Egy reklám tervezésekor a dizájn, funkciók, és biztonság mellett nagyon fontos cél, hogy "jól lássák az információkat". Mit jelent a jól látni? Egyszerűen azt, hogy észrevegyék az üzenetünket, megjegyezzék a cégünk nevét. Azaz maradandó élményt okozzunk a vásárlóban. És itt mindkettő fontos maradandó és élmény. Agyunk nem egyenletes módon dolgozza fel a képi információkat, hanem szakaszosan, bizonyos területeket kiemelve bizonyosakat pedig kevésbé alaposan.
Az amerikai arckifejezések szakértőjének tartott Dan Hill szerint, ha például létezik egy hely, amit ő egyszerűen csak "halálsaroknak" nevez, ami a felületek jobb alsó sarkában van. Ami amiatt is különösen érdekes, hogy a legtöbb nyomtatott hirdetés direkt marketing küldeménynél is előszeretettel használnak a logó elhelyezésére. Egy nemrég végzett kutatás alapján a jobb alsó sarok az a hely, ahova az emberek a legkevésbé figyelnek, sokszor el sem jutnak oda, hogy megnézzék az oldalunk jobb alsó területét. Hill kutatásai alapján mégis sokszor kerül a logó vagy más egyéb fontos információ a jobb alsó sarokba.
Hol a legoptimálisabb elhelyezni a logót?
A szemmozgás nyomonkövetésével kapcsolatosan végzett legújabb kutatások alapján a logó vagy márkajel elhelyezésének legoptimálisabb helye az oldal alsó- középső része
Miért?
Elsőre furcsának tűnhet, (mert a másik bennünk élő gyakorlat, a logó bal felső sarokba történő elhelyezése.) de az eredmények alapján könnyen belátható, hogy miért ez a legjobb hely. Hill és a kutatások alapján mire a látogató vagy vevő odaér erre a területre (alsó-középső rész) már rendszerint túl van a reklám bevezető szakaszán, és lehetősége van, hogy összekapcsolja a jelzett márkát vagy brand-et a leírt probléma megoldásával vagy egyszerűen az adott vásárlói igény kielégítésével.
- Nézd át a reklámfelületeidet, és a weboldaladat, hogy milyen információkat helyeztetek el a jobb alsó sarokba.
- Rendezd át az oldaladat úgy, hogy, a probléma vagy vásárlói igény leírása előzze meg a márkád vagy logód, brand-et szimbólumát.
- Fogd meg a logód/márkád és a bevezető szakasz után helyezd el, lehetőleg az alsó középső szakaszon, középen, jól láthatóan.
Szerző:
Földi Miklós Dániel
Reklámpszichológus,