A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt

Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira. Pedig milyen jó lenne, ha otthon is tudnék olyan élményt készíteni, mint a kávéházban. Ugye?

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nespresso élmény 1.0

Nagy szerencsére a Nespresso marketingosztályán is sokan ismerték ezt a problémát. Ezért létrehoztak egy olyan gépet, ami pontosan ugyanolyan ízű kávét készít, mint ami a kávéházakban kapható. Oké. Eddig minden rendben. Piacra is dobták. És semmi sem történt. Nem kezdték el tömegesen venni a vásárlók a kávét. Hiba csúszott valahol a rendszerbe. Hiába volt ugyanolyan ízű a kávé, az élmény mégsem volt ugyanaz. Továbbra is a kávéházakban keresték a vásárlók a kávé élményt.

Kép: Pexels

Mire jött rá a Nespresso a finom kávé élményével kapcsolatban?

Nem túl bonyolult rájönni a neuromarketing segítségével, hogy miért nem érezzük olyan finomnak az otthoni kávét, mint a kávéházban kaphatót.

Az üzletben egy olyan komplex érzékelési élményben van részünk, amit nem élünk át az otthoni közben. És mint kiderült, a legmeglepőbb az, hogy ez nem is a kávé ízén múlik.

Tehát a jó kávé és a hozzá kapcsolódó élmény, ne ma kávé ízén múlik. Persze egy pocsék kávét mindenhol pocséknak érzünk.  De csak attól, hogy a kávégépünk jó minőségű és finom bársonyos ízű kávét készít, még nem lesz ugyanolyan finom a kávé, mint egy kávéházban.

A Brut-hatás, avagy az orruknál fogva vezetni a vásárlókat
A tökéletes szenzoros üzleti modell

Tudom, elég furcsán hangzik, hogy szenzoros üzleti modell. Rögtön elmagyarázom mi ez, és miért bámulatosan hatékony.

Miután rájöttek a Nespresso kollégák, hogy nem a kávé ízét kell módosítani, nekiálltak, hogy bevigyék a kávéházak szenzoros élményét a kávéfogyasztók lakásába. A szenzoros élmény alatt azt értették, hogy a lehető legjobban hasonlítson az otthon elfogyasztott kávé érzékelési élménye a kávéházi kávé élményéhez. Minél többen érzékszervünk élje meg ugyanazt az élményt, hogy az agyunk ugyanazt az élményt közölje velünk.

Hogy ezt a rögzült vásárlói tapasztalatot megtörje, a Nespresso ( a kávéházi kávé sokkal jobb, mint az otthoni) 2 dolgot csinált.

Előkelő kávéházakat nyitott nagyvárosokban, hogy megteremtse a vásárlók elvárásainak megfelelő komplex érzékelési élményt.

Második lépésben pedig megmutatták a vásárlóiknak, hogy ők is képesek ugyanezt az élményt saját maguk, akár a saját hálószobájukba vagy konyhájukba megteremteni.

Ehhez úgy módosították a kávéfőzőrendszert (otthoni kávégépek), hogy azok sokkal több illataromát bocsássanak ki. Zseniális húzás volt (és elég érthetetlen módon a legtöbb vállalkozás figyelmen kívül hagy).

A Nespresso csak azért létrehozott egy kávéház láncot, csak azért, hogy átalakítsák a termékükhöz kapcsolódó érzékelési élményt (kávé illat és érzés). A kávéházaikban pontosan ügyeltek arra, hogy ugyanolyan érzékelési élményben legyen a vásárlóknak része, mint amit az otthoni kávégépeikkel képesek előállítani.

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, reklámpszichológus, üzleti tréner, író, immár több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.
Hogyan használd Te is a szenzoros élményt?

Kezd el tudatosan használni a termékedhez kapcsolódó ingereket! Ha megteheted hozz létre olyan üzleteket, ahol kipróbálhatják a termékeidet a vásárlóid, és alakítsd úgy, hogy nagyon hasonló élményben legyen részük, mint otthon. Ha nem tudsz vagy nem akarsz boltot nyitni, csinálj bemutatókat, rendezvényeket és vond be a vásárlóid lehető legtöbb érzékszervét amikor kipróbálja a termékedet. De vigyázz, csak olyat mutass, amit otthon is vagy nélküled is képes megcsinálni, hogy ugyanazt az élményt kapja, vagy nagy csalódás lesz a vége. Ezért pontosan tervezd meg az élményt amit kap a vásárló, és engedd meg, hogy pontosan ugyanazt vigye haza.

És hogy mennyire sikeres a Nespresso? Én azóta negyedannyit járok kávézóba….

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklosdaniel.hu

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo