Ezzel szemben a legtöbb vásárlási folyamat összetett lett és megnőtt Az emberek elsősorban nem vásárolni akarnak, hanem információt és kapcsolatokat keresnek az interneten. Melyik a legjobb? Mit tud? Hogyan kell házilag? (majd úgyis rájön, ha nem éri meg) Az a márka, vagy szolgáltatás számíthat sikerre, aki olyan tartalmat ad, ami érdeklődésre számíthat a keresés különböző, de főként kezdeti szakaszaiban. Első fázis, a nézelődés: hogyan lehetne konyhát felújítani, adót megspórolni, vagy éppen a kert öntözését gépesíteni? Okozhat-e betegséget valami? Mennyit lehet spórolni a fűtésen egy év alatt valamivel? - Itt a problémák, kérdések sora van még, nem vesz. Tartalommarketingesként azt látom, hogy a jól megírt cikk, vagy ismertető anyag összeállításánál azokra a kérdésekre kell választ adni, amit a vevő még fel sem tett. Második fázis, a keresés: a már konkrét problémára keresik a választ Keres a mobilján, olvasgat, képeket néz mikozben munkába megy. Ezek a látogatók nem fognak vásárolni, a webanalitikában látható pl. egy blogcikkre jöttek és el is mennek. Az oktató, leíró blogcikk a tartalommarketing egyik fő eleme. (Jellemző címek lehetnek: Pl. Mi az a szaunaszeánsz… a kruppos roham tünetei… szájszag ellen házilag… olcsó szuvidolás receptek). Az emberek azt szeretik, amit ismernek. Ha megismerik a problémájukra választ adó, vagy érdekességet kínáló oldalt, akkor nagyobb az esély arra, hogy visszajönnek, vagyis elköteleződnek.