Az új csodafegyver: a képalapú keresés

Nem érdemes sok szót vesztegetni arra, mennyire hatja át az internetet, a tágan értelmezett médiát és úgy általában az életünket a vizualitás. Látjuk mindannyian. Ömlenek a fotók, videók, animációk mindenhonnan: a kép előre jön, a szöveg háttérbe szorul. A keresésben is.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vizuális keresés eddig körülbelül azt jelentette, amit a Google Képkeresőben láttunk. Vagyis beírtuk, hogy mit szeretnénk látni, a rendszer pedig olyan képeket mutatott, amik többé-kevésbé megfeleltek a kulcsszavaknak. Tehát a bemenet szöveges volt, a kimenet pedig vizuális. Ezután jöttek a képen látható objektumok megjelölésének különböző módszerei, ezt az e-kereskedelemben is alkalmazzák például Instagramon üzemelő boltok esetében. Itt már a be- és kimenet is kép, de a bemenet nem nyílt, hanem zárt. Ami most jön, az egy kicsit más – hívja fel a figyelmet a Kosárérték magazin.

A vásárló meglát valamit, amit szeretne megvenni. Nem feltétlen a boltban kirakott áruról van szó. Legyen ez bármi és bárhol. Persze rálelhet az interneten egy celebről készült vörös szőnyeges fotón, vagy lehet ez a szomszéd új, elképesztő robotfűnyírója, az utcán egy szemtelenül jólöltözött egyén cipője vagy egy Facebook-ismerősünk piros ruhája.

Ha a kép az interneten van, egyszerű a dolog, de ha offline, akkor sem sokkal nehezebb. Az ember előveszi az okostelefonját és készít róla egy fényképet, majd ezt feltölti az erre a célra létrehozott webes felületen, alkalmazáson keresztül. A program pedig gépi tanulás és mesterséges intelligencia használatával megkeresi az interneten azokat a megvásárolható termékeket, amelyek a leginkább hasonlítanak rá. Vagy a legjobb esetben pontosan azokat.

Keresőmotor, kulcsszavak nélkül

A vizuális, avagy képalapú keresés tehát olyan, mint egy kulcsszavak nélkül működő keresőmotor. Technológiai és szakmai oldalról ennek a megoldásnak az az óriási előnye, hogy nem kell többé összegyűjteni a legjobbnak vélt kulcsszavakat, hiszen a keresés sikeressége nem a leírások és meták pontosságán múlik. A motor a képi elemek összehasonlításával működik, így kizárólag maga a jó minőségű kép az, ami szükséges hozzá. Éppen ezért fogja a vizuális keresés beelőzni a szövegalapút.

Jobb eredmények, növekvő konverzió

A képek alapján történő keresés precízebb eredményeket adhat. A vásárló számára szükségtelenné válik átnézni a katalógust, csak betölti a képet, a webáruház pedig megmutatja neki a pontosan olyan vagy hasonló ajánlatait. Természetesen ezek között is különbséget lehet tenni relevancia, népszerűség és más faktorok használatával. A lényeg nem ez, hanem a felhasználói élmény (UX), amit az a könnyebbség nyújt, hogy nem kell hosszan böngésznie a szájton, ha konkrétan keres valamit. Bolttulajdonosi oldalról pedig nagy előny a duplikált termékek egyszerű megkeresése és eltávolítása is.

Keresőmarketing-trendek: merre tart a Google különböző eszközökön?
A keresőmarketing folyamatosan változik. Ma már nagyon sok stratégia nem működik, ami néhány éve még sikereket hozott. Ez elsősorban a Google fejlődéséből következik. A Google pedig a mi igényeinket elégíti ki. Hogy változtak meg a keresési szokásaink az elmúlt 3 évben?
A hagyományos keresésnek tulajdonosi oldalról megvan az a hátránya, hogy a különböző szempontok szerinti szűkítések túl jól működnek, vagyis az érdeklődő csak a katalógusnak körülbelül 30 százalékát tudja átnézni, miközben keres valamit. A vizuális keresésnél ez nem fordul elő, hiszen a rendszer minden hasonló terméket ki fog listázni a vevőnek, nemcsak ugyanazt a három ruhát nyolc különféle színben.
A vevő számára a képalapú keresés gyorsítja az ügymenetet, kiküszöböli a kategóriák közötti hosszas böngészés szükségességét, így megkönnyíti a vásárlási döntést. A gyorsaság miatt a vevők nagyobb hajlandóságot mutatnak a visszatérésre is.
A webshop számára pedig lehetővé teszi, hogy a feltöltött képen szereplő termékhez hasonló, de különféle árfekvésű találatokat is megmutasson, így terelve a vevőt a drágább áruk felé. Könnyen lehetővé válik az upsell árukapcsolás is, hiszen ha például a vásárló egy inget keres, mutathatunk neki modelleket, akik azt az inget farmerral, chinoval, szoknyával vagy öltönnyel viselik. Ráadásul a látogatót nem akasztják meg a készlethiányok, hiszen azokat egyszerűen ki lehet hagyni a találatok közül.

A vizuális keresés az Y és Z generáció esetében csodafegyver lehet, hiszen remekül használható mobilon és chatbotokkal összekötve, így a vásárlói élmény nagyon hasonló lesz ahhoz, mintha üzletben vásárolna a vevő. De természetéből fakadóan adja magát a közösségimédia-használathoz integrálás is, ami ma már ezen korcsoportok vásárlói döntéseinek kétharmadát befolyásolja jelentősen.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo