A reklámpiac örökérvényű szabálya, hogy a márkák és termékek leghatékonyabb ‘hirdetőtáblái’ mindig is maguk a vásárlók voltak. Kiváltképp igaz ez, ha olyan kedvvel osztják meg ajánlásaikat és értékeléseiket, ahogyan azt a Twitteren teszik: az európai felhasználók több mint háromnegyede (76%) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról ezen a platformon. Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69%). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit. Kiderült: a twitterezők 64%-ától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53% - derült ki a Twitter európai felhasználókra fókuszáló kutatásából.
A közösségi média portál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66%-uk rendszeresen közli véleményét, 78%-uk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes brandekről és szolgáltatásaikról. Nem véletlen, hogy a Twitter használók között nagy számban találunk nagy befolyással rendelkező véleményvezéreket minden termék & szolgáltatás kategóriában.
Jó hír a hirdetőknek: megfelelő stratégiával a Twitteren a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók gyakran a Twittert használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket. Ez a leginkább “valós idejű” platform az interneten; ahol a “felfedező gondolkodásmód” a jellemző.
“Miközben rengeteg oldal és alkalmazás azt mondja: ‘Nézz ide!’, a Twitter e helyett azt mondja: ‘Nézd meg azt!’ - ebben rejlik a platform különlegessége. A twitterezők nyitottak és érdeklődőek, új dolgokat akarnak felfedezni, azt megosztani és megbeszélni a közösségükkel. Ezzel a habitussal válnak olyan értékes célcsoporttá a hirdetők szemében” - nyilatkozta Barry Collins, a Twitter Client Solutions szenior igazgatója.
A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márka-szempont miatt is: nagyobb hányaduk (55% vs. 46%) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52% vs. 43%). A twitterezőkre nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy brand elnyeri a felhasználók bizalmát, a twitterezők nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53% vs. 44%).