Pierre-Oliver Quellmann a HANNOVER MESSE Digital Factory igazgatója elmondta, hogy a digitális gazdaságra jellemző technológiai fejlesztések eredményeképp az elmúlt években csökkent a kereslet a CEBIT-hez hasonló horizontális kiállításokra. Mindenesetre az biztos, hogy a CEBIT és Hannover Messe hívószavai között jelentős átfedés volt tapasztalható már eddig is, hacsak az ipar 4.0-ra, okos megoldásokra, digitalizációra, IoT-ra vagy az ERP rendszerekre gondolunk.
A szervezői döntés következtében a gyártás, az energia és a logisztika szempontjából releváns CEBIT témákat a HANNOVER MESSE-be integrálják, míg a további témáknak új vagy már meglévő DMAG kiállítások adnak otthont. A szervezők a 130-nál is több,évente megrendezésre kerülő különböző témájú kiállítás között mindenkinek találnak releváns helyet.
A Hannover Messe fénykorát éli, a 2018-as számadatok szerint több, mint 73 országból 220 000 látogató, 2500 újságíró tekintette meg a 400.000 nm-es kiállítást és mintegy 6,5 millió üzleti kontakt cserélt gazdát az 5 nap alatt. Az ipar 4.0 által gerjesztett hullámok miatt az ipar és az információs technológia egyre szorosabban összekapcsolódik, ezért a CEBIT 2019-től visszaolvad a Hannover Messe-be, ahonnan 33 évvel ezelőtt az ipar és a számítástechnika szétválásakor kivált.
Mi lesz a CEBIT-tel?
Hangsúlyozandó, hogy a CEBIT brand nem szűnik meg, hiszen a nemzetközi CEBIT eseményeket továbbra is megrendezik Ausztráliában, Thaiföldön, illetve márciusban debütál a kiállítás Oroszországban.
A szervezők szerint a 2019 április 1-5 között megrendezésre kerülő Hannover Messe hat tematikus kiállítása közül
Feltételezhető, hogy a jövő évi Hannover Messe-n további bővítések várhatók, tekintettel arra, hogy a változások szelében a kategóriájában eddig is legnagyobb kiállítás még jelentősebb nemzetközi fókuszt kap. A két kiállítás egybeolvadásával a Hannover Messe iránti érdeklődésés ezzel együtt a kiállításban rejlő üzleti potenciál is növekedni fog és minden eddiginél izgalmasabb és értékesebb lesz megjelenni kiállítóként a Hannover Messe-n .
Wolf Erik a Deutsche Messe AG hivatalos magyarországi képviselőjének előadása rávilágított arra, hogy az exportképes, rugalmas IT cégeknek érdemes a Hannover Messe-n kiállítani. Kiemelten fontos az előkészület, illetve az időben történő jelentkezés, hiszen a kiállítói sikerességet nagyban meghatározza a megfelelő stand helyszín kiválasztása. A magyar képviselet készséggel segíti a magyar kiállítókat tanácsadással, stand-helyszín kiválasztásával, szervezéssel.
A budapesti beszélgetésen több sikeres vállalkozó mesélte el, hogyan segítette üzleti felemelkedését egy korábbi vásári kiállítói részvétel.
A hannoveri kiállításon való részvétel önmagában nem csodaszer, viszont megfelelő felkészüléssel és tartalmas megjelenéssel jó kiinduló helyszíne lehet a külföldi piacra lépésnek, nemcsak a németországi hanem a nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztésének vagy a befektetők keresésének.A panelbeszélgetésből kiderült, a sikeres kiállítói jelenlétet nagyrészben befolyásolja a felkészülésre előzetesen ráfordított idő és befektetett energia. A magyar pavilon társkiállítói egyöntetűen pozitívan ítélték meg 2018-as CEBIT részvételüket. Az is kiderült, hogy ezen kiállítók nagy részének van olyan exportképes terméke, melyet érdemes a Hannover Messe-re kivinni.