A telekommunikációs társaság a szolgáltatások javításával indokolta a hálózati fejlesztéseket, amelyek új lehetőségekkel bővítik az intelligens eszközök közötti kapcsolatot.
Csaba Tamás hálózati stratégiai tanácsadó kifejtette, hogy az IoT („Internet of things”, internetre kapcsolódó eszközök hálózata) sokféle eszközt szolgál ki, tehát ma már a szolgáltatási igények is eltérőek. Többféle technológiával hatékonyabban lehet ezeknek megfelelni, mintha mindegyik ugyanazt az egy megoldást használná - tette hozzá.
Az NB-IoT alacsonyabb adatátviteli sebességgel helyhez kötött eszközöket, jellemzően szenzorokat szolgál ki. Eddig a fővároson kívül az ország nyugati részére terjedt ki ez a szolgáltatás, 2022 végére viszont elérheti az országban 90 százalékos lefedettséget.
A gyorsabb adatátvitelre képes, mobil eszközök csatlakoztatására alkalmas LTE-M szintén országossá válik a Yettel kínálatában, a 60 százalék körüli lakossági lefedettség ugyancsak szinte teljessé válhat Magyarországon akár hónapokon belül.
A Yettel szolgáltatási kínálata kis- és középvállalkozások igényeire szabott díjcsomagcsaláddal is bővült. Fülöp Gábor üzleti értékesítési és marketingigazgató megjegyezte, hogy a társaság bevételeinek 40 százaléka származik üzleti területről, ezért különösen fontosnak tartják a vállalkozói igények hatékony kiszolgálását.
A Yettel az MTI kérdésére közölte, hogy a hálózatfejlesztésnél a legfontosabb szempontnak a szolgáltatások minőségének javítását tekintik. A fejlesztési költségekről nem kívánnak nyilatkozni.
A társaság március 1. óta működik Yettel néven Magyarországon, Bulgáriában és Szerbiában. Eddig tartott ugyanis a Telenor névhasználati joga, amit a többségi tulajdonos, a cseh PPF-csoport 31 hónapra kapott az előző tulajdonostól. A Yettel Magyarország Zrt. csaknem 3,1 millió előfizetővel rendelkezik, a PPF mellett 25 százalékban tulajdonosa az Antenna Hungária is. A társaság Pannon GSM néven 1994. március 27-én elsőként indított belföldön kereskedelmi GSM-szolgáltatást.
A PPF Telecom Group Bulgáriában, Csehországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában kínál mobil, vezetékes, adatátviteli és internetes televíziós szolgáltatásokat. Több mint 18,3 millió ügyfelük és 12 ezer alkalmazottjuk van, az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 2020-ban elérte az 1,4 milliárd eurót (több mint 500 milliárd forint). A Telenor Magyarország Zrt. az utolsó nyilvános beszámolója szerint 2020-ban majdnem 192 milliárd forint árbevétellel és több mint 29 milliárd forint adózott eredménnyel zárt.
(MTI)