Piac & marketing cikkek

Bonyhádi Gábor: nem a nagy durranások hozzák meg az áttörést
Elsőként hozták be a gerillamarketinget, alkalmazták a vírusvideókat és cloud alkalmazásokat a céges kommunikációban, az innovatív eszközök után Bonyhádi Gábor a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy bár fontos az innovatív szemlélet, nem a nagy durranások, hanem a folyamatos jó munka hozza meg az áttörést a céges kommunikációban.

Az Insta’ és a magyarok
Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.

Bukunk mindenre, amit a médiában látunk
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok, míg az egyéni, személyre szabott termékekre alig voltak kíváncsiak.

Ezek a legviccesebb hashtagek a Twitteren
Ha valami érdekesség történik a világon, az emberek a közösségi médiában azonnal be akarnak számolni róla. Nem véletlen, hogy lassan már minden tevékenységre, vagy érzésre találunk egy hashtaget, természetesen a humor az egyik legnépszerűbb téma!

Influencer-marketing sztárok nélkül? Itt a példa, hogy működik
A sikeres stratégia nem arról szól, hogy százezrekhez jussunk el, akiktől aztán semmilyen profitot nem remélhetünk, hanem arról, hogy képesek vagyunk egy influenceren keresztül a számunkra leginkább releváns célközönség elérésére.

Öt hiba, amitől a legjobb üzleti blog is bedöglik
Ha a keresőoptimalizálás a tét, akkor az üzleti blog rendszeres írása a legjobb stratégia. A hasznos tartalommal gyakran frissülő oldalakat imádja a Google, és nagyobb bizalommal keresik fel az érdeklődők is. De csakis akkor, ha a blog elkerüli azt az 5 hibát, amire a Langmár Kommunikáció cikke hívja fel a figyelmet!

Hogyan használjuk a YouTube-ot az online marketingben?
Az online marketing területén a mai időben a YouTube és a videó marketing egyre inkább megkerülhetetlenné válik. Bodrogi Bozán Andrással, a a Google Ground hivatalos YouTube szakértő trénerével beszélgettünk a videómegosztó portál nyújtotta lehetőségekről.

Ezek a legsikeresebb magyar webáruházak
A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került.

Magyarok a Facebook-on
Időről időre érdemes megnézni, mit jelent a magyar piac a Facebook platformjain keresztül. Lévai Richárd, Facebook-marketingszakértő, a Piac & Profit Online Akadémia oktatójának segítségével most egy gyors pillantást vetünk a legnagyobb közösségi oldalon aktív magyarokra.

Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
Így használd a metaforát a szövegírásban
Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora. Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz. Ott van a kedvenc dalszövegedben és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen). És ott van a salesszövegeidben is. Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.
Influencerek: az eredetiség a varázsszó
Az elmúlt években itthon is látványosan megnőtt az érdeklődés a tartalommarketing iránt. Természetesen nem mindegy hogyan építjük fel tartalommarketinggel kapcsolatos stratégiánkat sem. A digitális korban, amikor a tömegmédia hatékonysága már nem olyan, mint régen, a személyre szabott kommunikáció egyre fontosabb. Így kapott fontos szerepet a tartalom mellett az influencerek véleménye is. Erről kérdeztük Lucie Lavenu-t a ShopAlike nemzetközi csapatának online marketing specialistáját.
A cégtábla kihelyezésének szabályai – miért kötelező minden cég részére?
A cégeknek számos - széles körben ismert - szabálynak kell megfelelniük, így szinte mindenki tudja, hogy a cég székhelyén cégtáblát kell kihelyezni. De tekintsük át röviden, pontosan milyen szabályok is vonatkoznak rájuk? Melyek a cégtáblával kapcsolatos lényeges előírások? Az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás segítségével az alábbiakban szedtük össze a legfontosabb tudnivalókat.
Influencerek - a figyelemgazdaság győztesei
Andy Warhol óta tudjuk, mindenki híres lehet tizenöt percre. De ki marad az hosszabb távon? A kérdésre adandó válasz a legnagyobb kihívás a jelen „figyelemgazdaságában”.
Mobil, messenger, chatbot: itt a marketing jövője
A laptop inkább munkaeszköz, de mindenütt máshol a mobil van a kezünkben. Értelemszerűen a marketingnek is ezen az eszközön kell elérnie az ügyfelet, a vásárlót. Hogyan érvényesül e terepen a közösségi média, a tartalommarketing, a tartalommutáció, a videók, a bannerek? A Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján a marketingszakma neves szakemberei ismertették meglátásaikat és tanácsaikat.
A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak
Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.
Három tanács, hogyan fogja betartani a grafikusod a határidőket
Amikor már megrendeltük egy grafikustól a munkát, mit várhatunk el annak érdekében, hogy úgy érezzük, maximálisan kiszolgáltak minket és nyugodtak lehetünk, hogy tartani fogják a határidőket?
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer...
Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.
Magunk szabályozhatjuk, mennyit lógjunk a Facebookon
Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is az oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.
Manipuláció és/vagy befolyásolás?
A modern reklámokat sokszor vádolják azzal, hogy manipulálni próbálják a fogyasztókat. Természetesen minden márka megkísérli alakítani a vevők ízlését, és hatást gyakorolni a vásárlói szokásokra. De hol húzódik a határ a jó szándékú befolyásolás és a káros manipuláció között?
Bátorság nélkül nem leszel véleményvezér
Bloggerek, YouTuberek, vloggersztárok, véleményvezérek alakítják ízléseinket és hatnak a vásárlásainkra. Vavrek Balázs, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak karakán "megmondóembere" beszélt arról, hogyan válhat valaki véleményvezérré és mi jó származik ebből egy-egy márkának.
5 grafikai trend 2019-re: van élet a Helveticán túl?
Visszatekintve 2018 első félévére, már láthatjuk, hogy mik voltak a legmeghatározottabb irányzatok az első fél évben és mit jósolhatunk a 2019-es évre. Az év eleje nem hozott nagy meglepetéseket. Viszont annál mozgalmasabb év második felét és jövő évet várunk.
Nagy buli a dobozolás, a vevő magától odaszokik
Szerte a világon és immár Magyarországon is egyre terjed az üzleti modell, amelyben az e-kereskedő egyfajta előfizetés keretében rendszeres szállítást vállal. Ez lehet önálló, kifejezetten erre szakosodott webshop, vagy hagyományos webáruház egyik eleme.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól
A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Az elégedett ügyfél is elcsábítható
Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.
40 éves, lusta és világhírű: mi a titkod cicus?
Alig egy hónapja ünnepelte negyvenedik születésnapját a világtörténelem leghíresebb macskája, a narancsszínű kandúr, az amerikai származású Garfield. A cinikus humorú, lusta macska immáron négy évtizede sikert sikerre halmoz. De mi a titka?
A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt
Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira. Pedig milyen jó lenne, ha otthon is tudnék olyan élményt készíteni, mint a kávéházban. Ugye?
A jó arculat már fél siker
Milyen ügyes, kreatív grafikai és nyomdai megoldásokkal dobhatod fel a reklámanyagaidat és a marketinged? A Piac & Profit szakértőjének tippjeivel jobban beleláthatsz vevőid, ügyfeleid, vendégeid gondolataiba és garantáltan több érdeklődőt szerezz cégednek…
Az ingyenes vagy a gyors kiszállítás a fontosabb?
A szállítási költség az interneten mindig fontos szempont a vásárlói döntésnél, de ezzel együtt egyre nagyobb az elvárás az átvételi módok és átfutási idők kapcsán is.
Hogyan teszteljünk vásárlói élményt?
Webhsop, vagy bármilyen más digitális szolgáltatás indításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói élmény megtervezése. A Kosárérték.hu cikkében több tippet is ír arról, hogyan érdemes tesztelni egy webáruház fogyasztói élményét.
Csúcson az üzleti, mélyponton a fogyasztói várakozások
Júniusi történelmi csúcsa után júliusban még tovább emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI felmérése szerint ezen belül az üzleti várakozások minden korábbinál optimistábbak lettek, a fogyasztóiak viszont – bár továbbra is nagyon kedvezőek – idei mélypontjukra estek.
Kerületek, ahol nem érdemes ingatlanba fektetni
A legnépszerűbb kerületekről és felkapott környékekről mindenki beszél, de vajon tudjuk-e hol vannak azok a kerületek, ahol a legkevesebben keresik leendő otthonaikat? Miért nem népszerűek egyes környékek és vajon mi okozhatja ezt? A Duna House az ingatlankeresők által megjelölt adatok alapján elemezte a kevésbé népszerű lokációkat.
A webshop mellett jól jön a blog is
Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt.
Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk
Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Mi köze van a papírtáskának a linképítéshez?
Ahogy a 2000-es években ufóként néztek az online márkát építő cégekre, ma már majdnem ott tartunk, hogy az offline marketingre tekintenek ferde szemmel, ugyanis majdhogy feleslegesnek tartják. Szakértőnk szerint azonban nem szabad alábecsülnünk az offline hasznosságát.
Botok és kamu követők az influencer marketingben
A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.
Márkahűség: a személyre szabott programoké a jövő
Egyre nagyobb kihívást jelent a vásárlói lojalitás erősítése, a jövőt az adatalapú, személyre szabott hűségprogramok jelentik – mutat rá a 130 felsővezető megkérdezésével készült, nemzetközi EY Retail Loyalty kutatás.
Ráugrottak a cégek a foci VB-re
Ön is úgy érzi, hogy minden áron nagy képernyős televízión kell néznie a foci vb-t? Ráadásul úgy, hogy előtte eszébe sem jutott volna lecserélni régi készülékét? Ez nem véletlen, ugyanis az Oroszországban rendezendő viadal előtt az áruházláncok akciói és a bankok hitelhirdetései ezt sulykolják belénk.
A turisztikai marketing színe a kék, de a főszereplő az ember
A mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) a digitális marketing területén is olyan újításokat tesz lehetővé, amelyek korábban csak sci-fi történetekben voltak elképzelhetőek. Ezt a tudást hívta segítségül az Intren digitális marketingügynökség legújabb kísérleti projektjéhez, amelyben a turisztikai hirdetések hatékonyságát vizsgálta az IBM mesterséges intelligenciájának segítségével.
Hogyan lesz a címke a marketing kulcsa?
Gondoltál már valaha úgy a terméked címkéjére, mint egy marketingeszközre? Ha nem, akkor mindenképp kellene. A címkéd lehet az utolsó pont, amely meggyőzi a vásárlókat a terméked minőségéről és hitelességéről. Épp ezért kellő figyelmet kell kapnia a tervezésének és a kivitelezésének - hívták fel a figyelmet a Dekortár kft. szakértői.
Digitális marketing mesterséges intelligencia segítségével
Kísérleti projektet indított az Intren marketingügynökség, amely során mesterséges intelligenciát használnak a turisztikai hirdetések hatékonyságának felmérésére és új reklámstratégia kidolgozására.
Ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani
Már nemcsak a fogyasztók változó szükségleteinek és igényeinek kielégítése, hamem a „fogyasztói élmény” áll a középpontban, amikor termékek, szolgáltatások tervezéséről van szó, írja a Budapest Lab.
Nem tiltja be a mémeket az EU
Leszavazta az Európai Parlament az internetes tartalmakat szabályozó törvényjavaslatot. Mégsem kell automatikus szerzői jogi szűrésre kötelezni a szolgáltatókat.
Magyar influencercég is részt vett a VidConon
Az egyik legmeghatározóbb videofesztiválon, a VidConon vett részt a Post for Rent, egyedüli magyar cégként.
A vásárlók bőre alá kell bújni
Vásárlók helyett perszónák, termékek helyett csapatok, magányos farkas lét helyett pedig egy rendszer elemeként való létezés – ez a sikeres kereskedés alapja a jövőben. A Budapest LAB blogja ismeri a részleteket.