Lepd meg az agyat, és nyerj egy kis figyelmet

Egy váratlan cselekedettel vagy akcióval fokozottabb figyelmet szerezhetsz a vásárlóid és ügyfeleid agyában, ami növeli az esélyét, hogy felfigyeljenek és megjegyezzék az üzenetedet. Földi Miklós Dániel reklámpszichológiai szakértőnk adunk néhány tippet, hogyan érhetjük ezt el.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az agykutatások révén a reklámpszichológusok is egyre közelebb kerülnek, hogy megértsék, mi történik az agyban, egy váratlan meglepetés hatására. Kutatások alapján az agy egy speciális kis képződménye a hippocampus (bent az agy mélyén) felelős azért, hogy előrevetítse a történéseket. Egyetlen ingerre előhív egy teljes eseménysort. Ez történik akkor, mikor valamit megszokunk vagy elvárunk. A kiváltó inger - pl az első kép vagy szó - után agyunk már előrevetíti a következő történéseket, nem pedig észleli azokat.

A Brut-hatás, avagy az orruknál fogva vezetni a vásárlókat
Egy figyelmi kutatás során a résztvevőknek képek sorozatát mutattak meghatározott sorrendben egymás után többször. Amikor az egyik sorozatnál megváltoztatták a képek sorrendjét, hirtelen megnőtt a hippocampus aktivitása. Miért? Mert a résztvevők agya megjósolta, hogy mi következik, és amikor változást történt azonnal aktiválódott, kiváltva a fokozott figyelmi állapotot.

Mi a tanulság?

Ha egy ismerős helyzetet vagy képet mutatsz a befogadó agya automatikusan előrejelzi, hogy várhatóan mi fog történni a következő pillanatban. De ha te, mint profi reklámszakember megtöröd ezt a sablont valami váratlannal - pl egy váratlan képet, sablont, vagy szöveget illesztesz a folyamatba, akkor sokkal erőteljesebben megfogod ragadni a közönséged figyelmét.

Ahol már találkozhattunk ezzel

A szövegírók már régóta használják ezt a tudást. Például miközben én ezt írom, az agyad már megpróbálja kitalálni, hogy mit fogok m….

Kép:Pixabay

…..egfontolni. Ugye azt hitted, hogy azt akarom mondani, hogy "mondani"?

Agyunk valójában számos lehetsége szót - és hozzájuk tartozó jelentést - számításba vesz, mielőtt meghalljuk a szóban fo…

Kép:sxc

…glalt jelentést közvetítő utolsó hangot.

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.
Ismerős szófordulatok a meglepetés erejével

A reklámszövegírók például úgy használják ezt a technikát, hogy időnként egy ismerős kifejezést egy váratlan szóval helyettesítenek. Például "ki korán kel, kedvezményt lel". Az ismerős kifejezéshez képest váratlan szó felketi az olvasó figyelmét.

Mit tegyél:

  • Használj ismert szófordulatokat, és cserélj ki bennünk egy-egy a kampányodnak vagy üzenetednek megfelelő szót!
  • Személyes vagy audiocsatornán közvetített szóbeli előadásnál használj hasonló kezdetű, de eltérő jelentésű" beugrató" szót, mivel agyunk "szókiválogató" módszere megerősíti az elvárást, és könnyebben beépül az üzeneted!
  • Biztosíts az "előrejelzéstől" eltérő információt, hogy biztosan felfigyeljenek rád!
És ígérd meg nekem, hogy kipróbálod ezt a kreatív módszert, hiszen mindketten tudjuk, hogy a tettek beszélnek, nem a sz…

…k, szóval hajrá, használd!

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklámpszichológus,

Reklámpszichológia.hu

Neuromarketing: merjünk az agyukra menni
Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo