Fiatal cikkek
Mivel próbálják megkaparintani a fiatalokat a bankok?
A fiatalok vonzó ügyfelek a bankoknak, ezért a számlanyitásért cserébe akár több tízezer forintos jóváírásokat és egyéb kedvezményeket, ajándékokat kínálnak nekik. A Bank360.hu összegyűjtötte az aktuálisan elérhető akciókat.
Kiderült mire vágynak a fiatalok
Corvinus-kutatás: luxusélményekre vágynak a magyar fiatalok luxustárgyak helyett.
Mennyire mernek vállalkozás alapításába vágni a fiatalok?
November 18. és 21 között rendezik meg a Fiatal Vállalkozók Hetét.
Az olajlobbinak dolgozna Joe Biden amerikai elnökként?
A Reuters megszellőztette tervezett elnökválasztási programja egy részét, melyben továbbra is szerepet adna a fosszilis energiáknak az amerikai energiamixben. Az elnökjelöltségért versenyző riválisok és a progresszív környezetvédő szervezetek is hevesen támadják emiatt az USA elnökségére ácsingózó Bident.
Kulcsok az Y generáció megértéséhez a munkahelyen
Jelenleg öt generáció dolgozik együtt a cégeknél. Megérkezett a munkaerőpiacra az alfa generáció, az 1995 után született fiatalok felnőttek. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Fiatalok kontra Fehér Ház: egy veszteség, egy félgyőzelem a klímaperekben
Minden bizonnyal az évszázad egyik nagy jogi meccse, hogy a bíróságok helyt adnak-e világszerte a kiskorúak kereseteinek, és rákényszerítik-e a kormányokat arra, hogy élhető környezetet hagyjanak hátra a jövő generációk számára. Egyelőre egy elutasító és egy helyt adó ítélet született Amerikában. Három másik országban már klímavédelemre kötelezte a bíróság a kormányokat.
Néhány év és itt az alfa-generáció
Milyen szakképzést igényel a 21. század átalakuló technológiai és üzleti környezete? Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.
Az influencereké a jövő?
A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Az élet 35 felett kezdődik: az üzletben mindenképpen
Bill Gates. Steve Jobs. Mark Zuckerberg. Vállalkozók példaképei. Mindannyian arról híresek, hogy fiatalon kezdték felépíteni cégbirodalmukat. Ugyanakkor egy amerikai felmérés azt mutatja, minél idősebb egy cégvezető, annál nagyobb az esélye, hogy a vállalkozása sikeres. Mi lehet ennek az oka?
Botok és kamu követők az influencer marketingben
A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.
Jobban keresnek a fiatalok, nem lógnak a szülőkön
A fizetések évek óta emelkednek országos átlagban. 2017-ben a KSH adatai szerint a nettó bérek például éves összevetésben 12,9 százalékkal nőttek. Ez a béremelkedés a 19-29 éves korosztály jelentős részét is érinti.
Egyre több fiatal lazít a termálban
A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív kutatásból.
Itt a 37 éves új-zélandi miniszterelnök zöld programja
Jacinda Ardern a világ egyik legfiatalabb kormányfője. Pártja elkötelezett a klímapolitika céljainak érvényesítése iránt. Ambíciózus zöld tervekkel vág neki a kormányzásnak.
Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be
Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.
Na de hol vannak a fiatalok?
Tele volt minden portál megint egy kutatással, ami arról szól, hogy a Facebook bajban van, mert elveszti a tinédzsereket. Az eMarketeer mutatta ki, hogy a 18–24 évesek között már most is többen használják Amerikában a Snapchatet, mint a Facebookot, és a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. A Közösségi kalandozások cikkében többek között erről lesz szó, de aki figyel, a teljes piacról is pontosabb képet kap.
Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista!
Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.
Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!
Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.
Ők is lent kezdték: híresek és gazdagok első állásai
Nem minden milliomos és milliárdos születik gazdag családba. Kamaszként a szünidőben azok is el-elszegődtek valamilyen idényjellegű munkára, vagy dolgoztak az egyetem alatt, akik ma már dúskálnak. Nem találná ki, melyik mogul és politikus milyen szerény, sőt hajmeresztő vagy nevetséges helyeken kezdte pályafutását.
Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.
"Éntelt" generáció a mai fiatalok
Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az egész napos konferencián többek között az is kiderült, hogy a jelenlegi iskolás korosztálynak az információ utáni igénye már-már a függőséghez hasonlítható, ezzel együtt azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosság mentén rendezőknek.
Fiatal Vállalkozók Hete - Ahol cégek születnek
Budapesten és 15 vidéki helyszínen gyűlnek össze ebben az évben az ország fiataljai és a nagyvállalatok vezetői. Az ötödik alkalommal megrendezett eseménysorozaton egy héten keresztül több ezer fiatal tájékozódik arról, hogy milyen lehetőségeik vannak vállalkozóként karriert építeni.
Pályaválasztás és felnőtté válás: pánikban a fiatalok?
A pályaválasztás és az önállósodás egyre nehezebbé vált az elmúlt 10-15 évben. Ennek hátterében a posztindusztriális társadalom áll, amely a korai fogyasztást, és a kései felnövést erősíti. A fiatalok döntő része nem akar felnőtté válni, kilépni a munka világába, elhúzzák a felsőoktatási tanulmányaikat, sodródnak az árral és a végén bepánikolnak. Hiányzik az önismeret, az információ, a jövő-, és pályaismeret.
Vállalkozásra bíztat a kormány - Pedig nem biztos, hogy megéri
Az önfoglalkoztatóvá válást, illetve a fiatalok egyéni vállalkozóvá válását segítő pályázatokat dícsérte Czomba Sándor államtitkár kedden, miközen a Piac&Profitnak nyilatkozó adószakértő szerint adózási szempontból messze nem ez a legbiztosabb, leginkább kifizetődő gazdálkodási forma.
Fiatal vállalkozók - 3F az induláshoz
FFF: friends, famlilies, fools, azaz a barátok, a család és a bolondok adnak pénzt egy vállalkozás megkezdéséhez, szól a mondás. Az üzlet beindítása a világon sehol nem egyszerű. Magyarországon is vannak lehetőségek, csak kevesen tudnak élni azokkal.
A magas munkanélküliség miatt sok a diplomás fiatal
Javulás mutatkozik Európában a korai iskolaelhagyók számának csökkenésében és a felsőfokú végzettségű fiatalok számának növekedésében, de korántsem biztos, hogy sikerül elérni a 2020-ra kitűzött oktatáspolitikai célszámokat - figyelmeztetett csütörtöki közleményében az Európai Bizottság.
Csökkenthetik a pályakezdők minimálbérét
Csökkenthetik a pályakezdőknek fizetendő minimálbért - mondta Czomba Sándor az InfoRádió Aréna című műsorában. A Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára beszélt arról is, hogy semmivel sem magasabb a közfoglalkoztatás aránya, mint 2010-ben, amikor az előző kormány elindította az Út a munkába programját, ezért úgy véli, hogy a KSH adataiban a foglalkoztatottak számának növekedésére mutató adat a versenyszférának köszönhető.
Túl sok fiatal van munka nélkül
A fiatalok munkanélküliségi rátája világszerte kiugróan magas marad az idén is, legalább 2016-ig nem várható csökkenés - közölte a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) a "Globális foglalkoztatási trendek a fiatalok körében 2012" című jelentésében.
Befektetés a jövő vállalkozóiba
Dermesztően alacsony hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága. Pedig erre a pályára ösztönzésük megfizethetetlen előny lenne a magyar gazdaság számára, ezt együttműködéssel segítenék a fiatal vállalkozókat tömörítő szervezetek között.
Magyar díjak a New Yorkban
Idén két magyar projekt is bekerült a legjobb ötvenbe a Kairos Global Summit egyik legjelentősebb eseményén, a New York-i tőzsdén megrendezett kiállításon.
Van segítség a családi vállalkozásoknak
A rendszerváltó országok családi vállalkozásai hasonló problémáinak megoldásában segíthet a Family Business Network (FBN) magyar kezdeményezésre formálódó közép-kelet-európai szervezete.
Magyar fiatalok találmányait mutatják be a Wall Street-en
Február 2. és 5. között a New York-i tőzsdén mutatják be azt az 50 diákvállalkozást, amelyek közül a három legéletképesebb innováció alkotói példátlan lehetőséget kapnak projektjeik megvalósítására. Köztük hat magyar is esélyt kaphat.
Fiatalok, akik sikeresek lettek a családban
Béres Melinda a Béres Gyógyszergyár Zrt., Kürti Tamás a Kürt Információbiztonsági Zrt., Bárány László a Master Good Cégcsoport, valamint Boross Dávid az Oázis Kertészeti Cégcsoport képviseletében alkották a résztvevőit annak a kerekasztal-beszélgetésnek, amely a „Családi vállalkozás, avagy az igazi fenntartható modell” címet kapta. Az idei Fiatal Vállalkozók Hetének nyitónapján tartott konferencián a Felelős Családi Vállalatok tagjai megállapították: ahhoz, hogy 50 év múlva is működő vállalatot hozzanak létre napjaink cégalapítói, bizony „sok csillagot kell összegyűjteni”.
Ha nincs vállalkozó, nincs nemzeti jövedelem
A mai fiatalok vállalkozó kedvének javítása nélkül a nemzeti jövedelmet megtermelő utánpótlás nem látszik biztosítottnak - állítja Takács Krisztián, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) uniós nagykövete, aki szerint a 15-34 év közötti magyar fiatalok 96 százaléka nem mer vállalkozni.
Hulladékból termék - még lehet jelentkezni!
Különleges nemzetközi program veszi kezdetét 5 EU tagállam fiataljainak részvételével Hollókőn szeptember végén. A fiatalok hulladék molinókból és telefonkészülékekből készítenek tárgyakat. Négy magyar még csatlakozhat.
Sokkoló helyzet: a fiatalok 96 százaléka nem mer vállalkozni
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének felmérése szerint hazánkban a 2,3 milliónyi 15-34 éves fiatal kevesebb mint négy százaléka mer saját vállalkozásba fogni, ami nemzetközi összehasonlításban is sokkoló arány. Figyelembe véve azt, hogy a kis- és középvállalkozások sikere jelenti a gazdasági növekedés motorját, a magyar fiatalok alacsony vállalkozói hajlandósága komoly utánpótláshiánnyal fenyeget. Takács Krisztián, a FIVOSZ uniós nagykövete, a Business Telecom Kft. alapító ügyvezetője szerint a sikeres példák bemutatása és a gyakorlati útmutatás erősítése lendíthet a legtöbbet az új vállalkozói generáció kinevelésében.
Itt vannak a jövő roma cégvezetői
Az "Esélyprogram a Jövő Roma Vezetőiért" keretében jelenleg 20 vállalat támogat 50 diákot. Közülük az idei nyári táborba, mely augusztus 2-6. között kerül megrendezésre 15 fiatalt várunk, akik az ország legkülönbözőbb részeiből érkeznek. A HBLF ROMASTER Tábor során a cégek által mentorált, tehetséges roma diákok ellátogatnak többek közt a Magyar Nemzeti Bankba, a Regionális Környezetvédelmi Központba és a Vodafone Magyarországhoz, illetve a Momentán Társulat, a Junior Achievement Magyarország és Görög Ibolya szervezésében szakmai tréningeken vesznek részt.
Hogyan tartsuk az országban a fiatalokat?
A kormány intézkedéseinek egyik prioritása, hogy Magyarország olyan hely legyen, ahol a fiataloknak érdemes tanulniuk és dolgozniuk, és ahonnan nem akarnak elvándorolni - mondta Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) államtitkára.
10.ből 9 magyar fiatal még "sosem próbálta ki a marihuánát"
Marihuánafogyasztásban a cseh fiatalok vezetik az európai uniós ranglistát, míg a magyar fiatalok a 24. helyen vannak - a listát a cseh sajtó közölte kedden az Eurobarométer felmérésére hivatkozva.
Munka-kilátások: a fiatalok aggódnak, de nem tesznek ellene
A fiatal munkavállalók csaknem fele (47 százaléka) tart attól, hogy a közeljövőben elveszíti az állását. Ugyanakkor a pályájuk elején lévők többsége nem szánta el magát munkaerő-piaci pozíciójának megerősítésére. A pályakezdőkre a mobilitás sem jellemző, 18 százalékuk gondolkodott azon, hogy munkahelyet változtasson. A kismamák héttizede úgy véli, hogy nehezen fogják visszavenni korábbi állásába. - derül ki a „Fiatal Felnőttek" (F&F) kutatássorozatban készült felmérésnek, amelynek során az elmúlt 3 hónapban az Ipsos 600, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg személyes módon.
Korán kell kezdeni ...
Vannak jelek arra vonatkozóan, hogy a korai tudatosság-fejlesztés, akár óvodás vagy kisiskolás korban jelentős eredményekhez vezethet, egy új öko-tudatos értékrend és morál alapjait ültetheti el a fiatal elmékben. Oktatással erősíthető a körültekintő és jövőbe tekintő gondolkodás, mely egyesíti a rációt és az intuíciót.
JAM: Az Életre való tudásért!
A JAM immár 9 éve, minden évben megrendezi a „Próbálkozó Vállalkozó" Tanulmányi Versenyét középiskolás magyar fiatalok számára. Az idei versenyre 58 csapat nevezett be az ország különböző régióiból, és három elődöntőn, mintegy 6 hónapon keresztül mérte össze tudását. A csapatok az elődöntők során diákvállalkozásokat alapítottak és működtettek: piacot elemeztek, egyéni marketing és reklám stratégiát, akciótervet dolgoztak ki a piac meghódítása, szolgáltatásuk vagy termékük értékesítése céljából.
Ilyenek a fiatalok: pláza, net, márkák
A legismertebb zenelejátszó márkák a Samsung, a Philips, a Sony és a Panasonic. A ruhák körében a sport brandek a legnépszerűbbek, közülük is az Adidas és a Nike szerepelt a legjobban, több mint 95%-os ismertséggel. A „legtrendibb" szabadidős tevékenységek a „plázázás", a sport és a szórakozóhelyekre járás. Az olvasási szokások elemzése alapján megállapítható, hogy a fiatalok egytizede olvas napi gyakorisággal. A levelezés, chatelés mellett nagyon sokan használják tanulásra, a tanulás támogatására az internetet, valamivel kisebb arányuk pedig a böngészés, játék és hírek olvasása érdekében kapcsolódik fel a világhálóra - derül ki az Ipsos először közzé tett F&F kutatássorozatából.
Elrettentő: nagyon pesszimista a fiatalok jövőképe
A 18 éves győztes, Farkas Máté Lajos szerint is annyira komor jövő elé nézünk, mint ahogy az esszépályázatra beérkező több mint 200 pályaműben a fiatalok többsége látta: Kihaló városok, születésszabályozás, műanyag ételek, nap nélküli égbolt és számos katasztrófa várhat reánk már 2020-ban. A borús jövőképen a diákok tisztában vannak azzal is, mindenkinek tennie kell valamit annak érdekében, hogy a riasztó következményeket elkerülhessük.
Még keresik a legjobb fiatal vállalkozót!
November végén immár második alkalommal osztják ki az Országos Fiatal Válalkozói Díjat. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) és a VOSZ-KMRSZ által tavaly alapított díjat kiérdemelt fiatal válllakozó nem kizárólag szakmai elismerést kap, hanem egy fél millió forint értékű kommunikációs kampányt is.
A mai fiatalok dédapáink életét élik
Az amerikai fiatalok tovább laknak szüleiknél, tovább járnak iskolába, ezért önállósodásuk későbbre tolódik, mint a múlt század közepén. A jelenkor gondjairól érdekes tanulmány jelent meg egy új folyóirat, a Transition to Adulthood első számában.
15 000 fiatal vállalt önkéntes munkát a közösség érdekében
1000 kilogramm tartós élelmiszer gyűlt össze eddig a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) és a Gyermekétkeztetési Alapítvány (GYEA) ápirlis eleje óta tartó jótékonysági akciójában. A kezdeményezésben fővárosi középiskolák vesznek részt, és olyan közéleti személyiségek is támogatják, mint Bombera Krisztina televíziós műsorvezető és Hajós András előadóművész. A gyűjtés a KÖZÖD! Önkéntes Fiatalok Napján is folyt, melynek keretében 15 000 fiatal vállalt munkát tágabb közössége érdekében.