Piac & marketing cikkek
Marketingkísérlet, avagy a joghurt neurológiája
Van aki, szereti, van, aki hozzá sem nyúl. Ráadásul tele van „élőflórával”, ami önmagában nem túl bizalomgerjesztő. Ez bizony a joghurt, amiről egy nemrég végzett neuromarketing kísérlet igen érdekes dolgokat fedezett fel.
A marketing fenegyerekei sem vetik meg az előadói képzést
Mit keresnek a Kreatív Kontroll profi előadói egy előadói képzésen? Zoli okosórát vásárolna, de Magyarországon ez sem egyszerű. Folytatódik a Kreatív Kontroll valóságshow-ja a Piac & Profiton.
Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre?
Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.
A nagy ötös, avagy személyiségjegyek az üzleti kommunikációban
Hogyan lehetne mindenki számára egyszerre érdekes és vonzó az Ön cége által folytatott üzleti kommunikáció? Lehet, hogy sehogy, de éppen ez lehet a titka a sikernek. Kinek kell, és miként lehet tetszeni valójában, hogy a folyamat vége eladás legyen? A Langmár Kommunikáció szakértőinek segítségével ennek a nyomába eredtünk.
Fontos tanácsok a tökéletes céges ajándékozáshoz
Nem elég azt tudnunk, hogy kinek szeretnénk valamilyen ajándékkal kedveskedni az év végi ünnepek alkalmából az üzleti partnerek és ügyfelek közül. Gondosan kell eljárnunk az ajándék kiválasztásánál, a csomagolásnál és az ajándék átadásánál. Szakértőnk segít!
Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot
Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve persze, ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének – figyelmeztet Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.
Itt van tíz új Facebook hirdetési funkció, amit jó, ha megismersz
A Facebook hirdetési rendszerében annyi újdonság van, hogy nehéz őket követni. Lévai Richárd cikkében összegyűjtötte az utóbbi idők fontosabb, illetve érdekesebb változásait, amik jól jöhetnek akár az év végi kampányaidon dolgozol, akár a jövő évedet készíted elő.
Álmodnak-e a mesterséges intelligenciák Jézussal?
Egy robotporszívó kapcsán merül fel a kérdés a No Kontroll alkotóiban. Folytatódik a Kreatív Kontroll valóságshow-ja a Piac & Profiton.
Ők a Marketing Diamond Awards 2018-as nyertesei
A Marketing Store Kft. lett „Az Év Ügynöksége 2018-ban”, a Billingo pedig „Az Év Marketingaktív Vállalkozása 2018” címet nyerte el a Marketing Diamond Awards idei pályázatán. Az egyedülálló díj küldetése, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára.
Hét trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned
Hamarosan itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha már most szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.
Idén már két hétig tart a Fekete Péntek
Ebben az évben nagyon elhúzódik a Black Friday, akár 2 hétig is tarthat az év végi kiskereskedelmi szezont felvezető legnagyobb akciós időszak, az online forgalom pedig elérheti a 40 milliárd forintot – derült ki az Euronics-GKI Digital jelentéséből.
Szakértők: a bizonytalanság dicsérete
Lassan szakértőre van szükségünk, aki segít választani nekünk a szakértők tengerében – hívta fel a figyelmet szakértőnk. Érdekes azonban, de van egy meglepő szempont, ami jelentősen befolyásolja, hogy mennyire hiszünk egy szakértő véleményében.
Ingyen vagy gyorsan? Ön melyiket választaná?
A gyors vagy az ingyenes kiszállítás a legjobb opció? Melyik előnyösebb ügyfeleink, illetve cégünk számára? Az előnyökről és a hátrányokról is olvashatunk a Marketing döntések blogjában.
Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter
Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.
No Kontroll: amikor egymásnak esik Puzsér és Sipos
Milyen a jó reklám? Ez volt a Puzsér-Sipos vita középpontjában az első siófoki Content Plage-on. Folytatódik a No Kontroll, a Kreatív Kontroll valóságshowja a Piac & Profit-on.
Akarom és kellene
Mindennyiunkban két hang van: az akarom és a kellene. Az akarom azonnal akar vásárolni, a kellene számára a hosszút távú előnyök a fontosak. A vállalkozásoknak fontos tudniuk, hogy termékük vagy szolgáltatásuk melyik kategóriába tartozik.
Erre figyeljen, ha a német piacra törekszik
Hol vannak lehetőségek az új vállalatok számára a világ negyedik legnagyobb gazdaságában? Külföldi célpiacokat bemutató sorozatában a Kosárérték Magazin a német üzleti kultúrát mutatja be.
Útmutató a marketing-modellekhez
A marketing működésének leírására rengeteg modellt fejlesztettek ki, így nehéz eldönteni, mikor melyiket használja az ember. A Marketing Döntések blog segít eligazodni a különböző modellek között.
Négy eszköz közösségimédia-menedzsmenthez
Manapság a közösségi médiában való jelenlét alapszükséglet egy webshop számára is. A Kosárérték Magazin olyan eszközöket gyűjtött össze, amelyek megkönnyítik a közösségi profilok menedzselését.
Nem felesleges nyűg a marketing
Szinte minden üzleti konferencián elhangzik, hogy mennyi időt, energiát szentelnek a magyar kkv vezetői a logisztikai folyamatokra, a megfelelő munkatársak megtalálására, a könyvelőre, vagy éppen a marketingre. Ez utóbbi mégis sokszor felesleges nyűgnek tűnik. Hiába tudják a cégvezetők, hogy a marketing hozzásegítheti őket a vágyott árbevételhez, mégsem olyan egyszerű döntést hozni arról: mennyit költsünk rá, milyen eszközöket használjunk. Tornai Istvánnal, a Piac és Profit konferenciák szakmai támogatójaként is ismert, Areté Marketing Coaching Kft. igazgatójával beszélgettünk a témáról.
Egy lépéssel a többiek előtt
Ha alacsonyra tesszük a lécet, többen átugorják, de ez egyben azt is jelenti, hogy több lesz a gyenge a szakmában – véli Tonk Emil, a Magyar Marketing Szövetség egyik alapítója, akivel a szervezet által indított minősítő rendszer kapcsán beszélgettünk a szakma múltjáról és jelenéről.
A chatbot a leghatékonyabb eszköz
2018-ra úgy fogunk emlékezni, mint az áttörés évére, amikor a chatbotok végre betörtek a chatelőplatformokra. Nemcsak a nagyvállalatoknak éri meg használni őket, hanem a kkv-knak is. Erről is hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Lezárni, nem lerázni, avagy hogyan fejezzünk be elegánsan egy társalgást?
Ahogy közeledik az üzleti partik szezonja, úgy kerül újra középpontba a társalgás művészete. A beszélgetés során azonban nem csak a témák megválasztására kell ügyelni, hanem a csevegés lezárása is: üzleti etikett szakértőnk ehhez ad tanácsokat.
Így készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
A következő ünnepi időszak a nemzetközi e-kereskedelem egyik legforgalmasabb periódusa, ilyenkor az európai e-vásárlók egyharmada böngészik külföldi weboldalakon ajándékok után kutatva. Ez a néhány hét meghatározó az egész év nyeresége szempontjából, megéri előre felkészíteni webshopunkat a megnövekedett forgalomra.
Lepd meg az agyat, és nyerj egy kis figyelmet
Egy váratlan cselekedettel vagy akcióval fokozottabb figyelmet szerezhetsz a vásárlóid és ügyfeleid agyában, ami növeli az esélyét, hogy felfigyeljenek és megjegyezzék az üzenetedet. Földi Miklós Dániel reklámpszichológiai szakértőnk adunk néhány tippet, hogyan érhetjük ezt el.
Egy hónap és Black Friday: hasznos tippek eladóknak
Már gőzerővel folyik a felkészülés a Fekete Péntekre, azaz a Black Friday-re, a karácsonyi szezont megnyitó akciós napra. A 7 Digits szakértőjének segítségével adunk néhány gyakorlati tippet azoknak a cégeknek, amelyek szintén harapnának egyet az ünnepi tortából.
Nemcsak az Amazonon érdemes kereskedni
Az online kereskedelem nagy része az Amazonon és az Alibabán zajlik, de érdemes lehet kisebb piactereken is hirdetni – írja a Kosárérték Magazin.
Nem kell mindig nagy durranás?
Bonyhádi Gábor és csapata elsőként hozta be Magyarországra a gerillamarketinget, és használt vírusvideókat vagy felhőalkalmazásokat a céges kommunikációban. Ennek ellenére a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy nem a nagy durranások, hanem a folyamatos, jó munka hoz áttörést a céges kommunikációban.
No kontroll: nyaralni megy a marketingszakma
Sipos Zoli megnyitja a II. Content Plage-t, de az esemény előtt még felelőssége teljes tudatában teszteli a Plage hivatalos koktélját is. Folytatódik a No Kontroll, a Kreatív Kontroll valóságshowja a Piac & Profit-on.
Nem erre az állásra, de jönnék
Hihetetlen ütemben termelődnek és terjednek a közösségi média felületein az álláshirdetések. Látszólag nagyon egyszerűen használható ez a vadászmező, valójában azonban sok olyan érzékeny pontja van a kommunikációnak, amelyen elcsúszhat egymás mellett a kereslet és a kínálat.
Ital a weben, avagy az internet tömény oldala
Legyen szó tömény italokról, ásványvizekről vagy épp gyümölcslevekről, a weben csak úgy ömlik az információ. A SentiOne social listening & engagement ügynökség pedig összegyűjtötte az összes releváns publikus tartalmat az elmúlt hónapokból – feltérképezve az online világ legüdítőbb oldalát. Melyik whiskyről beszélgetünk a legtöbbet? Mit keres a tripadvisor a legnépszerűbb források között? Vagy épp melyik óra az energiaitalok online csúcspontja? Az adatok mesélnek.
Az influencereké a jövő?
A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Ez a péntek más lesz, mint a többi
Alig másfél hónap és újra itt az év legjobban várt akciós napja, a Fekete Péntek, azaz a Black Friday, amellyel egyébként a karácsonyi kereskedelmi szezon is kezdetét veszi. A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte, most már a magyarok csaknem 90 százaléka hallott már róla és felük tervezi is, hogy vásárol ezen a napon valamit.
Kelendő a magyar agy a német iparvidékeken
A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) 8. Be Smart versenyének nyertes startupjai a Ruhr Summiton, a Ruhr-vidék legjelentősebb, kiállítással és B2B találkozókkal összekötött startup konferenciáján mutatkoznak be október 11-12-én, Bochumban. A Közalapítvány és Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusa másfél éve tartó, intenzív együttműködésének köszönhetően számos magyar startup ért már el üzleti sikereket az Észak-Rajna-Vesztfália régióban.
Munkaerő? Honnan vegyünk, ha nincs?
A magyar munkáltatók átlagosan 23 százalékkal emelnék a munkavállalóik létszámát, ha lenne munkaerő. Mondjunk le a növekedésről? Emeljük a csillagokba a béreket, ezzel fejezzük le a cégünket? Honnan vegyünk munkaerőt, ha nincs? A piacon azonban már mások számára is hasznosítható, sikeres gyakorlatok születtek.
Ki korán kel, tudást lel, meg egy Tankcsapda koncertet
Folytatjuk a Kreatív Kontroll valóságshowja, a No Kontroll bemutatását a Piac & Profiton: ezúttal Sipos Zolit kísérjük el Tusnádfürdőre, ahol egy ütős tartalommarketing előadás mellett egy nem kevésbé ütős Tankcsapda-koncerten is részt vehetünk.
A SEO halott?
A SEO halott. Keresőoptimalizálással kapcsolatban talán ez az a klisé, ami a legtöbbször elhangzik. Ha ez így van, akkor mi, SEO-sok számtalan cég zombi gyermekeit neveljük. És egész jó felnőttek lesznek belőlük – írja Minorics Dávid, SEO szakértő.
Webáruház a Facebookon: 6 tipp kezdőknek
Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is – a Kosárérték.hu szakértőjének segítségével kezdő webáruház-üzemeltetőknek adunk tippeket a Facebook használatához.
Nem az a fontos, honnan jön, hanem hogy mit hoz a szolgáltató
Margrethe Vestager, az EU versenyügyi biztosa 15 milliárdos adóbírságot szabott ki az Apple-re, több eljárást indított a Google ellen és most az Amazon ügyeiben vizsgálódik. Erről és munkája alapelveiről beszélt az NBC-nek adott interjúban, amelyből kivonatokat olvashatnak.
Az új csodafegyver: a képalapú keresés
Nem érdemes sok szót vesztegetni arra, mennyire hatja át az internetet, a tágan értelmezett médiát és úgy általában az életünket a vizualitás. Látjuk mindannyian. Ömlenek a fotók, videók, animációk mindenhonnan: a kép előre jön, a szöveg háttérbe szorul. A keresésben is.
Az ügyfélvéleményt ignorálni, az is egy döntés
Mire jó igazából a mobilod? (Spoiler: nem telefonálásra), és mi baj Tibi atyával? - Vavrek Balázs előad a Piac&Profit rendezvényén. Láthatod a Kreatív Kontrollt öltözni és vetkőzni, és ha ez még nem elég: Sipos Zoli megint elküld egy céget a búsba.
Hogyan hirdessünk a Facebookon?
Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.
Van zsákjában minden jó... Így terjeszkedik az Amazon
Az Amazon, amely már az amerikai kiskereskedelemnek mintegy a felét lebonyolítja, új, rendhagyó módszerekkel kíván további piacokat szerezni.
Két napig Siófok volt a marketing magyar fővárosa
Csordultig teli ház és mindent elsöprő lelkesedés a közösségi médiában. Minden jel arra utal, hogy Siófokon szeptember 20–21-én világszínvonalú marketingkonferencia zajlott le: a Content Plage.
A chatbot tudja, mikor van szükség emberi beavatkozásra
Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad és rövid időn belül nem kap segítséget – így vevőik több mint felét veszíthetik el azok a kereskedelmi vállalatok, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a megfelelő ügyfélélmény biztosítására – hangzott el egy szakmai konferencián.
Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten?
Online reputációdnak, vagyis hírnevednek része minden olyan információ, ami megtalálható rólad és a márkádról a digitális térben. Ezek a digitális lábnyomok pedig kihatnak az online megítélésedre. Még akkor is, ha erről te nem is tudsz, vagy nem is te kontrollálod az információkat.
Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben
Két amerikai szakember, egyikük a World Wildlife Fund alelnöke, sorra vette, hogyan tudják a cégek elrontani a fenntartható megoldásaikat és programjaikat. Mikre kell ügyelni, hogy egy zöld céges újítás, az üzletvitel és gyártás átszervezése ne ártson a természeti környezetnek?