Piac & marketing cikkek

Inaktív fiatalokat készítenek fel álláskeresésre és vállalkozásra
Több mint 400, főként vidéken élő fiatalnak tartanak üzleti, álláskeresést segítő képzést civil szervezetek a Coca Cola az #énjövőm nevű oktatási programja keretében.

Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben
Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.

Trump és az online marketing
Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.

Élelmiszerben nagyon megy a saját márka
Új lendületet kapott a saját márkás élelmiszerek térnyerése a globális kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évben a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák.

A kisboltokba is betörnek a „kockák”
Nehéz helyzetben a kereskedők: a nyereség csökken, az árverseny nagyobb, mint valaha, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak, impulzívabbak, mint valaha. Milyen trendekre számíthatunk a kiskereskedelemben 2018-ban?

A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.

Az okostelefonokat, a Nutellát és Majkát zabáltuk tavaly a neten
Facebook nemzet a magyar, több mint hétmillió honfitársunk oszt meg, posztol és kommentel a legnagyobb közösségi oldalon. A márkák és az influencerek számára ebből a háttérzajból kell kitűnni, a SentiOne most először Magyarországon megvizsgálta, hogy ez kinek, és hogyan sikerült.

Az agglomerációra koncentrálnak az ingatlanosok
A növekvő budapesti árak miatt egyre kelendőbbek az ingatlanok az agglomerációban, Budaörs az egyik legnépszerűbb település, tavaly itt közel 100 ezer forinttal haladták meg a négyzetméterárak a megyei átlagot.

Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk?
Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.

A nagy tervek kis képernyőkön születnek
Marketing szempontból a legnagyobb változást az ügyfelek szinte folyamatos online jelenléte jelenti. De vajon megjósolható, kiszámítható-e egy felhasználó viselkedése? Hogyan használhatjuk, vagy alakíthatjuk a tartalmat a cégünk javára? A megfigyelések azt mutatták, hogy az emberek, ha keresnek valamit a neten, akkor úgy viselkednek, mint egy nyomkereső vadászkutya.
Az élelmiszer húzta az élbolyba a kiskereskedelmet
Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedévében,ami majdnem az európai átlag kétszerese. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Konferenciák: kinek és miért érdemes?
Egymást érik a konferenciák, a legkülönbözőbb témakörökben. Vajon kinek és miért érdemes elmennie egy ilyen eseményre? Szántó Péter a SpringTab alapítója válaszol ezekre a kérdésekre.
Miért vásárolunk gondolkodás nélkül? A pszichológia megadja a választ
Mivel rengeteg információval kell nap, mint nap megküzdenünk, ezért az agyunk sok más állatéhoz hasonlóan forgatókönyveket dolgozott és dolgoz ki, melyek gyakran komplex cselekvéssorokat foglalnak magukban.
240 milliárdosra nőtt a torta, amiből mindenki akar egy szeletet
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es Reklámtorta mérete 240,98 milliárd Forint, amely az előző évhez képest (216,09 milliárd Ft) 11,52 százalékos – a tavalyihoz hasonló ütemű - növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.
Borkóstoló: a diplomaták között a tokaji a nyerő
A Tokaji borvidék viszi a prímet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2018-as borválogatásában, amely a külképviseletek és a diplomáciai rendezvények számára készült. Számos neves magyar borvidék nem szerepel a listán, helyet kapott viszont egy olyan erdélyi bor, amely egy Aradhoz közeli borvidéken készült.
Ráhajtanak: jön a luxus-Airbnb
Új szolgáltatást indít az Airbnb, amely a jövőben kiterjesztené tevékenységét a szállodaiparra és lehetőséget lát az erősödésre a luxusutazások terén. A cél, hogy egymilliárd vendégjészakát regisztráljanak évente 2028-ra.
Globális játékosok állnak az Olimpia mögött
Véghajrában 2018-as dél-koreai téli olimpiai és paralimpiai játékok. A Bisnode céginformációs szolgáltató segítségével esemény alkalmából összegyűjtöttünk néhány érdekességet az olimpiát szponzoráló cégekről.
Fókuszban a harmincasok
Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről.
Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában
Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.
Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét
Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.
A közösségi média nagyágyúi vonakodnak a fogyasztóvédelemtől
A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak is be kell tartaniuk az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Ennek érdekében a Facebook, a Twitter és a Google+ részben módosította szolgáltatási feltételeit.
A szépségipar nagyágyúja végzett az élen
Közzétette 2017-es zöld rangsorát a Newsweek és a Corporate Knights üzleti magazin. Az első helyen a L’Oréal végzett. Ezzel a világ 500 vállalata között a legjobban szereplő nemzetközi cég és a legjobban teljesítő, személyes felhasználásra szánt termékeket gyártó vállalat lett.
Tokajit kóstol Amerika
Elindult "Az aszú éve" kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd.
A legjobb sales stratégia kis- és középvállalkozásoknak
Ha nincs sales nincs bevétel. Lehet ennél rosszabb? Igen. Ha rossz a sales stratégiád. De mi az a sales stratégia? A kérdésre Földi Miklós Dániel reklám- és gazdaságpszichológus válaszol.
Egyre több területen ott vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom
A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?
Sokat dobna a turizmuson a repülőtéri vasút
A tavalyi sikerek után idén is kedvező évre számítanak az utazási irodák. 2017-ben átlagosan több mint 5 százalékkal növelték forgalmukat, egyharmaduk 10 százalék feletti bővülést ért el – hangzott el a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) szakmai rendezvényén.
"8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád"
A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzését keltő üzenetek a leghatékonyabbak, az igények azonban folyamatosan változnak.
Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért
A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.
Gasztroforradalom: a szalvéta színe sem mindegy
Mi kell egy sikeres éttermi dekorációhoz? Több összetevő, de az biztos, hogy a szín-választás meghatározó. Legalábbis így látja Linda Lundgren ételstylist, aki a Torkkal közösen összeállított gasztroszín kisokosával szeretne segíteni a vendéglátásban dolgozóknak, hogy még közelebb kerüljenek a tökéletes íz élményhez.
Neuromarketing: merjünk az agyukra menni
Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.
Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt
Az Enterprise Hungary 2018 februárjában elindítja a Startup Campus V4 Global Tour elnevezésű rendezvénysorozatot, melyen a V4-es országok innovatív vállalkozásai kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, befektetők és nagyvállalati partnerek előtt. A 10 várost, illetve helyszínt felölelő rendezvénysorozat további küldetése a régió népszerűsítése.
A digitalizáció nem csodafegyver
A megváltozott piaci körülmények, felhasználói szokások szektortól függetlenül nem hagynak választást a cégeknek. Az új generációs platformokon meg kell jelenni, a működést, kapcsolattartást a digitális fogyasztó igényeire kell szabni. Óriási hiba lenne azonban egyenlőségjelet tenni a digitalizáció, és a magasabb szintű ügyfélélmény (CX) közé. A CX számára jó alapokat teremthetnek a technológiai újítások, de a jó ötlet és az „emberi érintés” megkerülhetetlen marad.
Könyvajánló marketingeseknek
Sok kisvállalkozó – erőforrás hiányában – maga foglalkozik cége marketingfolyamataival is. Összeszedtünk néhány olvasnivalót azoknak, akik marketinggel foglalkoznak, vagy azzal szeretnének majd valamikor foglalkozni. Brandépítés, marketing automatizálás, design – többek között ezekről a témakörökről találhatunk hasznos és inspiráló részeket az alábbi könyvek oldalain.
Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át
Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.
Kiskereskedelem: mi lehet az idén a nyerő stratégia?
A várakozások szerint a fogyasztás fellendüléséből ismét az online kereskedelem, és meglepő módon a nagyobb kiskereskedelmi láncok profitálhatnak. A vesztesek között, a kisebb, helyhez kötött kereskedőkkel kell számolni – derült ki a zentrada online kereskedelmi platform előrejelzéséből.
Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás
A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.
Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
Verték egymást az emberek a Nutelláért
Szabályos Nutella-háború tört ki egy francia szupermarket-hálózat boltjaiban, miután negyedére szállították le a Franciaországban különösen népszerű mogyorós csokikrém árát. A vevők összeverekedtek, rendőrséget hívtak, azután korlátozni kellett, ki mennyi Nutellát vehet...
Hogyan adjunk el a fiataloknak?
Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.
Rászoktunk a webáruházakra
Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb. A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.
Egyre több fiatal lazít a termálban
A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból.
Lauda: visszavette, ami az övé volt
Niki Lauda, egykori osztrák autóversenyző majd vállalkozó visszavásárolta légitársaságát, a Nikit a csődbe ment Air Berlintől. Lauda a Condor légitársaságot működtető Thomas Cook céggel összefogva tette a legjobb ajánlatot.
A Facebook zéró hatása a hirdetésekre
Bár sokaknak az jött le, hogy az új hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.
A kisvállalkozások felének még honlapja sincs
A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közös rendezvényén. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.
Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát?
A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.
Leginkább a nők buknak a webáruházakra
Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban - a Mall.hu összeállítása szerint. Magyarországon a webáruházas vásárlás első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy társasjátékot találunk.
Facebook zéró: indul a harc a kommentekért
Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?