A luxusautó-márka mellett többek között az Alfa Romeo, az Opel, a Lancia és a Peugeot brandeket is összefogó Stellantis Csoport néhány hete ismertette „Dare Forward 2030” nevet viselő stratégiáját, melynek jegyében a Maserati minden modelljét Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják majd, illetve kizárólag elektromos meghajtású járműveket kínálnak a jövőben.
Mindez egybevág a sportautó-márka innovatív és teljesítményorientált szemléletével. Az új elektrifikációs terveit a Stellantis az ügyféligényekkel összhangban alakította ki.
Klasszikus modellek jövőbemutató kivitelben
A cégcsoport célkitűzéseivel összhangban jelentette be a Maserati saját, Folgore (magyarul villám) nevet viselő elektrifikációs stratégiáját, mellyel minden piaci szegmensben új mércét kíván felállítani, mint az első luxusmárka, mely teljes portfólióját elérhetővé teszi környezetbarát kivitelben. 2025-ig minden Maserati modell megérkezik 100 százalékban elektromos változatban is, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínál majd a márka.
Az új GranTurismo lesz az első olyan autó a Maserati történetében, amely kizárólag elektromos megoldásokat alkalmaz. A modellt a Mirafiori gyártási központban készítik majd, és 2023-ban debütál a piacon. A klasszikus GranTurismo utódját a márka igazi ikonjának szánják, mely a Formula E-ből származó élvonalbeli műszaki megoldásokat, kiváló teljesítményt, kényelmet és eleganciát kínál az autózás szerelmeseinek.
A napokban jelent meg a vadonatúj Grecale SUV – ennek elektromos változata is elérhető lesz már a jövő évben –, a Maserati Folgore kínálatát pedig az MC20 szupersportkocsi, az új Quattroporte sportlimuzin és a vadonatúj Levante SUV egészíti majd ki, hogy a szigonyos márka vonzó alternatívát kínálhasson a vásárlók új, környezettudatos generációjának.
Figyelemreméltó pénzügyi évet zárt a Maserati
A márka megújulását és a teljes mértékben elektromos, Folgore termékvonal piaci bevezetését az autógyártásra kiható általános nehézségek ellenére is kiemelkedő 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg. A Maserati napokban nyilvánosságra hozott tavalyi mérlege szerint ugyanis a luxusmárka 2,4 százalékkal növelte globális részesedését, ezen belül különösen két fontos piacon, Észak-Amerikában (2,9 százalék) és Kínában (2,7 százalék) tudta jelentősen növelni eladásait. 2021-ben a Maserati erőteljes, éves szinten 41 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el annak köszönhetően, hogy összesen 24.269 járművet adtak át ügyfeleinek világszerte. A korrigált működési eredmény (AOI) ráta* 5,1 százalék, a nettó árbevétel* pedig 2.021 millió euró volt.
*A pénzügyi eredményeket előzetes (Pro Forma) alapon mutatták be, és az FCA és a PSA 2020. január 1-jei egyesülésével került kiszámolásra. A Pro Forma eredményekkel kapcsolatos további információk a Stellantis 2021. évi 20-F űrlapján érhetőek el, a vállalat weboldalán: www.stellantis.com.