Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át

Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Sokan magukból indulnak ki és ugyanezt a viselkedésmódot feltételezik a vevőikről is, pedig a szokásaink az utóbbi pár évben gyökeres változásokon mentek át, így a tartalommarketing stratégia egyre nagyobb szerepet kap. Nézzük meg mi is történik: Hat-nyolc évvel ezelőtt az asztali gépekről érkezett látogatások hozták a vásárlások 100 százalékát. A változás akkor következett be, amikor egyre többen kezdtek mobil internetet használni, és a telefonok is okosak lettek. Először ez a trend a 30 év alatti célközönségnél volt először érezhető, de évről évre emelkedett a mobilos felhasználók aránya, jelenleg átlag 60-70 százalék körül mozog, de ez célcsoport és területfüggő, már most is van olyan terület, ahol a mobil kizárólagos lett. A klasszikus tölcsér formájú sales folyamat ma már egyre inkább egy ciklikus, körforgás szerű képet mutat, ami azt jelenti, hogy a vevő több impulzust, több információt igényel bizonyos esetekben. Minél bonyolultabb, minél személyesebb a termék, vagy a szolgáltatás, annál inkább így van ez. Két érdekes dolog történt: egyfelől megnőtt a vásárlási folyamat hossza, másfelől viszont drámaian lerövidült.

Kép:Pexels
Hol lett rövidebb a folyamat? Ott, ahol nem személyhez kötött, hanem helyzethez, vagy időhöz, gyorsasághoz. Ilyen tipikusan pl. az autómentés, duguláselhárítás, zárnyitás téma, mert éjjel lerobbant az országúton, vagy épp nem jut be a lakásába. Ilyen esetekben a tartalom már maga az adwords hirdetés, vagy az oldal keresőcímébe beírt azonnal hívható telefonszám. A látogatóból úgy lesz vevő, hogy sok esetben magát az oldalt nem is látta. Jöjjön bárki, csak gyorsan és olcsón…Itt egy eszköz vesz részt a vásárlásban, a mobil, mert az van éppen a kezében. A tartalomnak a helyzethez kell igazodnia, kulcsszerepet játszik a közérthető, egyértelmű, gyorsan  befogadható üzenet és kapcsolatfelvétel lehetősége. Hiba lenne ilyenkor félrebeszélni, vagy a problématudatát építgetni. A rövid folyamat kategóriájába tartozik még az impulzusvásárló, akit egy sürgető akciós ajánlattal, azonnal vevővé lehet tenni.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo