Piac & marketing cikkek

Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek
Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.

15 bitcoinért zuglói lakás eladó!
Folytatódik a bitcoin (BTC)-őrület. Az árfolyamok az egekbe szöktek, és szakértők szerint ez a tendencia továbbra is megmarad. Nem tudni még, hogy mikor egalizálódik, hisz semmi sem tarthat örökké. Van, ahol már csak bitcoinnal fizethetünk.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Kínai piacra juthatnak magyar startupok
Három magyar startup vállalkozás is bemutatkozott a nemzetközi befektetők, illetve szakmai zsűri előtt egy kínai rendezvényen. Az Enterprise Hungary az Innotrade program, a CBC Hungary, a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő és a kínai Invest Shenzhen-nel együttműködésben rendezte meg a Startup Campus Shenzhen elnevezésű eseményt.

50 éve volt az első Black Friday őrület
Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.

A bloggereknek is jelölniük kell a fizetett tartalmat
Az internetes "véleményvezérek" és más, jelentős követői bázissal rendelkező magánszemélyek oldalain megjelenő hirdetéseknél egyértelműen jelölni kell a reklámozást a Gazdasági Versenyhivatal szerint.

Nem számít az ügyfelek véleménye?
Lesújtó eredmények születtek a Piac & Profit szakértőinek kutatásában: az éttermek 92 százaléka nem reagál a Google Térképen érkezett véleményekre, de a hoteleknél sem jobb a helyzet, itt 82 százalék hagyja figyelmen kívül az ügyfelek reakcióit.

Félperces üzenetekkel érhetők el a fiatalok
A 18–39 évesek mintegy kétharmadának tetszik a rugalmas vagyonbiztosítás, döntő többségüknek pedig a mobilapplikációval köthető lakásbiztosítás, az Y generációt azonban a társaságoknak nem könnyű megszólítaniuk.

Így változtathatja meg a linkek előnézetét Facebookon
Néhány hónapja vette el a Facebook annak a lehetőségét, hogy az oldalunkon megosztott linkekhez tartozó képeket, címeket és leírásokat szerkeszteni tudjuk. De amit a Facebook elvesz, azt (néha) visszaadja.

Facebook videó hirdetések – minden, amit tudni érdemes
2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.
Az intelligens fogkefe nyert Londonban
Negyedik alkalommal szervezték meg a Londonban élő magyar fiatalok számára a Startup Campus London vállalkozásösztönző programot. A képzés zárásaként, a startup ötlettel rendelkező fiatalok, szakmai zsűri előtt mutatták be innovatív projektjeiket .
Vásárlásgeneráló ügyfélélmény
Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.
A Twitter átáll a 280 karakterre
A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. Tette ezt azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget, vagyis azokat a tulajdonságokat, amitől a Twitter, Twitter. Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet.
Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész.
Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Zuckerberg: a közösség védelme fontosabb, mint a profit
“A közösségünk védelme fontosabb, mint a profitunk.” Ez nem valami naplementés képre írt bölcselet, hanem Mark Zuckerberg ismételte el többször, ráadásul tette mindezt a Facebook negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatón. Hagyományosan egy ilyen esemény a számokról szól. Felhasználók, bevételek, profit, és persze ebből is volt szép számmal.
Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.
Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan
A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak
Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.
Eljött az offline marketing reneszánsza
Trendforduló küszöbén a marketing. Újra a márkaépítés és a kivitelezők kora, az offline marketing eszközök reneszánsza jön. A csináld magad marketingnek leáldozott – jelentette ki Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Kisvállalati Marketing Expo-n tartott előadásában a múlt héten.
Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
Új hirdetés lehetőség: üzenet a Messengeren
A Facebook az utóbbi időben inkább csökkentette a hirdetés típusok számát, hiszen sok korábbi hirdetést olvasztott össze. Péládul az eseményeket, a rajongógyűjtést és a bejegyzés aktvitást tette be az aktivitások alá. Közben a platformok és a lehetőségek bővültek, megjelent például több hirdetésen belül a Messenger, mint elhelyezés és Messenger, mint célfelület - írja a Közösségi Kalandozások blog.
Ezért fontos a marketing és az ügyfélszolgálat összehangolása
Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és az ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot. Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a közösségi médiát használó marketingesek 75 százaléka tekinti az ügyfélszolgálatot a közösségi média elsődleges felhasználási módjának. Amíg azonban a marketingesek többsége elismeri, hogy az ügyfélszolgálat a társadalomban való megjelenés egyik fő funkciója, a válaszadóknak mindössze 26 százaléka említette az ügyfélszolgálati szempontokat a közösségimédia-stratégiák vezető elemeként. Az alábbi 8 ok mutatja, miért fontos a marketing és ügyfélszolgálat szoros összehangolása.
Nem magunknak fejlesztünk
A fiatal fejlesztőkből álló Bitrise szintén fejlesztőknek nyújt szolgáltatást. A magyar startup komoly sikereket ért el nemzetközi szinten, aminek egyik bizonyítéka, hogy olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint az Amazon vagy a HipChat.
Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen
Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.
Ennyien még nyáron sem utaztak
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult Budapestről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján
Az igazi márkaépítés értékközvetítésről szól
Brand nélkül csak egy árucikk vagyunk. A branding ma elsősorban emberekről, élményekről és történetekről szól. De legfőképp értékközvetítésről. Cégünk értékeit a vezető, a munkatársak, a termék és a szolgáltatás együtt adják és formálják. A Piac és Profit Brandépítés 2017 konferenciáján a szakemberek különböző nézőpontok alapján mutatták be, hogy mit is jelent manapság a márkaépítés.
Az influencer választja a márkát, nem fordítva
A SAKKOM Interaktív influencer marketing kutatássorozatában a megbízói oldal, majd a közösségi véleményvezérek, illetve a követők tapasztalatait vizsgálták. A közös nevező mindhárom szereplő esetében a hitelesség, a videósok kétharmada szerint ugyanakkor a hasznosság a legfontosabb.
Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal
A Netlife olyan óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy többlépcsős rejtvény volt látható. Több sem kellett az IT szakemberek kíváncsiságánál, és a fénykép máris vírusként terjedt az interneten, hogy ki tudja megoldani a feladványt? Érdekes módon a legelső megfejtő egy Egyesült Államokbeli fiatalember volt, aki a 9GAG-en találkozott a fejtörővel, és ezzel meghívást nyert a cég budapesti irodájába egy pókerpartira.
Kulcsszó-kisokos haladóknak
Sok SEO-val foglalkozó szakember és marketinges kezd egész ügyes lenni a kulcsszókutatást illetően. Egyre többen használnak különböző eszközöket és szoftvereket, ami nagyon jó hír. Az eszközrendszer fejlődésével ugyanis sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet dolgozni. De ehhez az is kell, hogy megfelelően tudjuk kezelni ezeket a tool-okat. Most egy ilyen workflow-ba akarok betekintést nyújtani. A kulcsszókutatásnak egy haladó, profi formáját fogom megmutatni, méghozzá a versenytárs és téma alapú kulcsszókutatást. Ez azért érdekes, mert ezt tényleg nagyon kevesen csinálják, pedig komoly lehetőségek rejlenek benne - írja Papp Gábor, SEO szakértő a The Pitch oldalán.
Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban
A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.
Úgy táncolunk, ahogy Mark Zuckerberg fütyül
A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando friss felméréséből.
Kevés pénzből is lehet jó a honlap
Akár éttermünk van, akár egyéni vállalkozóként keressük a megbízásokat, egy honlap segít abban, hogy megismerjék cégünket, megismerjenek minket. Az online jelenlét még mindig sok vállalkozónak idegen téma, vagy ami rosszabb, egy kötelező rossz, amennyiben nem látja meg az ezzel járó előnyöket. Ennek két eredménye szokott lenni: vagy nagyon sok pénzt fizetünk egy erre szakosodott cégnek, vagy nagyon kevés pénzből választunk egy összecsapott megoldást. Mondani se kell, hogy egyik sem jó. Ha programozni nem is tanulunk meg, már azzal, hogy a koncepciót magunk találjuk ki, sok pénzt spórolhatunk meg, és a végeredmény is nagyságrendekkel jobb lehet. De hogyan kezdjünk hozzá?
Gyanúsan olcsók a kínai e-bicajok
Az EU országaiban az évente eladott 20 millió kerékpárnak immár 10 százaléka elektromos. Egyre több közöttük az igen olcsó kínai - ami mögött az európai gyártók szerint csalás, eltiltandó állami támogatás van.
Jól futnak majd a kkv-k a régióban
2020-ig meg kívánja duplázni a közép- és kelet-európai KKV-któl, köztük a magyar vállalkozásoktól vásárolt termékek és szolgáltatások volumenét a General Electric (GE). A cég ezt a többi között kis- és középvállalati beszállítói bázisának növelésével kívánja elérni.
A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni
Az ügyfélszolgálat – és rajta keresztül az ügyfélélmény – ma fontosabb, mint valaha. Hiszen ha jó, bevételt hoz. Fejlesztését számos cég ezért prioritásként kezeli. Szervezeti és technológiai változtatásokat finanszíroz, de jó, ha a pénzbe nem kerülő megoldásokra és emellett az ügyfélszolgálatos kollégák elismerésére is odafigyel a vezetés.
A Nomád, a Játékos és az Üzletkötő
Három globális trend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén – az Oracle legfrissebb felmérése szerint. A kutatás több mint 15 ezer fogyasztó vásárlási szokásait vizsgálta a mobil fizetési megoldások, az áruvisszaküldés és az új technológiák elfogadása körében.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat
Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.
A Facebook és a Google nyer a durva adóemeléssel
A reklámhordozó papírra kivetett termékdíj 85 forintról 114 forintra emelkedik - derült ki egy friss törvénytervezetből. A kormány szerint csak adótechnikai kérdésről van szó. Azonban a tervezet egyértelműen fogalmaz - mondta a Piac & Profitnak Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.
Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged
A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.
Jól fut a borvidék az ingatlanpiacon
A szüreti időszak a hazai borvidékek ingatlanpiacára is ráirányítja a figyelmet. Sok az eladó hobbitelek és pince, és van vidék, ahol duplájára emelkedtek az árak az elmúlt években. A kereslet is élénkül irántuk, noha a szigorúbb szabályok miatt nehezebb építkezni ide, derül ki OTP Ingatlanpont országos körképéből.
Óránként elfogy egy rúd szalámi
A Pick szalámi, Unicum és a fűszerpaprika-őrlemények - ezeket viszik tonna szám a külföldiek a repülőtéri Heinemann üzletből. Persze az édességek is nagyon népszerűek, a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek. Az oroszok és a kínaiak a legszorgosabb vevők.
A kényelem hozhatja az utasokat
A következő 20 évben kisebb befogadó képességű, de gazdaságosabban működtethető utasszállítók, a regionális, és a városok közötti forgalom igényeit jobban kihasználó járatok jelentik a nyereséges légi közlekedés jövőjét – egyúttal a kellemesebb, nem zsúfolt repülőtereket. A jövőkép a Bombardiertől, a kanadai székhelyű, repülőgépeket, vonatokat és egyéb járműveket gyártó világcégtől származik.
Szelfibrand
Sosem ártott, ha valaki jókor volt jó helyen. Az offline jelenlét napjainkban kiegészült az online szerepléssel. Talán sosem állt ilyen széles eszköztár rendelkezésünkre a személyes márkánk építésére, mint most. De az élet valóban csak népszerűségi verseny? A mindenáron való tetszés hajszolása helyett nem inkább az értékek közvetítése a cél?