Piac & marketing cikkek


A tájékozatlanság is segíti az álhírek terjedését

A tájékozatlanság is segíti az álhírek terjedését 

Jelentősen csökkent a közösségi oldalak hitelessége az újságírók szemében az elmúlt négy év során – derül ki a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérésből. A bizalomvesztés fő oka az álhírek fokozott terjedése.
A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben 

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.
Ha étterem, akkor a magyar vagy az olasz a nyerő

Ha étterem, akkor a magyar vagy az olasz a nyerő 

A magyar internetezők a hazai ízek után az olasz ételeket szeretik a legjobban és a legtöbben internetes értékeléseket olvasnak, mielőtt beülnek valahova - derült ki egy friss, az étterembe járási szokásokról készült kutatásból.
Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget!

Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget! 

A hitelesség és az érzelmekre hatás ma a nyerő. Ezt bizonyítják be a marketingszakmai legjobbjai a Piac & Profit idei Cégmarketing konferenciáján, ahol a saját, személyes sztori népszerűsége, annak forintra váltása áll a fókuszban.  Megtanulhatjuk azt is, hogyan kell Love Brandet építeni B2B-ben.
Formáljuk együtt a digitális szakmát

Formáljuk együtt a digitális szakmát 

Előbb-utóbb minden vállalkozásnál elérkezik a pillanat, amikor az egyre tornyosuló digitális feladatok elvégzéséhez ügynökség bevonása szükséges. Ügynökséget választani azonban nem egyszerű, jó ügynökséget pedig különösen nem. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Keresőmarketing tagozata most a hazai vállalkozások döntéshozóinak véleményére kíváncsi digitális ügynökségválasztással kapcsolatban. Az eredményeket ez alkalommal is a szakmai edukációba építik majd be.
Kiderült, melyek a legnépszerűbb rádiócsatornák

Kiderült, melyek a legnépszerűbb rádiócsatornák 

Naponta csaknem 5,8 millióan, hetente több mint 7,2 millióan hallgatnak rádiót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2019 első negyedéves hallgatottsági adatai szerint. Ez azt jelenti, hogy országosan a 15 éves vagy idősebb lakosság 69 százaléka naponta, míg 87 százaléka hetente rádiózik.
Már a nagyi is posztolja a szelfit

Már a nagyi is posztolja a szelfit 

Az ötvenesek körében is egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról – egy friss kutatás szerint.
A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor

A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor 

A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.
Gyűlnek a kihívások a marketingszakma előtt

Gyűlnek a kihívások a marketingszakma előtt 

Összegyűltek a marketingszakma „nagyágyúi”, hogy közösen gyűjtsék össze a szakma aktuális és jövőbeni kihívásait. A Marketing Summit Hungary szervezői azonban továbbra is gyűjtik a kihívásokat, melyeket összegezve Marketing Challenge List 2019 néven fognak nyilvánosságra hozni. A lista a konferencia programalkotási folyamatának alapját képezi.
Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása

Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása 

Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján, az ott futó influencerek ugyanis ezentúl közvetlenül is betagelhetik egy-egy márka termékeit  - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.

Gyökeresen új Facebook a láthatáron 

A Facebook fejlesztői konferenciájának első napján ismét rengeteg újdonságot jelentett be a Facebook. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtötte a legfontosabbakat egy felsorolás erejéig.

Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra 

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Az influencerek ereje 

Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.

Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében 

Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.

Putyinnál jobb reklámarcot el sem lehet képzelni 

Oroszország tavaly átvette a második helyet a világ legnagyobb fegyverkereskedőinek listáján. Közel 38 Mrd. dollár értékben adott el fegyverzetet, túlnyomórészt ázsiai és afrikai országoknak.

Beelőzheti az Amazon a Facebook-ot a hirdetési piacon? 

Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból – figyelmeztet a Kosárérték magazin legfrissebb cikke.

Adatvédelmi tippek Facebook-hirdetésekhez 

Hol vannak már azok a régi, szép idők, amikor egyszerűen csak kezeltük az ügyfelek hirdetéseit! Ma már a GDPR-nek hála nagyon oda kell figyelni a részletekre, mert különben megütheti a bokáját az ügynökség/hirdetés menedzsere és az ügyfél is – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketingszakértő.

Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok 

Eltávolítás, csökkentés és informálás – ezekkel a lépésekkel igyekszik kezelni a Facebook a platformjain a problémás tartalmakat. Ez érinti többek között a feedeket, a csoportokat és az Instagramot is – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

Nem lehet majd pénzért véleményvezérkedni 

Bírságra számíthatnak a véleményvezérek, a GVH szigorúbban lép fel velük és a hirdetőkkel szemben.

Mit tanulhat egy magyar kisvállalkozás az Ikeától? 

Ma már nem elég jó terméket kedvező áron kínálni, ha a vásárlás élménye maga nem köti le eléggé a vevőt, nem lesz sikeres a cég – ez különösen igaz az online kereskedőkre. A digitális ügyfélélmény kialakításában érdemes például az IKEA-tól vagy a Facebooktól tanulni, valamint megismerkedni a mesterséges intelligencia nyújtotta megoldásokkal.

Több nagymárka is csatlakozott a Magyar Marketing Szövetséghez 

Még több piacvezető cég lett a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) tagja, a Coca-Cola Magyarország, a Henkel Magyarország, a Magyar Posta, a Nestlé Hungária, az MVM és a T-Systems Magyarország is csatlakozott a szervezethez. Az MMSZ egyre több nagyvállalatot tudhat az égisze alatt, az elmúlt egy évben az ügynökségi, a banki, a távközlési és az FMCG-szektor jól ismert szereplői kapcsolódtak be a szövetség munkájába. 

Szavazz te is kedvenc webáruházadra 

Idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj szakmai versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján. A nevezés után most a vásárlókon a sor, április 19-ig szavazhatnak kedvenc webáruházukra a http://www.evker.hu oldalon. A 20 legtöbb szavazatot kapó webáruház jut tovább a szakmai zsűri elé, a szavazók között pedig értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők.

 Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben 

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

A boltok többségét nem érdekli a környezetbarát termék 

Tízből kilenc ember egyetért azzal, hogy saját és gyermekei egészsége, valamint a környezet védelme miatt kevesebb vegyszert kellene használnia. A fogyasztók többsége – a válaszadók 65 százaléka – tart attól, hogy a vásárolt tisztítószer káros a környezetre – egy felmérés szerint.

A Piac & Profit Rendezvényszervező munkatársat keres! 

Új munkatársakat keres a Piac & Profit csapata, olyan agilis, szorgalmas embereket, akik rendezvényszervezőként és pénzügyi ügyintézőként erősítenénk csapatunkat.

Ezek a legmenőbb hazai munkáltatói márkák 

Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon.

Sztori: a szükséges plusz 

Mi kell ahhoz, hogy egy termék elterjedjen, egy szolgáltatás jelenséggé váljon? Az, hogy megoldja a fogyasztó problémáját, amivel hálát, sőt kultikus rajongást vált ki. A minőség önmagában kevés, a terméknek egy sztoriba kell illeszkednie, és a cégeknek ezt kell kommunikálniuk. Az üzleti siker kulcsa napjainkban a történetmesélés.

A vállalkozása bánhatja, ha rossz nevet választott 

Sok kezdő, de még rutinos vállalkozó számára is fogós feladat lehet megfelelő nevet választani a tevékenység mellé, nem árt néhány dolgot figyelembe vennünk, mielőtt alapító okiratba véssük a cég nevét.

Mindig kell egy jó sztori 

A sikeres pitch, vagyis villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni. Erre a 4 kritikus részletre mindenképpen érdemes odafigyelni a bemutatkozás során.

Tartalommarketing tudományos alapokkal 

Mi a tartalommarketing? Megéri manapság tartalmat gyártani? Hogyan érdemes belekezdeni egy blogba, Youtube csatornába vagy épp egy podcastba? Joe Pulizzi a Content Inc. című könyvében választ ad ezekre a kérdésekre.

Erre figyelj, hogy jó legyen a marketingkommunikációd 

Egy frissen a digitális térbe lépő márka esetén, amikor a márka online jelenlétét, marketingkommunikációját tervezzük, rengeteg dologra kell odafigyelni.

Az ügyfelekhez öltöznek a vezető bankházban 

Feladja a dresszkódot a Goldman-Sachs. A világ egyik legnagyobb beruházási bankjának vagy 28.000 alkalmazottjától ezen túl csak azt várják el, hogy öltözete „megfeleljen az ügyfelek elvárásainak”.

Négy hasznos remarketing technika mindenkinek 

A remarketing igencsak hasznos stratégia lehet a Facebook-on hirdető cégeknek, mégis azt látni, hogy nehézkesen megy a listaépítés. Ezért Lévai Richárd közösségi marketing specialista segítségével mutatunk néhány hasznos technikát.

Ezt az 5 dolgot rontják el a cégek a weben 

A vállalatok számára az online tér kiemelt fontosságú marketingeszköznek számít, hiszen a cég az interneten keresztül tudja bemutatni magát, építeni a márkáját, de ez lehet az elsődleges felülete az értékesítésnek és a partnerek elérésének is. A legtöbben mégis elkövetik azokat a típushibákat, amelyek által akár hiteltelenné is válhatnak.

Újra bevetésen a Marketingőrség 

Újabb bevetésre indul a Marketingőrség, de közben Zolinak egy konferencián is jelenése van. A marketingszoveg.com előfizetői csoportját pedig sörfőzdetúrára és malacsütésre hívtuk meg, amiből nagy buli kerekedett.

Ha bonyolult, akkor jobban is emlékszünk rá? 

Régi kérdés, hogy milyen betűtípust használjunk, ha azt szeretnénk, hogy megjegyezzék az üzenetünket. A legtöbben azt gondolják, hogy a legjobb a legegyszerűbb, de mint kiderült, ez nem mindig igaz. A könnyen olvasható betűtípusok cselekvésre késztetnek, a nehezebben olvashatók viszont nagyobb figyelmet kapnak, és jobban megjegyezzük őket – hívta fel a figyelmet szakértőnk.

Egy rosszul használt üzleti gesztus 

A tárgyalópartner szimpátiájának elnyeréséhez számtalan verbális és nonverbális eszközhöz nyúlhatunk, azonban vigyázat! Amíg egy ösztönös, őszinte gesztus aranyat érhet, egy betanult, manipulációs céllal alkalmazott gesztus lerombolhatja a bizalmat – figyelmeztet Erdős Zsuzsanna üzleti etikett szakértő,

A minőségi kommunikáció alapelvei 

Sokan tapasztalják, hogy a postaládájukat elárasztják a kéretlen és releváns információkat ritkán tartalmazó közelmények, emailek. Szerencsére a korszerű minőségügyi módszerek között erre a problémára is találunk megoldást - hívja fel a figyelmet szakértőnk.

Az influencerek archetípusai 

Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére. Vajon mitől olyan fontosak az influencerek, miért tudnak ennyire befolyásolni? A válasz a közösség média terjedésében és szociálpszichológia okokban és a négy archetípusban keresendő.

A rossz vezetői döntések okozzák a legtöbb krízist 

A Magyar Public Relations Szövetség piacvezető szakembereinek közreműködésével készült kutatásban olyan eseteket gyűjtöttek össze és elemeztek a „Krízistérkép 2018” című kiadvány szerkesztői, amelyek a tavalyi évben károsan érintettek egy-egy piaci márkát, szervezetet, vagy akár hazai celebritást. 

Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben? 

A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.

Így támogasd meg a rendezvéyned a közösségi oldalakon 

A tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak. Éppen ezért Lévai Richárd közösségi marketing szakértő segítségével foglalkozzunk most egy kicsit azzal, milyen közösségi megoldások, hogyan segíthetik az eseményszervezést.

Itt most mellényúltak Ronaldóval 

A hetest általában szerencsés számnak tekintik Kínában, de nem mindenütt. Erről feledkezett meg egy nagy ruházati cég, amely Christiano Ronaldot bérelte fel reklám-emberének, annak 7-es számú mezében.

No Kontroll különkiadás: Traffic & Conversion Summit 

A Kreatív Kontroll stábja sajtójeggyel ment ki Észak-Amerika legnagyobb és egyik legjelentősebb marketingkonferenciájára, a Traffic & Conversion Summitre.  A 3 nap intenzív közvetítés mellett volt idő Los Angelest és San Diegót felfedezni. Élményekkel kevert szakmai tartalom 18 percben.

Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak 

Kevés megosztóbb marketinges téma létezik ma, mint az influencerek. Az olcsón, nagy elérést kereső cégek, az ügynökségek és persze a jelentős bevételhez jutó influencerek imádják, míg a fiatalokat a manipulációtól féltők, az etikus reklám hívei erős fenntartásokkal fogadják. De mi a baj vele? Pécsi Ferenc, marketingszakértőnk segítségével jártuk körül a kérdést.

A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra 

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet 

A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.

Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében 

A prémium kategóriába tartozó, illetve kényelmi termékek előretörését hozta az idei év Az Év Terméke Díj választáson. Ezúttal 20 kategóriában hirdettek győztest és több új termék is bekerült a díjazottak közé.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Piac & marketing téma
heti hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról  

Mától május 6-ig véleményezhető az otthonfelújítási program felhívástervezete.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Nem rajong körbe minket ez a hitelminősítő

Nem rajong körbe minket ez a hitelminősítő 

A Standard & Poor’s szerint még annál is kisebb lesz az ide GDP-növekedésünk, mint amira a kormány számít.

Társadalom

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar  

2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo