hirdetés

Hogyan reklámozzanak a kkv-k a közösségi felületeken?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

hirdetés

Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tiktok – minden cég a legnépszerűbb online felületeket sorolja, ha hirdetést tervez, és valóban, ezek ma már megkerülhetetlenek. Jól mutatja az igény növekedését, hogy a Growww Digital elemzése alapján az első negyedévben a Google Ads költések 21 százalékkal növekedtek Magyarországon. Köszönhető ez annak, hogy a felületek használata roppant egyszerűnek tűnik, hiszen bárki néhány kattintással beállíthatja, hogy hol, mikor és kinek szeretné megmutatni termékét, cégét. De valóban elég ennyi egy sikeres kampányhoz?

A kkv-knak ideális hirdetési lehetőség egy-egy közösségi oldal (Fotó: Pixabay)
A kkv-k között egyre több olyan cég van, aki érzi a márkaismertség növelésének fontosságát, és már kipróbálta a Facebook és a Google megoldásait. A jelenlegi gazdasági környezetben pedig, amikor az áremelkedés egyre több területen okoz keresletcsökkenést, a cégek még inkább keresik a költséghatékony utat a vásárlóikhoz. „Ahogyan a járvány alatt, úgy a mostani gazdasági helyzetben is meghatározó, ki mekkora energiát fordít a marketingre és a márkaépítésre. Továbbra is azok a cégek fognak tudni érvényesülni, akik jelen vannak a fogyasztók fejében és folyamatosan építik márkájuk üzenetét és értékét” – mondta el a K&H üzletetide oldalán tanácsadást nyújtó Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net online hirdetési webshop vezetője. „A gyorsan megvalósítható és módosítható digitális marketing megoldások ezért most kiemelt figyelmet kapnak. A könnyű használatot azonban ne keverjük össze a rögtönzött kampánnyal! Az online felületek esetében is elengedhetetlen a stratégiai tervezés a hosszú távú sikerekhez”– hangsúlyozta a marketing szakember. Hogyan ne tervezzünk online kampányt? Főként a kisebb cégekre jellemző, hogy rögtönzött hirdetésekben és rövid időszakokban gondolkodnak, illetve azonnali megtérülést, bevételnövekedést várnak. Az online és a hagyományos – tévében, óriásplakáton, boltokban megjelenő – marketingkampányok és az online hirdetések között azonban tervezés terén nem sok különbség van. Habár az online hirdetések jóval kedvezőbb költségkerettel és gyorsabban megvalósíthatók, stratégiai tervezés – reális célok felállítása, piackutatás, az üzenetek és célcsoportok meghatározása – nélkül nem érdemes belevágni. A márkaépítés tehát a webes felületek esetében is minőségi tartalmat, folyamatos építkezést és hosszabb időtávra való tervezést igényel. Ehhez azzal is tisztában kell lenni, hogy az online kampánynak milyen súlya van a kommunikációban – ehhez pedig ismerni kell a fogyasztóink médiahasználati szokásait. A K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalon éppen az ilyen, a nagyok számára talán már egyértelmű, a kisebb cégek számára azonban még fejlesztendő területekhez találnak hasznos szakmai és edukációs tartalmakat, videókat a vállalkozók. „A hatékony marketingstratégia és a hirdetési kampányok tervezése mellett praktikus tanácsokat kaphatnak többek között finanszírozási és adózási témakörben is. Sőt, akár azt is megtudhatják, hogyan indítsák el saját webáruházukat” – tette hozzá Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

hirdetés

Véleményvezér

Kielégül-e Kövér László?

Kielégül-e Kövér László?

Kövér László házelnök elvette Hadházy Ákos fizetésének nagy részét, mert a képviselő többször nem jelent meg az üléseken.
Nálunk akkor emelkedik a benzinár, amikor az olajár éves mélypontra esik

Nálunk akkor emelkedik a benzinár, amikor az olajár éves mélypontra esik

Az unortodox magyar gazdaságpolitika csodákat produkál. Mindig fordítva ülünk a lovon.
A vétójogok korlátozására készülnek az Európai Unióban

A vétójogok korlátozására készülnek az Európai Unióban

Földrengéserejű változásokat hoz az Európai Unióban az orosz-ukrán háború. A legbefolyásosabb vezetők egyszerűsíteni és gyorsítani akaják a döntéshozatalt.
A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

Lenne benzin, ha nem lenne ársapka. Viszont még ársapka sem kellene, ha nem zuhant volna hatalmasat a forint árfolyama.
Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László házelnökről az a benyomása a külső szemlélőnek, hogy legszívesebben be se engedné a parlamentbe az egyik ellenzéki képviselőt, hiába is választották meg teljesen törvényesen a szavazók.
Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo