hirdetés

Találomra költik a pénzüket a Facebookon a magyar kkv-k

A magyarországi kkv-k közel fele végez digitális marketing tevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költ - derült ki az idén tavasszal felvett, harmadik, átfogó Digiméter kutatásból. Emellett a kampányok utólagos kiértékelése és általában a marketing célú adatok kezelése sem professzionális módszerekkel történik, ami nyilvánvalóan megnehezíti a tudatos tervezést. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a vállalatok terveznek-e javítani a helyzeten.
hirdetés

A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, évente végzett átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai KKV-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a KKV-k online marketingtevékenységét vizsgálta az INTREN szakértői segítségével. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió forint és 18 milliárd forint közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.

A kutatásból kiderül, hogy a magyarországi KKV-k 45 százalék-a végez digitális marketing tevékenységet, jellemzően a Facebookon (40 százalék), míg a második legnépszerűbb lehetőség az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28 százalék). Ám e cégek döntő többségének (88 százalék) nincsenek előre rögzített célszámai a digitális marketing eredményességének mérésére, valamint 75 százalék-uk nem rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével sem, s további ötödüknek (18 százalék) is csak összesített marketing költségvetése van. Ugyanakkor általában (66 százalék) igyekeznek követni a versenytársaik tevékenységét és az aktuális trendeket, ami a cégek közel fele (47 százalék) esetében dedikált munkavállaló feladata.

A digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét. Azon cégek, amelyek igen, azok közül legtöbben (83 százalék) a hirdetési fiókjuk figyelésével ellenőrzik a hirdetéseik eredményeit, esetleg analitikai szoftvert használnak (18 százalék) vagy külső partnerük van, amely jelentést készít nekik (11 százalék). Az online marketingben használható adathalmazt a cégek fele (52 százalék) nem tartja számon, míg további harmada (36 százalék) csak a vásárlókra vonatkozóan tárol elérhetőségi és vásárlási adatokat. Adat-alapon csupán a cégek 4 százalék-a igyekszik megközelíteni a célpiacát, míg az elérhetőségen és a már megvalósult vásárlásokon túlmutató adatokat mindössze 3 százalék tárol.

A kutatás összegzéseként meghatározásra került a „Digiméter INTREN marketing index”, amely egy 10 fokú skálán jelöli, hogy a felmérés összes területét figyelembe véve mennyire fejlettek a kkv-k digitális marketing szempontjából. A teljes minta 2,6 pontot ért el, míg a legjobban teljesítő 20 százalék 6,0 pontot.

A fenti eredmények mutatják, hogy miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet még csak kevés KKV tudja ténylegesen alkalmazni. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával. A kutatás eredményei alapján azonban csak minden nyolcadik cég tervezi a munkatársak digitális képzését, 2 százalék-uk keres új munkavállalót a feladatra és külsős szakembert is csak az esetek negyedében vonnak be. Amely cég azonban gondot fordít a digitális marketing know-how megszerzésére, jelentős versenyelőnyre tehet szert.

hirdetés

Véleményvezér

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.
Szárnyal a német hadiipar

Szárnyal a német hadiipar

Két vesztes világháborút követően is Európa élén a német gazdaság, hadiiparuk pedig hatalmasat lépett előre.
Putyin körözött bűnöző lett akkor Magyarországon is?

Putyin körözött bűnöző lett akkor Magyarországon is?

A Nemzetközi Büntetőbíróság (International Criminal Court) körözést adott ki az orosz elnökre, Vlagyimir Putyinra. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo