hirdetés

Látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását a kormányzati osztogatás

Megtorpant az e-kereskedelem szárnyalása a kelet-közép-európai régióban az év első negyedévében. Az adatok lassulásra figyelmeztetnek.
hirdetés

A korábbi évekhez képest lényegesen kisebb mértékben, átlagosan csak 5 százalék nőtt az e-kereskedelem forgalma a kelet-közép-európai régióban az előző év azonos időszakához képest. Magyarországon a régiós átlagnál jobban, 7 százalék nőtt az e-kereskedelmi forgalom az év első három hónapjában, azonban még ez is jóval alulmarad az elmúlt két év adatainak  – derül ki a Growww Digital 295 e-kereskedelmi hirdetési fiók adatait vizsgáló elemzéséből.

Kép:Pexels

Még szembetűnőbb a Google Ads költések alakulása. Míg Magyarországon 21 százalék volt a Google Ads költések növekedése az első negyedévben, a kelet-közép-európai régióban szinte mindenhol csökkentek: Csehország -4 százalék, Lengyelroszág -7 százalék, Szlovákia -15 százalék, Románia 4százalék

„A magyar eredmények kedvező alakulását erősen befolyásolta az szja-visszatérítés, a fegyverpénz és a 13. havi nyugdíj százmilliárdjainak keresletélénkítő hatása. Az ezt követő időszakban szokatlan forgalomemelkedés volt tapasztalható több szegmensben, amit mással nem nagyon tudunk magyarázni” – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.
A csökkenő online költések az e-kereskedelem lendületének regionális lassulásáról árulkodnak. A piaci szereplők, látva a csökkenő keresletet, óvatosabban fektetnek a marketingtevékenységbe. Az e-kereskedelem 2020 márciusától tapasztalt, a koronavírus-járvány első hullámával megugró növekedése az idei év első negyedévében megtorpant.

Szabó László szerint a megtorpanásban szerepet játszott a magas infláció, az euróárfolyam kedvezőtlen alakulása, valamint az orosz–ukrán háború kitörése. Az adatokból kirajzolódik, hogy a lakosság visszafogta, elhalasztotta a vásárlásait, és kivár. Bár a magyar eredmények jobbak a régiós adatoknál, a tendencia Magyarországon is érvényes: ha kisebb ütemben is, de lassult az e-kereskedelem növekedése.

A szakértő szerint a hazai e-kereskedőket rendkívül hátrányosan érinti a piac megtorpanása. Hiába volt magas az elmúlt évek forgalma, a lassuló növekedés mellett a magas infláció és a forint gyengülése csökkenti a cégek nyereségét. Ez azért is fájdalmas a szektor számára, mert jelentős beruházások történtek az elmúlt két évben, hogy az e-kereskedelem felfutása miatt biztosítani tudják a vásárlók kiszolgálását. A pillanatnyi megtorpanás ellenére a szektor szereplői bizakodók és növekedésre számítanak.

„Amennyiben az orosz-ukrán konfliktus belátható időn belül rendeződik, akkor várható az e-kereskedelem visszapattanása, és vélhetően visszaáll a növekedési pálya. Azonban, ha továbbra is instabil lesz a geopolitikai helyzet, akkor stagnálásra, valamint az árak további jelentős emelkedésére kell számítani” – vélekedik Szabó László.
A szakértő rámutat, hogy az e-kereskedelmi piac változásai miatt a versenyhelyzet még kiélezettebb, ezért fokozottabban kell figyelni a piaci változásokra, az új technológiákra, valamint az árazási és marketingstratégiára. Ugyanakkor ebben a helyzetben a webáruházak hatékony működése fontosabbá vált, mint eddig bármikor, ez pedig soha nem látott mértékben felértékeli a tapasztalt szakemberek munkaerőpiaci értékét, mert hiány van belőlük.
hirdetés

Véleményvezér

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Megosztotta a közvéleményt az a kormányelképzelés, hogy kiveszik a Btk-ból a közéleti diskurzusban elkövetett rágalmazást, becsületsértést. Sokan politikai okokat sejtenek.
Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

2021 májusáig lehetett pályázni az önkormányzatoknak a Magyar Falu Program keretén belül temetők infrastrukturális fejlesztésére. A megvalósításra 18 hónapot kaptak a pályázat odaítélését követően.
Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Nem fognak expresszt elnevezni a magyar igazságszolgáltatásról, ez már biztos.
A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

Fenekestül fordult fel a világ, amikor Bécsben olcsóbb a zöldség, mint itthon.
Hadházy Ákos titkos hangfelvételt közölt Schadl ügyben

Hadházy Ákos titkos hangfelvételt közölt Schadl ügyben

Különös hangfelvételt hozott nyilvánosságra Hadházy Ákos független képviselő, aki azt jósolja, nem sok minden változik a magyar végrehajtás korrupt gyakorlatában.
Már ezt a terméket is inkább Romániában vegyük

Már ezt a terméket is inkább Romániában vegyük

Olcsóbb a hagyma a szomszédban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo