Piac & marketing cikkek

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.

Olcsó és egyszerű marketingtrükkel futott be a Tinder
Nem kell hozzá sok pénz, csak egy busz, néhány partiarc, meg egy kis gerillamarketinges szellem. Akár máshol is hasznosítható az ötlet. A Tinder az egyik legfelkapottabb társkereső alkalmazás lett.

6+1 jótanács, amivel növelheti ügyfelei lojalitását
A lojális ügyfelek hosszútávon biztosítják egy cég sikeres működését, miközben az elégedettségük nagy valószínűséggel újabb vásárlókat is hozhat. Ezzel szemben a mindennapi feladatok ellátása mellett az ügyvezetőknek sokszor csak kevés idejük jut arra, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak rájuk. Az Invitel összegyűjtött 6+1 jótanácsot, amelyeket megfogadva a kisvállalatok növelhetik ügyfeleik lojalitását.

Nagy a pörgés és a lehetőség is a street food piacon
Itthon is berobbant a street food, szinte minden sarkon kaphatók "egykezes" ételek. Annak jártunk utána, hogy mi a robbanásszerű növekedés oka, ami még a Gundel érdeklődését is felkeltette.

Hogyan gondolkodik a Facebook?
A Facebook akkor sikeres, ha segít az embereknek megtalálni a hatalmas információtengerben a számukra releváns eseményeket. Azt a néhány történetet minden nap, amik igazán fontosak az olvasóknak. Annyira, hogy amikor hazamennek, erről beszélnek a családjukkal és a barátaikkal. Éppen ezért a tartalomgyártóknak nem csak arra kell fókuszálni, hogy elkészítsék azokat, amik fontosak az olvasóknak, hanem arra is, hogy mindez érdekes, izgalmas legyen, olyan, ami megüti az ingerküszöböt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha megértjük, hogyan működik a hírfolyam - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Egy saját olvasó értékesebb ezer vásároltnál
A levélszemét természetesen a spam mappába való, és talán már mindenki tudja, hogy a kéretlen reklám nem is törvényes. Leveleink azonban akkor is könnyedén célt téveszthetnek, ha azokat maga a címzett kérte. Egy kis odafigyeléssel növelhetjük a célba érkezés esélyét.

Íróasztalnál húzzák a fékkart
Belső Péter úgy gondolja, amit az ember magáról sugall, azt a környezete előbb-utóbb el is fogadja. Ő a bankszakmában eltöltött 18 év után gondolta úgy, hogy inkább szabadúszó dizájnernek megy. Szívesen fogadja az építő kritikát, de más utat jár, mint a szakma. Első megrendelője a kislánya volt, akinek bicikli alkatrészekből csinált egy rózsaszín asztali lámpát. Azóta több mint három év telt el, és most áprilisban már egy székesfehérvári családi ház nappali-konyha-ebédlő hármas világítását fogja indusztriális vonalon megvalósítani.

Hallgatózással irányítható a fogyasztó
Napjaink átalakuló fogyasztói magatartása, a tudatos döntések, a könnyen hozzáférhető vélemények és ajánlások mind hozzájárulnak a social listening terjedéséhez, amelynek lényege, hogy a vállalatok megtalálják, megértsék és üzletileg is felhasználják a közösségi média felületein keletkező releváns tartalmakat.

Nem csak a méret számít, a forma is fontos
Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.

5 tipp az ellenállhatatlanul kattintásvonzó címadáshoz
Bármilyen gyorsan változik is a marketing, a jó címsor még mindig mindennél többet ér. A négy alapszabály mellett öt szakértői tippel segítünk, hogy ne menjen kárba mindaz, amit a cím után ír.
Felkészülés és teli zseb nélkül kár nekivágni Ausztriának
Sok magyar vállalkozás számára vonzó célpont Ausztria, de a szakértők szerint az "ígéret földjére" is csak komoly felkészüléssel és vastag pénztárcával érdemes kimerészkedni.
Miért kéne még a sorban állást is megtervezni?
Pár éve jelent meg a service design kifejezés, most viszont már szinte a csapból is folyik. De mire jó ez az egész? A téma szakértője, Csernátony Fanni, a Cellux Csoport tagja mesélt róla.
A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó
A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.
Ezekre figyeljünk, ha menő webshopot akarunk
A webes értékesítés még mindig az ígéret földje sokak számára. Az Ecommerce Expo mini előadásaiból szemezgetve végig megyünk azokon az alapkérdéseken, amiket el kell döntenünk, mielőtt belevágunk az online kereskedelembe.
Mire jó a hallgatózás a marketingben?
A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek.
Így készítsünk hatékony bannert
Az emberek nem szeretik a netes reklámokat, nincs ezen mit szépíteni. Valójában egy csomó eszköz létezik arra, hogy megszabaduljanak tőlük és teljesen letiltsák a megjelenésüket a böngészőjükben. Ez persze frusztráló hirdetőként, de a kesergés helyett inkább jobb és kreatívabb bannerekkel kell megcélozunk a fogyasztókat.
Milliókat érdekel a termékek a csomagolása
Ki gondolná, hogy milliókat érdekel egy terméknek a csomagolása? Valójában százmilliós nézettséget is hozhatnak az úgynevezett unboxing videók, amelyek lényege, hogy termékeket csomagolnak ki. Megvizsgáltuk, milyen hatással van ez a csomagolóiparra.
Kiszolgáltatott célcsoportok
A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.
4 figyelemre méltó közösségi média trend
Talán már megvan az egyetértés abban, hogy a jól összerakott közösségi média megjelenés segíthet új üzleti közönséget elérni, és a több terméket eladni. Az alábbi tippekkel abban tudunk segíteni, hogy hol és hogyan tudjuk a legjobban reklámozni, hogy a költségvetésből a legtöbbet hozzuk ki.
Így vásárol többet egyetlen vevő
A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet. Lássuk, hogyan!
A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz
Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.
Hatalmas sikerrel zárult az első Kárpát-medencei gazdasági konferencia és fórum
Az idén első ízben, hagyományteremtő céllal megrendezett Kárpát-medencei gazdasági konferencián és fórumon mintegy hatszázan vettek részt. Több mint kétszáz határon túli kis- és középvállalat kiállítóként volt jelen a Magyar Nemzeti Kereskedőház rendezvényén. Ők legtöbben új partnereket, új piaci lehetőségeket kerestek a kétnapos rendezvényen.
A buyer persona meghódítása
Tartalommarketing már a 19. században is volt, azonban megfelelő startégiával a mai napig kevesen alkalmazzák. Itthon különösen nagy a tanácstalanság, főleg b2b vonalon, pedig az igényes tartalomra megéri erőforrást allokálni.
Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek?
Mi kell a kiemelkedő mobilos élmény biztosításához? A Google új kutatása kimutatta, hogy ugyan a fogyasztók számára rendkívül fontos a mobilos weboldalak gyorsasága és használhatósága, a vállalkozásoknak nem sikerül teljesíteniük a fogyasztói elvárásokat. 316 európai kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi céget hasonlítottak össze, hogy megtudják, mely területeken maradnak el a várakozásoktól a fogyasztói élmények.
Új márkaépítő lehetőség Facebookon
Új eszközzel készíthetünk magunknak egyedi tartalmat Facebookon egyéni keretek formájában. Ha ügyesen csináljuk, és a hely arculatát adja vissza, megosztásokat generálhatunk vele, ami segíti a márkaépítést.
Honlapokra is igaz: a kevesebb több
Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.
Meg kell küzdeni a megszerzett előnyért is nemzetközi piacon
Kiemelt kormányzati szándék a kkv-k exportképességének növelése, de a cégek számára is fontos, hiszen egyértelmű, hogy a külpiaci megjelenés komoly lehetőségeket jelent a növekedésre. Egy sikeres magyar vállalkozás osztja meg tapasztalatait arról, hogy mi az, ami számít az exportpiacokon.
Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz. Ennek kedvéért pedig, hogy 2017-ben bőven legyen belőle, most érdemes stratégiai tervet kidolgozni cégünk online kommunikációjára.
Márkaépítési tippek induló vállalkozásoknak
A kisvállalkozások hajlamosak azt hinni, hogy a márkaépítés a nagyok terepe, amivel ráérnek még foglalkozni. Valójában viszont az indulástól sokat segíthet, ha tudatosan foglalkoznak vele.
10 értékesítésgyilkos szokás
Ha nem pörög az üzlet, hajlamosak vagyunk mindent okolni a vevőktől a gazdaság állapotán át az időjárásig. Pedig sokszor magunk vagyunk a saját legnagyobb ellenségünk. Jobb szembenézni vele, hogy le tudjunk számolni az értékesítés gyilkos szokásokkal.
Mi segít a marketingstratégiában? A márka
Korábban soha nem látott bőségben állnak a kisvállalkozások rendelkezésére is az eszközök önmaguk megmutatására. A bőségben könnyű elveszni. Szakértőnk szerint a legjobb iránytű, ha tudjuk, mi a célunk - azon túl, hogy sok terméket adjunk el.
A csábító akció a lelke mindennek
Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.
A versenyelőny annál van, aki az információt adja
Az internetes értékesítés egyik fő nehézsége, hogy kisebb kereskedőként elveszhetünk a nagy zajban. A komoly szakértői tartalom, saját blog lehet a módszer, ami segít láthatóvá és hitelessé válni.
Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz
Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.
6 tipp a termékünk személyes bemutatásához
Nem elég, ha a miénk a legjobb termék, azt úgy kell bemutatnunk a vevőnek, hogy ő is úgy érezze, érdekes lehet számára, amit kínálunk. Értékesítési szakértőnk prezentációs módszerei következnek.
Ekkor pörögnek legjobban a DM-levelek
Az email marketing lehet hatékony módja az üzleti kommunikációnak, de megköveteli, hogy stratégiát alakítsunk ki és ne sajnáljuk az időt rá.
Így lehet versenyben maradni az online piacon
Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!
5 szakértői tipp a sikeres Facebook Live-hoz
A legnagyobb közösségi média oldal egyre népszerűbb funkciója az élő videoközvetítés („élőzés”), amit egyre több márka és oldal igyekszik használni. Nem véletlenül! De a vágyott eredményeket csak akkor érjük el vele, ha profin kezdünk neki. Szakértőnk segít, hogyan!
Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.
Ajándék vagy áru? Az üzleti kommunikáció dilemmája
„Te jó ég! Ha ilyen értékes nála az a tudás, amit ingyen ad – hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell?!” Ezt a hatást kell Önnek is elérnie a célközönségénél az online üzleti kommunikáció egyik alapelve, az „adok, hogy adj” szabálya alapján.
Ez a márkaépítés igazi alapja
Az egyik legfontosabb dolog, amit vállalkozásunk építése érdekében tehetünk, hogy márkát építünk. Hogy mire alapozzuk, azt leginkább az önismeretünk határozza meg. Építsük arra, amiben hiszünk - ez a siker alapja szakértőnk szerint.
A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre
További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.
A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz
Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.
Linkgyűjtemények: 5 szempont a megfelelő kiválasztásához
Sokszor hallani, hogy a linkgyűjtő oldalak kora lejárt, már nem érdemes ezekre építeni a keresőoptimalizálást. Szakértőnk szerint viszont nem mindegy, milyen oldalról van szó pontosan.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
A Facebook tényleg megkerülhetetlen
Kétmilliárdot közelíti a felhasználók száma, 65 millió vállalat van jelen, közülük négymillióan hirdetnek is, így több mint 8 milliárd dollárt költöttek csak hirdetésekre. A legnagyobb közösségi oldal valóban megkerülhetetlen a magyar cégek számára is.
Így tervezzünk hatékony landing oldalt
A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!
Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen
Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.