hirdetés

Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter

Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.
hirdetés

A reklámpiac örökérvényű szabálya, hogy a márkák és termékek leghatékonyabb ‘hirdetőtáblái’ mindig is maguk a vásárlók voltak. Kiváltképp igaz ez, ha olyan kedvvel osztják meg ajánlásaikat és értékeléseiket, ahogyan azt a Twitteren teszik: az európai felhasználók több mint háromnegyede (76%) szívesen osztja meg véleményét kedvenc témáiról ezen a platformon. Ez jóval magasabb arány, mint ami az általános internetezők körében megfigyelhető (69%). A kutatás több aspektusban vizsgálta a vélemény-kérés és vélemény-adás tendenciáit. Kiderült: a twitterezők 64%-ától kérnek családtagok és barátok rendszeresen tanácsot vásárlásaik előtt, míg a tágan vett netezők esetében ez 53% - derült ki a Twitter európai felhasználókra fókuszáló kutatásából.

Kép: Pixabay

A közösségi média portál felhasználói jellemzően aktívak a márkákhoz köthető véleménynyilvánításokban is: 66%-uk rendszeresen közli véleményét, 78%-uk pedig rendszeresen követi mások véleményét az egyes brandekről és szolgáltatásaikról. Nem véletlen, hogy a Twitter használók között nagy számban találunk nagy befolyással rendelkező véleményvezéreket minden termék & szolgáltatás kategóriában.

Jó hír a hirdetőknek: megfelelő stratégiával a Twitteren a márkák gyorsan és hatékonyan el tudják érni a véleményvezéreket, hogy maguk mellé állítsák őket. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók gyakran a Twittert használják, ha követni akarják a közélettel, a sporttal, vagy a trendekkel kapcsolatos legfrissebb történéseket. Ez a leginkább “valós idejű” platform az interneten; ahol a “felfedező gondolkodásmód” a jellemző.

A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.
Az európai Twitter userek nagyobb arányban keresnek újdonságokat az átlagos internetezőknél (79% vs. 73%), nyitottabbak az új hírekre (75% vs. 70%), valamint arra is, hogy elsőként próbáljanak ki új dolgokat (58% vs. 44%). Mindez remek körülményeket biztosít a márkák számára ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak megszólítani potenciális vásárlókat.

“Miközben rengeteg oldal és alkalmazás azt mondja: ‘Nézz ide!’, a Twitter e helyett azt mondja: ‘Nézd meg azt!’ - ebben rejlik a platform különlegessége. A twitterezők nyitottak és érdeklődőek, új dolgokat akarnak felfedezni, azt megosztani és megbeszélni a közösségükkel. Ezzel a habitussal válnak olyan értékes célcsoporttá a hirdetők szemében” - nyilatkozta Barry Collins, a Twitter Client Solutions szenior igazgatója.

A kutatás szerint az európai twitterezők kifejezetten vonzó célcsoport többféle márka-szempont miatt is: nagyobb hányaduk (55% vs. 46%) hajlandó magasabb árat fizetni minőségibb termékre, mint egy átlagos internetező, főként, ha az egy kedvelt márkához tartozik (52% vs. 43%). A twitterezőkre nagyobb márkahűség is jellemző: ha egy brand elnyeri a felhasználók bizalmát, a twitterezők nagyobb arányban vesznek részt különböző hűségprogramokban is (53% vs. 44%).

Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
hirdetés

Véleményvezér

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Megosztotta a közvéleményt az a kormányelképzelés, hogy kiveszik a Btk-ból a közéleti diskurzusban elkövetett rágalmazást, becsületsértést. Sokan politikai okokat sejtenek.
Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

2021 májusáig lehetett pályázni az önkormányzatoknak a Magyar Falu Program keretén belül temetők infrastrukturális fejlesztésére. A megvalósításra 18 hónapot kaptak a pályázat odaítélését követően.
Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Nem fognak expresszt elnevezni a magyar igazságszolgáltatásról, ez már biztos.
A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

Fenekestül fordult fel a világ, amikor Bécsben olcsóbb a zöldség, mint itthon.
Hadházy Ákos titkos hangfelvételt közölt Schadl ügyben

Hadházy Ákos titkos hangfelvételt közölt Schadl ügyben

Különös hangfelvételt hozott nyilvánosságra Hadházy Ákos független képviselő, aki azt jósolja, nem sok minden változik a magyar végrehajtás korrupt gyakorlatában.
Már ezt a terméket is inkább Romániában vegyük

Már ezt a terméket is inkább Romániában vegyük

Olcsóbb a hagyma a szomszédban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo