Piac & marketing cikkek


"8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád"

"8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel rád" 

A Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzését keltő üzenetek a leghatékonyabbak, az igények azonban folyamatosan változnak.
Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért

Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért 

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.
Gasztroforradalom: a szalvéta színe sem mindegy

Gasztroforradalom: a szalvéta színe sem mindegy 

Mi kell egy sikeres éttermi dekorációhoz? Több összetevő, de az biztos, hogy a szín-választás meghatározó. Legalábbis így látja Linda Lundgren ételstylist, aki a Torkkal közösen összeállított gasztroszín kisokosával szeretne segíteni a vendéglátásban dolgozóknak, hogy még közelebb kerüljenek a tökéletes íz élményhez.
Neuromarketing: merjünk az agyukra menni

Neuromarketing: merjünk az agyukra menni 

Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.
Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt

Újabb kapu nyílik a régiós startupok előtt 

Az Enterprise Hungary 2018 februárjában elindítja a Startup Campus V4 Global Tour elnevezésű rendezvénysorozatot, melyen a V4-es országok innovatív vállalkozásai kapnak lehetőséget a bemutatkozásra, befektetők és nagyvállalati partnerek előtt. A 10 várost, illetve helyszínt felölelő rendezvénysorozat további küldetése a régió népszerűsítése.
A digitalizáció nem csodafegyver

A digitalizáció nem csodafegyver 

A megváltozott piaci körülmények, felhasználói szokások szektortól függetlenül nem hagynak választást a cégeknek. Az új generációs platformokon meg kell jelenni, a működést, kapcsolattartást a digitális fogyasztó igényeire kell szabni. Óriási hiba lenne azonban egyenlőségjelet tenni a digitalizáció, és a magasabb szintű ügyfélélmény (CX) közé. A CX számára jó alapokat teremthetnek a technológiai újítások, de a jó ötlet és az „emberi érintés” megkerülhetetlen marad.
Könyvajánló marketingeseknek

Könyvajánló marketingeseknek 

Sok kisvállalkozó – erőforrás hiányában – maga foglalkozik cége marketingfolyamataival is. Összeszedtünk néhány olvasnivalót azoknak, akik marketinggel foglalkoznak, vagy azzal szeretnének majd valamikor foglalkozni. Brandépítés, marketing automatizálás, design – többek között ezekről a témakörökről találhatunk hasznos és inspiráló részeket az alábbi könyvek oldalain.
Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át

Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át 

Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.
Kiskereskedelem: mi lehet az idén a nyerő stratégia?

Kiskereskedelem: mi lehet az idén a nyerő stratégia? 

A várakozások szerint a fogyasztás fellendüléséből ismét az online kereskedelem, és meglepő módon a nagyobb kiskereskedelmi láncok profitálhatnak. A vesztesek között, a kisebb, helyhez kötött kereskedőkkel kell számolni – derült ki a zentrada online kereskedelmi platform előrejelzéséből.
Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás

Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás 

A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés 

A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.

Verték egymást az emberek a Nutelláért 

Szabályos Nutella-háború tört ki egy francia szupermarket-hálózat boltjaiban, miután negyedére szállították le a Franciaországban különösen népszerű mogyorós csokikrém árát. A vevők összeverekedtek, rendőrséget hívtak, azután korlátozni kellett, ki mennyi Nutellát vehet...

Hogyan adjunk el a fiataloknak? 

Nagyon heterogén csoportról van szó, hiszen a 38 éves máshol tart az életben, mint a 25 éves és 18 éves. Az értékesítési vezetők sem feltétlenül értik őket, mert ők már idősebbek.

Rászoktunk a webáruházakra 

Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb.  A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is.

Egyre több fiatal lazít a termálban 

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. 

Lauda: visszavette, ami az övé volt 

Niki  Lauda, egykori osztrák autóversenyző majd vállalkozó visszavásárolta  légitársaságát, a Nikit a csődbe ment Air Berlintől. Lauda a Condor légitársaságot működtető Thomas Cook céggel összefogva tette a legjobb ajánlatot.

A Facebook zéró hatása a hirdetésekre 

Bár sokaknak az jött le, hogy az új hírfolyam algoritmus a céges Facebook oldalak ellen van, ez nem igaz. A változtatás célja az aktívabb Facebook használat, ami a közösségi hálózat kutatásai szerint azt jelenti, hogy többet beszélgetnek egymással a felhasználók. Éppen ezért azokat a bejegyzéseket fogják előresorolni, amik beszélgetéseket indítanak el. Ha egy oldal ezt jól csinálja, ha egy cég képes beszélgetéseket generálni, akkor még nyerhet is a változással.

A kisvállalkozások felének még honlapja sincs 

A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közös rendezvényén. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát? 

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

Leginkább a nők buknak a webáruházakra 

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban - a Mall.hu összeállítása szerint. Magyarországon  a webáruházas vásárlás első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán egy társasjátékot találunk.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért 

Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?

Harcolni kell a fogyasztók figyelméért 

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak.

A jó ügyfélélmény nem a multik privilégiuma 

A kiemelkedő ügyfélélmény nyújtása korántsem csak a nagyvállalati szektor privilégiuma, sőt éppen ez az a terület, ahol akár egy mikrovállalkozás is sikeresen fel tudja venni a versenyt a legnagyobbakkal. A Develor International Zrt. tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb az érdeklődés a kkv-szektor részéről téma iránt.

Nagyon húz az építőipar 

 „Tömeges cégalapítások, felfutó termelés. Már-már a 2000-es évek elejéhez hasonló hangulatot tükröznek az építőipar céginformációs mutatói” – mondja Pertics Richárd, az Opten céginformációs igazgatója.

A Nestlére is ráharap a Ferrero 

A nemzetközi édesipari vállalat, a Ferrero bejelentette: végleges megállapodás született arról, hogy egy 2,8 milliárd dollár értékű ügylet keretében megvásárolja a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeit. A Nestlé édesipari tevékenysége az Egyesült Államokban megközelítőleg 900 millió dolláros eladást jelentett 2016-ban.

Itt a Facebook marketing vége? 

Kevesebb elérés, kisebb aktivitás, csökkenő átkattintás, drágább hirdetések. Nagyjából így lehet összefoglalni a várható változások következményeit az oldalakra nézve.

Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel? 

A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.

Megállíthatatlan a lakásboom 

A fővárosban 350 ezer Ft/m2 alatt alig van eladó új építésű társasházi lakás, a legdrágább ingatlanokért pedig 2,5 millió forintot/négyzetméter kérnek. A budapesti új építésű lakások 82 százalékát 500 ezer és 1 millió Ft/m2 ársávban kínálják a beruházók.  Vidéken az átlagos négyzetméterár 387 ezer Ft.

A luxus márkák is ráfanyalodnak a netre 

A nagy óragyártók pár éve még húzták az orrukat, ha szóba került a kereskedés a világhálón. „Mi a butikjainkban páratlan vásárlói élményt nyújtunk vevőinknek – az interneten ez hiányzik”, hangoztatták. Napjainkban már Omega vagy IWC luxusórát éppúgy lehet rendelni Facebook-oldalon, mint Swatchot.

A halál völgyéből húzza ki a vállalkozást a jó inkubátor 

Saját inkubátorprogramot indít a K&H Bank hazai startup vállalkozásoknak. A pénzintézet a társadalmi felelősségvállalás keretében olyan segítséget nyújt az induló startupok számára, amely a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk.

Az internetszolgáltatással van a legtöbb bajunk 

2017 negyedik negyedévében javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és kissé erősödött a kereskedők iránti bizalom a korábbi negyedévekhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A mutatót kidolgozó CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó adatai szerint látványosan csökkent a ruházati termékekkel, illetve a telefonszolgáltatással szembeni kifogások aránya, az internetszolgáltatásra ugyanakkor a korábbinál többen jeleztek panaszt.

Felforgatják a bankszektort a fintech cégek? 

Január 13-án lép hatályba a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló EU-s irányelv, amelynek célja, hogy az innováció és a verseny ösztönzése érdekében megnyissa a banki piacot a fintech cégek előtt a legtöbb európai országban.

Végleg megszűntek a 40-es hívószámok 

Január 1-jétől már nem használható a hazai kékszámszolgáltatás a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete nyomán – emlékeztet a hatóság. A 40-es számokat használó cégeknek két évük volt áttérni más hívószámokra, és jellemzően a 80-as zöldszámok vagy vezetékes földrajzi számok mellett döntöttek. Az új elérhetőségekről az érintett cégek honlapján érdemes tájékozódni.

Mi a baja a kkv-knak a Facebookkal? 

Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban.

4+1 marketingjóslat 2018-ra 

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

Így kezeld a fogyasztódat! 

Hogyan lehet kényeztetni a vásárlókat, és mit tehetnek a márkák, hogy elkerüljék a szakítást? – erre kereste a választ egy globális tanulmány. Ugyanis ahogy a jó párkapcsolatnak, a márkák és fogyasztóik közötti kapcsolatnak is megvannak a maga szabályai.

Egyre drágább a Facebook 

Aki régebb óta hirdet a Facebookon, az a saját bőrén érezheti, hogy drágultak a költségek. Nem elég, hogy többet kell hirdetni, az árak is emelkedtek, nem véletlen, hogy a cégek elbizonytalanodnak a Facebookos jelenlét létjogosultságával kapcsolatban.

A kereslet élénkíti a bútorpiacot 

Világszerte gyorsuló ütemben nőtt a fakitermelés. A gazdasági növekedés, az új kelet-európai feldolgozókapacitások és a bioenergia iránti kereslet állnak a globális trend hátterében – az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) nemrég megjelent elemzése szerint.

Mi lenne, ha...? Erre érdemes figyelni minden befektetőnek 

Mire számíthatnak a befektetők 2018-ban? A várható, bár korántsem bizonyos gazdasági eseményekről készítettek összeállítást a K&H  szakemberei. Ezeknek a forgatókönyveknek a megvalósulása tehát kifejezetten meglepetésszerűen hatna a piacokra, fajsúlyuk miatt azonban mindenképpen érdemes a befektetőknek ezekről is tájékozódni.

Dukai Reginát is elővette a GVH 

Nem minősül független véleménynek vagy semleges tartalomnak a közösségi médiában megjelent olyan poszt, amelynek közzétételében a közzétevő gazdaságilag is érdekelt. A többi között ezt tartalmazza a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) témában kiadott állásfoglalása. 

Bővülő üzleti lehetőségek a Kárpát-medencében 

Több mint 5,2 milliárd forint értékű üzletet kötöttek magyar és környező országok vállalkozásai a Magyar Nemzeti Kereskedőház Közép-európai Irodahálózatának közvetítésével. Oláh Zsanett a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója szerint az elkövetkezendő időszakban még dinamikusabbá tehetők a magyar-magyar gazdasági kapcsolatok, a kormány Gazdaságfejlesztési Programjának köszönhetően.

A Facebook a legnépszerűbb munkaadó, és nem véletlenül 

Az online szavazósdi és a transzparencia egyéb módjainak köszönhetően az alkalmazottak átvették a hatalmat a cégek megítélése felett. A Glassdoor álláskereső honlap minden évben összesíti, hogy melyik márkáknál dolgoznak legszívesebben az amerikai munkavállalók. A Top 100-as lista élén idén a Facebook végzett.

Hírlevél-feliratkozás – kötelező-e a kétlépéses hozzájárulás a GDPR alapján? 

A kétlépéses hírlevél-feliratkozás indokául és előnyeként általában azt emelik ki az e-mail-marketing-szakemberek, hogy egyértelmű azonosítással segít elkerülni a spam-feliratkozókat, minimalizálja az adattisztítási munkát, növeli a feliratkozók elhivatottságát, és maximalizálja a konverziót. Hátránya viszont az, hogy kevesebb feliratkozót hoz. Tényleg szükséges-e azonban a GDPR alapján a dupla megerősítéses hírlevél-feliratkozás? Erről kérdeztük dr. Horváth Katalint, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda e-kereskedelemmel foglalkozó partner ügyvédjét.

Most indul be az ajándékcsere invázió 

Ajándékcsere invázióra készülnek a vállalkozások. Bár nem lenne kötelező, többségük - fogyasztóbarát szempontok miatt - cserél. Dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel. Volt, aki használtan akarta visszavinni a terméket.

Jó pap is holtig tanul, avagy 10 tanács vállalkozóknak 2018-ra 

A sikeres vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden részletre kiterjedő üzleti terv, de emellett érdemes több forrásból is tájékozódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program ezért összegyűjtött néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól, hiszen a gyakorlati és személyes tapasztalatok azok, amelyek igazán segítségükre lehetnek a fejlődő vállalkozásoknak.

A biztosítási piacon is nyomul az Amazon 

Jó ideje ijesztgetik a szakmát, mire számíthatnak, ha valamelyik tech-óriás rászánja magát, és betör a biztosítási piacra. Ha minden igaz, hamarosan már nem csak elméleti szinten kell megküzdeniük a problémával, a jelek szerint ugyanis a Google rövid életű kísérlete után az Amazon is tesz egy próbát. Az egykori könyvkereskedést álláshirdetései „buktatták le” – írta meg a Biztosítási Szemle az Insurance Age cikke alapján.

Kihallgatják a netet 

Márkánk sikeréhez muszáj ismernünk, kik és hogyan nyilatkoznak róla az interneten. De az egyszerű megfigyelés ma már kevés. A social listening ennél többet jelent, ez a közösségi média csatornáinak monitorozása és a kinyert adatok elemzése a márkánk, versenytársaink, termékünk és az üzleti környezetünk szempontjából.

Az újság nem kell, de csomagolóanyag igen 

A Nokia kudarca magával rántotta a finn gazdaságot, de itt az új fellendülés. Háttere: növelték a termelékenységet, fékezték a béreket. A módszerek sikeresek voltak, fellendült a kivitel, egyúttal a papíripar átállt: újságpapír helyett csomagolóanyagokat gyártanak, mivel az e-kereskedelem miatt ott megnőtt a kereslet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben

A beruházások növekedéséhez bízniuk kell a cégeknek a jövőben 

Új hitelprogramok várnak a kkv-kra.

Gazdaság

1 millió forint felett keresnek a fehérgallérosok

1 millió forint felett keresnek a fehérgallérosok  

A munkavállalók egyharmada aktívan keres új állást.

Infokom

Érkezik a nagy sebességű internet

Érkezik a nagy sebességű internet  

2030-ra az ország minden részében elérhetővé válik a gigabit-képes hálózat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo