Reklámpszichológia cikkek


Ha bonyolult, akkor jobban is emlékszünk rá?

Ha bonyolult, akkor jobban is emlékszünk rá? 

Régi kérdés, hogy milyen betűtípust használjunk, ha azt szeretnénk, hogy megjegyezzék az üzenetünket. A legtöbben azt gondolják, hogy a legjobb a legegyszerűbb, de mint kiderült, ez nem mindig igaz. A könnyen olvasható betűtípusok cselekvésre késztetnek, a nehezebben olvashatók viszont nagyobb figyelmet kapnak, és jobban megjegyezzük őket – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Az influencerek archetípusai

Az influencerek archetípusai 

Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére. Vajon mitől olyan fontosak az influencerek, miért tudnak ennyire befolyásolni? A válasz a közösség média terjedésében és szociálpszichológia okokban és a négy archetípusban keresendő.
Hatékony reklámhoz nem elég az öncélú hangoskodás

Hatékony reklámhoz nem elég az öncélú hangoskodás 

Csak a pénzügyi cél kitűzése vagy a túl hangsúlyos imázselemek mind jelentősen ronthatják a reklámunk hatékonyságát – már ha egyáltalán tudjuk, mit értünk hatékonyság alatt. A csak konverziók alapján mért hatékonyságnak üzen hadat Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.
A férfiak tényleg disznók, avagy a lenge öltözék neuromarketingje

A férfiak tényleg disznók, avagy a lenge öltözék neuromarketingje 

A hiányos öltözékű nők képét évszázadok, sőt évezredek óta használják a termékek eladásában. Egy vonzó embertársunk mosolygó képe több százalékpontot is javíthat egy-egy termék, akár még egy hitel értékesítési mutatóin. Vajon ha többet is mutatunk, az többet ér? Földi Miklós Dániel reklámpszichológus erre a kérdésre kereste a választ.
Ma már a figyelem az igazi hiánycikk, de megszerezhető

Ma már a figyelem az igazi hiánycikk, de megszerezhető 

A legviccesebb reklám is értelmetlenné válik, ha nem kelt figyelmet. Mert a jó reklám - legyen szó online vagy offline reklámról - célja, hogy felkeltése a figyelmet. Figyelem nélkül nincs kapcsolat a befogadóval, azaz a fogyasztóddal.
Márkaépítés idegi alapon

Márkaépítés idegi alapon 

A tapasztalatok képesek átprogramozni az agyunkat, ezt a fiziológiai jelenséget pedig a tudatos márkaépítésben is felhasználhatjuk. De vigyázzunk, mert akár éppen a célunkkal ellentétes hatást is kiválthatjuk – figyelmeztet Földi Miklós reklámpszichológus.
Neked milyen szagú a marketinged?

Neked milyen szagú a marketinged? 

Az illatok erős érzelmeket, komplex emléket váltanak ki belőlünk, a vállalkozások túlnyomó többsége mégsem használja őket tudatosan. Pedig ezzel egy nagy erejű marketingeszközről mondanak le – állítja Földi Miklós Dániel reklámpszichológus.
Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben

Gusztustalankodás a hipermarketben, avagy undor a marketingben 

Egy friss neuromarketing kutatás szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árukat teszel egymás mellé. Egy kevésbé vonzó termék könnyen ronthatja egy vonzó termék megítélését, ha túl közel kerülnek a polcon egymáshoz. A tudatalatti undort kiváltó termékek ronthatják a fogyasztó más termékről kialakított véleményét.
Marketingkísérlet, avagy a joghurt neurológiája

Marketingkísérlet, avagy a joghurt neurológiája 

Van aki, szereti, van, aki hozzá sem nyúl. Ráadásul tele van „élőflórával”, ami önmagában nem túl bizalomgerjesztő. Ez bizony a joghurt, amiről egy nemrég végzett neuromarketing kísérlet igen érdekes dolgokat fedezett fel.
Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot

Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot 

Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve persze, ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének – figyelmeztet Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.

Akarom és kellene 

Mindennyiunkban két hang van: az akarom és a kellene. Az akarom azonnal akar vásárolni, a kellene számára a hosszút távú előnyök a fontosak. A vállalkozásoknak fontos tudniuk, hogy termékük vagy szolgáltatásuk melyik kategóriába tartozik.

Lepd meg az agyat, és nyerj egy kis figyelmet 

Egy váratlan cselekedettel vagy akcióval fokozottabb figyelmet szerezhetsz a vásárlóid és ügyfeleid agyában, ami növeli az esélyét, hogy felfigyeljenek és megjegyezzék az üzenetedet. Földi Miklós Dániel reklámpszichológiai szakértőnk adunk néhány tippet, hogyan érhetjük ezt el.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Jön a horror a benzinkutakon? Beavatkozásról beszél a kormány

Jön a horror a benzinkutakon? Beavatkozásról beszél a kormány 

Vészjóslóan csengő, az üzemanyagárak lehetséges emelkedését magyarázó közleményt adott ki az illetékes minisztérium.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo