A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek

A Maserati lesz az első olasz luxusautó-márka, amely 100 százalékban elektromos járműveket gyárt majd: a következő 3 évben minden modelljük elérhető lesz környezetbarát kivitelben, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínálnak majd. A márka történetének új fejezetét a chiphiány és a globális kihívások ellenére is erős 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg, a tavalyi évben ugyanis közel 25.000 járművet adott át ügyfeleiknek világszerte, így értékesítési mutatói 41 százalékkal nőttek éves szinten.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A luxusautó-márka mellett többek között az Alfa Romeo, az Opel, a Lancia és a Peugeot brandeket is összefogó Stellantis Csoport néhány hete ismertette „Dare Forward 2030” nevet viselő stratégiáját, melynek jegyében a Maserati minden modelljét Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják majd, illetve kizárólag elektromos meghajtású járműveket kínálnak a jövőben.

A Maserati műszaki és pénzügyi eredményei is kiválóak (Fotó: Maserati)

Mindez egybevág a sportautó-márka innovatív és teljesítményorientált szemléletével. Az új elektrifikációs terveit a Stellantis az ügyféligényekkel összhangban alakította ki.

Klasszikus modellek jövőbemutató kivitelben

A cégcsoport célkitűzéseivel összhangban jelentette be a Maserati saját, Folgore (magyarul villám) nevet viselő elektrifikációs stratégiáját, mellyel minden piaci szegmensben új mércét kíván felállítani, mint az első luxusmárka, mely teljes portfólióját elérhetővé teszi környezetbarát kivitelben. 2025-ig minden Maserati modell megérkezik 100 százalékban elektromos változatban is, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínál majd a márka.

Az új GranTurismo lesz az első olyan autó a Maserati történetében, amely kizárólag elektromos megoldásokat alkalmaz. A modellt a Mirafiori gyártási központban készítik majd, és 2023-ban debütál a piacon. A klasszikus GranTurismo utódját a márka igazi ikonjának szánják, mely a Formula E-ből származó élvonalbeli műszaki megoldásokat, kiváló teljesítményt, kényelmet és eleganciát kínál az autózás szerelmeseinek.

A napokban jelent meg a vadonatúj Grecale SUV – ennek elektromos változata is elérhető lesz már a jövő évben –, a Maserati Folgore kínálatát pedig az MC20 szupersportkocsi, az új Quattroporte sportlimuzin és a vadonatúj Levante SUV egészíti majd ki, hogy a szigonyos márka vonzó alternatívát kínálhasson a vásárlók új, környezettudatos generációjának.

Figyelemreméltó pénzügyi évet zárt a Maserati

A márka megújulását és a teljes mértékben elektromos, Folgore termékvonal piaci bevezetését az autógyártásra kiható általános nehézségek ellenére is kiemelkedő 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg. A Maserati napokban nyilvánosságra hozott tavalyi mérlege szerint ugyanis a luxusmárka 2,4 százalékkal növelte globális részesedését, ezen belül különösen két fontos piacon, Észak-Amerikában (2,9 százalék) és Kínában (2,7 százalék) tudta jelentősen növelni eladásait. 2021-ben a Maserati erőteljes, éves szinten 41 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el annak köszönhetően, hogy összesen 24.269 járművet adtak át ügyfeleinek világszerte. A korrigált működési eredmény (AOI) ráta* 5,1 százalék, a nettó árbevétel* pedig 2.021 millió euró volt.

*A pénzügyi eredményeket előzetes (Pro Forma) alapon mutatták be, és az FCA és a PSA 2020. január 1-jei egyesülésével került kiszámolásra. A Pro Forma eredményekkel kapcsolatos további információk a Stellantis 2021. évi 20-F űrlapján érhetőek el, a vállalat weboldalán: www.stellantis.com.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo