Inaktív fiatalokat készítenek fel álláskeresésre és vállalkozásra

Több mint 400, főként vidéken élő fiatalnak tartanak üzleti, álláskeresést segítő képzést civil szervezetek a Coca Cola az #énjövőm nevű oktatási programja keretében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A HRPortál beszámolója szerint tavaly év végéig harminckét civil szervezet nyújtotta be a pályázatát a Coca-Cola HBC Magyarországhoz, közülük 10-en nyerték el a vállalat támogatását egynapos, kifejezetten munkakereső fiatalokat célzó tréningek megtartására. A nyertesek összesen mintegy 400 fiatalt képeznek ingyenesen márciustól 15 fős csoportokban, az alapvető szociális és vállalkozói készségek átadásával segítve őket az álláskeresésben. A lebonyolítást végző civil szervezetek között van a Fehér Bot Alapítvány és a Fehér Bot Sportegyesület, amelyek kifejezetten látássérült fiatalokkal foglalkoznak. Nekik különösen nagy segítség a felkészítés az állásinterjúkra, ahogyan a felkínált kapcsolati háló és a mentorprogram is, hiszen egyébként is hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon.

Forrás:HRPortál

A tréningek többsége vidéken zajlik: Vas és Zala megyében, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúdorogon, Hosszúpályiban, Gödöllőn, Egerben és környékén, illetve Ópályiban. Emellett lesznek képzések Budapesten és további Pest megyei helyszíneken is.

8000-en vehetnek részt a képzéseken

„Szerettünk volna minél több fiatalt elérni az #énjövőm képzési programmal, lehetőleg azokon a vidéki településeken is, ahol az átlagosnál nagyobb az inaktivitás ezekben a korosztályokban” - mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. Ezért hirdettek pályázatot civil szervezeteknek, amelyek helyismeretükre támaszkodva képesek megszólítani a munkakeresőket, a nyerteseket pedig a vállalat ingyenesen felkészíti a tananyag átadására. A beérkezett pályázatok bírálatához a NIOK Alapítvány nyújtott szakmai segítséget.

Az #énjövőm képzési programot a Coca-Cola HBC Magyarország tavaly indította el olyan 18-30 év közötti fiatalok körében, akik nem vesznek részt állami oktatásban vagy felnőttképzésben és inaktívak (NEET - Not in Education, Employment or Training). Első körben a felnőttképzésben évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szervezetek adták át a program tananyagát eddig több mint félezer résztvevőnek. A terv az, hogy 2020-ig 8000-en vegyenek részt az elhelyezkedést segítő tréningeken. Ezeken többek között önismeretre, állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére tanítják a fiatalokat, gyakran a Coca-Cola HBC Magyarország munkavállalóit is mentorként bevonva.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo