A november 12. és 18. között megrendezésre kerülő Fiatal Vállalkozók Hete minden eddiginél nagyobb méreteket ölt, hiszen a budapesti hét mellett a legtöbb nagyvárosban szerveznek vállalkozói napokat.
A Global Entrepreneurship Week évekkel ezelőtt 77 ország részvételével indult el, jelenleg 125 ország vesz részt a világméretű összefogásban, amely tavaly majd 7.5 millió fiatalt mozgatott meg. A gazdasági utánpótlás nevelés e kulcseseményét minden országban a legnagyobb vállalatok vezetői támogatják, és arra inspirálják a résztvevőket, hogy merjenek vállalkozni, akik nem ritkán ennek hatására veszik saját kezükbe életük irányítását.
Ebben az évben is öt tematikus napot szerveznek a fiatalok számára Budapesten, amelyeknek programjai délután kezdődnek annak érdekében, hogy a vállalkozói létről tájékozódni kívánó diákok is részt vehessenek az eseményeken. Az FVH a Női Vállalkozói Nappal veszi kezdetét hétfőn, majd a Környezettudatos Vállalkozói Nap következik, szerdán a Vállalkozóvá Válás Napján vehetnek részt a látogatók, csütörtökön az Innovatív Start-up Nap témáit járják körül az előadók, az utolsó napon pedig, pénteken a Nemzetközi Nap szolgál információval és hasznos tanácsokkal a külföldi üzleti lehetőségek tekintetében.
A tematikus napok várhatóan idén is új lendületet adnak számos résztvevőnek, ami cselekvésre sarkalja őket. Fodor Sándor, egy autószerviz tulajdonosa a tavalyi vállalkozói napon döntött úgy, hogy megalapítja márkafüggetlen szervizét, amire Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvizet gyártó vállalat vezetőjének előadása sarkallta.
„Egy ideje fontolgattam, hogy megalapítsam-e ezt a műhelyt, ám Balogh Levente átható előadásának köszönhetően arra az elhatározására jutottam, hogy mindenképpen elindítom a saját vállalkozásom. Örülök a döntésemnek, mivel az autójavitó műhely virágzik, és egyre nagyobb kihívásoknak tudok megfelelni.” – mondta Faragó Sándor, sikeres fiatal vállalkozó.