Piac & marketing cikkek


Inaktív fiatalokat készítenek fel álláskeresésre és vállalkozásra

Inaktív fiatalokat készítenek fel álláskeresésre és vállalkozásra 

Több mint 400, főként vidéken élő fiatalnak tartanak üzleti, álláskeresést segítő képzést civil szervezetek a Coca Cola az #énjövőm nevű oktatási programja keretében.
Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben

Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben 

Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.
Trump és az online marketing

Trump és az online marketing 

Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.
Élelmiszerben nagyon megy a saját márka

Élelmiszerben nagyon megy a saját márka 

Új lendületet kapott a saját márkás élelmiszerek térnyerése a globális kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évben a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák.
A kisboltokba is betörnek a „kockák”

A kisboltokba is betörnek a „kockák” 

Nehéz helyzetben a kereskedők: a nyereség csökken, az árverseny nagyobb, mint valaha, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak, impulzívabbak, mint valaha. Milyen trendekre számíthatunk a kiskereskedelemben 2018-ban?
A Facebook már szinte kötelező

A Facebook már szinte kötelező 

A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.
Az okostelefonokat, a Nutellát és Majkát zabáltuk tavaly a neten

Az okostelefonokat, a Nutellát és Majkát zabáltuk tavaly a neten 

Facebook nemzet a magyar, több mint hétmillió honfitársunk oszt meg, posztol és kommentel a legnagyobb közösségi oldalon. A márkák és az influencerek számára ebből a háttérzajból kell kitűnni, a SentiOne most először Magyarországon megvizsgálta, hogy ez kinek, és hogyan sikerült.
Az agglomerációra koncentrálnak az ingatlanosok

Az agglomerációra koncentrálnak az ingatlanosok 

A növekvő budapesti árak miatt egyre kelendőbbek az ingatlanok az agglomerációban, Budaörs az egyik legnépszerűbb település, tavaly itt közel 100 ezer forinttal haladták meg a négyzetméterárak a megyei átlagot.
Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk?

Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk? 

Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.
A nagy tervek kis képernyőkön születnek

A nagy tervek kis képernyőkön születnek 

Marketing szempontból a legnagyobb változást az ügyfelek szinte folyamatos online jelenléte jelenti. De vajon megjósolható, kiszámítható-e egy felhasználó viselkedése? Hogyan használhatjuk, vagy alakíthatjuk a tartalmat a cégünk javára? A megfigyelések azt mutatták, hogy az emberek, ha keresnek valamit a neten, akkor úgy viselkednek, mint egy nyomkereső vadászkutya.

Az élelmiszer húzta az élbolyba a kiskereskedelmet 

Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedévében,ami majdnem az európai átlag kétszerese. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

Konferenciák: kinek és miért érdemes? 

Egymást érik a konferenciák, a legkülönbözőbb témakörökben. Vajon kinek és miért érdemes elmennie egy ilyen eseményre? Szántó Péter a SpringTab alapítója válaszol ezekre a kérdésekre.

Miért vásárolunk gondolkodás nélkül? A pszichológia megadja a választ 

Mivel rengeteg információval kell nap, mint nap megküzdenünk, ezért az agyunk sok más állatéhoz hasonlóan forgatókönyveket dolgozott és dolgoz ki, melyek gyakran komplex cselekvéssorokat foglalnak magukban.

240 milliárdosra nőtt a torta, amiből mindenki akar egy szeletet 

A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es Reklámtorta mérete 240,98 milliárd Forint, amely az előző évhez képest (216,09 milliárd Ft) 11,52 százalékos – a tavalyihoz hasonló ütemű - növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.

Borkóstoló: a diplomaták között a tokaji a nyerő 

A Tokaji borvidék viszi a prímet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2018-as borválogatásában, amely a külképviseletek és a diplomáciai rendezvények számára készült. Számos neves magyar borvidék nem szerepel a listán, helyet kapott viszont egy olyan erdélyi bor, amely egy Aradhoz közeli borvidéken készült.

Ráhajtanak: jön a luxus-Airbnb 

Új szolgáltatást indít az Airbnb, amely a jövőben kiterjesztené tevékenységét a szállodaiparra és lehetőséget lát az erősödésre a luxusutazások terén. A cél, hogy egymilliárd vendégjészakát regisztráljanak évente 2028-ra.

Globális játékosok állnak az Olimpia mögött 

Véghajrában 2018-as dél-koreai téli olimpiai és paralimpiai játékok. A Bisnode céginformációs szolgáltató segítségével esemény alkalmából összegyűjtöttünk néhány érdekességet az olimpiát szponzoráló cégekről.

Fókuszban a harmincasok 

Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről.

Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában 

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét 

Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.

A közösségi média nagyágyúi vonakodnak a fogyasztóvédelemtől 

A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak is be kell tartaniuk az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Ennek érdekében a Facebook, a Twitter és a Google+ részben módosította szolgáltatási feltételeit.

A szépségipar nagyágyúja végzett az élen 

Közzétette 2017-es zöld rangsorát a Newsweek és a Corporate Knights üzleti magazin. Az első helyen a L’Oréal végzett. Ezzel a világ 500 vállalata között a legjobban szereplő nemzetközi cég és a legjobban teljesítő, személyes felhasználásra szánt termékeket gyártó vállalat lett.

Tokajit kóstol Amerika 

Elindult "Az aszú éve" kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd.

A legjobb sales stratégia kis- és középvállalkozásoknak 

Ha nincs sales nincs bevétel. Lehet ennél rosszabb? Igen. Ha rossz a sales stratégiád. De mi az a sales stratégia? A kérdésre Földi Miklós Dániel reklám- és gazdaságpszichológus válaszol.

Egyre több területen ott vannak a startupok 

Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.

Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom 

A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már  egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?

Sokat dobna a turizmuson a repülőtéri vasút 

A tavalyi sikerek után idén is kedvező évre számítanak az utazási irodák. 2017-ben átlagosan több mint 5 százalékkal növelték forgalmukat, egyharmaduk 10 százalék feletti bővülést ért el – hangzott el a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) szakmai rendezvényén.

"8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád" 

A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzését keltő üzenetek a leghatékonyabbak, az igények azonban folyamatosan változnak.

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Gasztroforradalom: a szalvéta színe sem mindegy 

Mi kell egy sikeres éttermi dekorációhoz? Több összetevő, de az biztos, hogy a szín-választás meghatározó. Legalábbis így látja Linda Lundgren ételstylist, aki a Torkkal közösen összeállított gasztroszín kisokosával szeretne segíteni a vendéglátásban dolgozóknak, hogy még közelebb kerüljenek a tökéletes íz élményhez.

Neuromarketing: merjünk az agyukra menni 

Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.

Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt 

Az Enterprise Hungary 2018 februárjában elindítja a Startup Campus V4 Global Tour elnevezésű rendezvénysorozatot, melyen a V4-es országok innovatív vállalkozásai kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, befektetők és nagyvállalati partnerek előtt. A 10 várost, illetve helyszínt felölelő rendezvénysorozat további küldetése a régió népszerűsítése.

A digitalizáció nem csodafegyver 

A megváltozott piaci körülmények, felhasználói szokások szektortól függetlenül nem hagynak választást a cégeknek. Az új generációs platformokon meg kell jelenni, a működést, kapcsolattartást a digitális fogyasztó igényeire kell szabni. Óriási hiba lenne azonban egyenlőségjelet tenni a digitalizáció, és a magasabb szintű ügyfélélmény (CX) közé. A CX számára jó alapokat teremthetnek a technológiai újítások, de a jó ötlet és az „emberi érintés” megkerülhetetlen marad.

Könyvajánló marketingeseknek 

Sok kisvállalkozó – erőforrás hiányában – maga foglalkozik cége marketingfolyamataival is. Összeszedtünk néhány olvasnivalót azoknak, akik marketinggel foglalkoznak, vagy azzal szeretnének majd valamikor foglalkozni. Brandépítés, marketing automatizálás, design – többek között ezekről a témakörökről találhatunk hasznos és inspiráló részeket az alábbi könyvek oldalain.

Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át 

Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.

Kiskereskedelem: mi lehet az idén a nyerő stratégia? 

A várakozások szerint a fogyasztás fellendüléséből ismét az online kereskedelem, és meglepő módon a nagyobb kiskereskedelmi láncok profitálhatnak. A vesztesek között, a kisebb, helyhez kötött kereskedőkkel kell számolni – derült ki a zentrada online kereskedelmi platform előrejelzéséből.

Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás 

A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés 

A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.

Verték egymást az emberek a Nutelláért 

Szabályos Nutella-háború tört ki egy francia szupermarket-hálózat boltjaiban, miután negyedére szállították le a Franciaországban különösen népszerű mogyorós csokikrém árát. A vevők összeverekedtek, rendőrséget hívtak, azután korlátozni kellett, ki mennyi Nutellát vehet...

Hogyan adjunk el a fiataloknak? 

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Rászoktunk a webáruházakra 

Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb.  A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.

Egyre több fiatal lazít a termálban 

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. 

Lauda: visszavette, ami az övé volt 

Niki  Lauda, egykori osztrák autóversenyző majd vállalkozó visszavásárolta  légitársaságát, a Nikit a csődbe ment Air Berlintől. Lauda a Condor légitársaságot működtető Thomas Cook céggel összefogva tette a legjobb ajánlatot.

A Facebook zéró hatása a hirdetésekre 

Bár sokaknak az jött le, hogy az új hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.

A kisvállalkozások felének még honlapja sincs 

A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közös rendezvényén. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát? 

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

Leginkább a nők buknak a webáruházakra 

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban - a Mall.hu összeállítása szerint. Magyarországon  a webáruházas vásárlás első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy társasjátékot találunk.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért 

Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.

Pénzszerzés

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat

Kockázatos lakáshitelek: egyre többen kifeszítik magukat  

A lakáshitelek több mint harmada esetében a kölcsönösszeg meghaladta a vételár 70 százalékát.

Jogi kisokos

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája

Terjed a vállalkozói bűnözés új formája  

A hackerek ma már sokkal inkább üzleti szemlélettel bánnak bűncselekményből származó bevételeikkel.

Klímablog

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?

Megbolondult az időjárás: miért ennyire hideg a tavasz?  

Mi okozhatja a szokatlan hideget, és mit árul el mindez az évszakok hosszú távú változásairól?

Gazdaság

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak

Bizonytalan az ingatlanpiac, de a lakások nem lesznek olcsóbbak 

Annak ellenére, hogy lecsengett a lakáspiaci boom első hulláma, továbbra is erős kereslet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo