Egyre több fiatal lazít a termálban

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból. 

Magyarország világviszonylatban gazdag termálvizekben, fürdővárosaink a külföldi turisták népszerű célpontjai. A magyarok közül is sokan használják gyógyvizeinket: a NaturMed Hotel Carbona megbízásából felnőttek körében végzett országos reprezentatív kutatás alapján a válaszadók 34 százaléka legalább évente megy termálfürdőbe. A megkérdezettek 39 százaléka két-három évente, vagy ennél ritkábban látogat gyógyfürdőt, és mindössze negyedük (27%) jelezte, hogy soha nem járt még termálfürdőben.

A turisztikai jelentőségű fürdők a Magyar Turisztikai Ügynökség beszámolója és a KSH adatai szerint is népszerűek, hiszen ezek összesen 28,8 milliós vendégforgalmat, és 64,2 milliárd forint bevételt generáltak 2016-ban, ezzel közvetlenül hozzájárulva a nemzetgazdaság bevételeihez.

Bár hagyományosan az idősebbekhez szokás kapcsolni, a kutatás alapján a termálfürdőzés a fiatalok és középkorúak körében is népszerű. A 18-24 éveseknek és a 35-44 éveseknek is több, mint harmada jár legalább évente termálfürdőbe (37% és 36%). Mellettük két korcsoport emelkedik még ki: a 45-54 évesek 37 százaléka, az 55-64 éveseknek pedig 39 százaléka jár legalább évente fürdőzni.

Országos bontásban három megye vezeti a rendszeresen termálfürdőzők rangsorát: Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna és Komárom-Esztergom megyékben a legmagasabb a termálvizes fürdőhelyeket több-kevesebb rendszerességgel látogatók aránya. Érdekesség, hogy Hajdú-Bihar lakosainak több mint kétharmada (66%) még soha nem járt termálfürdőben, annak ellenére, hogy az egyik legnépszerűbb hazai fürdőváros (Hajdúszoboszló) itt található.

A fiatalok szerint a mindennapi stresszre is megoldás

Nekünk is van olajunk, csak termálvíznek hívják
Földgáz helyett jöjjön a földhő, a biomassza és a napenergia: ezt javasolja a döntéshozóknak több civil és szakmai szervezet. Ha megújuló energiával fűtünk, nemcsak a környezetet kíméljük, hanem a gazdaságnak is jelentős lökést adunk.
A NaturMed Hotel Carbona kutatása kitért arra is, hogy a megkérdezettek szerint mely panaszokra van jótékony hatással a termálvíz. Az első helyen a válaszadók 40 százaléka a reumát említette, másodikként pedig a gyulladásos ízületi és gerincbetegségeket (28%). Harmadik helyen az ízületi műtétek utókezelése, valamint a törések, baleseti sérülések és mozgásszervi műtétek utáni rehabilitáció végeztek szinte fej-fej mellett (20 és 18%).

A kutatás szerint az anyagi helyzet és a fürdőlátogatás közötti összefüggés egyértelmű: minél magasabb jövedelemmel rendelkezik valaki, annál gyakrabban engedheti meg magának a termálfürdőzést. Az eredmények alapján ugyanakkor sokan vannak, akik bár anyagilag megtehetnék, mégsem választották még soha a kikapcsolódásnak ezt a módját. A Carbona kutatásának eredményei szerint tehát érdemes a termálfürdőket a belföldi turisták számára tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

 

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo