Útmutató a marketing-modellekhez

A marketing működésének leírására rengeteg modellt fejlesztettek ki, így nehéz eldönteni, mikor melyiket használja az ember. A Marketing Döntések blog segít eligazodni a különböző modellek között.

Ha marketing-modellt kell választani, az ember szinte már azt sem tudja, hova kapja a fejét, és legfőképp: mikor és melyiket használja. Manapság a legegyszerűbbtől az összetettebb megoldásokig több modellt is használnak, ezek közül gyűjtött össze öt, a témához kapcsolódó érdekes angol nyelvű cikket a Marketing Döntések blog.

Marketing modellek, melyek kiállták az idő próbáját

Nem felesleges nyűg a marketing
Hiába tudják a cégvezetők, hogy a marketing hozzásegítheti őket a vágyott árbevételhez, mégsem olyan egyszerű döntést hozni arról: mennyit költsünk rá, milyen eszközöket használjunk. Tornai Istvánnal, a Piac és Profit konferenciák szakmai támogatójaként is ismert, Areté Marketing Coaching Kft. igazgatójával beszélgettünk a témáról.
Ebben a cikkben azokat a klasszikus, népszerű modelleket válogatták ki a szerzők, melyeket a mai marketing korában még mindig relevánsak tartanak a szakemberek. A 15 legnépszerűbb marketing modellt nem csak felsorolják, hanem megemlítik főbb tulajdonságaikat is. Az alábbi cikkben bővebben olvashat róla!

10 klasszikus digitális marketing modell

Digitális audit eszközök, digitális tervezési keretrendszerek, valamint digitális stratégiai modelleket egy táblázatba rangsorolják aszerint, hogy azok mit tartalmaznak. Többek között a Forrester’s 5Is, amely megvizsgálja az interakciót, az intimitást és a márka egyedi befolyását az idő múlásával.

Digitális marketing modellek

Az eredeti cikk írói 10 különböző marketingmodellt vizsgáltak meg auditálás, tervezés és stratégia területeken, beleértve a Smart Insights saját tervezésű rendszerét a RACE-t. Egy útmutatót is tartalmaz a különböző modellek használatáról és az azokat érintő gyakorlati tanácsokról. További információért kattintson az eredeti linkre!

Vajon hatékonyak-e még a marketing modellek és stratégiák?

A Smart Insights egy felmérést végzett, ahol marketingeseket kérdezett meg, hogy hatékony-e a szervezet marketingstratégiája? A válaszadók alapján, 10-ből 4 esetben a marketingesek úgy vélik, hogy nem hatékony a stratégiájuk. A cikkben ezeknek az okait kutatják.

Interjú a marketing atyjával, Philip Kotler-rel

Érdemes kiállni a modellekért? Philip Kotler szerint, akit sokan csak a modern marketing atyjaként emlegetnek, igen is érdemes kiállni mellettük. Álláspontját az alábbi linken elérhető interjúban van lehetőség részletesebben megismerni.

 

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo