Piac & marketing cikkek
Ezért követ téged a hirdetés
Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Keresőmarketing-trendek: merre tart a Google különböző eszközökön?
A keresőmarketing folyamatosan változik. Ma már nagyon sok stratégia nem működik, ami néhány éve még sikereket hozott. Ez elsősorban a Google fejlődéséből következik. A Google pedig a mi igényeinket elégíti ki. Hogy változtak meg a keresési szokásaink az elmúlt 3 évben? Minorics Dávid online marketingszakértő segítségével elemezzük a legfrissebb trendeket.
Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot
Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.
De mi a fene az a pr?
Sok cégvezető a pr tevékenységet a sajtókapcsolatok menedzselésével azonosítja. Rosszabb esetben sajtóközlemények kiküldésével, esetleg ingyen marketinggel. Bár mindenki által elfogadott definíciót nem tudunk adni, szeretnénk eloszlatni néhány félreértést arról, hogy mit is jelent a pr. Bende Máté, a Pro/Business Consulting vezetője lesz a segítségünkre.
Szántó Péter: „Underdog vagyok”
Startupból sikeres vállalkozás: kevés példát látunk erre, különösen egy olyan turbulens piacon, mint az online marketing. Mi vezet arra egy fiatalembert, hogy ezen a területen érvényesüljön, merre tart a céges kommunikáció a digitális térben, és megmarad-e negyedik hatalmi ágnak a média? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Szántó Péterrel, a SpringTab alapítójával.
A két szép szemünkért nem fognak bennünk megbízni
Kevesen gondolnak bele, hogy reklámozni vagy pozicionálni nemcsak valaminek vagy valakinek a termékét vagy szolgáltatását lehet és kell, hanem magát a céget vagy vállalkozót is.
A fellendülés is lehet jó befektetés
Az ingatlanpiaci fellendülés az eladói oldal mellett a piachoz kapcsolódó vállalkozások számára is számtalan előnyt biztosít. Az általános vállalkozói kedv növekedésével párhuzamosan az ingatlanpiachoz kapcsolódó szolgáltatásokkal is egyre többen szeretnének foglalkozni.
„Sem megerősíteni, sem cáfolni...”
Hogyan ismerjük fel a krízisre utaló előjeleket? Mitől lesz hiteles egy vezető megszólalása a médiában? Miként hasznosítsuk a válsághelyzet tapasztalatait? Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó hiánypótló kötetében választ ad ezekre a kérdésekre!
Ezentúl tudni fogod, miért törölte a posztodat a Facebook
A Facebook frissített közösségi alapelvei mostantól tartalmazzák azokat a belső irányelveket is, melyek alapján a cég moderátorai eldöntik, milyen káros tartalmakat kell eltávolítani a közösségi oldalról.
Hogyan hódítsunk meg egy robotot?
Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.
A vásárlást segítsd, ne az eladást!
Egy átlagos B2B vevő 8-10 weboldal átböngészése alapján szokott dönteni, és nem mindig az ár alapján. A sokszor szidott árkérdést ugyanis megelőzi néhány olyan szempont, amire a legtöbb hazai weboldal nem fektet hangsúlyt.
Nonverbális kommunikáció: mondjam és mutassam?
Már kora kisgyermekkortól hatalmas erőforrásokat fektetünk a beszéd fejlesztésébe, holott a nonverbális kommunikációt sem lenne szabad elhanyagolnunk. A kommunikáció során ugyanis az információk többségét sokszor ezen az úton adják át a partnerek egymásnak, ezért az üzleti tárgyalásokon, de a mindennapjainkban is érdemes ügyelnünk erre.
A reklámipar korszakai
Ma már reklám nélkül nemigen lehet sikeres egyetlen vállalkozás sem, ez az iparág azonban sok cégvezető szemében még mindig kissé misztikus homályba burkolózik. Ha meg akarjuk érteni a reklámipar jelenlegi trendjeit és ajánlásait, érdemes egy gyors pillantást vetni, hogy milyen trendek uralkodtak az elmúlt 50–70 év marketingtörténetében.
Kiket sodorhat el a kiskereskedelmi apokalipszis?
Habár az e-kereskedelem fejlődése miatt több, régebben megingathatatlannak tartott ingatlanpiaci szektor is megtorpant, bizonyos kiskereskedelmi ingatlanszegmensek felívelőben vannak.
2018-as SEO-trendek: mire érdemes készülni és mire nem?
Mind fontosabb szerepet tölt be a keresőoptimalizálás, azaz a SEO a cégek marketingtevékenységében, azonban a keresők algoritmusainak változásaihoz állandóan alkalmazkodni kell. Szakértőnk, Papp Gábor segítségével megmutatjuk, mire lesz érdemes ügyelni 2018-ban.
Az autónkban sem menekülhetünk a reklámok elől
Az önvezető autókban is hirdethetnek majd a cégek, az autósok jó része ezt el is tudná fogadni – írja a Bitport. Azonban a technológia eddig nem is feltételezett személyiségi jogi problémákat vetve fel.
Ingyen wifi reklámért cserébe?
Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe – derül ki a PushAir legfrissebb kutatásából.
A Fidelity szerint nem lesz kétharmada a Fidesznek
Gyenge Fidesz-többségre számít, a kétharmadnak vagy a kormányváltásnak nem örülne a piac – írja közleményében a Fidelity nemzetközi befektetési alapkezelő.
Keresd az űrt: pénzt fogsz találni
Egy vállalkozás életében a pozícionálás marketing stratégiája az egyik döntő eleme a tudatos és pontos üzleti stratégiának, akár kicsi akár nagy a cég. A pozícionálás amilyen egyszerű, ha megérted ugyanolyan könnyű is elrontani – ahogyan azt sokan teszik. De kezdjük az alapoktól. Mi az a pozícionálás?
Nagy újdonság jön a LinkedInen
Az üzleti felhasználók számára új funkcióval bővül a LinkedIn eszköztára. A vállalatok ezentúl közvetlenül a LinkedInre feltöltött videós tartalmakat is megoszthatnak közönségükkel akár saját, organikus posztokban, akár fizetett Sponsored Content formájában.
Az ütős marketing öt alapelve
Hogyan lehet elmondani 5 mondatban, hogy mi a marketing célja, hogyan legyen ütős és eredményes, és közben költséghatékony a kampányod? Ismerd meg John Jantsch szigszalag-marketing modelljét.
Inaktív fiatalokat készítenek fel álláskeresésre és vállalkozásra
Több mint 400, főként vidéken élő fiatalnak tartanak üzleti, álláskeresést segítő képzést civil szervezetek a Coca Cola az #énjövőm nevű oktatási programja keretében.
Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben
Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.
Trump és az online marketing
Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.
Élelmiszerben nagyon megy a saját márka
Új lendületet kapott a saját márkás élelmiszerek térnyerése a globális kiskereskedelmi piacon. Az elmúlt évben a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák.
A kisboltokba is betörnek a „kockák”
Nehéz helyzetben a kereskedők: a nyereség csökken, az árverseny nagyobb, mint valaha, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak, impulzívabbak, mint valaha. Milyen trendekre számíthatunk a kiskereskedelemben 2018-ban?
A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.
Az okostelefonokat, a Nutellát és Majkát zabáltuk tavaly a neten
Facebook nemzet a magyar, több mint hétmillió honfitársunk oszt meg, posztol és kommentel a legnagyobb közösségi oldalon. A márkák és az influencerek számára ebből a háttérzajból kell kitűnni, a SentiOne most először Magyarországon megvizsgálta, hogy ez kinek, és hogyan sikerült.
Az agglomerációra koncentrálnak az ingatlanosok
A növekvő budapesti árak miatt egyre kelendőbbek az ingatlanok az agglomerációban, Budaörs az egyik legnépszerűbb település, tavaly itt közel 100 ezer forinttal haladták meg a négyzetméterárak a megyei átlagot.
Véleményvezér: neveljük, vagy vásároljuk?
Azt már nem kell hangsúlyoznunk, hogy az influencer kommunikációnak van létjogosultsága, hisz az elmúlt két évben minden erről szólt. Ránézésre egyszerű a képlet, a látszattal ellentétben azonban sok kérdésre kell választ találnunk, mire elkészülhet az első márkázott influencer tartalmunk.
A nagy tervek kis képernyőkön születnek
Marketing szempontból a legnagyobb változást az ügyfelek szinte folyamatos online jelenléte jelenti. De vajon megjósolható, kiszámítható-e egy felhasználó viselkedése? Hogyan használhatjuk, vagy alakíthatjuk a tartalmat a cégünk javára? A megfigyelések azt mutatták, hogy az emberek, ha keresnek valamit a neten, akkor úgy viselkednek, mint egy nyomkereső vadászkutya.
Az élelmiszer húzta az élbolyba a kiskereskedelmet
Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedévében,ami majdnem az európai átlag kétszerese. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
Konferenciák: kinek és miért érdemes?
Egymást érik a konferenciák, a legkülönbözőbb témakörökben. Vajon kinek és miért érdemes elmennie egy ilyen eseményre? Szántó Péter a SpringTab alapítója válaszol ezekre a kérdésekre.
Miért vásárolunk gondolkodás nélkül? A pszichológia megadja a választ
Mivel rengeteg információval kell nap, mint nap megküzdenünk, ezért az agyunk sok más állatéhoz hasonlóan forgatókönyveket dolgozott és dolgoz ki, melyek gyakran komplex cselekvéssorokat foglalnak magukban.
240 milliárdosra nőtt a torta, amiből mindenki akar egy szeletet
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es Reklámtorta mérete 240,98 milliárd Forint, amely az előző évhez képest (216,09 milliárd Ft) 11,52 százalékos – a tavalyihoz hasonló ütemű - növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.
Borkóstoló: a diplomaták között a tokaji a nyerő
A Tokaji borvidék viszi a prímet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2018-as borválogatásában, amely a külképviseletek és a diplomáciai rendezvények számára készült. Számos neves magyar borvidék nem szerepel a listán, helyet kapott viszont egy olyan erdélyi bor, amely egy Aradhoz közeli borvidéken készült.
Ráhajtanak: jön a luxus-Airbnb
Új szolgáltatást indít az Airbnb, amely a jövőben kiterjesztené tevékenységét a szállodaiparra és lehetőséget lát az erősödésre a luxusutazások terén. A cél, hogy egymilliárd vendégjészakát regisztráljanak évente 2028-ra.
Globális játékosok állnak az Olimpia mögött
Véghajrában 2018-as dél-koreai téli olimpiai és paralimpiai játékok. A Bisnode céginformációs szolgáltató segítségével esemény alkalmából összegyűjtöttünk néhány érdekességet az olimpiát szponzoráló cégekről.
Fókuszban a harmincasok
Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről.
Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában
Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.
Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét
Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.
A közösségi média nagyágyúi vonakodnak a fogyasztóvédelemtől
A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak is be kell tartaniuk az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat. Ennek érdekében a Facebook, a Twitter és a Google+ részben módosította szolgáltatási feltételeit.
A szépségipar nagyágyúja végzett az élen
Közzétette 2017-es zöld rangsorát a Newsweek és a Corporate Knights üzleti magazin. Az első helyen a L’Oréal végzett. Ezzel a világ 500 vállalata között a legjobban szereplő nemzetközi cég és a legjobban teljesítő, személyes felhasználásra szánt termékeket gyártó vállalat lett.
Tokajit kóstol Amerika
Elindult "Az aszú éve" kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd.
A legjobb sales stratégia kis- és középvállalkozásoknak
Ha nincs sales nincs bevétel. Lehet ennél rosszabb? Igen. Ha rossz a sales stratégiád. De mi az a sales stratégia? A kérdésre Földi Miklós Dániel reklám- és gazdaságpszichológus válaszol.
Egyre több területen ott vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom
A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?
Sokat dobna a turizmuson a repülőtéri vasút
A tavalyi sikerek után idén is kedvező évre számítanak az utazási irodák. 2017-ben átlagosan több mint 5 százalékkal növelték forgalmukat, egyharmaduk 10 százalék feletti bővülést ért el – hangzott el a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) szakmai rendezvényén.