Piac & marketing cikkek

Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is
Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.

Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek
Az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata betiltaná az EU-ban a "zöldre mosás" (greenwashing) gyakorlatát, és új jogokat vezetne be a fogyasztók számára annak érdekében, hogy a termékvásárlás során környezetbarát döntéseket hozzanak.

Óriási átalakulás vár a gyógyszergyártó cégekre
A hagyományos megoldások egyre kevésbé képesek kielégíteni a gyógyszeripar és egészségügyi szektor egyre növekvő elvárásait. Olyan specifikus, iparági sajátosságoknak megfelelő megoldásokra van szükség, melyek a digitalizáció és felhőalapú technológiák korában is képesek felvenni a versenyt.

Adatmentésben is segítséget kap Ukrajna
A háború sújtotta Ukrajnának ajánlotta fel segítségét az adatmentésről ismert Kürt Zrt.

A Maserati éles kanyarral fordul a jövő felé, nemsokára csak elektromos luxusautóik lesznek
A Maserati lesz az első olasz luxusautó-márka, amely 100 százalékban elektromos járműveket gyárt majd: a következő 3 évben minden modelljük elérhető lesz környezetbarát kivitelben, 2030-tól pedig már kizárólag elektromos meghajtású luxusautókat kínálnak majd. A márka történetének új fejezetét a chiphiány és a globális kihívások ellenére is erős 2021-es pénzügyi eredmények alapozzák meg, a tavalyi évben ugyanis közel 25.000 járművet adott át ügyfeleiknek világszerte, így értékesítési mutatói 41 százalékkal nőttek éves szinten.

Súlyos bírságot kaphatnak a hozzáférési jogot megsértő cégek
A GDPR értelmében a magánszemélyek tájékoztatást kérhetnek a cégektől személyes adataik kezeléséről. A vállalatoknak Magyarországon is különösen ügyelniük kell a hozzáférési jog megfelelő betartására. A jogsértés súlyos szankciókkal jár, van már precedens 20 millió forintos adatvédelmi bírságra is – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

MagyarBrands: kiváló üzleti márka lett a Piac&Profit
A MagyarBrands díjazási rendszer 2010 óta értékel magyar vonatkozású márkákat. A program küldetése az elmúlt 12 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira.

Őrült tempóban nő a mobiltelefonba regisztrált bankkártyák száma
A múlt év végén már több mint 1,3 millió bankkártya volt túl a mobiltelefonba történő költözésen.

Változtat a magyar Coca-Cola
Az újítással kevesebb műanyagot használnak fel.

Egy új lehetőség, hogy a magyar kkv-k a nemzetközi piacon is hasíthassanak
A koronavírus rámutatott, hogy a lakossági termékek vásárlásánál megszokott kényelem és gyorsaság ma már egyre égetőbb elvárás más szektorokban is. Kutatások szerint az utóbbi két évben 30-40 százalékkal emelkedett az online értékesítések forgalma, az Egyesült Államokban pedig a cégek 65 százaléka bonyolítja üzleteit kizárólag online. Ez a trend gyűrűzik át Európába is, ami nem csak a vásárlói szokásokra, de a hazai vállalkozások versenyképességére is komoly hatással van. Egy nemzetközi startup egyszerű és gyors megoldást nyújt a magyar kkv-knak a teljes digitális átállásban és a nemzetközi piacra lépésben.
Nem áprilisi tréfa, használt ruhákat fog árulni az Auchan
Március közepétől újabb forradalmi lépést tesz az Auchan a fenntarthatóság felé, hiszen új esélyt ad a jó minőségű használt ruháknak. A vállalat nagyon következetesen építkezik ezen a területen, így például a közelmúltban újabb környezetbarát csomagolóeszközökkel szélesítette portfólióját, most pedig Új Élet by Auchan néven használt ruhadarabok értékesítésébe kezd. Ezzel a lépéssel a túlzott mennyiségű ruhagyártás környezetszennyező hatása ellen kívánnak fellépni.
Pénzügyi veszteségek és biztonsági kockázatok, amelyeket észre sem vesznek a cégek
Nem használt, de a háttérben folyamatosan működő fantomszoftverek és online szolgáltatások okoznak jelentős veszteséget és kockázatokat a cégeknek, és észre sem veszik. A veszteség több százezer forint is lehet vállalkozások esetén, országos szinten pedig akár milliárdos nagyságrendű, pedig némi odafigyeléssel roppant egyszerűen elkerülhető lenne a probléma.
Balázs Péter: az uniós pénzeknél nem a kormány színe számít
Az uniós pénzcsapok elzárása nem a kormány színén múlik, hanem az EU feltételeinek teljesítésén, mondta el a lapunknak adott interjúban Balázs Péter. A Bajnai-kormány külügyminisztere szerint a pénzvisszatartás oka az állam elfoglalása és a korrupció. A volt uniós biztos beszélt arról is, mi történne ellenzéki győzelem esetén, mi a siker receptje Brüsszelben, kell-e tartani a migránsoktól, miért változtak meg a nagy pártok, és hogyan tehetnénk ismét normális hellyé Magyarországot.
Organikus elérések a Facebookon
A közösségi oldalakon egyre nehezebb tartalmakat közvetíteni ingyen. Az üzemeltetők ma már inkább bevételeik növelésére koncentrálnak.
Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia
Csallóköz tündérvilága – Termálvíz, aquapark és gasztronómia
Mintha csak otthon lennénk, - ismerős a táj - de persze külföldre utazunk: Szlovákia az idei Utazás kiállításon Csallóköz szépségeit helyezte előtérbe.
Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?
Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.
Gond lehet a Media Markt és az Euronics hirdetéseivel
Jogsértést követhettek el.
Drasztikus lépés: ezen a weboldalon már ne keressen orosz árukat
Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen.
5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években
A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.
Ingyenesen elérhető az egyik vállalati kommunikációs szoftver az ukrán kitettségű cégeknek
Újra bekapcsolta a CHEQ Krízisplatformot a Talk-A-Bot. Közben a Vodafone és Telekom is díjmentessé tette a roamingot Ukrajnában.
Milyen hirdetéssel lehet a legjobban megfogni az embereket?
Meglepő eredmény született.
Egyre pofátlanabbak a csalók - így húznak le a netes oldalak
Erőfeszítés nélküli, szupergyors gyógyulással, fogyással vagy nyelvtanulással kecsegtetnek a csodát ígérő termékeket árusító, tisztességtelen weboldalak.
Még a munkahelyünket is veszélyeztethetjük a facebookozással
Komoly biztonsági kockázatokkal jár a közösségi média használata.
Megszűnnek a sütik és ez nem tréfa
A Google 2023 végére kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütiket a Chrome böngészőből, ami alapjaiban változtatja majd meg a cégek hirdetési magatartását.
5 trend, ami a kkv-k világára alapvető hatást gyakorol 2022-ben
Az elmúlt két év a bizonytalanság jegyében telt az üzleti világban. A globális járvány gyökeresen felforgatta a kereskedelmet, a munkavégzést és a pénzügyi világot is, de talán egyetlen egy szektor sem nézett szembe annyi nehézséggel, mint a kisvállalkozások.
Hogyan tudsz pénzt keresni a Google-el – a nem fizetés is fontos
Ha csak a Google kereső rendszeréről beszélünk, akkor egy weboldal látogatottsága alapvetően két dologtól függ. A fizetett hirdetésektől és az organikus találati listától.
A K&H után újabb felhasználókat vettek célba a kiberbűnözők
Több napnyi intenzív támadókampány után a K&H ügyfelei mellett már a LinkedIn felhasználóinak is nagyon körültekintőnek kell lenniük, ugyanis az elmúlt órákban a kiberbűnözők tömegével küldtek ki olyan adathalász leveleket, amiben a platform felhasználóit próbálják rávenni a kattintásra.
Miért nem bírják sokáig a mobilok?
A mobiltelefonok előállításához ritka nyersanyagokat használnak, a gyártás, a szállítás és a használat pedig jelentős károsanyag-kibocsátással és hulladékkal jár. Éppen ezért aggasztó, hogy aránylag kevés időt töltenek el egy tulajdonosnál: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint a használt mobilok 53 százaléka legfeljebb két éves, 85 százaléka pedig nem idősebb öt évnél.
Hogyan adóznak az influenszerek?
Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el – nem mindegy azonban, hogyan adózunk utánuk. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője néhány mindennapi példán keresztül mutatja be a buktatókat.
Nagyon pesszimista a hangulat - közel ötszáz webáruházat érint a törvénymódosítás
Tavaly novemberben fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, mely értelmében a nem vényköteles gyógyszereket január elsejétől csak és kizárólag patikai szakdolgozók szállíthatják ki. Az új szabályozás közel ötszáz webáruház és kiszállító partnercég működésére van hatással. A szabályozás következtében vannak online üzletek, melyek meg fognak szűnni, mások egyszerűen profilt váltanak, azonban ennél is nagyobb problémát jelenthet sok kereskedő számára a termékek és az alapanyagok árának növekedése – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.
A pénzt nem keressük, hanem csináljuk
Elsőre talán kis különbséget látunk az angolszász és magyar kifejezés között az előállított vagyonra. Magyarul jellemzően azt a kifejezést használjuk, hogy pénzt keresek. Angolul a pénzt megszerzik, kiérdemlik, csinálják (earn money vagy make money). Elsőre kis különbségnek hathat a szavak cseréje, mégis fontos mentális és hozzáállásbeli különbséget rejt.
Mi lesz a Facebook-profilunkkal halálunk után?
Bonyolult és részleteiben még nem szabályozott a digitális javak átörökítése, pedig rohamos terjedésük miatt egyre fontosabbá válik, mi lesz a sorsuk halálunk után. Ezt mutatja, hogy már a hagyatéki eljárásokban is egyre gyakrabban jelennek meg a kriptopénzek, a közösségimédia-profilok vagy a felhőben tárolt dokumentumok. Kevesen tudják ugyanakkor, hogy megfelelő szabályozás, rendelkezés híján a kriptojavakhoz való hozzáférés az örökösök számára kérdésessé válhat, vagy hogy a techóriások csak saját, egyedi szabályaik alapján engednek hozzáférést az arra jogosultaknak az elhunytak adataihoz. Míg például a Facebookon az elhunyt üzeneteit nem láthatják, addig a Google-nál akár az összes levelet elolvashatják, és az ott tárolt dokumentumokat is letölthetik az erre feljogosított személyek.
Miért nem szeretik a magyar cégek a Facebookot?
Az emelkedő hirdetési költségek, a csökkenő organikus elérések, a gyakori problémák ellenére a cégek döntő többsége szerint még mindig megéri a Facebookot üzleti célra használni. Az adatvédelmi hiányosságok és főleg a közösségi platformokat övező botrányok problémákat okoznak a marketinggel foglalkozóknak.
Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon?
A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.
Sok pénzt bukhat, aki nem tudja, milyen jogok illetik meg a netes vásárlás során
Egyre többen intézik online a karácsonyi ajándékvásárlást, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában azzal, milyen jogok illetik meg őket az internetes rendelés során, és mit tehetnek, ha nem elégedettek a kifizetett termékkel – derül ki a Magyar Országos Közjegyzői Kamara online felméréséből. A kitöltők fele nem tudta például, hogy az online rendelt termékekre is ugyanolyan garanciát kell vállalniuk az eladóknak, mintha egy üzletben vásárolták volna. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy nem kell búcsút mondaniuk a pénzüknek, ha a webshopot tulajdonló cég nem hajlandó visszafizetni a jogszerűen visszaküldött termék árát.
Nem lesz pardon: durva bírságra számíthat, aki átveri a magyarokat
Jövő nyártól bírságolással vehetik fel a kesztyűt a hatóságok a kettős minőséggel szemben.
Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból
Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint. Az online kereskedelem bővülése mellett boltba is többet megyünk a PwC felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég.
Vége a gigarazziának: mire jutott a hatóság?
Lezárult a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első szakasza.
Óriási kockázatokkal jár a home office
Az otthoni munkavégzéssel terjed a veszélyeket rejtő árnyékinformatika használata is, egy globális tanulmány szerint az otthonról dolgozók több mint fele, 56 százaléka használ nem munkahelyi alkalmazást vállalati eszközén és 66 százalékuk töltött fel erre vállalati adatokat.
Újabb feketelistára kerülhetnek a vállalkozások
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény értelmében már 2017 óta kötelező a vállalkozásoknak minősített adatokat szolgáltatni magukról, de hamarosan mindenki számára elérhetővé válik a nyilvántartási rendszer, ami hatással lesz a cégek mindennapjaira. Dr. Tóth Judit Lenke adatvédelmi szakjogász elmondta, azok a tényleges tulajdonosok, akiknek hiányosak lesznek az adatai, tiltólistára kerülhetnek a pénzintézeteknél. Ez azt jelenti, hogy azok a cégvezetők, akik nem tesznek eleget adatszolgáltatási kötelezettségüknek és megbízhatatlan minősítést kapnak, tiltó listára kerülnek az adott pénzintézetnél.
Újra itt van a Black Friday: mekkora bombát dobnak le a kereskedők?
Magyarországon immár 2014 óta tart a Black Friday őrület. Bár az eredeti, amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi 2 évben már az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.
Mit lehet tenni, ha nem jött meg a külföldről rendelt áru?
Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.
Berobbantak a webáruházak – mint imádnak a netről rendelni a magyarok?
A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.
5 tuti tipp üzletfejlesztéshez
Óriási kihívást, és gyakran új időszámítást jelent a kkv-k életében, amikor új piacok felé fordulnak, bővítik tevékenységi körüket vagy egyszerűen csak ugrásszerűen megnő az ügyfélkörük. Az üzletfejlesztés ugyanakkor legalább annyi buktatót rejthet magában, mint amekkora sikerrel kecsegtet, így nem árt jónéhány szempontot figyelembe venni, mielőtt belevágunk. Vajon elég stabil az informatikai rendszerünk és meg tudunk felelni a szigorú adatbiztonsági szabályoknak? Tudjuk menedzselni az esetlegesen megugró ügyfélforgalmat vagy elég rugalmas a pénzügyi tervünk a nagyobb volumenű beszerzések és a váratlan események kezeléséhez? 5 tipp a Brillit.com online üzleti platform szakértőitől, hogy szárnyalás helyett ne zuhanás legyen a nagyratörő elképzelések vége.
Gond van a Media Marktnál
Nemzetközi kibertámadás érte az áruházlánc weboldalát.
Büntetés komment-törlésért: erre GVH-bírságra minden vállalkozásnak figyelni kell
Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.
Átverős akciók, spórolás - miért nem jön be a Black Friday a magyaroknak?
Ez lesz már a hetedik éve, hogy ránk köszöntött az eredetileg amerikai fogyasztási ünnep, a Black Friday. Ami lassan hagyományosan a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét is jelenti. Ugyanakkor hiába a felhajtás és a reklámáradat: kevesen vannak, akik kifejezetten a Fekete Péntekre időzítik az ünnepi vásárlást - sokan ugyanis csalódtak az akciókban, minden harmadik magyar átverésnek tartja.
Munka a krízis után – mit várnak a cégektől a dolgozók?
Mire készüljünk, ha véget ér a krízis? Bár a cégek többsége még keresi az útját annak, hogy a krízishelyzet elmúltával miként ötvözi majd a járvány előtti rendszer előnyeit és a válság idejének tapasztalatait az új normák kialakítása során, a munkavállalók – a többség számára új lehetőséget jelentő – otthoni munkát megszokták, elfogadták és a jövőben is megtartanák – derül ki a Siemens friss, hazai online vizsgálatából.