Véget vetnének a vásárlókat átverő környezetbarát ígéreteknek

Az Európai Bizottság szerdán közzétett javaslata betiltaná az EU-ban a "zöldre mosás" (greenwashing) gyakorlatát, és új jogokat vezetne be a fogyasztók számára annak érdekében, hogy a termékvásárlás során környezetbarát döntéseket hozzanak.

A javasolt szabályok megerősítenék a fogyasztók védelmét a hiteltelen vagy hamis környezetvédelmi állításokkal szemben. Betiltanák a "zöldre mosást", azaz olyan marketing- vagy PR-stratégia alkalmazását, amellyel egy vállalkozás környezetbarátként, a környezetvédelemért felelősséget vállalóként tünteti fel magát, miközben ez nem mutatkozik meg működésében, vagy a termékére, szolgáltatására vonatkozó, ilyesfajta állítások nem igazolhatók.

A bizottság a fogyasztói jogokról szóló irányelv módosítását javasolja továbbá, aminek értelmében, a kereskedők kötelesek lennének tájékoztatni a fogyasztókat a termékek tartósságáról és javíthatóságáról.

(Fotó: Pixabay)

Az EU végrehajtó testülete a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelv több módosítását is javasolja. A termékjellemzők listája kibővülne a környezeti vagy társadalmi hatásokkal, valamint a tartóssággal és a javíthatósággal. A tiltott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feketelistája továbbá magába foglalná a termék élettartamát korlátozó tulajdonságok közlésének elmulasztását, valamint a termék környezetbarát voltára vonatkozó általános és félreérthető állításokat.

A bizottság javaslatait az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács és az Európai Parlament megvitatja. Elfogadását és a tagállamok nemzeti jogába átültetését követően a fogyasztók jogsértések esetén jogorvoslatra lesznek jogosultak.

(MTI)

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo