Keresd az űrt: pénzt fogsz találni

Egy vállalkozás életében a pozícionálás marketing stratégiája az egyik döntő eleme a tudatos és pontos üzleti stratégiának, akár kicsi akár nagy a cég. A pozícionálás amilyen egyszerű, ha megérted ugyanolyan könnyű is elrontani – ahogyan azt sokan teszik. De kezdjük az alapoktól. Mi az a pozícionálás?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A pozicionálás nem a termékkel végzett valamiféle művelet, hanem vevőjelölted koponyájának „megdolgozása”. Az a cél, hogy a termékedet „elhelyezd” - pozicionáld – a fejében.

Al Ries- Jack Trout

Ilyen egyszerű. Más szóval amikor a Coca -cola elültette a fejedben, hogy az üdítő egyenlő a Coca colával, akkor pozicionált. amikor a Túró Rudi elindította a „pöttyös az igazi” reklámját akkor is pozícionált. Lehet, hogy nem szereted a pöttyös rudit, de ő lett a kategória első számú terméke, azaz ő lett a túró rudi prototípusa. Ahogyan az Iphone az okostelefonok piacán stb.

Kép:sxc

Ha pozícionálsz két alapvető hibát tudsz elkövetni.

  1. Nem pozícionálsz, hanem brand-et építesz pl. A brandépítés fontos ha nagy vagy és hatalmas a tőkéd, de a pozícionálás fontosabb. Miért? Mert egy túlkommunikált társadalomban élünk, ahol folyamatosan több információ ér minket, mint amire szükségünk van. Ezért csak a legfontosabbakat engedjük be. A pozícionálás célja, hogy a vásárlód agya számára a te terméked a legfontosabbak közé tartozzon.
  2. A termékedet próbálod pozícionálni. A másik alap hiba, amikor a termékedet próbálod pozícionálni. Nem kell. És nem is tudod. A terméked nem attól lesz vonzó, hogy szépen becsomagolod, vagy minden szépet és jót elmondasz róla – még csak nem is azért mert tényleg jó. Attól lesz vonzó a terméked, amilyen érzetet kelt a vevőd koponyájában. Tehát ahelyett, hogy a termékedet próbálod vonzóvá tenni, fordíts meg a folyamatot, és próbálj meg egy olyan helyet keresni a vevőid fejében, ahol még van hely a termékednek.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
Hogyan találj helyet a termékednek a vevőid fejében?

Az első hely

Ha azt akarod, hogy a terméked / szolgáltatásod fix helyre kerüljön a következőket keresd.

Van e olyan hely ahol még az első lehetsz? – ha te gyártod az első beszélő drón robotot akkor egyszerű a dolgod, mert még senki sem birtokolja a beszélő drónok helyét, de ha poharakat gyártasz akkor erről már lecsúsztál.

Teremts kategóriát – Ha már nem tudsz kategória első lenni, akkor csinálj magadnak új kategóriát. A Tesla egy lett volna a luxus autómárkák közül, a Porsche, ferrari stb. között, ha benzines autókat gyártott volna. De helyette elektromos autókat gyártott és ő lett az első, aki ezt megfelelően is tudta kommunikálni, azaz pozícionálta magát, mint az elektromos autók kategória elsője. Ilyen egyszerű.

Keress űrt! – Franciául van egy kifejezés: Cherchez la Creneau! – azaz „Keresd az űrt”. Ha nem tudsz vagy akarsz új kategóriát keresni, akkor keresd meg a réseket a piacon. sokféle „űrt” találhatsz. Létezik például „magas-ár űr” vagy „alacsony ár- űr”. Lehetsz te az akinek a legdrágább a terméke vagy a legolcsóbb a terméke ( iphone kontra alcatel), lehetsz te az első akinek környezetbarát törhetetlen pohara van a pohár piacon, vagy lehetsz az aki elsőként csomagolja a margarint környezetbarát dobozba stb. A lényeg, hogy keress űrt, ami megkülönböztet.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklosdaniel.hu

Földi Miklós Dániel, reklámpszichológus, üzleti tréner, író
Több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo