Piac & marketing cikkek


Nem magunknak fejlesztünk

Nem magunknak fejlesztünk 

A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhetnek, mint az Amazon vagy a HipChat.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat 

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan

Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan 

Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.
Berlin felé tartanak a magyar startupok

Berlin felé tartanak a magyar startupok 

Az október 4-én induló Startup Campus Berlin program keretében 7 iparágban, 3 nap alatt 28 startupnak van lehetősége a bemutatkozásra. A szervező Enterprise Hungary célja annak elősegítése, hogy a két ország innovatív cégei és startupvilága megtalálja az egymáshoz vezető utat.
Kapcsolatépítés okosan és elegánsan

Kapcsolatépítés okosan és elegánsan 

Ősszel felpezsdül az üzleti élet. A nyaralás után mindenki ráeszmél, hogy már csak pár hónapja van az éves üzleti céljai eléréséhez. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.
Na de hol vannak a fiatalok?

Na de hol vannak a fiatalok? 

Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap. 
Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma

Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma 

A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.
Szupergyors mosógéppel a nemzetközi piac felé

Szupergyors mosógéppel a nemzetközi piac felé 

Szeptember 11-ig tart a jelentkezési időszak Európa legnagyobb, fenntartható energiaipari startupoknak szóló versenyére. Tavaly két magyar startup, a GreenerGizer és a Leap is döntőbe jutott. Utóbbi alapítóját, Fischer Zoltánt kérdeztük a versenyről és szupergyors mosógépeket fejlesztő startupjáról.
Tíz gerillamarketing tipp kisvállalkozásoknak

Tíz gerillamarketing tipp kisvállalkozásoknak 

Hogyan teremthet piaci igényt a terméke iránt, hogyan érhet el akár tömegeket és teheti ismertté a márkáját egy kezdő vállalkozás, ha egy fityingje sincs? „Gondolkodj úgy, cselekedj úgy, mint egy gerilla” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
Így legyen király az ember a Facebookon

Így legyen király az ember a Facebookon 

Nem szerezte meg az elnökjelöltséget, Hillary Clintont indította a demokrata párt, de Bernie Sanderst nem abból a fából faragták, aki letörne és feladná. Vermont szenátoraként továbbra is bombázza a szenátust a középosztályt segítő törvényjavaslatokkal. És a Facebookon profi módon aknázza ki a népszerűségét.

Az olyan cégek, mint a Facebook, az emberek idejére vágynak 

Online marketinges, social media szakértő. Már az iwiw-korszak alatt érdekelték a közösségi médiában rejlő marketinglehetőségek. Tanácsokat nemcsak a cégén keresztül ad, de blogolni is régóta szeret a témában. Annyira, hogy a Közösségi kalandozások néven futó oldal egyre ismertebbé tette a nevét, ma pedig már a téma legelismertebb hazai szakértői között tartják számon. Lévai Richárddal beszélgettem a lámpalázról és a Facebook jövőjéről.

Négy tipp a marketing automatizálásához 

Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.

Hat nyerő hashtag-tipp kisvállalkozásoknak 

Valljuk be, eligazodni 2017-ben a social media dzsungelében nem is olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ha nekiállunk létrehozni a cégünk Instagram-, Facebook-, netán Twitter-tartalom-stratégiáját. A megfelelő hashtag-használat önmagában külön tudomány, és számos íratlan szabálynak kell megfelelni ahhoz, hogy megtaláljanak minket rajtuk keresztül. Vendégszerzőnk hat olyan hashtag-tippet ad, melyekkel hatékonyabbá teheted a tartalmaid menedzselését.

A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából 

Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.

Berlinben kapnak lehetőséget a közép-kelet-európai startupok 

A júniusi nyitó rendezvényt követően, októberben kezdetét veszi a Startup Campus Berlin Program. A kezdeményezés célja a berlini startup ökoszisztéma bemutatása a közép-kelet-európai startupoknak. A német főváros  széles körű mentorhálózatot, coworking tereket, valamint jelentős állami és privát kockázati tőkét biztosít az innovatív vállalkozások számára.

Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak 

Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.

Stratégiai előnyt jelentenek a csomagátvételi pontok 

Robbanás előtt áll az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Kelet-Közép-Európában – derül ki a Roland Berger legfrissebb tanulmányából. A stratégiai tanácsadó szerint Magyarországon a következő évtizedben akár háromszorosára is nőhet ez a logisztikai szegmens, köszönhetően az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének és az innovatív megoldások terjedésének.

Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon 

A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.

Szuvenír, gagyi nélkül 

A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.

Brandfanatizmus 

A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.

Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten? 

Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.

Vége a Facebookos variálásnak 

Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.

Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben? 

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.

A kultúra, sokoldalúság városa 

Balatonfüred a balatoni térség egyik leglátványosabban fejlődő települése. Közkedvelt a bel- és a külföldi turisták körében, de ide vágynak a tó mellett ingatlant keresők is. Sokoldalúságával a város már rég túlhaladta a nyári üdülőhely szerepkört. A patinás környezet, a vonzó kulissza, a programkínálat, a sportesemények, az aktív turizmust szolgáló lehetőségek egyaránt vonzóvá teszik. A kulturális turizmus évek óta töretlenül fejlődik. A hagyományait megtartva, sőt történetét továbbgazdagítva, az idegenforgalmat minőségi szinten kiszolgáló, modern város lett Füred, amely közben megmaradt élhető, szerethető, emberléptékű helynek.

Funkcionalitás és design 

Mindannyian szeretjük a szép honlapokat. Egyre több vállalkozás jön rá, hogy a versenyben maradáshoz követni kell a trendeket. Ennek következményeként egyre több minimalista designnal ellátott oldallal találkozhatunk, ami üdvözlendő, de csak akkor, ha mindez nem megy a funkcionalistás rovására.

Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut 

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

Panaszkodásban már utolértük a nyugatot 

Javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.

Három dolog, amivel már most készülhetünk a karácsonyra 

Amíg a kánikulával küzdünk, nehezen tudjuk magunkat a karácsonyi forgatagba képzelni – de az online kereskedelemben érdekelteknek már most is vannak olyan feladataik, amelyekkel érdemes előkészíteniük a téli kampányaikat.

Mindent visz az online? 

Az online értékesítés volumene dinamikusan nő, a szakértők szerint azonban már látszik a száguldás vége. A jövőben racionális lecsillapodással a „mindent a neten” helyett az online és offline értékesítési csatornák összekapcsolása válik trenddé.

Az eladás után is fontos a tisztelet 

Az első eladás után is foglalkozni kell az ügyféllel – ez ma már nem javaslat, hanem tény. Ugyanakkor fontos, hogy a figyelmesség ne váljon tolakodóvá, ehhez viszont a márkáknak fontos megfelelniük az adatvédelmi szabályoknak.

SEO: nulláról az első helyre 

Másfél évvel ezelőtt jött létre a keresőoptimalizálással foglalkozó blog, a ThePitch. Az oldal alig egy év alatt az élre került a hazai oldalak találati listáján. A keresőoptimalizási sikersztori hátteréről beszélgettünk Papp Gábor alapítóval.

A vizes VB és a sajtburesz tanulságai 

A jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívó szót jelentenek a fogyasztóknak akkor is, ha a terméknek vagy szolgáltatásnak semmi köze a sporthoz. Tehát marketingkampányunk sikerét is megalapozhatja, ha kapcsolódik a nyári vizes vébéhez.

Facebookban a magyarok a nyerők 

Az Európai Unióban a 16-74 éves korcsoportban az internetezők között legmagasabb arányban Magyarországon használnak közösségi oldalakat - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön közzétett, 2016-os adataiból.

Az a szerencsés cég, ahol még van munkaerő 

A hazai vállalkozások többsége nehezen talál szakképzett munkaerőt – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. Főként az ipari és a mezőgazdasági vállalkozások vannak nehéz helyzetben munkaerő-keresés szempontjából. A cégek toborzási szokása leginkább a hagyományos álláshirdetésnél merül ki, de van olyan is, aki közvetlenül az oktatási intézményekben keresi az új munkaerőt.

Így keres állást a magyar a neten 

Egyedülálló kutatást készített a Piac&Profit részére a SentiOne online piackutató cég a digitális magyar álláspiacról, meglepő eredményekkel. Eszerint egyre fontosabb a véleményvezérek szerepe az internetes munkaerőpiacon, a közösségi oldalak között megdöbbentően jól szerepel a Twitter. Nem veszett ki a rasszizmus sem a bérek meghatározásánál és még lenne mit tanulnia a cégeknek az álláshirdetésekről.

Nem csak olcsó árral lehet növelni az ügyfélhűséget 

A biztosítási piacon a digitális alapú biztosítások elterjedése új lehetőséget kínál a gépjármű-biztosítóknak arra, hogy ne csupán kárrendezéssel kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtsanak, de a mobilitással kapcsolatos szolgáltatások széles skálája felé is nyissanak.

Fontos funkciót vesz el a Facebook az oldalkezelőktől 

Hamarosan megszűnik az előnézet szerkesztése a megosztott linkeknél, ugyanis a Facebook arra készül, hogy a jelenlegi szerkesztési lehetőséget megszünteti. Sőt, Power Editorban már meg is tette, viszont előbb-utóbb mindenhol ez várható – írja a kozossegikalandozasok.hu

Ne vegyük viccnek az online véleményeket 

A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.

Mit csináljunk a cégben a nyári holtszezon alatt? 

Itt a nyár, tenger, Balaton. Pár nap szabadságot ilyenkor még a sztahanovisták is kivesznek. A turizmus csúcsra pörög, jól megy a fagyiárusoknak, a jégkrémgyártóknak, és sörből is ilyenkor fogy a legtöbb. Azonban más szektorok szereplői ilyenkor általában kényszerpihenőre mennek, lelassul az üzlet és a cégen belüli élet is. De azért nem érdemes mindennel leállni, sőt egyes területeket ilyenkor lehet a legjobban felpörgetni.

Hinora Ferenc: Tudni kell delegálni és vitázni 

Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé. A Hinora Marketing Group (HMG) sikere viszont a csapat teljesítményén múlott és múlik ma is.

Cégmarketing: így lehet megtalálni egy brandnek a célközönségét 

A márkák a fogyasztó más-más igényeit elégítik ki. Ma ezek függvényében helyezik el és definiálják magukat a brandek. A márkaküldetés és az ebből következő márkaüzenet megfogalmazása egyszerűséget és tömörséget igényel. Azonban ezt megfogalmazni nem könnyű.

Hatásos lett a WWF reklámfilmje: itt megnézheti! 

A „We are all connected” – a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája – a Cannes-i Lions Reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt Design kategóriában.

Nem elég terméket értékesíteni, megoldást is kell kínálni! 

Hogyan tudunk értéket teremteni a fogyasztó számára? A technológiai fejlődés olyan mértékűvé vált, hogy ma a háttértámogatás nagyobb profitrátával bír és hosszabb távú bevételt jelent, mint maga a termék.

Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát! 

Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.

Befektetés a brandépítés, nem költség 

Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.

Oszd meg és gazdálkodj: online piactér a felvidéki magyar kistermelőknek 

És egy ingyenes hirdetői oldalt is indított a helyi magyar őstermelők segítése, illetve a közösségen belüli kereskedelem megkönnyítése érdekében a Libertate polgári társulás.

Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp! 

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Chatbotom van, és nem félek használni! 

Napjainkban egyre többen fedezik fel az üzenetküldő platformok keretében működő chatbotok kommunikációs előnyeit, melyen keresztül hatékonyan érhetőek el a felhasználók. Az eszköz használatakor azonban biztosítani kell az ügyfelek adatvédelmi jogait és informatikai védelmét is. „Garantálni kell, hogy adataik nem kerülnek rossz kezekbe, és csak arra a célra használják fel ezeket, amelyhez hozzájárultak.” – figyelmeztetett dr. Dudás Gábor, a KLART Legal szakértője a Chatbotom van, és nem félek használni! avagy hétköznapi robotika az új adatvédelmi rendelet előszobájában címmel tartott meetupon.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja

Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja 

Az elmúlt években több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések  

11 ezer háztartásnak ítéltek meg összesen több mint 45 milliárd forint támogatást.

Adózás

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát 

Tállai András: egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról - keddig lehet beadni az adóbevallást.

Klímablog

Megrohamozták a napenergiás pályázatot

Megrohamozták a napenergiás pályázatot  

Meghaladta a tízezret a kedvezően elbírált támogatási kérelmek száma a modern napelemes rendszerek telepítését támogató pályázaton.

Társadalom

Új információk Robert Fico állapotáról

Új információk Robert Fico állapotáról 

Fico elleni merénylet - Miniszterelnök-helyettes: stabil a szlovák kormányfő állapota.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo