Kihallgatják a netet

Márkánk sikeréhez muszáj ismernünk, kik és hogyan nyilatkoznak róla az interneten. De az egyszerű megfigyelés ma már kevés. A social listening ennél többet jelent, ez a közösségi média csatornáinak monitorozása és a kinyert adatok elemzése a márkánk, versenytársaink, termékünk és az üzleti környezetünk szempontjából.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vida Eszterrel, a SentiOne magyarországi PR- és kommunikációs vezetőjével beszéltünk arról, mire jó, ha „lehallgatjuk” az internetet.

Mi az a social listening?

A szakmai definíció szerint webes szöveganalitika, tartalomalapú kutatás. De én jobban szeretem azt mondani, hogy a webhagyomány útján terjedő igazságokat keressük és kutatjuk.

Ezt hogyan kell elképzelni a gyakorlatban?

A teljes magyar internetet figyeljük, tehát nemcsak a közösségi oldalakat, hanem a honlapokat, blogokat, fórumokat is. Attól függően, hogy milyen ország piacát vizsgáljuk, változik a figyelendő oldalak prioritási sorrendje, hiszen van, ahol nem dívik a Facebook, máshol nagyon népszerű a Snapchat. Minden forrással van egyezményünk, ami alapján kiszedhetjük a felületről a szükséges adatokat. Az általunk használt technológia automatikusan kigyűjti a szükséges információkat, de kell mellé az ember is. Alapvetően kvantitatív kutatásokat végez a rendszer, a kinyert adatokat fókuszpontok mentén rendezi, annak függvényében, hogy nemi bontásra vagyunk-e kíváncsiak, vagy épp arra, hogy egy adott márkanév kapcsán pozitívan vagy negatívan reagálnak-e az emberek az interneten. A tanulságokat és trendeket azonban magunknak kell levonni a kinyert adatokból ahhoz, hogy aztán megfelelő módon nyúlhassunk vállalatunk stratégiájához, ha az eredmény ezt szükségessé teszi.

Facebook videó hirdetések
2017 a Facebook videó és úgy általánosságban is a videó marketing éve volt. A Facebook publikusan is a videós tartalmakat kezdte el jobban támogatni az organikus elérés tekintetében az összes többi formátummal szemben. A Facebook videó hirdetés 5 alapszabályát írta meg a 7 Digits blog.
Hogyan támogatja ez a brandépítést?

A névválasztás erre talán az egyik legjobb példa, hiszen nem mindegy, hogy a cégünknek szánt név milyen kontextusban bukkant fel eddig a neten. Ezt érdemes végigzongorázni, különben meglepetések érhetnek. A ripple nevű kriptovaluta története ezt jól mutatja, hiszen van egy „coffee ripple” nevű szoftver is, de a ripple egyébként hullámzást, fodrozódást is jelent, így az Instagram tele van ilyen hashtagekkel. Ez ugye nem szerencsés, mert egyrészt összezavarhatja az embert, másrészt nehezebb így megtalálni őket a weben. De ugyanilyen fontos, hogy felmérjük, milyen hatást váltanak ki a kampányaink és a közösségi médiában közzétett tartalmaink az emberekből vagy épp a médiából. Emellett az igények felmérése is elengedhetetlen a sikerhez, tehát egyfajta piackutatást végezhetünk pusztán azzal, hogy figyelmesen „hallgatjuk” az internetet. Volt olyan ügyfelünk – egy fapados légitársaság –, ahol az online közzétett tartalmak elemzése során kiderült, hogy az emberek melyik desztinációt hiányolják legjobban a Budapestről induló, közvetlenül elérhető úti célok közül. A kereslet feltérképezésével, kifejezetten a már létező igényeket targetálva tudjuk a terméket fejleszteni vagy stratégiánkat felépíteni.

Magándetektívek is alkalmazzák ezt a szolgáltatást. Elsőre elmosolyodik rajta az ember, de el tudom képzelni, hogy valós célcsoportról van szó.

Valóban viccesnek tűnik elsőre, de nagyon vonzza az embereket az, hogy saját magukra, de másokra is rá tudnak keresni, és mindent láthatnak, ami róluk vagy másról megjelent az elmúlt öt évben az interneten. Ez persze nem csak a személynevekre igaz. Volt egy kutatásunk, amelyben fiatalok viselkedésmintáit kutattuk a dizájner drogokkal kapcsolatban. Azt hinné az ember, hogy egy ilyen érzékeny témánál kevés eredményt találni, de meglepetésre tele volt ezzel kapcsolatos tartalommal a közösségi média, és így azt is nagyon jól fel lehetett vázolni, hogy miként változnak ezeknek a szereknek a nevei. Ezek mind olyan adatok, amik akár egy rendőrségi nyomozást is komolyan segíthetnek.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo