Egy új lehetőség, hogy a magyar kkv-k a nemzetközi piacon is hasíthassanak

A koronavírus rámutatott, hogy a lakossági termékek vásárlásánál megszokott kényelem és gyorsaság ma már egyre égetőbb elvárás más szektorokban is. Kutatások szerint az utóbbi két évben 30-40 százalékkal emelkedett az online értékesítések forgalma, az Egyesült Államokban pedig a cégek 65 százaléka bonyolítja üzleteit kizárólag online. Ez a trend gyűrűzik át Európába is, ami nem csak a vásárlói szokásokra, de a hazai vállalkozások versenyképességére is komoly hatással van. Egy nemzetközi startup egyszerű és gyors megoldást nyújt a magyar kkv-knak a teljes digitális átállásban és a nemzetközi piacra lépésben.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

“Igaz, hogy a kis- és középvállalatok (kkv-k) alkotják a magyar gazdaság gerincét, egy részük mégis jelentős lemaradásban van a nagyvállalatokhoz képest, ami a digitalizációt, az online marketing használatát, vagy a külföldi kapcsolatok kiépítését illeti” - jegyzi meg Bujdosó Andrea vezetői tanácsadó és coach, a Shell Magyarország volt vezérigazgatója.

Gyakorlatilag egy nemzetközi webáruház készült a magyar kkv-knak. (Fotó: Pixabay)

A Pécsi Tudományegyetem egy korábbi kutatása szerint a hazai kkv-k sok esetben az alapvető digitális megoldásokkal sem rendelkeznek. Közel a felüknek nincs külföldi bevétele, 30 százalékuknál pedig sem a tulajdonos, sem az alkalmazottak nem beszélnek idegen nyelveket. A kereskedelemben nagyon fontos a kommunikáció, sokaknál azonban hiányoznak a megfelelő ismeretek, és gyakran a szükséges forrás is. A dolgot tovább nehezíti, hogy a kis- és közepes vállalkozásoknál a cégvezetők sokszor elaprózódnak és rengeteg időt fordítanak pl. a beszerzésre, így a fejlesztésekre, terjeszkedésre nem marad sem energia, sem elég pénz.

Pár kattintással nemzetközi céggé válhatnak a magyar kkv-k

Többek között ebben segíti a magyar cégeket a működését nemrég itthon is megkezdő startup, a merXu, amely egy online kereskedelmi piactér kifejezetten vállalatoknak. A platformon kis- és középvállalkozások vásárolhatnak- és adhatnak el ipari árukat, termékeket és hamarosan szolgáltatásokat is - mindezt immár nyolc országban.

“Ha egy kisvállalkozás úgy dönt, hogy szeretne nyitni nemzetközi piacok felé, ingyenesen regisztrálhat a merXura, mi pedig segítünk feltölteni a termékeit, és a reklámozást is intézzük. Sajnos nem elég elkészíteni egy szép webshopot és várni, hogy rátaláljanak a vevőka termékekre. Manapság alapelvárás a következetes online marketing tevékenység, a felhasználóbarát weboldal megléte, a rugalmas fizetési- és házhozszállítási igények, vagy a megfelelő keresőoptimalizálás. A merXuval átvállaljuk a cég termékeinek hirdetését, így azok olyan vásárlókhoz is eljuthatnak, amelyeket  csak jelentős költségek árán lehetne megszólítani ” - árulja el Okányi Attila, a merXu Magyarország ügyvezető igazgatója, a nemzetközi csoport hazai country managere.

Ahogy a kutatásokból is látszik, az egyik hiányosság a hazai kkv-k esetében a nyelvtudás, ami akadályozza őket a nemzetköziesedésben. A merXu ezt egy okos csetfelület segítségével oldja meg, amelyben az eladó a saját nyelvén köthet üzletet a külföldi vásárlóval. “Eddigi tapasztalataink alapján a magyar cégek óvatosabban közelítenek a platformhoz. Ezért is fontos hangsúlyozni, hogy minden vállalkozónak dedikált kapcsolattartót biztosítunk, aki végig fogja a kezét a regisztráció, termékfeltöltés, üzletkötés, és akár a vásárlás folyamatában is.” - teszi hozzá Tővis Bernadett, a merXu Magyarország értékesítési vezetője.

Jelenleg globálisan több mint 29 ezer felhasználó válogathat 4,5 millió termék közül olyan kategóriákban mint a vegyipar, építőipar, elektrotechnika, termelői szektor, gépipar, IT szektor, világítástechnika és épületgépészet, HoReCa szektor, valamint professzionális szerszámok.

A magyar divízió közelít az 1100 regisztrált ügyfélszám felé, és remélik, hogy az év végére elérik a 6500-as határt. “A merXu egy olyan felzárkózási lehetőséget biztosít a magyar kis- és középvállalkozások számára, amelyet eddig csak jelentős állami támogatásokkal, befektetésekkel tudtak volna meglépni. Igyekszünk utat nyitni új, külföldi üzleti lehetőségek felé, és segítjük őket a digitalizációban is. Reméljük, hogy élnek majd a lehetőséggel” - tette hozzá Okányi Attila.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo