Piac & marketing cikkek
Attrakciók kellenek
Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.
Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást
Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.
Mennyit és miből költünk karácsonykor?
Kis karácsony vagy nagy karácsony? A magyarok közel kétharmadának komoly anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő.
Már a karácsony is a Facebookon dől el
Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.
Jön a gyerekeknek szánt messenger
Hiánypótló megoldást jelentett be a Facebook: egy Messengert, amit 6-12 éves gyerekek használhatnak, a szüleik felügyelete alatt.
Lokális marketing: új funkciók a Google Térképen
A 2016-os évtől kezdve a Google által életre hívott helyi idegenvezető program motivációs rendszerének köszönhetően megváltozott az emberek véleménynyilvánító kedve. Idén új funkciókkal bővült ez a platform, amelyeket a vállalkozások sem hagyhatnak figyelmen kívül.
Az utolsókból a repülőgépen sem lesznek elsők
A British Airways új, csoportos beszállítási rendszert vezet be december 12-ével az összes járatán, így az utasok a jegyár alapján szállhatnak majd be: a legolcsóbb jeggyel utazók foglalhatnak helyet utolsóként.
Huszonöt éve küldték az első SMS-t
„Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el kollégájának, Richard Jarvisnak. Éppen negyedszázada, hogy a „short message service” megjelenése forradalmasította az infokommunikációt – ma pedig már elképzelni sem tudjuk az életünket a szöveges üzenetküldő rendszerek használata nélkül.
Rekordforgalom a budapesti repülőtéren
Rekordot döntött a Liszt Ferenc Repülőtér forgalma, november végéig 12 milliónál is többen érkeztek és indultak a budapesti repülőtérről. Novemberben egymilliónál többen fordultak meg a ferihegyi terminálokon, amire még sohasem volt példa korábban – közölte a Budapest Airport.
Többet költünk és főleg weben veszünk ajándékot
Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből. Az összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.
Még mindig listavezető a csokimikulás
400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak - hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.
Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek
Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.
15 bitcoinért zuglói lakás eladó!
Folytatódik a bitcoin (BTC)-őrület. Az árfolyamok az egekbe szöktek, és szakértők szerint ez a tendencia továbbra is megmarad. Nem tudni még, hogy mikor egalizálódik, hisz semmi sem tarthat örökké. Van, ahol már csak bitcoinnal fizethetünk.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Kínai piacra juthatnak magyar startupok
Három magyar startup vállalkozás is bemutatkozott a nemzetközi befektetők, illetve szakmai zsűri előtt egy kínai rendezvényen. Az Enterprise Hungary az Innotrade program, a CBC Hungary, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő és a kínai Invest Shenzhen-nel együttműködésben rendezte meg a Startup Campus Shenzhen elnevezésű eseményt.
50 éve volt az első Black Friday őrület
Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.
A bloggereknek is jelölniük kell a fizetett tartalmat
Az internetes "véleményvezérek" és más, jelentős követői bázissal rendelkező magánszemélyek oldalain megjelenő hirdetéseknél egyértelműen jelölni kell a reklámozást a Gazdasági Versenyhivatal szerint.
Nem számít az ügyfelek véleménye?
Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.
Félperces üzenetekkel érhetők el a fiatalok
A 18–39 évesek mintegy kétharmadának tetszik a rugalmas vagyonbiztosítás, döntő többségüknek pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítás, az Y generációt azonban a társaságoknak nem könnyű megszólítaniuk.
Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon
Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.
Facebook videó hirdetések – minden, amit tudni érdemes
2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.
Az intelligens fogkefe nyert Londonban
Negyedik alkalommal szervezték meg a Londonban élő magyar fiatalok számára a Startup Campus London vállalkozásösztönző programot. A képzés zárásaként, a startup ötlettel rendelkező fiatalok, szakmai zsűri előtt mutatták be innovatív projektjeiket .
Vásárlásgeneráló ügyfélélmény
Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.
A Twitter átáll a 280 karakterre
A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.
Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.
Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit
“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.
Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.
Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan
A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak
Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.
Eljött az offline marketing reneszánsza
Trendforduló küszöbén a marketing. Újra a márkaépítés és a kivitelezők kora, az offline marketing eszközök reneszánsza jön. A csináld magad marketingnek leáldozott – jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Kisvállalati Marketing Expo-n tartott előadásában a múlt héten.
Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren
A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.
Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása
Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.
Nem magunknak fejlesztünk
A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint az Amazon vagy a HipChat.
Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen
Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.
Ennyien még nyáron sem utaztak
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult Budapestről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján
Az igazi márkaépítés értékközvetítésről szól
Brand nélkül csak egy árucikk vagyunk. A branding ma elsősorban emberekről, élményekről és történetekről szól. De legfőképp értékközvetítésről. Cégünk értékeit a vezető, a munkatársak, a termék és a szolgáltatás együtt adják és formálják. A Piac és Profit Brandépítés 2017 konferenciáján a szakemberek különböző nézőpontok alapján mutatták be, hogy mit is jelent manapság a márkaépítés.
Az influencer választja a márkát, nem fordítva
A SAKKOM Interaktív influencer marketing kutatássorozatában a megbízói oldal, majd a közösségi véleményvezérek, illetve a követők tapasztalatait vizsgálták. A közös nevező mindhárom szereplő esetében a hitelesség, a videósok kétharmada szerint ugyanakkor a hasznosság a legfontosabb.
Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal
A Netlife olyan óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy többlépcsős rejtvény volt látható. Több sem kellett az IT szakemberek kíváncsiságánál, és a fénykép máris vírusként terjedt az interneten, hogy ki tudja megoldani a feladványt? Érdekes módon a legelső megfejtő egy Egyesült Államokbeli fiatalember volt, aki a 9GAG-en találkozott a fejtörővel, és ezzel meghívást nyert a cég budapesti irodájába egy pókerpartira.
Kulcsszó-kisokos haladóknak
Sok SEO-val foglalkozó szakember és marketinges kezd egész ügyes lenni a kulcsszókutatást illetően. Egyre többen használnak különböző eszközöket és szoftvereket, ami nagyon jó hír. Az eszközrendszer fejlődésével ugyanis sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet dolgozni. De ehhez az is kell, hogy megfelelően tudjuk kezelni ezeket a tool-okat. Most egy ilyen workflow-ba akarok betekintést nyújtani. A kulcsszókutatásnak egy haladó, profi formáját fogom megmutatni, méghozzá a versenytárs és téma alapú kulcsszókutatást. Ez azért érdekes, mert ezt tényleg nagyon kevesen csinálják, pedig komoly lehetőségek rejlenek benne - írja Papp Gábor, SEO szakértő a The Pitch oldalán.
Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban
A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.
Úgy táncolunk, ahogy Mark Zuckerberg fütyül
A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando friss felméréséből.