Miért nem szeretik a magyar cégek a Facebookot?

Az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések, a gyakori problémák ellenére a cégek döntő többsége szerint még mindig megéri a Facebookot üzleti célra használni. Az adatvédelmi hiányosságok és főleg a közösségi platformokat övező botrányok problémákat okoznak a marketinggel foglalkozóknak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Miért használnak a cégek közösségi platformokat?

A legfontosabb cél az új ügyfelek szerzése (61,6 százalék), amit a márkaépítés (50,8 százalék) és a közvetlen értékesítés (27,7 százalék) került, éppen csak egy hangyányit maradt le a dobogóról a kapcsolattartás a régi vevőkkel (25,4 százalék) - derült ki a Liftup 2021 novemberében készített nem reprezentatív kutatásából, amiben 260 magyar vállalkozás válaszolt a kérdésekre.

(Fotó: Pixabay)

2022: függetlenségi harc a cégeknek?

Egyre több cég érzi azt, hogy ideje jobban elszakadni a Facebooktól, hiszen a 2022-es terveik között első helyen szerepel az, hogy több platformot használjanak üzleti célra (45,4 százalék), ettől éppen csak a hibahatáron belül van lemaradva került a második helyre a saját adatbázis építés (44,2 százalék), mint új évei feladat.

Ez jelentősen beelőzte az értékesítés növelését a nagy platformokon, ami 33,1 százalékkal került a harmadik helyre.

„A Facebook változásai, és a közösségi platformokat övező botrányok egyre több cége ösztönöznek arra, hogy erősítsék a saját felületeiket. Ez egy nagyon jó irány, hiszen így nem csak a lehetőségeiket tudják növelni, akár a marketing költségeiket is tudják csökkenteni” – mondta el Lévai Richárd ,a Liftup ügyvezetője.
Mi a bajunk a Facebookkal?

A legnagyobb platform és az azt üzemeltető Meta cég sok okot adott a marketingeseknek az elégedetlenségre. A legnagyobb probléma, hogy fizetni kell (sőt egyre többet kell fizetni) azért, hogy az összegyűjtött követőtábort újra el tudják érni a vállalkozások.

A gyakori változások és az idő igény is egyre nagyobb probléma. Az pedig egyértelműen kiderül, hogy a platform már unalmas sokaknak.

Botrányok, botrányok, botrányok…

A Facebookot övező botrányok ellenérzéseket váltanak ki a platformmal foglalkozó vállalkozók egy részében. A kitöltők 6,5 százalék-a az adatvédelmi hiányosságok miatt elégedetlen, 14,6 százalék-a pedig a platform körüli botrányokkal. Érdekes, hogy a marketinggel foglalkozó szakemberek esetében ez utóbbi még magasabb: minden 5. marketingesnek problémát jelentenek ezek a botrányok.

„Ez akár azt is jelentheti, hogy sokaknak lelkiismeret-furdalást is okozhat az, hogy a munkájukkal a Facebookot is támogatják.”  – egészítette ki Lévai Richárd.
MegériÍ?

Csökkenő elérések, emelkedő hirdetési költségek, problémák, botrányok… ilyen körülmények között vajon megéri még Facebookozni? A válaszadók szerint úgy tűnik, igen. 47,6 százalék mondta azt, hogy igen, egyértelműen megéri, további 37,8 százalék jelölte be, hogy inkább megéri.

A csalódottak tábora ehhez képest bőven 10 százalék alatt van, hiszen 8,5 százalék mondta azt, hogy nem éri meg, de az elvárások miatt van jelen, és csak 1,2 százalék adta meg azt, hogy el fogja hagyni a platformot.

„Az elégedettek aránya a körülmények ismeretében- rendkívül magas. Ugyanakkor van némi elbizonytalanodás, hiszen azok, akik azt mondták, hogy egyértelműen megéri, kevesebben vannak, mint korábban, míg nőtt azok száma, akik azt mondták, hogy inkább megéri üzleti célra használni a Facebookot” – fűzte hozzá Lévai.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo