Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tiktok – minden cég a legnépszerűbb online felületeket sorolja, ha hirdetést tervez, és valóban, ezek ma már megkerülhetetlenek. Jól mutatja az igény növekedését, hogy a Growww Digital elemzése alapján az első negyedévben a Google Ads költések 21 százalékkal növekedtek Magyarországon. Köszönhető ez annak, hogy a felületek használata roppant egyszerűnek tűnik, hiszen bárki néhány kattintással beállíthatja, hogy hol, mikor és kinek szeretné megmutatni termékét, cégét. De valóban elég ennyi egy sikeres kampányhoz? A kkv-k között egyre több olyan cég van, aki érzi a márkaismertség növelésének fontosságát, és már kipróbálta a Facebook és a Google megoldásait. A jelenlegi gazdasági környezetben pedig, amikor az áremelkedés egyre több területen okoz keresletcsökkenést, a cégek még inkább keresik a költséghatékony utat a vásárlóikhoz. „Ahogyan a járvány alatt, úgy a mostani gazdasági helyzetben is meghatározó, ki mekkora energiát fordít a marketingre és a márkaépítésre. Továbbra is azok a cégek fognak tudni érvényesülni, akik jelen vannak a fogyasztók fejében és folyamatosan építik márkájuk üzenetét és értékét” – mondta el a K&H üzletetide oldalán tanácsadást nyújtó Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net online hirdetési webshop vezetője. „A gyorsan megvalósítható és módosítható digitális marketing megoldások ezért most kiemelt figyelmet kapnak. A könnyű használatot azonban ne keverjük össze a rögtönzött kampánnyal! Az online felületek esetében is elengedhetetlen a stratégiai tervezés a hosszú távú sikerekhez”– hangsúlyozta a marketing szakember. Hogyan ne tervezzünk online kampányt? Főként a kisebb cégekre jellemző, hogy rögtönzött hirdetésekben és rövid időszakokban gondolkodnak, illetve azonnali megtérülést, bevételnövekedést várnak. Az online és a hagyományos – tévében, óriásplakáton, boltokban megjelenő – marketingkampányok és az online hirdetések között azonban tervezés terén nem sok különbség van. Habár az online hirdetések jóval kedvezőbb költségkerettel és gyorsabban megvalósíthatók, stratégiai tervezés – reális célok felállítása, piackutatás, az üzenetek és célcsoportok meghatározása – nélkül nem érdemes belevágni. A márkaépítés tehát a webes felületek esetében is minőségi tartalmat, folyamatos építkezést és hosszabb időtávra való tervezést igényel. Ehhez azzal is tisztában kell lenni, hogy az online kampánynak milyen súlya van a kommunikációban – ehhez pedig ismerni kell a fogyasztóink médiahasználati szokásait. A K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalon éppen az ilyen, a nagyok számára talán már egyértelmű, a kisebb cégek számára azonban még fejlesztendő területekhez találnak hasznos szakmai és edukációs tartalmakat, videókat a vállalkozók. „A hatékony marketingstratégia és a hirdetési kampányok tervezése mellett praktikus tanácsokat kaphatnak többek között finanszírozási és adózási témakörben is. Sőt, akár azt is megtudhatják, hogyan indítsák el saját webáruházukat” – tette hozzá Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
Hogyan reklámozzanak a kkv-k a közösségi felületeken?
A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.
Véleményvezér
Egészségügyi felmérés, utolsó helyen Európában Magyarország
Siralmas statisztikák.
Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos
Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet
Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Nincs magyar város az európai rangsor élén, ahová szívesen megy a tőke
Hová megy szívesen a tőke?
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért
Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval
A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.