Digitális marketing mesterséges intelligencia segítségével

Kísérleti projektet indított az Intren marketingügynökség, amely során mesterséges intelligenciát használnak a turisztikai hirdetések hatékonyságának felmérésére és új reklámstratégia kidolgozására.

Az Intren az IBM által létrehozott mesterséges intelligenciát, Watsont vetette be a vizsgálatához. A rendszer azzal vált ismerté, hogy megnyerte az amerikai Jeopardy! televíziós vetélkedőt a két valaha volt legsikeresebb emberi játékossal szemben. Az eredetileg a játékra kifejlesztett szuperszámítógép 2013-ban önálló üzletággá vált, első kereskedelmi alkalmazása a rákgyógyítás területén történt. Szolgáltatásait ma az egészségügytől a divatiparon keresztül a telekommunikációig bezárólag egyre több területen használják.

Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet
A Facebook egyik kiemelt magyarországi partnereként az Intren nemrég bevezette a közösségi oldal vállalati verzióját, a Facebook Workplace-t. Az új rendszer tapasztalatairól beszélgettünk Gandera Balázzsal, az Intren ügyvezetőjével.
Az Intren kísérleti projektjének célja hirdetési kreatívok vizuális elemzése volt. Három általuk kezelt turisztikai márka több mint ezer kreatívját vizsgálták, amelyeket az elmúlt hónapokban a szállodaláncok social media kommunikációjában tettek közzé. A cél az volt, hogy megállapítsák, milyen összefüggés mutatható ki a kreatívok sikeressége és a rajtuk szereplő képi elemek között. A képek social media hirdetésekben elért eredményeit többek között az átkattintási arányok és az elköteleződést mutató „engagement rate” alapján rangsorolták. A vizsgálati faktorokat első körben az Intren szakértői határozták meg, majd később maga Watson is javasolt további faktorokat a saját elemzése alapján.

A kísérlet során Watson nem csak felismerte a képek tartalmát, de azokról tovább elemezhető szöveges leírást is készített. Az eredmények azt mutatták, hogy a TOP 20 százalékos legsikeresebb kreatív több szempontból is egyezést mutat. Ilyen például a kékes színvilág, amely pozitívan befolyásolja a turisztikai kreatívok sikerességét. De a domináns szín önmagában még nem elégséges. Nagyon fontos a kép „főszereplője”: a sikeres kreatívok 23%-án ember, 9%-án pedig természeti látkép látható, továbbá a sikeres kreatívok 38%-án látható épület; 13%-án „vallásos épület” és csak 8%-án hotel.

A hirdetések sikeressége természetesen nem csak egy-egy attribútumon múlik, a kreatívok elemzése csupán az első lépés. A jelenlegi kísérleti projekt után az Intren tovább dolgozik azon, hogy machine learning módszerekkel támogatva egyre hatékonyabb kreatívokat használjon a kampányaiban. A lehetőség abban rejlik, hogy ugyanezt az elemzést több százezer kreatívra is könnyen futtatni lehet, akár a legnagyobb, legsikeresebb márkák által közzétett képeket használva alapként.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo