Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre?

Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

“A Facebook algoritmusa egy nagy fekete lyuk”, “senki nem tudja, valójában mi történik a kódsorok között”, “a Facebook algoritmusának útjai kifürkészhetetlenek” - gyakran hallunk ilyen, és ehhez hasonló megjegyzéseket a közösségi óriás működési elvével kapcsolatban.

Létezik egy hivatalos képlet, amely ugyan leírja, hogy a Facebook algoritmusa aszerint dolgozik, hogy egyszerre maximalizálja a felhasználói élményt, és optimalizálja a hirdetők kampányait, de ennél jobban nem részletezik a benne rejlő mágiát. Tehát való igaz, hogy pontosan senki nem ismeri a Facebook “agyát”, így több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre.

Kép: Guardian

Mielőtt rátérnénk, mivel érdemes számolni 2019-re, tekintsük át gyorsan mik voltak a legfontosabb algoritmust érintő változások idén.

Év elején robbant a hír, hogy a céges profiloknak leáldozott, mivel a friss és ropogós 2018-as algoritmus a közösségépítést, az interakciókat, a barátokat és a helyi híreket helyezi előtérbe. Drasztikusan le is csökkent a vállalati oldalak organikus elérése. Ki több, ki kevesebb sikerrel tudta leküzdeni a változást, de alapvetően nagyobb kereslet alakult ki a fizetett facebook hirdetések iránt, hiszen így még maradt esély a fogyasztók közösségi médiában való elérésére.

Ezen kívül, az álhírekkel kapcsolatos botrányok következtében az új algoritmust arra is kiképezték, hogy kezdje el felderíteni a hamis tényeket, kattintásvadász és megtévesztő oldalakat, hogy ezzel is hozzájáruljon a közösség védelméhez, és egy olyan megbízható, globális platformot teremtsen, amely maximalizálja a felhasználói élményt.

Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter
Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak
Mivel készüljünk 2019-re?

Az algoritmust továbbra is aszerint fogják tovább fejleszteni, hogy milyen trendeket mutatnak a fogyasztói szokások. Így ez alapján arra törekszenek, hogy minél minőségibb időt tudjanak eltölteni a felhasználók a Facebook-rengetegben. Ahogyan idén is, jövőre is még az audiovizuális tartalmaké lesz a főszerep - pontosabban, az egyre hosszabbaké. Az augusztusban nemzetközileg elérhetővé váló Facebook Watch is megkezdte térhódítását, bekerülve ezzel egyre több felhasználó napi közösségi média rutinjába.

A trendek alapján azt a megállapítást tehetjük, hogy leginkább az epizodikusan visszatérő, sok interakciót kiváltó és/vagy érzelmekre ható videók illetve vlogok fogják bezsebelni a nézettség nagy hányadát. A hirdetőknek jó hír, hogy hazánkban november végével elérhetővé vált a Facebook Watch-on belüli hirdetés lehetősége. Sokáig tesztelték ezt a funkciót, és most, első körben a Javasolt videók között fognak megjelenni a hirdetések ezen a felületen. További Watch-on belüli elhelyezésekre is lehet még számítani, hiszen ennek a platformnak nagy jövőt jósolnak a szakértők.

A felhasználói élmény szempontjából további újítások várhatóak a Facebook Stories kapcsán. Lehetősége lesz a felhasználónak kiemelni kedvenc sztorijait, és tematikusan csoportba is tudja majd rendezni őket a profilján - igen, az Instagram Highlights funkciója ide is megérkezik hamarosan. Tehát ebből következően a fogyasztók nagyobb figyelmet fognak szentelni az itt elhelyezett tartalmaknak, így mindenképpen érdemes lesz Facebook Stories placement-ben gondolkoznia a hirdetőknek.

Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz?
Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.
Ahogy az említett fejlesztésekből is jól látszik, egyre nagyobb hangsúlyt helyez a Facebook a mobil élményre, reagálva arra a fogyasztói tendenciára, hogy sokkal inkább az okostelefonokról használják a júzerek a közösségi hálót. Így a céges profiloknak is törekednie kell a mobil élmény növelésére, illetve érdemes lesz kipróbálni a mobil elhelyezésekkel dolgozó kampányokat is. Az Instant form-ok, Instant experience-ek, Facebook Stories, valamint Instagram Stories kampányok fellendülését várhatjuk.

Aki betervezte a 2019-es stratégiába, hogy jövőre is még ringbe száll az felhasználók organikus eléréséért, annak érdemes figyelmet szentelni a Newswhip legújabb riportjában közölt kutatás eredményére. Az elmúlt 5 év kumulált adatait vizsgálva ugyanis megállapították, hogy melyek azok a tartalomtípusok, amik működnek, és melyek azok, amik kevésbé.

Íme:

Egyelőre ezekre a fejlesztésekre számíthatunk a jövő évben, de nem kizárt, hogy előrukkol még valamivel a közösségi óriás, hogy megtartsa piacvezető szerepét. Így ha első kézből szeretnél értesülni a Facebookkal kapcsolatos hírekről és fejlesztésekről, akkor a Newsroom-ot neked találták ki.

Szerző:

Pusztai Petra,

Facebook (Blueprint minősítésű) Account Menedzser

7 Digits

Nem felesleges nyűg a marketing
Szinte minden üzleti konferencián elhangzik, hogy mennyi időt, energiát szentelnek a magyar kkv vezetői a logisztikai folyamatokra, a megfelelő munkatársak megtalálására, a könyvelőre, vagy éppen a marketingre. Ez utóbbi mégis sokszor felesleges nyűgnek tűnik. Hiába tudják a cégvezetők, hogy a marketing hozzásegítheti őket a vágyott árbevételhez, mégsem olyan egyszerű döntést hozni arról: mennyit költsünk rá, milyen eszközöket használjunk.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo