Hogyan tudsz pénzt keresni a Google-el – a nem fizetés is fontos

Ha csak a Google kereső rendszeréről beszélünk, akkor egy weboldal látogatottsága alapvetően két dologtól függ. A fizetett hirdetésektől és az organikus találati listától.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az organikus vagyis ingyenes találat az, amiért nem fizetünk a Google-nek. A fizetett pedig az, amiért a Google Ads rendszerén keresztül pénzt adtunk azért a keresőmotornak, hogy weboldalunk linkje ott legyen az első helyek egyikén.

Sokan felhasználó szándékosan nem kattint fizetett találatokra. Ezért, ha egy cég weboldala nincs az organikus találatok között az első vagy legfeljebb a második oldalon, akkor ez a látogatók számán is érződni fog, amiből egyenesen következik, hogy valószínűleg a vásárlók száma is kevesebb lesz.

A Smart Insights felméréséből kiderült, hogy a konkrét kereséseknél a keresőknek a fele az első 3 találat közül rákattint legalább egyre. Az összes többi találat már csak a keresőnek a felén osztozik. Tehát ha csak napi 10 ember keres rá a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszóra és nem vagy benne az első háromban, akkor 5 potenciális vásárlót már biztosan elveszítettél. A lenti képen látszik a CTR (Click Through Rate – Átkattintási arány) az oldal helyezéséhez képest.

A Google algoritmusa rengeteg tényezőt figyelembe vesz, ami alapján kialakul az organikus találati lista. Ilyenek például a következők.

A weboldal sebessége

Akárcsak a Facebook a Google is a legjobb felhasználói élményre törekszik, ezért a lassú weboldalakat hátrébb sorolja. Egy felmérésből kiderült, hogy kiderül, hogy a 3 másodpercnél lassabban betöltődő oldalak, a látogatóinak több, mint a felét elveszítik. Tízből öt embert az bosszant a legjobban, ha várnia kell a tartalom megjelenésére.

Mobilbarát?

Szerintünk a mai világban alapfeltétel, hogy egy weboldalnak legyen mobilbarát felülete, viszont nagyon sok vállalkozás nem törődik ezzel és mobilon csak nagyon nehezen vagy egyáltalán nem használható a weboldaluk. A látogatók több, mint a fele mobilról böngészik! Nekünk a SocialWings-nél van olyan ügyfelünk, akinek a vásárlóinak (webshop) a 70%-a mobilról vásárol. De a nem webshopos ügyfeleinknél is megfigyelhető, hogy a látogatók nagyjából fele mobil eszközről keresi fel a weboldalt.

Jól megírt tartalom

Megfelelő mennyiségű releváns szöveges tartalom nélkül egy weboldal sem lehet igazán hatékony. A Google figyelembe veszi a szöveg hosszát és a szövegben elhelyezett kulcsszavak számát. Nem elég azonban 3 sorban ötször leírni a termék nevét. Kb. 400-500 szó alatt az algoritmus nem is törődik azzal, hogy mit írtunk és a kulcsszavak számában is meg kell találni az arany középutat.

Biztonság

Az SSL tanúsítvány arra szolgál, hogy az ügyfél adatai titkosított formában továbbítódnak, ha egy webhelyen regisztrálni kell, bankkártyás fizetés történik stb. Ezt a Google 2014 óta veszi figyelembe az oldalak rangsorolásakor. Webshop működtetéséhez már kötelező, de használata a fentiek miatt az olyan oldalaknál is javasolt, ahol nincs regisztráció vagy adattovábbítás.

Ha tudni akarod mennyi keresés van havonta bizonyos szavakra, kifejezésekre nézd meg a Google kulcsszótervezőjét. Csak Google Ads fiókkal érhető el! A Google PPC hirdetéseiről itt írtunk bővebben.

SSL tanúsítvány

Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy az ügyfél adatai, ha mondjuk egy webhelyen regisztrálni kell vagy bankkártyás fizetés történik, akkor biztonságosan, titkosított formában továbbítódjanak. Ez megelőzi az adatlopást. Ezt a Google 2014 óta veszi figyelembe az oldalak rangsorolásakor. Webshop működtetéséhez már kötelező SSL tanúsítvány, de használata a fentiek miatt az olyan oldalaknál is javasolt, ahol nincs regisztráció vagy adattovábbítás. Nem nagy költség, 5-10e Ft évente.

Az oldalon eltöltött idő és a visszafordulási arány

Az oldalon eltört idő hossza egy nagyon fontos mérőszám. Ahogy a neve is mutatja, itt azt nézi a kereső, hogy egy látogató a kattintás után mennyi idő tölt az oldalon. Minél hosszabb ez az idő, annál jobb. Ha például egy releváns kulcsszóra kattint valaki egy keresés után és az oldalon böngészik 15 percet, az azt jelenti, hogy hasznos információkat talált rajta a látogató. Épp ezért a Google még több embernek fogja majd megmutatni, aki ilyen vagy ehhez kapcsolódó témára keres. Vagyis előrébb fog kerülni az organikus találati listában.

Ezzel összefüggésben va a visszafordulási arány is. Ha valaki néhány másodperc után bezárja az oldalt azt a Google negatív információként értelmezi. Nem talált hasznos információt, nem az adott témáról szól a weboldal, nehezen használható a weboldal.

Ezenkívül még sok-sok tényező van, ami befolyásolja az organikus találti lista sorrendjét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo