Piac & marketing cikkek


Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek?

Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek? 

Mi kell a kiemelkedő mobilos élmény biztosításához? A Google új kutatása kimutatta, hogy ugyan a fogyasztók számára rendkívül fontos a mobilos weboldalak gyorsasága és használhatósága, a vállalkozásoknak nem sikerül teljesíteniük a fogyasztói elvárásokat. 316 európai kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi céget hasonlítottak össze, hogy megtudják, mely területeken maradnak el a várakozásoktól a fogyasztói élmények.
Új márkaépítő lehetőség Facebookon

Új márkaépítő lehetőség Facebookon 

Új eszközzel készíthetünk magunknak egyedi tartalmat Facebookon egyéni keretek formájában. Ha ügyesen csináljuk, és a hely arculatát adja vissza, megosztásokat generálhatunk vele, ami segíti a márkaépítést.
Honlapokra is igaz: a kevesebb több

Honlapokra is igaz: a kevesebb több 

Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.
Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon

Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon 

Kiemelt kormányzati szándék a kkv-k exportképességének növelése, de a cégek számára is fontos, hiszen egyértelmű, hogy a külpiaci megjelenés komoly lehetőségeket jelent a növekedésre. Egy sikeres magyar vállalkozás osztja meg tapasztalatait arról, hogy mi az, ami számít az exportpiacokon.
Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?

Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez? 

„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz. Ennek kedvéért pedig, hogy 2017-ben bőven legyen belőle, most érdemes stratégiai tervet kidolgozni cégünk online kommunikációjára.
Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak

Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak 

A kisvállalkozások hajlamosak azt hinni, hogy a márkaépítés a nagyok terepe, amivel ráérnek még foglalkozni. Valójában viszont az indulástól sokat segíthet, ha tudatosan foglalkoznak vele.
10 értékesítésgyilkos szokás

10 értékesítésgyilkos szokás 

Ha nem pörög az üzlet, hajlamosak vagyunk mindent okolni a vevőktől a gazdaság állapotán át az időjárásig. Pedig sokszor magunk vagyunk a saját legnagyobb ellenségünk. Jobb szembenézni vele, hogy le tudjunk számolni az értékesítés gyilkos szokásokkal.
Mi segít a marketingstratégiában? A márka

Mi segít a marketingstratégiában? A márka 

Korábban soha nem látott bőségben állnak a kisvállalkozások rendelkezésére is az eszközök önmaguk megmutatására. A bőségben könnyű elveszni. Szakértőnk szerint a legjobb iránytű, ha tudjuk, mi a célunk - azon túl, hogy sok terméket adjunk el.
A csábító akció a lelke mindennek

A csábító akció a lelke mindennek 

Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.
A versenyelőny annál van, aki az információt adja

A versenyelőny annál van, aki az információt adja 

Az internetes értékesítés egyik fő nehézsége, hogy kisebb kereskedőként elveszhetünk a nagy zajban. A komoly szakértői tartalom, saját blog lehet a módszer, ami segít láthatóvá és hitelessé válni.

Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz 

Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.

6 tipp a termékünk személyes bemutatásához 

Nem elég, ha a miénk a legjobb termék, azt úgy kell bemutatnunk a vevőnek, hogy ő is úgy érezze, érdekes lehet számára, amit kínálunk. Értékesítési szakértőnk prezentációs módszerei következnek.

Ekkor pörögnek legjobban a DM-levelek 

Az email marketing lehet hatékony módja az üzleti kommunikációnak, de megköveteli, hogy stratégiát alakítsunk ki és ne sajnáljuk az időt rá.

Így lehet versenyben maradni az online piacon 

Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!

5 szakértői tipp a sikeres Facebook Live-hoz 

A legnagyobb közösségi média oldal egyre népszerűbb funkciója az élő videoközvetítés („élőzés”), amit egyre több márka és oldal igyekszik használni. Nem véletlenül! De a vágyott eredményeket csak akkor érjük el vele, ha profin kezdünk neki. Szakértőnk segít, hogyan!

Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok 

A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.

Ajándék vagy áru? Az üzleti kommunikáció dilemmája 

„Te jó ég! Ha ilyen értékes nála az a tudás, amit ingyen ad – hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell?!” Ezt a hatást kell Önnek is elérnie a célközönségénél az online üzleti kommunikáció egyik alapelve, az „adok, hogy adj” szabálya alapján.

Ez a márkaépítés igazi alapja 

Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.

A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre 

További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.

A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz 

Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.

Linkgyűjtemények: 5 szempont a megfelelő kiválasztásához 

Sokszor hallani, hogy a linkgyűjtő oldalak kora lejárt, már nem érdemes ezekre építeni a keresőoptimalizálást. Szakértőnk szerint viszont nem mindegy, milyen oldalról van szó pontosan.

A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz 

Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.

A Facebook tényleg megkerülhetetlen 

Kétmilliárdot közelíti a felhasználók száma, 65 millió vállalat van jelen, közülük négymillióan hirdetnek is, így több mint 8 milliárd dollárt költöttek csak hirdetésekre. A legnagyobb közösségi oldal valóban megkerülhetetlen a magyar cégek számára is.

Így tervezzünk hatékony landing oldalt 

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!

Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen 

Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.

Jönnek a hirdetések a Messengerre is 

Újabb komoly hirdetési platformot nyit a vállalkozások számára a Facebook: jönnek a hirdetések a Messenger üzenetküldő alkalmazásra is.

5 jel, hogy itt az ideje az áremelésnek 

Az árak meghatározásával nem csak a vállalkozás indulásakor kell foglalkozni! A megfelelő ár kitalálása minden új terméknél új feladat, és a meglévő ártáblát is naprakészen kell tartani. Mutatunk öt jelet, ami arra utal, hogy itt az ideje az emelésnek!

Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska 

Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.

6+1 marketing trend 2017-re 

A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.

Már nem az ajánlás a csodafegyver 

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Ki és mit csinál a közösségi oldalakon? 

Még most, az év elején érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon, hogy megtervezhessük, melyikre optimalizáljuk online marketingünket a 2017-es évben.

A cégek fele nem bír kimászni a középkorból 

Úgy tűnik, mintha már minden az interneten zajlana a világban, valójában viszont egy friss felmérés szerint a hazai cégek csaknem felének még mindig nincs weboldala, és harmaduk szerint nincs is szükség erre. Az adatok azonban nem ezt sugallják: minél modernebb egy vállalat, annál jobbak a kilátásai.

Vigyázat! Pénzvadászok a Facebookon! 

Hackerek próbálják átvenni a hatalmat több hazai vállalkozás hirdetési fiókja felett a Facebookon. A módszer pimasz és egyszerű, de sajnos néhányan már bedőltek neki és kisebb-nagyobb összegeket veszítettek is. Közösségi média szakértőnk segít!

Így csináljunk olyan oldalt, ahol tényleg lehet értékesíteni 

Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.

Az üzleti célt mérjük, ne a kattintást! 

Az online térben minden mérhető, ezért valóságos adatmámorban égnek a cégek. Csak éppen az felejtődik el sokszor, hogy megtaláljuk, mi is az, amit valójában mérni kéne ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhassunk például a marketing büdzsét illetően.

Egymillió ajándék ért késve a fa alá 

Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késések arra késztetik a vásárlók egy részét, hogy korábbra hozzák online rendeléseiket, vagy egyáltalán ne vásároljanak az ünnepi időszakban az interneten – derül ki az eNET Internetkutató 2017. január elejei felméréséből.

A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában 

A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.

Ezért nem szidhatjuk a másik mosóport 

Könnyen megsérthetjük a konkurensek jó hírnevét, ha a mi termékünket összehasonlítjuk a versenytársaink árujával. Mire érdemes ügyelni az ilyen összehasonlító reklámoknál és mikor sértjük meg a jogot? Szakértő segítségével válaszolunk a legfontosabb kérdésekre.

Tömegeket lehet elérni a mobilos hirdetésekkel 

A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen – derült ki egy kutatásból.

A Facebook-videókba is rakhatunk reklámot 

Ismét olyan hirdetési formátumot vezet be a Facebook, amit sokan gyűlölni fognak: videókat megszakító reklámok érkeznek hamarosan. A videók közzétevői részesednek a hirdetési bevételekből, így várhatóan népszerű lesz a felhasználók körében.

Ezért fizet sokkal többet a vevő 

A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.

Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez 

A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel .Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.

Az utalvány a menő, az ajándék a múlté 

Ebben az időszakban felpörög az online értékesítés, a vásárlók csaknem fele elsősorban ajándékutalványt szeretne kapni, másodsorban utazást vagy valamilyen szórakozással kapcsolatos élményt, harmadsorban pedig tárgyi ajándékot.

Nekik biztos lesz állásuk jövőre 

A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.

Karácsonykor a férfiak az impulzusvásárlók 

A karácsony az év legszebb időszaka, ám azt, hogy az ünnepi asztalnál már minden tökéletes legyen, gondos készülődés előzi meg. Az ajándékozás is szerves része az ünnepnek, ezért fontos tudni, hogy mi jellemzi ma a karácsonyi vásárlást és bizony meglepő eredmények születtek.

Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt? 

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.

Erre kell nagyon figyelni a webshopoknál 

Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók online szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha. 

Egy jó termék még csak félsiker 

Csomagolástervezés a marketing egyik legritkábban említett eszköze, pedig lényegesen hozzájárult az új árucikkek piaci sikeréhez a legutóbbi két év során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az európai élelmiszer-kiskereskedelemben a legutóbbi időszakban megjelent 9 900 újdonság piaci teljesítményének elemzése alapján.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Cégblog

Csúnyán lemaradtak a magyar cégek, pedig ez fontos lett volna

Csúnyán lemaradtak a magyar cégek, pedig ez fontos lett volna 

A Jobsgarden kutatása szerint a cégek 62 százaléka tervez foglalkozni a mesterséges intelligenciával a közeljövőben.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo