Piac & marketing cikkek


Színvonalas mérkőzések voltak a tordasi menedzser tornán

Színvonalas mérkőzések voltak a tordasi menedzser tornán 

A kilenc regionális tornából valamint a budapesti döntőből álló XIII. Manager Open, a 2017.évi Menedzser Teniszbajnokság Győr és Szeged utáni idei harmadik versenyének helyszíne a tordasi sportközpont kiváló pályái voltak.
Mit ad a dizájn?

Mit ad a dizájn? 

Sok kkv életében a dizájn a mai napig a prioritási lista vége felé áll, pedig ha jó, az komoly versenyelőnyt jelent. A megjelenés nemcsak a szépségről, átláthatóságról és a felhasználói élmény fokozásáról szól, hanem sokat elárul szervezetünk gondolkodásáról és versenyképességéről is.
Ár, márka és hangulat alapján döntenek a hazai fiatalok

Ár, márka és hangulat alapján döntenek a hazai fiatalok 

Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felmérése szerint. Az ország első, magyar WSET képzésre is jogosult egyetemeként a METU minden hallgatójának elérhetővé teszi a középszintű bor- és párlatismeret kurzust. Az intézmény a kezdeményezéssel összhangban 34 hazai borkülönlegességből választotta ki saját protokollborát.
Mit tegyünk, ha letörlik a Facebook oldalunkat?

Mit tegyünk, ha letörlik a Facebook oldalunkat? 

Tibi atya Facebook oldalát a jelek szerint törölték, legalábbis így hitték a követői, de arról kiderült, hogy csak egy mediahack volt. Az oldalt nem törölték, csak az adminok szüneteltették egy időre, hogy kiderüljön, hogy reagál a sajtó. De lehetett volna igaz is: így járt a közelmúltban a KDNP, korábban a Csonticar, Appleblog, és még sorolhatnánk kisebb-nagyobb oldalakat - írja Közösségi Kalandozások blog szerzője. 
Magyarországnál csak Bulgária, Csehország és Románia olcsóbb

Magyarországnál csak Bulgária, Csehország és Románia olcsóbb 

Nagyon nagy különbségek voltak az áruk és szolgáltatások árszintjében az Európai Unió különböző tagállamaiban tavaly: Dániában volt a legdrágább az élet, Bulgáriában pedig a legolcsóbb.
Tartalommarketing: honnan, mit és hogyan vehetünk át, hogy ne legyen jogsértő?

Tartalommarketing: honnan, mit és hogyan vehetünk át, hogy ne legyen jogsértő? 

Valamennyi vállalkozás életében az online tartalommarketing egyik fontos eleme a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom előállítása és online megjelentetése, amely hatékony eszköz a cég ismertségének növelésére. Sok esetben azonban időigényes feladat a megfelelő tartalom előállítása, ráadásul ötlet sincs mindig feltétlenül kéznél a megfelelő cikkek, blogbejegyzések elkészítéséhez. Magától értetődőnek tűnik ezt a kérdést úgy megoldani, hogy a cégek külföldi blogokból, honlapokról emelnek át cikkeket, bejegyzéseket, és azokat magyarra fordítva közzéteszik saját honlapjukon, blogukon. Másik kézenfekvő megoldásnak az tűnik, ha csak egy-egy mondatot, bekezdést emelnek át más cikkből, máshol megjelent kutatások eredményeit ismertetik. A tartalom színesebbé tételéhez vonzó lehetőséget jelent máshol közölt táblázatok, infografikák átvétele is. Az ilyen tartalomgenerálás azonban szerzői jogsértő is lehet, és súlyos jogkövetkezményeket vonhat maga után – mutatott rá dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői joggal foglalkozó partner ügyvédje.
Ne beszéljünk zöldségeket: az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a veteményeseket

Ne beszéljünk zöldségeket: az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a veteményeseket 

Az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a zöldségeket: ha a menzán olyan érdekes fantázianevet adnak nekik, mint "sistergő bab", "dinamit cékla" vagy "citrusmázas csavart sárgarépa", sokkal több fogy belőlük amerikai kutatók szerint.
Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában

Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában 

Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mit sem érnek az emberek nélkül, akik képesek értelmezni azokat, és a vásárlók számára érzelmekké, élménnyé alakítani a belőlük kiolvasott tudást.
Hogyan lett divat a felelős gondolkodás? Aki válaszol: a marketinges

Hogyan lett divat a felelős gondolkodás? Aki válaszol: a marketinges 

Elfogytak az ígéretek, és megnőttek a fogyasztással kapcsolatos félelmek, erős hívószó lett az újrahasznosítás, az energiatakarékosság, magunk és környezetünk védelme. A CSR pedig a reklámpiac slágertermékévé vált úgy, hogy közben értéket is teremt.
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!

Jó hír ebéd mellé: májusban rekordot döntött a beszerzésimenedzser-index 

Tudják, az öt fő indikátorból álló (új megrendelések, készletek állománya, termelés, szállító teljesítések, foglalkoztatási környezet) index a gazdaság egyik legfőbb jelzőértéke. Ha értéke 50 feletti szám, akkor az növekedést jelent az előző hónaphoz képest.

Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta! 

A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.

Csendes, pénznyelő kampányok helyett inkább szaxofonozzunk az MTV-n! 

A múlt héten tartott Marketing Szuperkonferencián Wolf Gábor marketingszakértő az úgynevezett legendás kampányok köré fűzte előadását, amelynek legfontosabb gondolatait foglaltuk össze. A szakértő szerint minden cégnek kell, hogy legyen évente egy nagy kampánya, amivel bekerülhet a sajtóba, és a közbeszéd tárgya lehet.

Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók 

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

A tapasztalat segít, hogy megszeressenek 

A Simpsons rajongók jó eséllyel látták a rajzfilmsorozatból készült egész estés művet. Egy kis felhajtás mindig kell, de a stúdió többet akart néhány, a Broadway-Seventh Ave Local metróvonal állomásain elhelyezett, jól sikerült plakátnál. Élménymarketing lett a javából.

Tudatalattira ható tippek személyes eladáshoz 

Van élet az online világon túl is! A személyes értékesítés szerepe még mindig nem elhanyagolható. Ha figyelünk néhány finomságra, nagyságrendekkel is hatékonyabbá tehető.

Bünteti a Facebook a rossz minőséget 

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak. Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk 

Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez 

A marketing minden üzleti modell kritikus részlete, a világ cégek ráadásul elképesztő összeget fordítanak marketingtevékenységekre. A Salesforce például bevételei több mint 50 százalékát a Twitter pedig 44 százalékát szánja erre. Ennél azonban jóval kevesebből is érhetünk el sikereket.

Kell nekünk a hála a Facebookon? 

Azt már a kezdő social media menedzserek is tudják, hogy a közösségi médiában elsősorban az érzelmekre kell hatni, ha aktivitást akarunk kiváltani. A Facebook nem véletlenül bővítette a like gombot azzal, hogy már nemcsak tetszésünket, hanem mérgünket, szomorúságunkat vagy épp megdöbbenésünket is kifejezhessük. Bárhol. Bármikor.

A Facebooknak már nem elég az online világ 

A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

A cégvezető kötelessége a personal branding 

Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát! 

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook 

Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.

Olcsó és egyszerű marketingtrükkel futott be a Tinder 

Nem kell hozzá sok pénz, csak egy busz, néhány partiarc, meg egy kis gerillamarketinges szellem. Akár máshol is hasznosítható az ötlet. A Tinder az egyik legfelkapottabb társkereső alkalmazás lett.

6+1 jótanács, amivel növelheti ügyfelei lojalitását 

A lojális ügyfelek hosszútávon biztosítják egy cég sikeres működését, miközben az elégedettségük nagy valószínűséggel újabb vásárlókat is hozhat. Ezzel szemben a mindennapi feladatok ellátása mellett az ügyvezetőknek sokszor csak kevés idejük jut arra, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak rájuk. Az Invitel összegyűjtött 6+1 jótanácsot, amelyeket megfogadva a kisvállalatok növelhetik ügyfeleik lojalitását.

Nagy a pörgés és a lehetőség is a street food piacon 

Itthon is berobbant a street food, szinte minden sarkon kaphatók "egykezes" ételek. Annak jártunk utána, hogy mi a robbanásszerű növekedés oka, ami még a Gundel érdeklődését is felkeltette.

Hogyan gondolkodik a Facebook? 

A Facebook akkor sikeres, ha segít az embereknek megtalálni a hatalmas információtengerben a számukra releváns eseményeket. Azt a néhány történetet minden nap, amik igazán fontosak az olvasóknak. Annyira, hogy amikor hazamennek, erről beszélnek a családjukkal és a barátaikkal. Éppen ezért a tartalomgyártóknak nem csak arra kell fókuszálni, hogy elkészítsék azokat, amik fontosak az olvasóknak, hanem arra is, hogy mindez érdekes, izgalmas legyen, olyan, ami megüti az ingerküszöböt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha megértjük, hogyan működik a hírfolyam - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Egy saját olvasó értékesebb ezer vásároltnál 

A levélszemét természetesen a spam mappába való, és talán már mindenki tudja, hogy a kéretlen reklám nem is törvényes. Leveleink azonban akkor is könnyedén célt téveszthetnek, ha azokat maga a címzett kérte. Egy kis odafigyeléssel növelhetjük a célba érkezés esélyét.

Íróasztalnál húzzák a fékkart 

Belső Péter úgy gondolja, amit az ember magáról sugall, azt a környezete előbb-utóbb el is fogadja. Ő a bankszakmában eltöltött 18 év után gondolta úgy, hogy inkább szabadúszó dizájnernek megy. Szívesen fogadja az építő kritikát, de más utat jár, mint a szakma. Első megrendelője a kislánya volt, akinek bicikli alkatrészekből csinált egy rózsaszín asztali lámpát. Azóta több mint három év telt el, és most áprilisban már egy székesfehérvári családi ház nappali-konyha-ebédlő hármas világítását fogja indusztriális vonalon megvalósítani.

Hallgatózással irányítható a fogyasztó 

Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.

Nem csak a méret számít, a forma is fontos 

Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.

5 tipp az ellenállhatatlanul kattintásvonzó címadáshoz 

Bármilyen gyorsan változik is a marketing, a jó címsor még mindig mindennél többet ér. A négy alapszabály mellett öt szakértői tippel segítünk, hogy ne menjen kárba mindaz, amit a cím után ír.

Felkészülés és teli zseb nélkül kár nekivágni Ausztriának 

Sok magyar vállalkozás számára vonzó célpont Ausztria, de a szakértők szerint az "ígéret földjére" is csak komoly felkészüléssel és vastag pénztárcával érdemes kimerészkedni.

Miért kéne még a sorban állást is megtervezni? 

Pár éve jelent meg a service design kifejezés, most viszont már szinte a csapból is folyik. De mire jó ez az egész? A téma szakértője, Csernátony Fanni, a Cellux Csoport tagja mesélt róla.

A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó 

A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.

Ezekre figyeljünk, ha menő webshopot akarunk 

A webes értékesítés még mindig az ígéret földje sokak számára. Az Ecommerce Expo mini előadásaiból szemezgetve végig megyünk azokon az alapkérdéseken, amiket el kell döntenünk, mielőtt belevágunk az online kereskedelembe.

Mire jó a hallgatózás a marketingben? 

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.

Így készítsünk hatékony bannert 

Az emberek nem szeretik a netes reklámokat, nincs ezen mit szépíteni. Valójában egy csomó eszköz létezik arra, hogy megszabaduljanak tőlük és teljesen letiltsák a megjelenésüket a böngészőjükben. Ez persze frusztráló hirdetőként, de a kesergés helyett inkább jobb és kreatívabb bannerekkel kell megcélozunk a fogyasztókat.

Milliókat érdekel a termékek a csomagolása 

Ki gondolná, hogy milliókat érdekel egy terméknek a csomagolása? Valójában százmilliós nézettséget is hozhatnak az úgynevezett unboxing videók, amelyek lényege, hogy termékeket csomagolnak ki. Megvizsgáltuk, milyen hatással van ez a csomagolóiparra.

Kiszolgáltatott célcsoportok 

A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.

4 figyelemre méltó közösségi média trend 

Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.

Így vásárol többet egyetlen vevő 

A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet. Lássuk, hogyan!

A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz 

Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.

Hatalmas sikerrel zárult az első Kárpát-medencei gazdasági konferencia és fórum 

Az idén első ízben, hagyományteremtő céllal megrendezett Kárpát-medencei gazdasági konferencián és fórumon mintegy hatszázan vettek részt. Több mint kétszáz határon túli kis- és középvállalat kiállítóként volt jelen a Magyar Nemzeti Kereskedőház rendezvényén. Ők legtöbben új partnereket, új piaci lehetőségeket kerestek a kétnapos rendezvényen.

A buyer persona meghódítása 

Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.

Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek? 

Mi kell a kiemelkedő mobilos élmény biztosításához? A Google új kutatása kimutatta, hogy ugyan a fogyasztók számára rendkívül fontos a mobilos weboldalak gyorsasága és használhatósága, a vállalkozásoknak nem sikerül teljesíteniük a fogyasztói elvárásokat. 316 európai kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi céget hasonlítottak össze, hogy megtudják, mely területeken maradnak el a várakozásoktól a fogyasztói élmények.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Csúnyán lemaradtak a magyar cégek, pedig ez fontos lett volna

Csúnyán lemaradtak a magyar cégek, pedig ez fontos lett volna 

A Jobsgarden kutatása szerint a cégek 62 százaléka tervez foglalkozni a mesterséges intelligenciával a közeljövőben.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Jó hír jött a lakáshitelt keresőknek: ez változott májustól

Jó hír jött a lakáshitelt keresőknek: ez változott májustól 

Májustól az MBH Banknál is tudnak akár 10 százalék önerővel lakáshitelt igényelni azok, akik megfelelnek a feltételeknek.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo