Ha marketing-modellt kell választani, az ember szinte már azt sem tudja, hova kapja a fejét, és legfőképp: mikor és melyiket használja. Manapság a legegyszerűbbtől az összetettebb megoldásokig több modellt is használnak, ezek közül gyűjtött össze öt, a témához kapcsolódó érdekes angol nyelvű cikket a Marketing Döntések blog.
Marketing modellek, melyek kiállták az idő próbáját
10 klasszikus digitális marketing modell
Digitális audit eszközök, digitális tervezési keretrendszerek, valamint digitális stratégiai modelleket egy táblázatba rangsorolják aszerint, hogy azok mit tartalmaznak. Többek között a Forrester’s 5Is, amely megvizsgálja az interakciót, az intimitást és a márka egyedi befolyását az idő múlásával.
Digitális marketing modellek
Az eredeti cikk írói 10 különböző marketingmodellt vizsgáltak meg auditálás, tervezés és stratégia területeken, beleértve a Smart Insights saját tervezésű rendszerét a RACE-t. Egy útmutatót is tartalmaz a különböző modellek használatáról és az azokat érintő gyakorlati tanácsokról. További információért kattintson az eredeti linkre!
Vajon hatékonyak-e még a marketing modellek és stratégiák?
A Smart Insights egy felmérést végzett, ahol marketingeseket kérdezett meg, hogy hatékony-e a szervezet marketingstratégiája? A válaszadók alapján, 10-ből 4 esetben a marketingesek úgy vélik, hogy nem hatékony a stratégiájuk. A cikkben ezeknek az okait kutatják.
Interjú a marketing atyjával, Philip Kotler-rel
Érdemes kiállni a modellekért? Philip Kotler szerint, akit sokan csak a modern marketing atyjaként emlegetnek, igen is érdemes kiállni mellettük. Álláspontját az alábbi linken elérhető interjúban van lehetőség részletesebben megismerni.