nélkül? Itt a példa, hogy működik
A sikeres stratégia nem arról szól, hogy százezrekhez jussunk el, akiktől aztán semmilyen profitot nem remélhetünk, hanem arról, hogy képesek vagyunk egy influenceren keresztül a számunkra leginkább releváns célközönség elérésére.
Öt hiba, amitől a legjobb üzleti blog is bedöglik
Ha a keresőoptimalizálás a tét, akkor az üzleti blog rendszeres írása a legjobb stratégia. A hasznos tartalommal gyakran frissülő oldalakat imádja a Google, és nagyobb bizalommal keresik fel az érdeklődők is. De csakis akkor, ha a blog elkerüli azt az 5 hibát, amire a Langmár Kommunikáció cikke hívja fel a figyelmet!
Hogyan használjuk a YouTube-ot az online marketingben?
Az online marketing területén a mai időben a YouTube és a videó marketing egyre inkább megkerülhetetlenné válik. Bodrogi Bozán Andrással, a a Google Ground hivatalos YouTube szakértő trénerével beszélgettünk a videómegosztó portál nyújtotta lehetőségekről.
Ezek a legsikeresebb magyar webáruházak
A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került.
Magyarok a Facebook-on
Időről időre érdemes megnézni, mit jelent a magyar piac a Facebook platformjain keresztül. Lévai Richárd, Facebook-marketingszakértő, a Piac & Profit Online Akadémia oktatójának segítségével most egy gyors pillantást vetünk a legnagyobb közösségi oldalon aktív magyarokra.
Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
Így használd a metaforát a szövegírásban
Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora. Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz. Ott van a kedvenc dalszövegedben és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen). És ott van a salesszövegeidben is. Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.
Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.
A cégtábla kihelyezésének szabályai – miért kötelező minden cég részére?
A cégeknek számos - széles körben ismert - szabálynak kell megfelelniük, így szinte mindenki tudja, hogy a cég székhelyén cégtáblát kell kihelyezni. De tekintsük át röviden, pontosan milyen szabályok is vonatkoznak rájuk? Melyek a cégtáblával kapcsolatos lényeges előírások? Az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás segítségével az alábbiakban szedtük össze a legfontosabb tudnivalókat.
Influencerek - a figyelemgazdaság győztesei
Andy Warhol óta tudjuk, mindenki híres lehet tizenöt percre. De ki marad az hosszabb távon? A kérdésre adandó válasz a legnagyobb kihívás a jelen „figyelemgazdaságában”.
Mobil, messenger, chatbot: itt a marketing jövője
A laptop inkább munkaeszköz, de mindenütt máshol a mobil van a kezünkben. Értelemszerűen a marketingnek is ezen az eszközön kell elérnie az ügyfelet, a vásárlót. Hogyan érvényesül e terepen a közösségi média, a tartalommarketing, a tartalommutáció, a videók, a bannerek? A Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján a marketingszakma neves szakemberei ismertették meglátásaikat és tanácsaikat.
A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak
Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.
Három tanács, hogyan fogja betartani a grafikusod a határidőket
Amikor már megrendeltük egy grafikustól a munkát, mit várhatunk el annak érdekében, hogy úgy érezzük, maximálisan kiszolgáltak minket és nyugodtak lehetünk, hogy tartani fogják a határidőket?
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer...
Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.
Magunk szabályozhatjuk, mennyit lógjunk a Facebookon
Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is az oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.
Manipuláció és/vagy befolyásolás?
A modern reklámokat sokszor vádolják azzal, hogy manipulálni próbálják a fogyasztókat. Természetesen minden márka megkísérli alakítani a vevők ízlését, és hatást gyakorolni a vásárlói szokásokra. De hol húzódik a határ a jó szándékú befolyásolás és a káros manipuláció között?
Bátorság nélkül nem leszel véleményvezér
Bloggerek, YouTuberek, vloggersztárok, véleményvezérek alakítják ízléseinket és hatnak a vásárlásainkra. Vavrek Balázs, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak karakán "megmondóembere" beszélt arról, hogyan válhat valaki véleményvezérré és mi jó származik ebből egy-egy márkának.
5 grafikai trend 2019-re: van élet a Helveticán túl?
Visszatekintve 2018 első félévére, már láthatjuk, hogy mik voltak a legmeghatározottabb irányzatok az első fél évben és mit jósolhatunk a 2019-es évre. Az év eleje nem hozott nagy meglepetéseket. Viszont annál mozgalmasabb év második felét és jövő évet várunk.
Nagy buli a dobozolás, a vevő magától odaszokik
Szerte a világon és immár Magyarországon is egyre terjed az üzleti modell, amelyben az e-kereskedő egyfajta előfizetés keretében rendszeres szállítást vállal. Ez lehet önálló, kifejezetten erre szakosodott webshop, vagy hagyományos webáruház egyik eleme.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól
A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Az elégedett ügyfél is elcsábítható
Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.
40 éves, lusta és világhírű: mi a titkod cicus?
Alig egy hónapja ünnepelte negyvenedik születésnapját a világtörténelem leghíresebb macskája, a narancsszínű kandúr, az amerikai származású Garfield. A cinikus humorú, lusta macska immáron négy évtizede sikert sikerre halmoz. De mi a titka?
A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt
Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira. Pedig milyen jó lenne, ha otthon is tudnék olyan élményt készíteni, mint a kávéházban. Ugye?
A jó arculat már fél siker
Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…
Az ingyenes vagy a gyors kiszállítás a fontosabb?
A szállítási költség az interneten mindig fontos szempont a vásárlói döntésnél, de ezzel együtt egyre nagyobb az elvárás az átvételi módok és átfutási idők kapcsán is.
Hogyan teszteljünk vásárlói élményt?
Webhsop, vagy bármilyen más digitális szolgáltatás indításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói élmény megtervezése. A Kosárérték.hu cikkében több tippet is ír arról, hogyan érdemes tesztelni egy webáruház fogyasztói élményét.
Csúcson az üzleti, mélyponton a fogyasztói várakozások
Júniusi történelmi csúcsa után júliusban még tovább emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI felmérése szerint ezen belül az üzleti várakozások minden korábbinál optimistábbak lettek, a fogyasztóiak viszont – bár továbbra is nagyon kedvezőek – idei mélypontjukra estek.
Kerületek, ahol nem érdemes ingatlanba fektetni
A legnépszerűbb kerületekről és felkapott környékekről mindenki beszél, de vajon tudjuk-e hol vannak azok a kerületek, ahol a legkevesebben keresik leendő otthonaikat? Miért nem népszerűek egyes környékek és vajon mi okozhatja ezt? A Duna House az ingatlankeresők által megjelölt adatok alapján elemezte a kevésbé népszerű lokációkat.